Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Sfat achizitie monitor

Hot spot/tethering fara SIM

Cum repar conducta?
 Prostia (si implicit prostii) si ...

Ajutor coperta

iphone de buget pentru CarPlay si...

'' ... Conturile din DIAS...
 Lumini ambientale din lanterne

Gandaci mici negri

La multi ani @Lesbianu!

Adaptor magnetic cablu se incinge
 Recomandare masina economica (GPL...

Vacanta Suedia - Danemarca sfaturi

Ce cadou ati face amantei voastre...

Recomandare upgrade PC
 

Favorizezi o grupa daca o antrenezi la inceput, la sfarsit (sau inceput plus o pompare la sfarsit)?

* - - - - 2 votes
  • Please log in to reply
35 replies to this topic

#19
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,489
  • Înscris: 24.10.2015
Interesant. Imi atrage atentie faptul ca pus gambele mai frecvent decat restul. Buna strategie, avand in vedere ca nimeni nu a reusit sa le creasca antrenandu-le o data in saptamana.

Intrebarea indreptarilor in zi de spate sau de picioare e ca dilema spate biceps sau piept biceps. Merge in ambele cazuri, cu avantaje si dezavantaje, de aia e bine sa mai schimbi impartirea din cand in cand.

#20
bursucelu_viesel

bursucelu_viesel

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 552
  • Înscris: 03.02.2009
La indreptari intra un pic si dorsalii, nu doar lombarii si mai ales bicepsii femurali (eu pe astia ii simt ca principalii targetati). Ba chiar uneori imi afecteaza si umerii (ca incheietura - adica muschii aia interni din articulatie, nu deltoizii in sine). Deci mi-a fost mereu greu sa plasez indreptarile si mai ales umerii. Caci umerii au 3 segmente, si eu nu le vad facute in aceeasi zi deloc! N-are nicio legatura impinsul pt deltoidul anterior cu trasul/ramatul pentru cel posterior, iar cel median si el pica din cer..
Iar ramatul pt umeri se intercaleaza si el cu ramatul pt dorsali, depinzand de cat de sus tii coatele la ramat si cat de aplecat stai (si pronatie pt umeri, supinatie pt dorsali).  Pana acum eu am facut separat - adica deltoizii anteriori la o lalta cu pieptul (tot un impins e si ala), cei mijlocii separat (apropo, am incercat tehnica cu fluturari laterare in care nu lasi de tot ganterele ci le opresti pe la jumatea cursei apoi iar le ridici, si-apoi cobori de tot si tot asa. E incredibil de greu sa ridici ganterele daca n-ai avant de jos.).
Iar deltodul posterior l-am trecut la capitolul "trapez" (ramat) si grupat cu indreptarile.. O harababura. O sa le lamuresc..

Edited by bursucelu_viesel, 20 November 2021 - 23:13.


#21
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,489
  • Înscris: 24.10.2015
Poti sa le faci cum doresti. Nu e neaparat sa grupezi muschii care lucreaza impreuna in aceeasi zi.

Iti recomand sa mai schimbi, nu vei dezvolta forta maxima la triceps si la deltoid anterior daca le faci mereu dupa piept. Practic sunt mereu preobositi.

#22
bursucelu_viesel

bursucelu_viesel

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 552
  • Înscris: 03.02.2009
Si iarasi e cu doua taisuri. Adica aceasta "preobosire" care chipurile defavorizeaza muschiul, are si partea cealalta si anume ca beneficiaza de seturi in plus.
Concret eu la brate n-am facut decat 3 maxim 4 seturi, adica flexii cu bara z pt biceps dupa ce termin spatele (deci fara gantere fara rasuciri, scott, si alte nebuneli), iar la triceps am facut doar 3-4 serii de presa franceza "skull crushers" dupa ce termin piept. Atat, si mi-au crescut cel mai mult..
Si evoluez: antrenamentul precedent am facut 8repetaru cu 40kg si la triceps si la biceps, apoi la urmatorul antrenament am facut 10repetari. Si cu o luna inainte abia faceam 4 repetari. Deci creste de rupe, si eu le tratez "in sictir"

Edited by bursucelu_viesel, 20 November 2021 - 23:39.


#23
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,489
  • Înscris: 24.10.2015
Da, dar partea negativa e ca antrenezi muschiul doar o data in saptamana. Daca faceai tricepsul in alta zi, de exemplu cu spatele, bagai flotari la paralele sau impins cu priza ingusta si practic mai atingeai o data indirect si pieptul iar in ziua pieptului atingi indirect si tricepsul.

Daca merge tine-o asa, schimbi cand te plafonezi.


Edited by vinciun, 20 November 2021 - 23:49.


#24
bursucelu_viesel

bursucelu_viesel

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 552
  • Înscris: 03.02.2009
Cam la a 5-a zi repet ciclul. Deci aproape de 2x pe saptamana. Nah, pana acum mi-a mers bine, chiar si la piept, toate antrenamentele au avut un PR (personal record). Mai putin picioarele saracele. Alea bat pasul pe loc (cu maxim 60kg). Partea buna e ca nu-mi pasa de picioare cum am mai zis. Nu le ignor in mod voit, dar daca nu vor sa se dezvolte, e treaba lor. lol  nu ma priveste. Eu vreau mai mult sanatate/circulatie (aerobic)  acolo, decat muschi..care-mi consuma mancare pe care nu o pot da. (cat sa mananc si eu..)

Edited by bursucelu_viesel, 21 November 2021 - 00:01.


#25
DarthBane

DarthBane

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,486
  • Înscris: 22.03.2021
Păi da, dă le dracu de picioare, ce contează că am niste fuse, iau niste pantaloni mai groși...

Tu faci ce vrei, e corpul tău, dar....

Du te la sală, cere i unuia să ți facă un program, îl poți personaliza ulterior.

Tu, momentan, încurci programul pt masă cu cel pt definire, nu e clar ce îți dorești.

#26
Wilee_Coyote

Wilee_Coyote

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 76
  • Înscris: 13.08.2021

View Postvinciun, on 20 noiembrie 2021 - 22:12, said:

In viziunea ta care e diferenta dintre antrenament de masa si antrenament de putere?
Nu e vorba de viziunea mea, e vorba de fizica, puterea e lucru mecanic supra timp sau forta ori viteza, deci diferenta e in viteza de executie.
Stiu ca exista riscul de accidentare la acest tip de antrenament de aceea si faceam 3 serii de incalzire.

View Postsandu222, on 20 noiembrie 2021 - 20:03, said:

Aia se faceau mari pentru ca mancau bine. Tu trebuia sa-i fi intrebat pe baieti ce mananca. E adevarat ca la vremea aia era saracie, acum nu mai e asa.
Da, fasole si GainFast, uneori chiar si Naposim. :)

#27
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,489
  • Înscris: 24.10.2015

View PostWilee_Coyote, on 21 noiembrie 2021 - 11:41, said:


Nu e vorba de viziunea mea, e vorba de fizica, puterea e lucru mecanic supra timp sau forta ori viteza, deci diferenta e in viteza de executie.

Din fizica stiu foarte bine. Puterea e lucru efectuat intr-o unitate de timp sau produsul dintre forta si viteza. Ma interesa in practica, cum te antrenezi pentru masa si cum pentru putere? Spunem ca un sprinter se antreneaza pentru putere?

Daca eu fac flotarile la viteza sau impinsul de la piept daca il fac exploziv ce antrenez? Puterea sau masa?

#28
Wilee_Coyote

Wilee_Coyote

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 76
  • Înscris: 13.08.2021

View Postvinciun, on 21 noiembrie 2021 - 11:51, said:

Spunem ca un sprinter se antreneaza pentru putere?

Daca eu fac flotarile la viteza sau impinsul de la piept daca il fac exploziv ce antrenez? Puterea sau masa?
Sigur ca da.

Puterea, evident, dar inevitabil vei avea si hipertrofie musculara. Explozie= putere, e foarte simplu.

Observ ca unii nu sunt de acord cu programele de antrenament ale campionilor. Pai cum sa nu fii de acord cu ele? Aia au ajuns mr Olympia antrenandu-se gresit? Ia incercati sa faceti macar 6 luni programul lui Dorian Yates si vedeti daca e eficient sau nu.

#29
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,489
  • Înscris: 24.10.2015

View PostWilee_Coyote, on 21 noiembrie 2021 - 12:07, said:


Sigur ca da.

Puterea, evident, dar inevitabil vei avea si hipertrofie musculara. Explozie= putere, e foarte simplu.



Pai de asta spuneam ca e cam vag spus putere vs masa. Putere dezvolta si powerliterii si culturistii si sprinterii. Nu prea poti spune ca cineva face masa dar nu si putere. Adica ai putea, despre unul care pune pe el doar grasime.

Altceva era daca spuneai ca pe tine te intereseaza mai mult forta maximala, sau rezistenta, sau viteza etc. Altfel eu nu am inteles ce vrei sa spui prin "ma antrenez pentru putere".

Singur ai spus ca puterea e produsul dintre forta si viteza. Rezulta ca daca te antrenezi pentru forta automat te antrenezi pentru putere fiindca sunt direct proportionale daca pastram viteza constanta.

Dar fiecare domeniu are limbajul sau tehnic. De exemplu francezii numesc "la force athlétique" ceea ce noi stim ca e powerliting. In engleza in powerlifting e inclus cuvantul power/putere.   La rusi, la antrenament cu greuati se spune silavaia trenirovka ( antrenament de putere).

Intelegi la ce ma refer?

Intreb fiindca tu ai spus ca te antrenezi pentru putere nu pentru masa ca mine. Pai cum vine asta? Crezi ca pe mine ma intereseaza cel mai mult cat arata cantarul :)

Edited by vinciun, 21 November 2021 - 12:39.


#30
Wilee_Coyote

Wilee_Coyote

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 76
  • Înscris: 13.08.2021

View Postvinciun, on 21 noiembrie 2021 - 12:40, said:

Nu prea poti spune ca cineva face masa dar nu si putere. Adica ai putea, despre unul care pune pe el doar grasime.

Altceva era daca spuneai ca pe tine te intereseaza mai mult forta maximala, sau rezistenta, sau viteza etc. Altfel eu nu am inteles ce vrei sa spui prin "ma antrenez pentru putere".

Singur ai spus ca puterea e produsul dintre forta si viteza. Rezulta ca daca te antrenezi pentru forta automat te antrenezi pentru putere fiindca sunt direct proportionale daca pastram viteza constanta.
Cum nu? ai vazut filmuletul cu baietii aia masivi, care nu poti spune ca sunt grasi, dar ai vazut ca nu faceau mai mult de 12 tractiuni.

Scuza-ma pentru imprecizia mea, da asa e, ma intereseaza forta maximala si viteza.

Sigur ca da, forta e o componenta a puterii.
Am spus ca nu m-am antrenat pentru masa, eu considerand ca pentru a obtine maximul de hipertrofie musculara trebuie sa lucrezi un alt tip de antrenament decat cel de putere. De exemplu cea mai mare hipertrofie musculara pe care am vazut-o la cineva natural( asta e un aspect important) a fost in urma unui antrenament cu mase relativ moderate(60% din repetare cu masa maxima) si volum mare + 6-7 mese/suplimente pe zi. Nu vreau sa-l dau exemplu pe Phil Heat care lucreaza chiar cu mase mici comparativ cu masa lui musculara, in cazul lui chimia face cea mai mare parte a rezultatului.

#31
bursucelu_viesel

bursucelu_viesel

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 552
  • Înscris: 03.02.2009
Azi am facut superset (cred ca se cheama) piept+spate. Eu nu stiu cum face lumea asa ceva si sa mentina si pauza la 1-2minute la aceeasi grupa. Sub 3minute pauza la acelasi muschi mi se pare imposibil. Am inceput cu spate tractiuni, apoi hopa repede la impins pt piept, si deja is cu limba scoasa. Cum sa trec iar la tractiuni fara pauza? ("esti nebun la cap?")
Am observat totusi ca spatele e muuult mai solicitant decat pieptul. Dupa piept ar merge mai repede tractiuni, decat invers.
Nu stiu cat de mult afecteaza/conteaza daca tii pauza (la aceeasi grupa) mai mare sau mai mica, adica undeva intre 3-4min versus 1minut. Unii mai veterani recomanda pauza cat mai mica.. eu din ce ma documentasem pauza ar fi undeva intre 2-3minute.

cu chiu cu vai am scos un 8 tractiuni (unde in topicul ala cu flotari/tractiuni) scrisesem 6 saptamana trecuta. Iar piept am reusit 11repetari cu 70kg destul de ok (posibil sa fi mers si a 12-a daca trageam ca nebunu') unde data trecuta am facut 70x9. Pana acum e veselie mare cu progresia, cat o mai dura om vedea..

Edited by bursucelu_viesel, 21 November 2021 - 20:40.


#32
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,489
  • Înscris: 24.10.2015
Pentru mine superserie e cand treci de la exercitiu a la exercitiu b fara pauza, dupa ce ai efectuat a si b iei pauza dupa care repeteti. Tehnica asta e interesanta pentru 2 exercitii care lucreaza acelasi muschi dar diferit, scopul fiind sa creezi un stres metabolic puternic in muschiul respectiv.

Ce ai facut tu e altceva. Cand lucrezi 2 grupe antagoniste e mai mult pentru a compresa antrenamentul, pentru a efectua cat mai mult intr-un antrenament. Doar ca in cazul asta e mai ok sa iei pauza dupa  fiecare exercitiu adica faci a - pauza scurta - b - pauza scurta si tot asa. Daca exemplu in mod normal ai nevoie de 3 min pauza ca sa se recupereze muschiul intre serii acum poti lua doar 1 minut. Adica dupa ce ai facut piept iei un minut pauza, faci spate, iar un minut pauza si apoi piept. Astfel pieptul are in jur de 3 min si e refacut dar tu nu ai stat degeaba, ai antrenat spatele intre timp, in plus antrenezi si sistemul cardiovascular.

#33
sandu222

sandu222

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,780
  • Înscris: 06.10.2008

View PostWilee_Coyote, on 21 noiembrie 2021 - 11:41, said:


Da, fasole si GainFast, uneori chiar si Naposim. Posted Image

Da, deci stii vremurile alea. Ai sintetizat la fix realitatea de atunci.

#34
sandu222

sandu222

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,780
  • Înscris: 06.10.2008

View Postbursucelu_viesel, on 20 noiembrie 2021 - 21:06, said:

Conteaza enorm (cred) genetica - adica muschiul predispus genetic sa creasca. Nu doar ca va creste f repede, dar din experienta spun ca si ramane mult timp dupa ce nu mai faci antrenament (fate de cei genetic slabi care se duc in putine luni).

Ai zis bine, chiar mi-am amintit de o poza facuta la vreo 3-4ani dupa ce ma lasasem de sala. Cred ca aveam 85kg dupa ce am scazut de la 97-98kg in decursul celor 3-4ani. Se vede ca desi eram "dus la vale" gatul, trapezul si ceva umeri inca rezistau eroic(dar i-am "rezolvat ulterior cu dieta vegetariana de un an si ceva cand am ajuns la 68kg).

Attached Files



#35
bursucelu_viesel

bursucelu_viesel

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 552
  • Înscris: 03.02.2009

View Postvinciun, on 21 noiembrie 2021 - 21:14, said:

Adica dupa ce ai facut piept iei un minut pauza, faci spate, iar un minut pauza si apoi piept. Astfel pieptul are in jur de 3 min si e refacut
Fix asa am facut. Nu de dragul diversitatii ci ca maine sigur nu pot lucra, ieri n-am putut.


View Postvinciun, on 21 noiembrie 2021 - 21:14, said:

in plus antrenezi si sistemul cardiovascular.
si limba

View Postsandu222, on 21 noiembrie 2021 - 21:52, said:

tu fiind ..cel din mijloc? lol glumesc
Cred ca ai fost natural, am impresia ca asta e aspectul natural - spre care si eu ma indrept. Adica in niciun caz taur cu muschii umflati spre sus (chiar daca zici ca esti genetic pe trapez si umeri), ci in cel mai bun caz eu capat un aspect de muncitor necalificat.

O fi fost si dieta vegetariana, dar cred ca si timpul daca ai facut pauza lunga. Au si legumele beneficiile lor (in primul rand vad la stomac - ca se calmeaza, ma alcalinizeaza -dupa ce se metabolizeaza mancarea), si greutatea scazuta iarasi cred ca-i mult mai sanatoasa. Am mai zis ca sportul asta nu e neaparat sanatos..

Apropo, uitandu-ma la clipuri diverse despre culturism pe Youtube, totusi n-am observat problema pe care am patit-o eu cand am fost la sala la 17ani. Si anume ca mi s-a spart o vena pe brat dupa un antrenament (de biceps zic eu). Adica tot vad ca se rupe tendonul, muschiul, se dezlipeste de pe os, etc, dar n-aud pe nimeni sa-i pocneasca o vena de la efort. Oare ce-am avut?
Ma abtin sa urc mai mult pe bara la biceps sa nu patesc iar, dar.. n-am idee ce s-a intamplat..

#36
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,489
  • Înscris: 24.10.2015

View Postbursucelu_viesel, on 21 noiembrie 2021 - 22:24, said:


Oare ce-am avut?
Ma abtin sa urc mai mult pe bara la biceps sa nu patesc iar, dar.. n-am idee ce s-a intamplat..

Probleme... vreo tromba de sange care a blocat vena.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate