320v DC - o alternativã la AC
Last Updated: Feb 21 2022 19:43, Started by
benis
, Nov 14 2021 16:26
·
0
#19
Posted 15 November 2021 - 01:43
nu prea vad asa mari avantaje la 48v, e mai mult asa o solutie de avarie pentru lumina ca nu poti transporta puteri mari la 48v.
Folosirea casnica a cc ar impune si modificari ale conectorilor ca sa evite situatia de a face arc electric la deconectare si contactele imperfecte. Pana la urma sunt mai multe complicatii decat avantaje |
#20
Posted 15 November 2021 - 02:05
Daca nu aveti de lucru mai bine invatati putina electrotehnica in loc sa faceti teoria chibritului, in special partea cu transportul curentului prin linii lungi
http://users.utcluj.... transmisie.pdf https://ec.europa.eu...islation_ro.pdf Edited by radu103, 15 November 2021 - 02:06. |
#21
Posted 15 November 2021 - 03:44
La 320vdc nu mai vorbim despre un arc electric la un contact imperfect. Arcul poate apare și la distanțã.
radu103, on 15 noiembrie 2021 - 02:05, said:
Daca nu aveti de lucru mai bine invatati putina electrotehnica in loc sa faceti teoria chibritului, in special partea cu transportul curentului prin linii lungi http://users.utcluj.... transmisie.pdf https://ec.europa.eu...islation_ro.pdf |
#22
Posted 15 November 2021 - 05:31
@chilly willy: dimpotrivã, eu folosesc 48V tot timpul, in schimb 230v e pornit doar pentru necesitãțile de putere mare. Astfel evit consumul tehnologic al invertorului, care e gigantic, de obicei >50W (al meu papa 80W in gol).
Convertoarele DC/DC mãnâncã f puțin, cele mari, de 19v, cca 1 mA in gol, iar cele mici cca 100 uA fiecare. Luminile papa și ele tot cca 100 uA fiecare pt ca sunt cu PIR și asta e tot timpul în așteptare. Una peste alta s-ar aduna vreo 20mA, adicã 1W. Ca fapt divers, am avut un TV (Philips) mai vechiut un pic (2006-7) care nu voia sa meargã în DC la 200-300V. Pur și simplu nu pornea sursa. Posibil sa fi avut start-ul cu capacitor, ca PFC n-avea, dar nici nu m-am strofocat sã-l desfac, ca oricum manca mult (minim 40W in mod eco), asa ca l-am mãritat. |
#23
Posted 20 November 2021 - 18:10
Personal folosesc 320vdc de multi ani fara probleme am ac si dc pe acelasi invertor.
Este sursa in comutatie cu protectie latch la supracurent, daca se produce vreo descarcare opreste curentul in mai putin de o milisecunda, n-are ce lua foc. Daca cedeaza vreo izolatie curentul in descarcare ajunge la valori mari la tensiunea asta, protectia fiind setata la 10a opreste sursa. In legatura cu arcul la deconectare este valabil doar pentru sarcini rezistive si rezistiv inductive, sursele in comutatie au un condensator de filtraj, in momentul deconectarii acesta ramane incarcat suficient cat sa nu se produca arc, valabil pentru toate electronicele si iluminatul LED. |
#24
Posted 20 November 2021 - 18:23
Interesant, exact la asta mă gândeam și eu.
Și atunci când nu ai nevoie, la inverter oprești partea de AC, nu? Și atunci rămâi cu un consum în gol foarte mic. Partea de AC poate porni cu detecție, am văzut invertoare care știu așa ceva. |
#25
Posted 21 November 2021 - 11:54
Pot s-o opresc, am mai multe modulatoare AC pe busul respectiv, care pornesc odata cu aparatul alimentat.
Modulatorul AC cu sic mosfet si snubbere optimizate pentru cunsum redus consuma in gol 4w/kw, si randamentul lui in full load ajunge la 97%,in modulatie bipolara, nu e o pierdere atit de mare, in schimb pentru dc/dc cu transformator mai mult de 90% randament n-am reusit, este o pierdere destul de mare in transformator, si consuma si in sarcina usoara destul de mult. Convertoarele neizolate Buck or boost au pierderi mult mai reduse, dar nu poti avea raporturi de transformare mari, 2-3 maxim. Solutia folosita de mine este doua dc/dc in paralel unul mare si unul mic, in sarcina tensiunea celui mic scade si incepe sa intrre si cel mare ,controlul se face doar din bucla de stabilizare a tensinii n-are nici o logica de control suplimentara, pur si simplu am reglat pe cel mare la 1v sub cel mic, in sarcina tensiunea scade si cel mare incepe sa functioneze si preia sarcina. |
#26
Posted 21 November 2021 - 12:33
BloodRa, on 15 noiembrie 2021 - 03:44, said:
Decât sã ne trimiți dupã cai verzi pe pereți puteai sã scrii direct care sunt problemele în fiecare caz |
#27
Posted 21 November 2021 - 19:15
Curentul alternativ este solutia pentru ei, care fac bani din energia asta nu pentru noi, pe ei nu-i intresesaza nici pierderile, nici radiatia electromagnetica si efectele ei asupra corpului omenesc, nimic doar banii.
Problemele enumerate de voi au solutii, sau sunt putin diferite. Arcul electric la contact imperfect, este adevarat, problema e serioasa la tensiuni relativ mici si curenti mari, 48v, curentul fiind mare poate topi conductorul complet, la 320v mai degraba se autosudeaza. In alternativ e nasol la contacte proaste, nu se autosudeaza se incinge pana da foc la ceva. Arcul electric la decuplare apare la consumatori rezistivi si inductiv rezistivi, la sursele in comutatie este o exceptie deoarece condensatorul de filtraj ramane incarcat si nu apuca sa apara o tensiune mare pe intrerupator sau stecher in timpul decuplarii. Arcul electric peste izolatii defecte, se poate rezolva cu o protectie cu zavorire, protectia opreste curentul definitiv in timpi de zeci de ori mai mici decat o semiperioda la curentul alternativ, nu apuca sa se degaja destula caldura sa ia foc. |
#28
Posted 22 November 2021 - 02:02
Aceste disjunctoare solare de DC ar fi potrivite?
Attached Files |
|
#29
Posted 22 November 2021 - 19:35
Depinde de tensiune si curentul care trebuie sa-l rupa, pentru 320v ar trebui disjunctoare normate la 400 sau 500v, depinde ce gasesti, daca gasesti normate la 250v pot rupe un sfert din curentul nominal, merg doar pe post de intrerupator.
|
#32
Posted 25 November 2021 - 14:02
intrebare, de ce 320V DC si nu 250v DC de exemplu ? chiar e mai bine sa te duci spre limita cond. si tranzist. din sursele de alimentare ? tot ce merge la 320v merge si la 250v , cu cabluri foarte putin mai groase intr-adevar dar merge, si probabil va merge ceva mai mult timp... zic bine? unde gresesc ?
|
#33
Posted 25 November 2021 - 14:44
pexic, on 25 noiembrie 2021 - 14:02, said:
intrebare, de ce 320V DC Pentru ca majoritatea aparatelor cu surse in comutatie oricum fac prima data redresare bialternanta si filtrare si din 230V AC scot 320V DC si apoi merg mai departe cu 320V DC in regim nominal. pexic, on 25 noiembrie 2021 - 14:02, said:
si nu 250v DC de exemplu ? 250 V / 1.41 = 177 V. O tensiune de 250V DC in busul DC ar corespunde la 177 V in AC, ceea ce este cam sub limita de functionare a multor aparate. pexic, on 25 noiembrie 2021 - 14:02, said:
tot ce merge la 320v merge si la 250v , cu cabluri foarte putin mai groase pexic, on 25 noiembrie 2021 - 14:02, said:
chiar e mai bine sa te duci spre limita cond. si tranzist. din sursele de alimentare ? La fel cum rezista la 230V AC, tot asa o sa reziste si la 320V DC. Edited by kolfleading, 25 November 2021 - 14:46. |
|
#34
Posted 25 November 2021 - 15:28
Treaba este valabila si invers, din acesl bus de 320v faci 220 ac, cam 215-219 in realitate, dar nu se supara nimeni,
Utilizand acelasi bus dc ai si ac, faci economie si la piese si la energie. Sursele in comutatie cele cu pfc pleaca de la 120 dc sau 90 ac, si au 400v dupa convertorul boost, condensatorul este la 450v uneori la 500v, cu oricat le alimentezi pe condensator tot 400v sunt. Din experienta personala merg mai mult cu dc 320 decat cu ac 230, nu m-i s-a ars niciuna, televizorul a mers mai bine de 10ani, pana s-au dus led-urile. (pe busurile dc nu prea apar supratensini) In genere busul unui invertor de 230v ac este 350v ,dar la unele se poate regla si se pot folosi ca atare, asta este poate cel mai important motiv. asta-i tensinea ce o folosesc eu din asta se face si 210ac, penrtu consumatorii de forta am alt invertor Attached FilesEdited by stdalionutpwr, 25 November 2021 - 15:35. |
#35
Posted 25 November 2021 - 15:49
sunt multe avantaje la sistemul 320v DC dar din pacate si cateva dezavantaje care personal ma fac sa merg pe alta cale, calea celor 48v DC pt cat mai multi consumatori + 230v AC pentru cei care nu pot fi (sau ar fi prea scump) convertiti la 48v DC.
|
#36
Posted 26 November 2021 - 23:25
În principiu ai dreptate, singurul motiv pentru care cochetez cu 320V DC este că oricum o să am nevoie de tensiunea aia și poate fi menținută cu un consum infim plus avantajul că nu mai trebuie să caut tot felul de scule la 48v, spre exemplu întrerupătoare kinetice ioc la 48v, întrerupătoare smart ioc, am găsit doar la 36V maxim și trebuie încă o sursă atunci pentru el, de fapt chiar și benzile led merg la 24V și deci oricum pui o sursă. Pe când la 320V pui direct becul smart și te doare la banană, la o adică.
Dar la 48V merge rețelistica cu POE, găsești pompe bune deci overall nu e de aruncat. De asemenea, se găsesc și drivere de LED la 48V direct. Dacă nu mă înșel, filamentele LED merg prin zona aia însă problema e pe baterii că ai o variație destul de mare a tensiunii. Edit: de fapt sunt peste 50V filamentele alea, deci nu prea merg la 48V. Eu chiar am un corp de iluminat care are o sursă de 420V pe el. Spooky. Edited by benis, 26 November 2021 - 23:26. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users