Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...
 

Impozit spațiu cu altă destinație

- - - - -
  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#1
turbojet

turbojet

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 94
  • Înscris: 19.10.2010
Pentru un garaj aflat sub bloc, înregistrat ca „birou” în cartea funciară (s-au făcut niște modificări, s-a construit o baie pentru ca garajul să poată fi folosit și ca locuință ori birou), primăria a socotit o diferență de impozit + majorări de întîrziere pe ultimii 5 ani, pe motiv că spațiile comerciale se impozitează mai mult decît cele rezidențiale. Cică în 2016 a apărut o schimbare în lege că proprietarii trebuiau să anunțe dacă au spații comerciale, și e vina proprietarului că n-a depus declarația cerută de lege. Diferența  de impozit e semnificativă, pentru că nu s-a depus nici un raport de evaluare pe care firmele îl pot depune pentru a li se micșora impozitul, deci s-a socotit impozit la procentajul maxim din lege, de 2% din valoarea din evidențele fiscale.
Problema e că în toată această perioadă garajul n-a fost folosit ca spațiu comercial. A fost o perioadă folosit ca locuință, și altă perioadă a stat nefolosit. De unde părerea mea că nu exista nici o obligație de a depune declarație la primărie de spațiu comercial și nici temei legal pentru diferențe de impozit și majorări de întîrziere. N-a existat contract de închiriere cu nici o firmă.

Primăria zice că atîta vreme cît în cartea funciară garajul e trecut ca „birou”, pe ei nu îi interesează dacă și cum a fost folosit, îl impozitează ca spațiu comercial. Invocă art. 453 lit. e) pct 1 și 2 și art.495 din legea 227/2015 (codul fiscal). Art. 495 „Persoanele fizice care la data de 31 decembrie 2015 au în proprietate clădiri nerezidențiale sau clădiri cu destinație mixtă au obligația să depună declarații pînă la data de 31 mai 2016 inclusiv, conform modelului aprobat...”.

În codul fiscal se folosește expresia „clădire”, or acel garaj, fiind sub bloc, nu este o clădire separată ci întregul bloc cu apartamente și garaje cred că trebuie considerat clădire. Deci chiar dacă garajul e trecut ca „birou”, clădirea întreagă e blocul care ar putea fi considerat eventual clădire cu destinație mixtă. La clădirile cu destinație mixtă era o prevedere în codul fiscal că se impozitează suplimentar numai dacă firma care folosește spațiul deduce fiscal cheltuielile cu utilitățile. Acest lucru nu s-a întîmplat.

Întrebarea mea e dacă e vreo șansă cu o contestație pentru anularea ori micșorarea impozitului și majorărilor de întîrziere, fie pe motiv că spațiul nu a fost folosit efectiv ca spațiu comercial, indiferent ce scrie în cartea funciară (denumirea de „birou” din cartea funciară mi se pare ambiguă), fie pentru că trebuie considerat parte dintr-o clădire cu destinație mixtă și nu s-au dedus fiscal cheltuieli cu utilitățile. Legat de majorările de întîrziere, ar fi și argumentul că e vina primăriei că n-a socotit pînă acum corect impozitul, fiindcă primăria a avut de la început cartea funciară în care scrie „birou”, deci dacă cumva trebuia impozitat suplimentar trebuia să știe. Acum pretinde majorări de întîrziere care provin din propria culpă - fiindcă în fiecare an s-a plătit impozit cît a  zis primăria că trebuie plătit.

Sfaturi despre ce articole de lege ar putea fi folosite într-o contestație sînt binevenite.

#2
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Nu cred ca te ajuta contestatia.
Poti incerca in instanta cu un avocat bun.

De injurat il poti injura pe Ponta pentru ca a introdus chestia asta in Codul fiscal.

Edited by pasilla, 19 November 2021 - 15:53.


#3
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
Teoretic ai sanse, practic va depinde cum te prezinti in fata instantei (ca motivare, nu ca individ).

#4
Naijax

Naijax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,218
  • Înscris: 13.03.2017
Este vorba de cladiri sau spatii
Repet si subliniez - cladiri SAU SPATII

In alta dezordine de idei - nu conteaza ca spatiul respectiv a stat gol sau a fost extraordinar de ocupat
Impozitul se plateste in ambele cazuri

Desigur - poti actiona in instanta pe cine vrei, cand vrei si unde vrei
Sunt unii care l-au dat in judecata chiar si pe bunul Dumnezeu

Intrebarea care se pune este - merita ?

Eu zic - NU - dar, decizia finala iti apartine

#5
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002
pare simplu, înregistrat ca „birou” în cartea funciară = platesti impozit ca pentru un birou, spatiu comercial adica

#6
Kean

Kean

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 14.09.2016

 aeon, on 19 noiembrie 2021 - 16:04, said:

pare simplu, înregistrat ca „birou” în cartea funciară = platesti impozit ca pentru un birou, spatiu comercial adica

Adica de vreo 4-5x cat pentru un spatiu privat.

#7
terratec

terratec

    Troll hunter

  • Grup: Moderators
  • Posts: 12,036
  • Înscris: 02.03.2003

 turbojet, on 19 noiembrie 2021 - 15:43, said:

Pentru un garaj aflat sub bloc, înregistrat ca „birou” în cartea funciară (s-au făcut niște modificări, s-a construit o baie pentru ca garajul să poată fi folosit și ca locuință ori birou),

Dacă ai făcut birou, nu vei câştiga nici la tribunal.
Trebuie să-i dovedeşti judecătorului că garanul era încadrat eronat şi că nu avea cum să fie spaţiu comercial.

Primăria nu va înţelege niciodată erorile din care ea are de câştigat. Banii luaţi de la tine reprezintă salariile angajaţilor.

#8
turbojet

turbojet

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 94
  • Înscris: 19.10.2010

 terratec, on 19 noiembrie 2021 - 16:32, said:


Dacă ai făcut birou, nu vei câştiga nici la tribunal.
Trebuie să-i dovedeşti judecătorului că garanul era încadrat eronat şi că nu avea cum să fie spaţiu comercial.

Proprietarul anterior a schimbat destinația din garaj în birou, depunînd o întreagă documentație la primărie. Garajul a fost cumpărat avînd deja destinația schimbată. Dar la vremea aia nu era diferență de impozit.
Am înțeles că diferența de impozit a apărut în codul fiscal din 2016. Primăria avea actele că e trecut birou încă de dinainte, deci aș zice că e vina ei dacă n-a calculat impozitul corect. Era un principiu de drept că nu poți invoca propria culpă, nu se poate aplica măcar pentru majorările de întîrziere? Primăria se îmbogățește fără justă cauză cu aceste majorări, după ce a săvîrșit înșelăciune pretinzînd un impozit mai mic.

#9
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Daca nu ai trait in RO pana acum, esti scuzabil.
Daca ai trait, ai fi stiut ca asta e practica generala a ANAF si a DITL, de a misca ceva, doar in momentul cand poate interveni prescrierea.

#10
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002

 Kean, on 19 noiembrie 2021 - 16:22, said:

Adica de vreo 4-5x cat pentru un spatiu privat.

poate fi si de 10 ori mai mare, impozitele pe cladiri inca sunt minuscule. Poate pe cand se va aplica la valoarea de piata/de grila notariala se va misca ceva

#11
irina2014

irina2014

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,541
  • Înscris: 04.03.2014
Nu inteleg: tu/voi cand ati cumparat, in ce an? Cum ati platit impozitul pana acum?

aveti decizii de impunere? ca de acolo porneste treaba.

LE: in orice situatie (pre/post 2016) la cumparare ar fi trebuit sa faceti o declaratie pt cladire (ca e apartament, viloi, mansarda, anexa/magazie, beci, tot la "cladiri" intra). In declaratia respectiva, cei X mp ai garajului devenit nerezidential trebuia sa apara.

Edited by irina2014, 19 November 2021 - 17:51.


#12
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012

 irina2014, on 19 noiembrie 2021 - 17:47, said:

aveti decizii de impunere? ca de acolo porneste treaba.
Alea nu se emit, asa cum crede toata lumea, peste tot.
Se asteapta aproape 5 ani si apoi vin deja ca titluri executorii.

Edited by pasilla, 19 November 2021 - 17:50.


#13
irina2014

irina2014

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,541
  • Înscris: 04.03.2014
stiu. Dar nu poti legal sa emiti TE in lipsa deciziei de impunere, scrie in codul de proced fiscala.

LE: asa nedigitalizati cum suntem, e de inteles ca nu se trimit mii de decizii de impunere. Doar ca idee, nu stiu daca integrarea cu ghiseul.ro, faptul ca iti vezi acolo debitele anulae si restantele, ar tine loc de decizie de impunere (adica ti s-a adus la cunostinta cat ai de plata)

stai, mi am adus aminite: la ANAF, din moment ce esti inregistrat in SPV, nu mai primesti decizii acasa, plic. Ar trebui sa fie la fel si cu impozitele locale si ghiseul.ro

Edited by irina2014, 19 November 2021 - 17:59.


#14
turbojet

turbojet

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 94
  • Înscris: 19.10.2010

 irina2014, on 19 noiembrie 2021 - 17:47, said:

Nu inteleg: tu/voi cand ati cumparat, in ce an? Cum ati platit impozitul pana acum?

aveti decizii de impunere? ca de acolo porneste treaba.

LE: in orice situatie (pre/post 2016) la cumparare ar fi trebuit sa faceti o declaratie pt cladire (ca e apartament, viloi, mansarda, anexa/magazie, beci, tot la "cladiri" intra). In declaratia respectiva, cei X mp ai garajului devenit nerezidential trebuia sa apara.

S-a cumpărat înainte de 2016, cînd, din cîte am înțeles, nu existau diferențe de impozitare. S-a plătit pînă acum impozit ca pentru spațiu de locuit. Decizie de impunere s-a primit cred că numai imediat după cumpărare (cînd era ca pentru spațiu de locuit), apoi în fiecare an s-a plătit impozit cît spuneau cei de la primărie că trebuie plătit, aveau în calculator cînd mergeai să faci plata.

#15
irina2014

irina2014

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,541
  • Înscris: 04.03.2014
Mda, atunci ei se bazeaza pe art ala de care spui, ca tb sa mergeti sa declarati. Degeaba aveau ei cadastru si carte funciara, daca asta e prevederea din noul cod fiscal :(

ref destinatia cladirilor, poti sa citesti aici: https://static.anaf....22020.htm#B453b

autorizatia de construire determina destinatia cladirii:

(4) Clădirile în care nu se desfășoară nicio activitate sunt considerate rezidențiale sau nerezidențiale în funcție de destinația care reiese din autorizația de construire.

#16
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012

 turbojet, on 19 noiembrie 2021 - 18:23, said:

apoi în fiecare an s-a plătit impozit cît spuneau cei de la primărie că trebuie plătit, aveau în calculator cînd mergeai să faci plata.
Practica [aproape] generala.
Platesti, fara sa stii ce anume.
Din punctul meu de vedere, aia ar trebui sa iti dea o chitanta cu mentiunea ca ai achitat toate taxele aferente pentru anul in curs.

#17
irina2014

irina2014

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,541
  • Înscris: 04.03.2014
corect! pt ca daca e doar o plata partiala, nu e mentionat nicaieri pe chitanta

vezi de abia anul urmator, ca sunt trecute sume la "restant"

#18
turbojet

turbojet

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 94
  • Înscris: 19.10.2010

 irina2014, on 19 noiembrie 2021 - 18:44, said:

corect! pt ca daca e doar o plata partiala, nu e mentionat nicaieri pe chitanta

vezi de abia anul urmator, ca sunt trecute sume la "restant"

N-au apărut sume la restant pînă acum. Din contră, s-a primit și bonificație pentru plată integrală a impozitului înainte de termen.
Primăria avea autorizația de construcție prin care s-a declarat folosința de birou a garajului. Presupunînd corectă impozitarea suplimentară, nu e totuși înșelătorie faptul că a cerut impozit mai mic iar acum socoate majorări de întîrziere?

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate