Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD
 Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...
 Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit
 Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...
 

Ford inventează cablul care poate încărca mașinile electrice în aproximativ 5 minute

* - - - - 5 votes
  • Please log in to reply
49 replies to this topic

#1
Atreides

Atreides

    Duke, Padishah Emperor, Kwisatz Haderach, Mahdi

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,054
  • Înscris: 28.07.2008
https://universul.ne...imativ-5-minute

Cred ca asta e marea stire pe care o asteptam, chiar daca mai dureaza, sa zicem 5 ani, pana la implementare.

Diferenta intre o adoptare a electricelor in ritm slab sau o explozie rapida a industriei mondiale si a vanzarilor.

Sau exagerez eu si ceva imi scapa.

Ce ziceti?

#2
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,279
  • Înscris: 30.10.2003
Ceva imi spune ca nu cablul e de vina pentru incarcarea rapida a bateriilor. Dar cine stie ...

#3
edy_wheazel

edy_wheazel

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 50,989
  • Înscris: 31.07.2007
Acuma sincer, aberatii mai mari n-am citit demult. :D

#4
DarthBane

DarthBane

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,486
  • Înscris: 22.03.2021
Ce idiotenie, de parcă cablul limita încărcarea...

#5
takis

takis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,614
  • Înscris: 22.03.2007
Foarte tare! Ce face cablul acesta? Transportă curent! Perfect, să-l răcim cu apă!

Au mai fost niște berbeci pe la Renault care au făcut la fel cu alternatoarele și au dat-o în bară...

#6
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,886
  • Înscris: 01.01.2010
Eram sigur: cablu e de vina. Mystery solved!

#7
edy_wheazel

edy_wheazel

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 50,989
  • Înscris: 31.07.2007
Ala ce-o scris articolu' are impresia ca bateriile alea se incarca turnand curent in ele ca benzina din damigeana, si problema era damigeana. Acuma o gasit ei o damigeana mai mare si pot turna curent mai mult.

Edited by edy_wheazel, 15 November 2021 - 21:29.


#8
pufonel

pufonel

    Oglinda, oglinjoara, cine-i cel mai pufos din tara?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,829
  • Înscris: 28.11.2006
Daca chiar s-ar putea realiza asa chestie SF, intr-adevar masina electrica ar deveni viabila. Dar, cum au zis si colegii mai sus, cablul nu e singura problema. Cea mai mare problema e bateria insasi. Daca ea poate primi un curent asa mare fara sa se termine dupa 10 incarcari, atunci we're in business.

#9
FatCat33

FatCat33

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 812
  • Înscris: 16.10.2017
E grele fizicile astea... cablurile de la aparatele de sudura suporta sute de amperi fara racire...poate ca n-au aflat de la specialistii de la Ford ca n-ar trebui sa poata disipa atata caldura....

#10
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,979
  • Înscris: 24.02.2006
articolul original pare sa aiba mai mult sens decat traducerea in romana:

Quote

Right now, the best you can hope for is around 20 minutes when connected to a DC fast charger.....
.....The cables connected to the Tesla Supercharger—currently the industry’s best charger—can handle a maximum of 520 amps of current. .....the new cable could handle up to 2,400 amps of current
daca e sa apara pe piata tiruri cu motoare electrice, atunci cu siguranta o sa fie nevoie si de astfel de cabluri.
deocamdata inventia nu e foarte utila, dar Ford are grija sa o patenteze, si peste 5-10-15 ani or sa inceapa picure banutii.

#11
FatCat33

FatCat33

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 812
  • Înscris: 16.10.2017

View Postedy_wheazel, on 15 noiembrie 2021 - 21:29, said:

Ala ce-o scris articolu' are impresia ca bateriile alea se incarca turnand curent in ele ca benzina din damigeana, si problema era damigeana. Acuma o gasit ei o damigeana mai mare si pot turna curent mai mult.

Mai degraba gura damigenei. Daca are diametrul cat damigeana transferul se face instantaneu.
Asta mi-aduce aminte de norma de la muncile agricole. Aveam de facut 40 de galeti de ardei kapia pe zi.
Adica 20 de drumuri a 2 galeti.
Urmand logica, teoretic o poti rezolva din 2 drumuri a 20 galeti sau chiar dintr-unul cu 40 de galeti.

#12
Atreides

Atreides

    Duke, Padishah Emperor, Kwisatz Haderach, Mahdi

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,054
  • Înscris: 28.07.2008

View PostAtreides7, on 15 noiembrie 2021 - 21:07, said:


ceva imi scapa


Da, recunosc, mi-a scapat ceva fundamental, m-am grabit entuziasmat ca fata mare la maritat.
Mea culpa, capul plecat...

#13
FatCat33

FatCat33

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 812
  • Înscris: 16.10.2017

View Post_Smiley_, on 15 noiembrie 2021 - 21:43, said:

articolul original pare sa aiba mai mult sens decat traducerea in romana:

daca e sa apara pe piata tiruri cu motoare electrice, atunci cu siguranta o sa fie nevoie si de astfel de cabluri.
deocamdata inventia nu e foarte utila, dar Ford are grija sa o patenteze, si peste 5-10-15 ani or sa inceapa picure banutii.

E mai practic sistemul cu inlocuirea bateriei, la camioane se poate implementa.
Se gandisera si pentru autoturisme, dar au renuntat.

#14
nico99900

nico99900

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,063
  • Înscris: 09.09.2010

View Post_Smiley_, on 15 noiembrie 2021 - 21:43, said:

articolul original pare sa aiba mai mult sens decat traducerea in romana:

daca e sa apara pe piata tiruri cu motoare electrice, atunci cu siguranta o sa fie nevoie si de astfel de cabluri.
deocamdata inventia nu e foarte utila, dar Ford are grija sa o patenteze, si peste 5-10-15 ani or sa inceapa picure banutii.
Camioane electrice sunt deja. De ceva timp, chiar.

#15
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,979
  • Înscris: 24.02.2006
parca Volvo are ceva camioane, dar eu ma refeream la tiruri, capabile sa transporte rapid cantitati mari pe distante relativ mari

@FatCat33: chiar daca nu se implementeaza sistemul asta, rezultatele cercetarii sigur or sa fie folosite undeva.

#16
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,279
  • Înscris: 30.10.2003

View PostAtreides7, on 15 noiembrie 2021 - 21:45, said:

Da, recunosc, mi-a scapat ceva fundamental, m-am grabit entuziasmat ca fata mare la maritat.
Mea culpa, capul plecat...
Zi si tu ca ai terminat Facultatea de Litere si esti iertat!

#17
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,657
  • Înscris: 26.11.2001
Bai ce cretini, toti!

Uite asa ajungi la fake news, pentru ca niste idioti atehnici sunt in cautare de senzational.

Orice cablu poate fi facut cu conductori mai grosi, care suporta amperaje uriase.
Alternativ, pui un cablu mai subtire, racit (ce fac astia), care costa imens si se va strica usor.

Problema este DE UNDE iei acei amperi si daca nu face kabum bateria.

In acest moment problema este reteaua electrica.

#18
edy_wheazel

edy_wheazel

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 50,989
  • Înscris: 31.07.2007

View PostCourage, on 15 noiembrie 2021 - 22:03, said:

In acest moment problema este reteaua electrica.

O alta problema, poate chiar mai mare, este regimul de incarcare al acumulatorilor.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate