Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Conectare tableta X220la Tv

Femeile tinere nu mai vor sa munc...

La mulți ani @un_dac!

La multi ani de Sfantul Gheorghe&...
 Job - Facultate sau certificare

Deadpool & Wolverine (2023)

sistem hibrid eoliana + panouri +...

Outlook e muta pe Android
 Constructie Mun. Iasi. Casa P+1.

Cum mai rezolvati cu chiriasii ra...

Tastatura si mouse cu baterie int...

AC Gree duce la palpait de becuri
 Sfat / recomandare construire aco...

Cablu analog vs digital

Ce valoare stabiliti la RSSI la u...

Sony FH 10W reparatie
 

Motor Dacia TCe90 vs ECO-G100

- - - - -
  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#19
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,601
  • Înscris: 30.07.2003

 MembruAnonim, on 18 noiembrie 2021 - 12:38, said:

Insa nu as vrea sa imi pice cutia, sa manance ulei motorul, sa se tureze singur la relanti, alte boli - etc.
Ai garantie pt. defecte de fabricartie. Insa nu motoarele-s problema la Dacia.

 MembruAnonim, on 18 noiembrie 2021 - 12:38, said:

Dar daca motorul ECO-G100 e mai fiabil atunci nu ma deranjeaza ca are si gpl.
E acelasi motor motor in fond. H4Dt vs H5D

#20
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Pai  si garantia expira in 3 ani. Apoi e nasol daca ai un motor gen 1.2 de acu cativa ani de la VW.  Asta vreau sa evit.
Despre GPL - hai sa nu discutam, ma intereseaza strict comparatia de fiabilitate intre cele 2 motoare.  GPL daca e - e binevenit daca nu no problem - asta daca nu se strica...

Edited by Dany_Darke, 18 November 2021 - 14:36.


#21
Namidee

Namidee

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,249
  • Înscris: 02.06.2021
Ti s.a spus deja. Vrei fiabilitate, motorul de 0.9 fara GPL. La orice motor cu gpl vei avea la un moment dat probleme cu supapele.

#22
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,601
  • Înscris: 30.07.2003

 MembruAnonim, on 18 noiembrie 2021 - 14:33, said:

Pai  si garantia expira in 3 ani.
La Dacia poti lua optiune pana la 5 ani. Nu pica la 5, mai tine niste ani. Apoi o vrei tu schimbata. Iar daca faci o statistica, nu motoarele pica la Dacia.

 MembruAnonim, on 18 noiembrie 2021 - 14:33, said:

ma intereseaza strict comparatia de fiabilitate intre cele 2 motoare
E acelasi motor in cea mai mare parte.

Edited by neagu_laurentiu, 18 November 2021 - 15:18.


#23
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Ok, unii tin masina 10 ani apoi dau la Tata / Mama si mai trag inca 10 ani de masina.  Nu avem toti bani de masina noua la 5 ani. De aia intrebam de motor. Caroseria banuiesc e ca pe Logan 1, dupa ce expira garantia trebuie cosmetizat, tratamente rugina etc. Mai o bucsa, un actuator, dar astea se stiu. Tin sa cred ca ECO-G100 fiind mai nou, o fi mai " fiabil ",  economicos,  si putere mai mare...

#24
eolianu

eolianu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,171
  • Înscris: 01.03.2010
Nu poate nimeni sa-ti spuna despre acest motor nimic din moment ce este de doar 1 an pe piata. Nici macar constructorul. Mergi la risc cum nimeresti. Asta e valabil pentru orice motor nou scos de la orice marca. Discutam despre o fiabilitate de la cativa ani in sus de utilizare. Minim 4-5 ani de stat pe piata…dupa vezi raportarile userilor ce si cum.

#25
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

 Pololica, on 18 noiembrie 2021 - 11:41, said:

Cel de 90 e un motor cu vechime de aproape 10 ani pe modelele Dacia si, probabil, e pe final de cariera (nu stiu daca va mai ajunge le Logan 3 Facelift), iar cel de 100 A inceput sa fie pus de anul trecut (deci are cam un an si ceva) si e de asteptat sa-si arate eventualele boli ale copilariei.

Eu am motorul de 90 (cu GPL) si un prietenil are cel de 100 (tot cu GPL), instalatiile din fabrica (nu after market). Din ce vorbeam cu el e ca cel de 100 are un zvac mai bun fata de cel de 90 (mi-a condus masina, deci stie despre ce e vorba).

Daca nu vrei sa pui CVT pe masina si, ulterior, GPL, varianta de 100 ar fi recomandata (e mai bine pregatita fizic si electronic pentru instalatia GPL).

Tce90 nu e vechiul motor de 0.9.
E tot asta nou de 1L doar ca nu are GPL. Diferenta de putere si cuplu e datorata emisiilor cel mai probabil.

#26
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,601
  • Înscris: 30.07.2003

 MembruAnonim, on 18 noiembrie 2021 - 15:26, said:

Caroseria banuiesc e ca pe Logan 1
Logan 1 in nici un caz. Poate 1 facelift (+2008) cand au trecut la alte solutii tehnice.

 MembruAnonim, on 18 noiembrie 2021 - 15:26, said:

Tin sa cred ca ECO-G100 fiind mai nou, o fi mai " fiabil "
Inca n-ai inteles ca e acelasi motor la Logan 3, fie ca vorbim de TCe 90 ori 100? Difera ansamblul GPL in plus si ce deriva de aici.

Edited by neagu_laurentiu, 18 November 2021 - 16:05.


#27
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,965
  • Înscris: 06.04.2007

 MembruAnonim, on 18 noiembrie 2021 - 10:37, said:

Pentru Dacia Logan (si Sandero) motoarele TCe90 vs ECO-G100  sunt la preturi similare. Ma intereseaza parerea voastra legat de fiabilitate, costuri de intretinere intre cele doua motoare.  Care l-ati alege?  Nu vreau discutii despre "ia-ti mai bine BMW second" sau optionale ca nu are senzori, in naspa usile etc.
Vreau pareri doar despre cele doua motoare disponibile pentru un Logan nou.
Ce ati alege?
Nu sunt motorizari diferite, vorbim de acelasi motor 1.0 tce in doua variante de putere 90 cp/160Nm pe benzina si 100 cp/170Nm pe gpl.

Ala precedent 0.9 TCE 90cp/140Nm nu mai echipeaza niciun model de la Dacia/Renault.

Nu spune ca nu renteaza gpl la 20000 km/an. Si la 10000 km renteaza pt ca ramai cu bani in buzunar.

Deci iti ramane sa alegi cu/fara GPL.
La un 20000 km/an ai economisi pe luna lejer un ~200-250 lei, cu tot cu o revizie inclusa.
Mult...putin...depinde de fiecare

#28
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,679
  • Înscris: 22.11.2007
Daca nu mergi mult as lua linistit pe benzina. cea pe gpl nu are roata de rezerva (nu vine nici cu cric), cari dupa tine mereu 100kg in plus (e un adevar ca la cele cu gpl se duc mai repede amortizoarele spate), ai revizii mai scumpe (daca nu le ai gratuite prin programul Dacia 5 ani fara griji te rupe la bani 10,15 milioane o revizie), in teorie ai interzis in parcarile subterane, ai itp mai scump (pe langa asta la 10 ani trebuie inlocuita butelia cost de vreo 1000 lei dar aici nu stiu daca tii masina atat)

adica la un 10.000, 12.000km pe an as lua linistit pe benzina mai ales ca este f bun consumul. la mai mult as lua gpl. totusi astazi in București gpl era in jur de 3,8 lei iar benzina 6,1 lei. daca nu isi revine gpl ul inapoi la preturi mai decente nici nu mai merita discutia zic eu.

Edited by bossake, 18 November 2021 - 23:27.


#29
gmowner

gmowner

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 995
  • Înscris: 13.02.2015
Eu as alege varianta de 1.0 TCe 90 de cai cu transmisie automata CVT.
E si confort dar cred ca e si mai fiabila combinatia asta, in principiu o cutie automata exploateaza optim potentialul motorului.

Edited by gmowner, 19 November 2021 - 00:41.


#30
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015

 bossake, on 18 noiembrie 2021 - 23:24, said:

Daca nu mergi mult as lua linistit pe benzina. cea pe gpl nu are roata de rezerva (nu vine nici cu cric), cari dupa tine mereu 100kg in plus (e un adevar ca la cele cu gpl se duc mai repede amortizoarele spate), ai revizii mai scumpe (daca nu le ai gratuite prin programul Dacia 5 ani fara griji te rupe la bani 10,15 milioane o revizie), in teorie ai interzis in parcarile subterane, ai itp mai scump (pe langa asta la 10 ani trebuie inlocuita butelia cost de vreo 1000 lei dar aici nu stiu daca tii masina atat)

adica la un 10.000, 12.000km pe an as lua linistit pe benzina mai ales ca este f bun consumul. la mai mult as lua gpl. totusi astazi in București gpl era in jur de 3,8 lei iar benzina 6,1 lei. daca nu isi revine gpl ul inapoi la preturi mai decente nici nu mai merita discutia zic eu.
  • instalatia are undeva la 60Kg (ca sa poti compara: Logan 2 MCV facelift 0.9 TCe cu GPL are masa 1.227Kg in talon. Nu stiu cat are veriunea fara GPL, dar banuiesc ca poate veni cineva cu o cifra, tot din talon)
  • ai kit de pana (daca are relevanta), dar eu am o roata din celalalt schimb (daca am pe masina rotile de iarna, in portbagaj am o roata de vara, si vice-versa)
  • n-am auzit sa se planga cineva de amortizoare (fostul sef al sotiei are un Lodgy de aproximativ 10 ani si a pus instalatie after-market de la inceput (de la 0 km) si nu s-a plans de ele). Poate pe modelele din fabrica sa fie alta ciorba (dar... ). Sunt de acord ca daca nu s-a plans nimeni, nu inseamna ca problema nu exista.
  • am pus pe un topic cat costa reviziile (de 30.000/60.000km) pentru un 0.9TCe si 1.0TCe, ambele cu GPL din fabrica: 800 lei (0.9TCe) si 807 lei (1.0TCe). Concluzia o tragi singur (0.9 revizie la Dacoserv Preciziei si 1.0 revizie la Meridian). Preturile sunt din august-septembrie 2021.
  • 1.000 lei in 10 ani pentru butelie... adica 100 lei pe an sau 8.33 lei pe luna. Nu stim care vor fi preturile atunci, dar, dintr-o discutie auzita intr-un service GPL, tarifele erau (prin 2017) cam de 700 lei (dar nu pot confirma contextul: capacitatea si forma buteliei, daca includea manopera si reautorizarea RAR, etc). Presupunand ca masina va merge macar 10.000 km pe an, iti scoti parleala.
Ca fapt divers (asta apropos de discutia dintre GPL si fara GPL): in 2016 mi-am cumparat un Chevrolet Spark ("Matiz 2" cu motor de 1L si 4 cilindri, corean): cu 1800E. Cand am ajuns cu ea in firma si le-am spus ca ii pun gaz, toti au inceput sa rada. Cand am dat-o la rabla in 2019, toti se uitau cu jind: imi scosesem banii de instalatie, amortizasem masina si mergeam pe "profit" fata de ei (la vremea respectiva, faceam 300 km in oras cu mai putin de 60 de lei, in cifre rotunjite). facusem in cei 3 ani cam 70.000 km.

#31
Mosu007

Mosu007

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 550
  • Înscris: 31.07.2021
Consumul este clar in avantajul gpl-ului !

#32
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Tine si de sarcina utila maxima. Nu poti compara 70kg pe puntea spate la un Sandero cu 70 la un Lodgy.

Sau 60.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate