Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Amenintat cu moartea de un numar ...

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...
 Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul
 A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?
 transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...
 

Au iesit Daciile 1300

* - - - - 6 votes
  • Please log in to reply
108 replies to this topic

#19
alexpet

alexpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,358
  • Înscris: 07.05.2007

View Postxmanyacs77, on 19 noiembrie 2021 - 22:50, said:

Bine ca au disparut....prezentau un pericol pe soselele Romaniei.Posted Image

Am condus si eu cateva....nu aveau aer conditionat, lipsa ABS.Posted Image
cum sa-ti explic fara sa te jignesc ca esti varza?

Edited by alexpet, 20 November 2021 - 00:28.


#20
pisoiu_22

pisoiu_22

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,842
  • Înscris: 13.01.2019
Apoi aer conditionat nu e nevoie iarna. Oricum nici mocanitele nici locomotivele cu abureala nici tancurile t34 sau panzer nu au asa ceva si nici abs.

Aerul conditionat e oarecum periculos, poate produce de la raceli nevralgii si rinite pana la infectii si boli oncologice cauzate de scaderea temporara a sistemului imunitar.

Cineva mi-a zis ca de la aerul conditionat de la lucru s-a imbolnavit grav, a ajuns sa faca rmn-uri ct-uri probleme apoi cu oasele cu mancarea si o intraga avalansa de boli declansate de la acea intamplare. Nu stie exact ce are.

dacia 1300 a fost foarte buna la vremea ei si se incadra ca si originalul r12 in acel aspect specific de atunci al masinilor franceze. Acum nu poate fi la moda asa cum nici cu un Opel low-cost din 1965 nu e mare mandrie.

In Franta s-au fabricat sute de modele de Renault si Citroen cu un aspect specific. Dacia 1300/ Renault 12 fiind doar o mica parte din toata istoria masinilor franceze din acele vremuri.

Daca privesti acele masini franceze de atunci constati ca dacia 1300 a fost doar o mica preluare care nu are nimic de-a face cu Romania mai ales ca in Romania masina a inceput sa fie dezvoltata si modificata in alta directie. A fost foarte cunoscuta doar prin nr mare de exemplare produse intocmai ca si mosvich sau lada preluate dupa opel sau Fiat.
Si oricare din modelele de renault sau citroen ar fi putut fi adoptat de cineva si fabricat si modificat ulterior ramanand ca o chestie de baza dezvoltata in alta directie pe axa timpului. Ma gandesc cum ar fi aratat un renault 16 preluat si facut dacia 1600 1610 1620 1604 etc sau renault 18 sau renault 5 etc.

#21
Ghita_Bizonu

Ghita_Bizonu

    Confectionez manusi din pielea clientului

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,827
  • Înscris: 16.10.2012
Renault 12 .
Lansata in 1969 la Sal;onul de la Paris .
Produsa in 4 090 629 exemplare inter 1969 si 2004

Locuri de productie :
Boulogne-Billancourt, France
Guarda, Portugal
Santa Isabel, Argentina (IKA)
Heidelberg, Australia
Saint-Bruno-de-Montarville, Quebec, Canada (SoMA)
Novo Mesto, Yugoslavia (IMV)
Los Andes, Chile
Duitama and Envigado, Colombia
Ciudad Sahagún, Mexico
Mioveni, Romania
Valladolid, Spain (FASA-Renault)
Bursa, Turkey (Oyak-Renault)
Mariara, Venezuela
Haren-Vilvoorde, Belgium (RIB)
Thames, New Zealand

#22
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Doar pensionarii nebuni care nu igienizează AC-ul au ceva cu el. Acceasi oameni care se plâng că îi trage curentul, le cresc solzi de la vaccin și sorb cuvintele abominatiilor de "televiziuni de știri".
Renault 12 era o mașină low cost chiar și pt Renault, in tari unde gama Renault nu era completa și 12 era astfel un model mai de vârf era echipat și cu aer condiționat. Predecesorul Renault 18 in 1978 avea aer condiționat peste tot.
Designul lui 12/1300 e destul de clasic.
Abominatiile comuniștilor ramasi fara liceenta de producție pt Renault 12 implicit trecerea la 1310 da merita date uitării.
Mașina era oribila, adică na era cazan și la vremea ei.

Edited by SpeedDemon, 20 November 2021 - 02:45.


#23
grigsound

grigsound

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 271
  • Înscris: 30.07.2003
Cazan, ne-cazan, o mare parte dintre noi, ăștia mai trecuți de 45-50, ne-am făcut concediile și ne-am trăit viața cu ea. Bine, nu că am fi ales asta, dar nu aveai altceva. Eu păstrez (și) amintiri plăcute cu "Juji", bătrânica tatălui meu luată de nouă în 1983, după un lung timp de așteptare, de la IDMS Timișoara. Cu ea am învățat să conduc, să schimb o roată, să suflu în jiclor, să alea-alea... Mna, mă rog, mintenaș pic în butoiul cu melancolie... Prin 1991-92 mi-a încăput mie pe mână -exclusiv- și i-am făcut upgrade cu un casetofon mai de Doamne-ajută și niște boxe și tuna AC/DC din ea de zici că era bolundă. Câțiva ani mai târziu, prin 2002-2003 am lăcrimat când am predat-o la REMAT pentru câțiva lei... Deh, amintiri!

#24
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Trebuie să știi că nostalgia e o chestie oribila, gen îți amintești doar părțile bune.
Știu ceva oameni care au luat-o de noua și au constatat cu dezamăgire cat de praf era de noua. Mai ales cei care în perioada comunista aveau posibilitatea să plece și afara.
Mecanicul la care merg își aminte doar cu groază de cat de nașpa era.
Sau uite, eu mi-am făcut studenția in Logan, amintiri frumoase, dar nu schimba faptul că era mult mai praf decat majoritatea mașinilor de pe strada. Nici a mea ca nici 1310 nu avea "luxuri" gen ABS sau aer condiționat.
Retrospectiv mi se pare inadmisibil să fii adult cu job și sa behăi pe forum că Dacia face mașini.

#25
A10

A10

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,072
  • Înscris: 19.12.2012
Voi astia care vorbiti de ABS la o Dacia 1300, aveti idee in ce an a fost conceputa dacia 1300 si in ce an a fost introdus ABS ul ca standard in prodctia de serie ? E diferenta de cel putin 10 ani.
Dacia nu a fost petarda la vremea ei daca o compari cu celelalte "valori" din acea vreme... Petarda a devenit in RO din cauza calitatii deosebit de proaste a componentelor fabricate in RO. Urmatoarele generatii ca 1310 si ce a mai urmat, au fost niste incercari ratate de a face ceva mai modern

Am un vecin ce a avut o dacie 1300 cu componente Renault pe ea, cred ca era din 73 sau ceva gen. Diferenta de calitate era vizibila mai peste tot in comparatie cu 1300 le detinut de parintii mei. Mai conta si cum iti intretineai masina, pentru ca orice bijuterie se transforma in tigaie daca nu-i dai altceva decat combustibil si pedala. AM vazut ca in cultura romanului exista un singur principiu " masina ieftina de intretinut si sa consume putin" unde ieftina de intretinut = sa nu bag bani in reparatii, care de cele mai multe ori sunt cele obligatorii dupa o inspecctie ITP.
Romanu nu prea are in mentalitate conceptul de mentenanta, intretinere in conditii optime de functionare a unui utilaj.
E clar ca voi astia care vorbiti vrute si nevrute nu ati fost la varsta maturitatii atunci cand 1300 era cam singura optiune de masina iar banii pt o masina se castigau mult mai greu.

Azi cu cateva mii de euro 3-5000 (cam asra e startul pe softpedia) iti iei un cazan cu mult mai multe optiuni. Dar astea sunt cazane moderne.
Eu am avut 1300, acum am o germana mult mai moderna, masini din clase diferite, generatii diferire, timpuri/vremuri diferite. Am acelasi respect pt ambele...

Edited by A10, 20 November 2021 - 06:10.


#26
sylvius

sylvius

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,400
  • Înscris: 01.01.2007
Breh... daca Dacia 1300 vi se pare cea mai ugly masina din lume, cred ca n-ati auzit de Dacia 1100, aia cu volanul mare cat timona de vapor si schimbatorul de viteza stramb si subtire ca spitza de la bicicleta ! Posted Image



Attached File  Dacia 1100.jpg   22.39K   29 downloads

Edited by sylvius, 20 November 2021 - 06:38.


#27
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,831
  • Înscris: 01.11.2005

View Postxmanyacs77, on 19 noiembrie 2021 - 22:50, said:

Bine ca au disparut....prezentau un pericol pe soselele Romaniei.Posted Image
Pericol prezinta soferul, nu masina.

#28
Tarzy

Tarzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,637
  • Înscris: 28.11.2001

View Postsylvius, on 20 noiembrie 2021 - 06:37, said:

Breh... daca Dacia 1300 vi se pare cea mai ugly masina din lume, cred ca n-ati auzit de Dacia 1100, aia cu volanul mare cat timona de vapor si schimbatorul de viteza stramb si subtire ca spitza de la bicicleta ! Posted Image



Attachment Dacia 1100.jpg

Gusturile nu se discuta .... dar dupa mine dacia 1100 este chiar o masina eleganta.
Faptul ca la masini concepute in anii 50 avem pretentii de dotari similare celor din ziua de azi spune multe despre "competentele" pretentiosilor.

Pentru initiator ... faptul ca de la o vreme vezi mai multe "clasice" coincide cumva cu schimbari majore ale locuitorilor din zona? .... unii plecand in alte locuri si eliberand terenul pebtru altii?

#29
SineNomine

SineNomine

    Artisan Distiller

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,450
  • Înscris: 12.02.2012

View Postflorinpopa1, on 19 noiembrie 2021 - 22:36, said:

La mine in oras abea mai vad cate 3/4 Dacii 1300. Acum multi ani erau multe, dar dupa au cam disparut.

Trei sferturi din cate?

#30
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
@A10, da până în 73 Dacia 1300 era cu componente franțuzești și după a reusit Ceaușescu să le facă el în tara și s-a stricat treabă. Am avut și eu un vecin care își luase 1300 de noua și o ținuse pe străzi până prin 2015, nu că mașina nu mai putea fi el nu mai putea. Oricum toate 1300-urile până la urmă au ajuns să meargă cu piese românești proaste, și cel mai catastrofa, uleiul romanesc...
Sunt nostalgicii aia după comunism care nu pricep cat de varza era industria ceaușistă, că o groază de fabrici mergeau pe pierdere doar de dragul de a merge, calitatea abisimala  și alte situații stupide ale unui regim dictatorial. In 73 doar motorul și cutia mai erau franțuzești, pe unele.
https://www.4tuning....ecta-28699.html

Quote

In 1969, cand Projet 117 s-a finalizat si a inceput sa se produca, au fost trimise in Romania si primele piese de Renault 12. Asa a luat nastere Dacia 1300, care nu era nimic altceva decat un Renault 12, 100% frantuzesc, construit in Franta, dar asamblat in Romania. In primii doi ani, toate masinile care ieseau de pe usile uzinei din Pitesti erau facute numai din piese aduse de la francezi. Vopseaua era singurul element cu care veneau romanii. Incepand cu 1972, piesele frantuzesti au inceput sa dispara de pe Dacii, fiind inlocuite de piese romanesti. Spre finalul lui 1973, numai unele motoare si cutii de viteze in 4 rapoarte mai erau 100% frantuzesti, restul fiind fabricat in Romania.

Procesul de fabricare a primei Dacii a inceput timid, cu asamblarea. Daca modelul-tampon, Dacia 1100, masina cu care francezii ne-au luat ochii doar ca sa treaca timpul pana la aparitia lui 1300, era integral construit din piese frantuzesti, la Dacia 1300 lucrurile s-au schimbat. Dar nu din prima. Primele masini erau asamblate, dupa care uzina romaneasca s-a dezvoltat, si-a facut departament de sasiuri, de tinichigerie, de tapiterie, de electronica, de turnare in plastic si asa mai departe. Dupa care, din 1974, toate Daciile fabricate la Mioveni erau 100% romanesti: piese mult mai ieftine si la indemana fabricii, fara sa mai fie nevoie de transport din Franta.

Edited by SpeedDemon, 20 November 2021 - 08:12.


#31
Cousteau

Cousteau

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,544
  • Înscris: 25.04.2007
Nu m-am putut abtine sa nu o fotografiez:

Attached Files



#32
emeral

emeral

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,492
  • Înscris: 16.09.2021

View PostCousteau, on 20 noiembrie 2021 - 08:27, said:

Nu m-am putut abtine sa nu o fotografiez:

Și ce e urât și prost la mașina aia ?

În 1991 la 18 ani cam exact așa arăta și Dacia cu care am mers numai eu când am luat permisul.

Măcar știi cum era în 1991 să ai o Dacie așa ?

Erai cel mai șmecher din 10 de aceiași vârstă ca tine.

Exact cum ai avea azi Bentley Bentayga sau Bentley Phantom.

Atunci Becali avea Mercedes 190 D din ăla vechi.

Deci erai mare șmecher în cartier la 18 ani în 1991 dacă aveai o Dacie din aia.

Edited by emeral, 20 November 2021 - 08:42.


#33
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
In capul tau, deci aia se cheamă rice, kitsch, prost gust la absolut, râdeam și cu fundul odată când venise un moș cu ceva sorcova de genul.

Edited by SpeedDemon, 20 November 2021 - 08:44.


#34
emeral

emeral

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,492
  • Înscris: 16.09.2021

View PostSpeedDemon, on 20 noiembrie 2021 - 08:44, said:

In capul tau, deci aia se cheamă rice, kitsch, prost gust la absolut, râdeam și cu fundul odată când venise un moș cu ceva sorcova de genul.

Vezi că acum am 4 mașini și una are și 3 turbine.

Sunt ferm convins că și tu dacă aveai o Dacie din aia așa la 18 ani în 1991 azi aveai cam orice mașină ai fi vrut.

Sau credeai că merg și acum cu Dacia aia ?

Edited by emeral, 20 November 2021 - 08:48.


#35
jeffy86able

jeffy86able

    True Evil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,513
  • Înscris: 06.01.2012
Una e sa ai 4 masini, alta e sa ai gust.

#36
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Banii nu cumpără bun gust. 🙄
X6 M50d e alegerea evoluată financiar a unuia care consideră cool sorcova de mai sus.
Vezi că e problema mare motorul ăla. Nu, nu e mai rapida decât jucăria mea, și am pus la incercare câteva Cayenne-uri Turbo și Macan-uri S. 😁

Edited by SpeedDemon, 20 November 2021 - 08:59.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate