Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ajutor pentru refugiatii ucraineni

Info Coronavirus/Vaccin vs. Fake News

Cum gasesc anunturi imobiliare di...

Amenajare teren 2000mp - proiect ...
 Telefon de pe OLX

Sfat daca pot sa fac RCA

Marvel Studios' Thor: Love an...

Saltea + topper cu fermoar?
 Probleme incepere act sexual

Coreea de Nord are peste 1 milion...

recomandare placa video

Ulceratie supurativa canal anal
 Ungaria

Face retouching

Antena CB PNI ML90, 26-30MHz, 71 ...

DooGee S60
 

Ford inventează cablul care poate încărca mașinile electrice în aproximativ 5 minute

* - - - - 5 votes
  • Please log in to reply
49 replies to this topic

#37
PiticVerde

PiticVerde

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,787
  • Înscris: 12.09.2015
De asta nu imi iau eu masina electrica.Trebuie sa o incarc cu cablul de sudura.

#38
Gif2D

Gif2D

    💯 Coffee addicted!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,805
  • Înscris: 21.02.2005
…și nu rămâne sudată? :D

#39
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,869
  • Înscris: 17.09.2007

Vizualizare mesajAdm, pe 16 noiembrie 2021 - 00:47, a scris:

Tesla prinde valorile alea pe cateva minute.
Curba depinde de baterie (chimie).

Racirea actuala nu tine de cabluri, ci de partea de transformare AC-DC.
Acum ai 2 conductori grosi + si -, la care mai ai masa, CC si PP.
Articolul original ar merita o citire daca se ignora marketing-ul universitatii din titlu si faptul ca de la teorie la practica e o mica distanta https://www.purdue.e...ble-design.html

Superchargerele v3 si Ionity se pare ca au cabluri racite cu lichid.
https://www.caranddr...-superchargers/
https://www.electriv...-cooled-cables/

Curba de incarcare evident depinde de chimia bateriei, dar viteza de incarcare mai depinde de:
- tensiunea de incarcare (cu cat mai mare cu atat curentul e mai mic, dar la tensiuni mai mari intervin si alte probleme de securitate)
- paralelismul intern al bateriei
- capacitate inverter auto
- cablu de incarcare
- capacitate inverter post incarcare
- capacitate post transformare
- grad utilizare post/statie (daca statiile de incarcare au ca buffer baterii)

Edited by Hansolo, 16 November 2021 - 11:24.


#40
maccip

maccip

    44 ani

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,628
  • Înscris: 06.01.2007

Vizualizare mesajPacolino7, pe 16 noiembrie 2021 - 09:58, a scris:

fara sa se incalzeasca.
Mai bine calculeaza tu cat se incalzeste, ca nu exista fara sa sa se incalzeasca, orice cablu se incalzeste.
10A merge la o sarma mica, unde nu conteaza ca pierde 1W ca are cum sa-l disipe.
La conductorul tau, se produc pierderi de 1kW pe fiecare metru liniar.
Daca zici ca are 10 kile, atunci fiecare 4000 jouli incalzeste conductorul cu un grad.
Adica la 2 secunde, pac 1 grad in plus. In 6 minute ai o crestere de 150 de grade.

Deci nici calculul tau nu e bun. La o sarma de 1mmp merge, ca poate disipa, daca nu e izolata termic prea bine, dar la ditai conductorul, nu mai bagi 10A pe mmp.
Sarma oricum trebuie izolata electric iar izolatia electrica de regula izoleaza si termic destul de bine. Nici vorba sa poti disipa 2kW, unde nu mai pui ca trebuie si cablu dus-intors.

Nu stau sa fac calcule precise ca n-are sens. Ideea e ca se poate, dar cu racire cu apa sau cablu extrem de gros, care sa joace si rolul de conductor termic, preferabil cu vapour chamber care conduce mai bine decat cuprul.
Si probabil tre sa cresti si tensiunea.

Oricum, discutia e inutial atata timp cat bateria nu poate duce incarcare in 5minute.
Cand or sa apara asemenea baterii, daca or sa apara, or sa fie folosite mai intai la gadgeturi scumpe. Telefoane, laptopuri, scule electrice de mana si apoi la masini.

#41
alin2pas

alin2pas

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,762
  • Înscris: 29.01.2008
Cu cât conductorul e mai gros, cu atât răcirea se face mai greu. Dacă avem un conductor multifilar (lițat), secțiunea necesară pentru același curent trebuie majorată cu 10% față de un conductor rigid.
10 A/mm² merge la o secțiune de 2,5 mm². La 50 mm² sunt 5A/mm², iar la 120 mm² merg doar 3A/mm². Asta conform unor cărți din domeniu, utilizate la proiectarea instalațiilor electrice, pentru cabluri armate trifazate cu conductor de nul. Pentru cabluri bifilare flexibile (fără armături de protecție împotriva loviturilor), care asigură o răcire mai bună a conductorilor, valorile curentului maxim suportat cresc. Oricum, pentru curentul necesar unei încărcări rapide e nevoie de cabluri groase și mai ales de conectori de calitate.
Și mai e o problemă: de dimensionare a rețelei de alimentare a stației de încărcare, a liniilor de distribuție, de transport, de producție a energiei necesare (în România consumul de energie electrică depășește producția, iar producția de energie electrică pe bază de cărbune e pe locul 2 după cea nucleară). Deci putem să ne luăm toți mașini electrice, să umplem țara de stații de încărcare performante și apoi așteptăm să vină cisterna cu curent la stație să putem alimenta mașina.

#42
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,769
  • Înscris: 25.04.2006
Noroc ca cercetarea in domeniu nu sta dupa Romania ca inca s-ar fi studiat metode de sapare eficienta pentru budele din fundul curtii. :lol: Lumea merge inainte si cu electrica e destul de evidenta treaba, costurile scad si performantele cresc. Noi in Romania probabil vom fi ultimii ca de obicei, e greu sa faci o strategie pentru orice cand conducerea tarii are acelasi probleme ca in vremea fanariotilor, adica baga toate rudele la fondurile publice ca pana prinzi randul la ciolan s-ar putea sa treaca mult, posturile publice importante sunt cumparate cu donatii la partid, sa fie reforma dar sa nu se schimbe nimic ca nu cumva sa suparam "baronii" locali. Practic ne mai trebuie un razboi cu turcii si suntem la fel ca acum 250 de ani.

#43
edy_wheazel

edy_wheazel

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 47,551
  • Înscris: 31.07.2007
No? Te simti mai bine acum ca te-ai descarcat? Te-a racorit retorica asta cu "Romania e de cacat!" sau nu te-ai trezit bine de dimineata?
Problemele reale sunt cele legate de tehnologia acumulatorilor, nu grosimea cablurilor de incarcare. Un acumulator nu se incarca mai repede daca "ii dai mai mult curent pe cablu".

#44
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,769
  • Înscris: 25.04.2006

Vizualizare mesajedy_wheazel, pe 17 noiembrie 2021 - 06:47, a scris:

No? Te simti mai bine acum ca te-ai descarcat? Te-a racorit retorica asta cu "Romania e de cacat!" sau nu te-ai trezit bine de dimineata?
Problemele reale sunt cele legate de tehnologia acumulatorilor, nu grosimea cablurilor de incarcare. Un acumulator nu se incarca mai repede daca "ii dai mai mult curent pe cablu".

Mult mai bine :). Mi s-a luat sa vad pe absolut orice topic despre electrice ca degeaba s-a inventat electrica pentru ca oricum noi suntem saraci si nu ne trebuie.

#45
edy_wheazel

edy_wheazel

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 47,551
  • Înscris: 31.07.2007

Vizualizare mesajfilipxxx, pe 17 noiembrie 2021 - 06:58, a scris:

Mult mai bine Posted image. Mi s-a luat sa vad pe absolut orice topic despre electrice ca degeaba s-a inventat electrica pentru ca oricum noi suntem saraci si nu ne trebuie.

Dude, electrica ii misto si acum incepe sa fie cu adevarat fiabila, da' asta nu inseamna ca luam de-a buna orice aberatie de pe net, ca o sa-l vezi pe Vasile care-si ia electrica si pregateste niste cabluri de alimentat macarale ca sa nu stea mult la incarcat.

#46
alin2pas

alin2pas

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,762
  • Înscris: 29.01.2008
Oricât de mult ar evolua tehnologia, atât încărcarea efectivă a acumulatorilor, cât și transferul rapid al energiei de la stația de încărcare vor avea niște limite fizice și modul de încărcare și utilizare va fi diferit față de motoarele termice.

#47
Nukem

Nukem

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,220
  • Înscris: 28.01.2006
La asemenea disipare de caldura pe metru liniar de cablu, cand o sa imi iau EV si cablul din motivul topicului, renunt la centrala. Ceva care sa dea si rece nu scot astia? Ca vreau sa ma scot si vara si sa renunt si la AC.
Da despre baterii se mai aude ceva? Ca acolo e buba in tot ceea ce tine de mobilitate a echipamentelor ce utilizeaza energie electrica. Avansam, dar telefonul nu il mai incarc saptamanal, ci zilnic (sau de mai multe ori pe zi!!!).

#48
vandemm

vandemm

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 614
  • Înscris: 05.05.2009
Dacă voi aveți încredere Intr o ,arca atât de proastă că Ford , și pe parte electrica , e Funny .

M-am saturat de câți bani bag in ele și ;a Ford întotdeauna zielele de service depășesc pe cele de mers

#49
maccip

maccip

    44 ani

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,628
  • Înscris: 06.01.2007
O stire cu adevarat interesanta ar fi mai degraba faptul ca MuRata a dezvoltat o tehnologie solid-state pentru baterii.cu litiu.
Interesant e ca chestia asta vine de la un producator de componente pasive, in special capacitori ceramici, in particular de capacitori ceramici multilayer.
Cu ce-or fi dopat aia ceramica aia de au facut-o permeabila la ioni, nu stiu, dar au inceput deja productie de serie mica pentru micro-baterii solid-state, fara electroliti lichizi.
E o smecherie.
In domeniul condensatorilor, exista condensatori electrolitici solizi, cu tantal si mai nou cu niobiu, ambele tipuri cu performante similare si peste performantele capacitorilor electrolitici.
Dar tehnologia, chiar si veche fiind, totusi nu s-a dovedit a fi scalabila pentru capacitori de valori mai mari. Si inca sunt scumpi, probabil cele mai scumpe componente pasive, mai scumpe si decat componentele active de serie, "generice".
So.. probabil ca asa e si cu bateriile astea solid state. Sunt deocamdata in format mic, specifice SMD-urilor, poate ceva mai mari. Capacitati de pana la 25mAh, dar e un inceput. Chiar daca tehnologia nu va fi scalabila din cauza acelor oxizi casanti de pe-acolo, care nu au proprietati structurale foarte bune (ceramica crapa), tot e ceva. Primele divaisuri ce vor fi alimentate vor fi cele scumpe probabil Ceasuri, chestii mici. Tehnologia permite si capsularea intr-un SOC, so.. atentie mare la posibilitatea de a fi spionat. :)
De-acum e posibil sa fii spionat si de catre un circuit nealimentat. Wonedrfull, isnt?
Probabil ca se va ajunge in ceva ani si in zona smartfones, cu baterii de-astea multe legate in serie/paralel. Dar nu foarte repede la baterii de format mare.

Teoretic, lipsa electrolitului lichid, ar trebui sa duca la niste avantaje majore.
PRimul ar trebui sa fie faptul ca se vor putea incarca de mai multe ori. Lichidul are mai multe schimbari entropice pe-acolo, dispozitivul imbatraneste mai repede.
Apoi si capacitatea per kil, chiar si in format minuscul ar fi posibil.
Insa pretul nu va fi sigur unul mic. Nici acum, repet, capacitorii ceramici multilayer, sau tehnoflgia similara pentru electrolitici solizi cu tantal sau niobiu, nu e ieftina. Dai pe un condensator de-asta cat un bob de mazare si 100 de lei, chiar daca tehnologia nu e chiar tocmai noua.
So.. inca mai e mult pana departe, dar pe o anumita nisa, a gadgeturilor mici si scumpe, cred ca se va inventa ceva in viitor.

Acuma, astia nu prea si-au facut reclama, au pe saitul lor o prezentare a tehnologiei. Cam palida. Mai tre sa invete de la americani cum se prezinta o tehnologie.  Sau poate n-o fi reliable sau nu au de gand sa faca productie de serie, ai impresia ca te pacalesc la modul cum o prezinta. Desi.. japonejii astia chiar au dus chimia bateriilor si a condensatorilor in zone de fiabilitate si performanta ridicata.
Cablul asta buclucas vad ca a reusit sa fie mai repede popularizat decat ceva cu adevarat inovativ. E un giumbusluc, o flatulenta de presa powered by echipa de marketing a lui Ford.

#50
BloodRa

BloodRa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,296
  • Înscris: 22.04.2019
Până nu se inventează cablul wireless nu are rost să ne mai pierdem timpul cu mărunțișuri. 🤣

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate