Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Intrebari srl nou

Amenintat cu moartea de un numar ...

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk
 TVR vrea sa lanseze o platforma d...

Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...
 Robinet care comuta traseul

A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)
 Abonati Qobuz?

transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...
 

Motor Dacia TCe90 vs ECO-G100

- - - - -
  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#1
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Pentru Dacia Logan (si Sandero) motoarele TCe90 vs ECO-G100  sunt la preturi similare. Ma intereseaza parerea voastra legat de fiabilitate, costuri de intretinere intre cele doua motoare.  Care l-ati alege?  Nu vreau discutii despre "ia-ti mai bine BMW second" sau optionale ca nu are senzori, in naspa usile etc.
Vreau pareri doar despre cele doua motoare disponibile pentru un Logan nou.
Ce ati alege?

#2
ovtd

ovtd

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 574
  • Înscris: 24.10.2016
Cred ca avantajul la ECO-G100 e ca poti functiona si pe gaz, si e mai ieftin ca benzina.
Vei avea consum poate 9 litri la suta, dar cum gazul e 3 lei si ceva litrul, e ca si cum ai avea consum de 5 la suta pe benzina.

#3
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
Cel de 90 e un motor cu vechime de aproape 10 ani pe modelele Dacia si, probabil, e pe final de cariera (nu stiu daca va mai ajunge le Logan 3 Facelift), iar cel de 100 A inceput sa fie pus de anul trecut (deci are cam un an si ceva) si e de asteptat sa-si arate eventualele boli ale copilariei.

Eu am motorul de 90 (cu GPL) si un prietenil are cel de 100 (tot cu GPL), instalatiile din fabrica (nu after market). Din ce vorbeam cu el e ca cel de 100 are un zvac mai bun fata de cel de 90 (mi-a condus masina, deci stie despre ce e vorba).

Daca nu vrei sa pui CVT pe masina si, ulterior, GPL, varianta de 100 ar fi recomandata (e mai bine pregatita fizic si electronic pentru instalatia GPL).

#4
Namidee

Namidee

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,249
  • Înscris: 02.06.2021
Tce90 si pui gaz dupa. Si.a dovedit fiabilitatea si nu are probleme. Cel de 1.0 are de fapt 90cp pe benzina si 100cp cand mergi pe gaz, au facut o manevra din soft. Alta bila neagra e ca se trage din motorul de 1.0 sce care mananca ulei la greu. Performantele sunt asemanatoare, consumul tot pe acolo. Plus ca esti obligat sa faci revizia la gaz la Dacia si ai putine service.uri care fac treaba asta si nu ca ar fi un capat de tara cati bani platesti pt revizie, dar eu la gaz aftermarket platesc 150 de lei si la Dacia sare de 400 de lei.

#5
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
PS: masinile de care iti spuneam (a mea si a prietenului) sunt Logan II Facelift, al meu (TCe 90) din 2019, iar al prietenului (TCe 100) din 2020.

#6
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,602
  • Înscris: 30.07.2003

 Pololica, on 18 noiembrie 2021 - 11:41, said:

Cel de 90 e un motor cu vechime de aproape 10 ani pe modelele Dacia
Confunzi motorul 0.9 cu 1.0 chiar daca au tot pe la 90 CP. Asta nou 1.0 e altul.

Edited by neagu_laurentiu, 18 November 2021 - 11:44.


#7
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015

 Namidee, on 18 noiembrie 2021 - 11:42, said:

Tce90 si pui gaz dupa. Si.a dovedit fiabilitatea si nu are probleme. Cel de 1.0 are de fapt 90cp pe benzina si 100cp cand mergi pe gaz, au facut o manevra din soft. Alta bila neagra e ca se trage din motorul de 1.0 sce care mananca ulei la greu. Performantele sunt asemanatoare, consumul tot pe acolo. Plus ca esti obligat sa faci revizia la gaz la Dacia si ai putine service.uri care fac treaba asta si nu ca ar fi un capat de tara cati bani platesti pt revizie, dar eu la gaz aftermarket platesc 150 de lei si la Dacia sare de 400 de lei.

Sa-mi spui si mie cine te obliga sa faci revizia la Dacia. Se poate face in orice service, doar ca la gaz e necesara interfata specifica modelelor Dacia (daca exista una specifica).

#8
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,584
  • Înscris: 31.01.2010
In esenta este acelasi motor, provenit din TCe 1,3 cu un cilindru taiat, TCE 90 de acuma este cel de 1l, la fel ca cel de 100Cp totusi difera chiulasa la ele, mai precis scaunele de supapa din material diferit pentru motorul pe gaz, in rest sint identice.
Ambele sint motoare cu injectie indirecta, versiunea cu injectie directa se pune pe Renault si este TCe115, de 115 Cp.
Cinstit, ala cu indirecta e de preferat!

Edited by Ion_Bumbu, 18 November 2021 - 11:47.


#9
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015

 neagu_laurentiu, on 18 noiembrie 2021 - 11:44, said:

Confunzi motorul 0.9 cu 1.0 chiar daca au tot pe la 90 CP. Asta nou 1.0 e altul.

Nu confund: TCe 90 (0.9L si 90 cai benzina sau GPL) si TCe 100 (1.0L si 100 cai). La TCe 100 (cel montat anul trecut) nu stiu daca se face diferenta de cai cum e anul asta (intre benzina si GPL).

#10
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,602
  • Înscris: 30.07.2003

 Pololica, on 18 noiembrie 2021 - 11:46, said:

Nu confund
Pai initiatorul nu vorbeste de Daciile vechi, ci astea noi.

 MembruAnonim, on 18 noiembrie 2021 - 10:37, said:

Ce ati alege?
Fara GPL. Da' e doar fixul meu, nu si al altora.

Edited by neagu_laurentiu, 18 November 2021 - 11:49.


#11
cattavencu

cattavencu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,774
  • Înscris: 19.09.2006
Votez pentru TCe 90. In afara de oaresice problema cu zornaitul lantului pe la 100.000 km, problema care s-a rezolvat prin schimbarea lui, altceva nu a avut.

TCe100 - sunt ceva marturii despre un anumit consum de ulei. Plus vibratia tijei de la wastegate cand motorul e in decelerare. Uite cum sa verifici daca face sau nu:

https://www.facebook...57637991617660/

Intra pe grupurile de Facebook de L.ogan 3 (cauta L.ogan 3 Club sau L.ogan 3 Owners etc.) si te dumiresti, pentru ca mai toata lumea a ales TCe100, pe motiv de GPL.

Si eu as alege TCe 90 si NU i-as pune GPL ulterior.

Edited by cattavencu, 18 November 2021 - 11:57.


#12
mannick

mannick

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,039
  • Înscris: 08.08.2018
Eu as lua motorul cu GPL fara nicio ezitare, cu garantia cea mai buna care poate fi cumparata. Pana la urma ai 10 caluti in plus si o economie importanta la combustibil.

#13
Namidee

Namidee

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,249
  • Înscris: 02.06.2021

 Pololica, on 18 noiembrie 2021 - 11:44, said:



Sa-mi spui si mie cine te obliga sa faci revizia la Dacia. Se poate face in orice service, doar ca la gaz e necesara interfata specifica modelelor Dacia (daca exista una specifica).

Ti.ai dat singur raspunsul...poti face oriunde, dar iti trebuie interfata. Asa si eu repar orice motor, dar n.am scule si cunostinte.

#14
cattavencu

cattavencu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,774
  • Înscris: 19.09.2006

 mannick, on 18 noiembrie 2021 - 12:04, said:

Eu as lua motorul cu GPL fara nicio ezitare, cu garantia cea mai buna care poate fi cumparata. Pana la urma ai 10 caluti in plus si o economie importanta la combustibil.

Dap...Nu inainte de a decarta periodic 1200-1800 de lei pe cate-un schimb de ulei numit revizie...

Platiti garantia aia de nu va vedeti, voi chiar nu sunteti constienti de asta?

Uite aici preturi de revizie. Si cititi cum a trebuit sa se t.iganeasca cu aia ca sa-i dea intr-un final niste bani inapoi:

https://facebook.com...am_source=group

Edited by cattavencu, 18 November 2021 - 12:17.


#15
pupama

pupama

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,557
  • Înscris: 15.05.2010
Eu momentan am Sandero 1.5 dci, intentionez in urmatoarea perioada sa achizitinez un Sandero nou si ma indrept in mod cert catre versiunea Eco G 100.
Deci, daca ai vrut parerea mea, actualmente utilizator de motorina, sigur trec la Benzina+GPL

#16
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Ok mersi, nu am nevoie de gpl,  si reviziile 5 ani sigur fac la Dacia - de aia iau masina noua.  Insa nu as vrea sa imi pice cutia, sa manance ulei motorul, sa se tureze singur la relanti, alte boli - etc.
Masina o sa faca  maxim  20.000 km/an, nu renteaza gpl.  Dar daca motorul ECO-G100 e mai fiabil atunci nu ma deranjeaza ca are si gpl.

#17
Bogotta

Bogotta

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,447
  • Înscris: 24.02.2017

 MembruAnonim, on 18 noiembrie 2021 - 10:37, said:

Pentru Dacia Logan (si Sandero) motoarele TCe90


Eu am acelasi motor pe Clio. Vibreaza uneori la pornire, daca nu accelerez un pic mai hotarat. In rest e foarte OK. Il poti duce in 110 Cai cu chiptunning (stage 1).  Dar chiar si nativ, se descurca bine in depasiri , nu e lenes deloc. Consumul in oras nu e grozav insa ...  nu poti avea pretentii. La drum lung e foarte ok.

#18
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015

 Namidee, on 18 noiembrie 2021 - 12:06, said:

Ti.ai dat singur raspunsul...poti face oriunde, dar iti trebuie interfata. Asa si eu repar orice motor, dar n.am scule si cunostinte.

Acum un an service-urile de GPL nu aveau, oficial, interfata, dar anul asta am primit raspuns ca s-ar putea face (si este acelasi service la care am pus acum 5 ani o instalatie after market). Din pacate, nu pot confirma intrucat facusem deja revizia (revizia in septembrie, raspunsul la inceput de octombrie). O sa am un raspuns sigur anul viitor.

PS: alt service imi daduse un scor (200 lei) pentru filtre, dar interventia la soft (reglajele) era neoficiala.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate