Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Problema generator benzina

Sfat achizitie tractor McCormick/...

Spalarea hainelor care nu au fost...
 Renault Laguna

Recomandarea vacanta in Romania

Comarnic-bombardament cu pietre

Cat de lung sa fie biroul meu?
 Scutire impozit angajati industri...

Citire schema instant apa calda

Tv vs Consola

dobandire licenta de taxi
 Solutii incarcare telefon ce vine...

Intrebare op anaf

Redirectionare apeluri... de iesi...

palmier areca
 

Rezumat despre masinile electrice

* * * * * 4 votes
  • Please log in to reply
253 replies to this topic

#55
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,488
  • Înscris: 01.03.2013

View Postkolfleading, on 27 noiembrie 2021 - 18:55, said:

View PostAdm, on 11 noiembrie 2021 - 12:58, said:

1. ...
...
6. ...
7. Cei mai mari experti in masini electrice sunt cei care n-au condus una in viata lor.
8. Toti posesorii de masini pe combustibili fosili care posteaza in aceasta arie a forumului au anduranta mai mare decat un sofer profesionist si toti fac 1000 Km fara intrerupere in fiecare zi. Au vezica urinara mai bine antrenata chiar decat un astronaut.

PS: Soferii profesionisti trebuie sa faca pauza 45 de minute la 4:30 ore de condus.

#56
rhadoo_ds

rhadoo_ds

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,111
  • Înscris: 19.02.2007
Exact cat e nevoie de un plus de 40kW in baterie 👍

#57
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 20,943
  • Înscris: 22.05.2003
Inca cineva la care realitatea bate reclama...

Attached Files



#58
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,109
  • Înscris: 15.12.2009
Nu il contrazic pe respectivul dar sa ne spuna ce inseamna "mers normal" daca nu e cu suparare. Depasiri cu acceleratia blana si gonit mult peste viteza legala da, are efecte din astea.
In plus, la Tesla range-ul nu il citesti din indicatorul de baterie (care face doar o simpla operatie matematica intre cati KWh ai in baterie si o constanta de consum care este complet la oha - mult mai mica decat in realitate) ci din graficul de energie (care ia in considerare consumul real mediu de pe ultimii 10, 20 sau 50 Km, la alegere). Ala iti da estimare precisa, cu toleranta de cativa Km.

Edited by ro_explorer, 03 December 2021 - 00:13.


#59
Thor12

Thor12

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 212
  • Înscris: 06.08.2020
Kona EV 2021.
* Vara, Ploiesti -Constanta aprox 290 km in majoritate pe autostrada, exceptie centura Buc,  plecat cu 97% , ajuns cu vreo 20km range. Condus preponderent 130km/ pe cc, varfuri in devansari si de 160km/h. Intoarcere Cta-Pl , plecat cu 80% baterie, ajuns la Pl cu 14%. Mers tot timpul 110 km/h pe GPS.
* Vreme rece Pl-Buc  si retur , pe autostrada la 4 grade celsius , 140km/h pe cc constant, a dus 50% din baterie fix in 147 de km, din care vreo 10 -15 km facuti in Buc.
* Drum de Lefkada , 1200 km, am oprit fix 3h sa reincarc, in conditiile in care am avut portbagajul deasupra si viteza de deplasare a fost intre 110 km/h si 120km/h.
* Drum in Thassos, vreo 600km+, am oprit fix 1h15min pt reincarcari. Am ajuns in vama Kulata inaintea celor depasiti  dupa vama Giurgiu- Ruse.
Ce vreau sa spun este ca, poti parcurge distante mari si cu o electrica adecvata fara probleme, ascultand muzica favorita in liniste, fara vibratii.
Nu sunt eco, am de a face cu un domeniu care in momente de shutdown/start-up polueaza intr-o ora cat Ploiestiul intr-un an,  chiar ma enerveaza chestiile astea globaliste si impunerile din ultimii ani, dar mi-am luat electrica dintr-o nebunie ca sa scap de un diesel fabricat acum  5 ani Euro 6, mancatoare de bani, si sincer e diferita..nu m-as mai intoarce la ICE prea curand, macar pt simplul fapt ca o am incalzita/ racita cand vreau eu, nu mai stau la fiecare pornire/oprire sa incalzesc/racesc motorul.

#60
rhadoo_ds

rhadoo_ds

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,111
  • Înscris: 19.02.2007

View Postro_explorer, on 03 decembrie 2021 - 00:11, said:

Nu il contrazic pe respectivul dar sa ne spuna ce inseamna "mers normal" daca nu e cu suparare. Depasiri cu acceleratia blana si gonit mult peste viteza legala da, are efecte din astea.
In plus, la Tesla range-ul nu il citesti din indicatorul de baterie (care face doar o simpla operatie matematica intre cati KWh ai in baterie si o constanta de consum care este complet la oha - mult mai mica decat in realitate) ci din graficul de energie (care ia in considerare consumul real mediu de pe ultimii 10, 20 sau 50 Km, la alegere). Ala iti da estimare precisa, cu toleranta de cativa Km.
Se vede din imagine că a avut o viteza medie de 67km/h pe acea distanta.
Nu spune toată imaginea .. dar spune o parte din ea ..

Zilele trecute am făcut București-Iasi cu anvelope de iarna, toate cele 5 locuri ocupate, și ceva bagaje .. cu consumul din imagine .. Kona EV 21 cu bateria de 64

Când am plecat de la București, îmi estima  447 km .. iar după 433 km îmi spunea că mai fac inca 67 km.

Attached Files


Edited by rhadoo_ds, 03 December 2021 - 04:47.


#61
mars2k

mars2k

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 138
  • Înscris: 20.12.2004

View PostAdm, on 02 decembrie 2021 - 22:56, said:

Inca cineva la care realitatea bate reclama...
Asta-i consum de autostrada, sau de mers pe E/DN ca pe autostrada...

Din experienta mea cu Model-3 LR (MY2021) de pana acum, perioada octombrie-noiembrie, drumuri doar in Romania, 3 persoane in masina la drumurile extraurbane, 1-3 persoane la drumurile urbane:
- 15.4 kWh/100 km: consum extraurban (E/DN) - mers cu maxim 120 110 km/h unde s-a putut, in rest cu viteza traficului, fara depasiri "sinucigase", doar safe.
- 20.8 kWh/100 km: consum autostrada cu Autopilot setat pe 140/km/h, iar depasirile facute manual, cu "un pic mai mult".
- 24 kWh/100 km: consum urban Bucuresti, drum tipic sector 4 - sector 1 dus-intors. Parchez intr-o parcare supraterana, la etajul 4, ceea ce probabil ridica un pic consumul...

Nu fac economie la confort, deci climatizare setata pe 21-22 grade, scaune incalzite (setarile dorite de ocupanti), etc.
Si nici economie la acceleratii.. Posted Image
(precizare: nu folosesc deloc "chill mode"; l-am incercat o data, mi se pare inutil)

In conditii similare, cu vechea termica (Ford Focus III 1.6 Ecoboost) am avut: 6.5l/100 km pe E/DN, 9.0 l/100 km pe autostrada (CC la 140 km/h), 13-14 l/100 km urban.
Asadar, consumurile pentru Model-3 LR mi se par foarte OK.

P.S. @rhadoo_ds in screenshot-ul la care te refereai, 67 kWh era consumul total pe trip-ul respectiv, nu viteza medie.

#62
rhadoo_ds

rhadoo_ds

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,111
  • Înscris: 19.02.2007
My bad .. cand am dat zoom parea 67km/h.
M‐am uitat pe YouTube si am vazut ca acolo afișează energia consumata in trip .. nu viteza.

#63
raven75

raven75

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,821
  • Înscris: 16.05.2012

 ro_explorer, on 03 decembrie 2021 - 00:11, said:

In plus, la Tesla range-ul nu il citesti din indicatorul de baterie (care face doar o simpla operatie matematica intre cati KWh ai in baterie si o constanta de consum care este complet la oha - mult mai mica decat in realitate)
Oare o fi greu de implementat ca range-ul de la baterie sa se adapteze automat dupa istoric, temperatura exterioara etc...asa cum e la majoritatea EV?
Nu prea inteleg utilitatea afisarii unei autonomii ce n-are treaba cu realitatea...

#64
lache

lache

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,180
  • Înscris: 10.05.2004
Hai să vă zic și eu una bună, cum a "Rezumat despre masinile electrice"  viorel puemonta, copilotul lui Titi Aur : după ce și-a tras o Tesla X de 133.000 de euro din bani publici-subvenție de la buget, pe partid , ar fi vândut-o la licitație cu o treime din preț.  Curat chilipir ! Posted Image

Attached File  ponta teslaX.png   356.82K   10 downloads


Edited by lache, 11 December 2021 - 15:42.


#65
raven75

raven75

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,821
  • Înscris: 16.05.2012

 lache, on 11 decembrie 2021 - 15:41, said:

Hai să vă zic și eu una bună, cum a "Rezumat despre masinile electrice"  viorel puemonta, copilotul lui Titi Aur : după ce și-a tras o Tesla X de 133.000 de euro din bani publici-subvenție de la buget, pe partid , ar fi vândut-o la licitație cu o treime din preț.  Curat chilipir ! Posted Image

ponta teslaX.png


Unde scrie cu o treime din pret? Poate vrei sa spui ca a pierdut o treime din pret.
"Suma încasată pentru bolidul cumpărat la începutul anului a fost cu aproape 40.000 de euro mai mică, potrivit informațiilor din partid. Mașina prezenta însă avarii, nefiind în condiții estetice perfecte. Ea a fost cumpărată de un creditor al Pro România în luna octombrie."

https://romania.euro...a/31592376.html

#66
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,109
  • Înscris: 15.12.2009

 raven75, on 11 decembrie 2021 - 07:32, said:

Oare o fi greu de implementat ca range-ul de la baterie sa se adapteze automat dupa istoric, temperatura exterioara etc...asa cum e la majoritatea EV?
Nu prea inteleg utilitatea afisarii unei autonomii ce n-are treaba cu realitatea...
Greu nu e dar aici intervine psihicul uman. Sunt multi (inclusiv managerul de la noi de la firma, cu model S) care folosesc Km la range si discuta despre cati Km incarca pe unitatea de timp. Nu toti au o gandire tehnica si acele persoane nu ar cumpara o masina care sa nu le vorbeasca intr-un mod pe intelesul lor. Cand schimbi la baterie sa iti arate in Km in loc de procente, si pe ecranul de incarcare cand bagi masina in priza iti spune cati Km iti baga pe ora, nu iti da puterea de incarcare in KW.

Cat timp ai acces la graficul de energie si ai o estimare realista doar la o apasare de buton eu sunt multumit, important este sa ai optiuni.

#67
raven75

raven75

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,821
  • Înscris: 16.05.2012

 ro_explorer, on 11 decembrie 2021 - 16:23, said:

Greu nu e dar aici intervine psihicul uman. Sunt multi (inclusiv managerul de la noi de la firma, cu model S) care folosesc Km la range si discuta despre cati Km incarca pe unitatea de timp...

Tocmai asta se plang posesorii de Tesla pe grupul whap din Ro: "ce arata Tesla e irelevant pt ca e valoare fixă". Ideea e sa arate km mai aproape de realitate functie de istoric tocmai pentru cei care nu au o gandire tehnica. Km aia multi afisati sunt buni de aratat la prieteni  dar atat.

Edited by raven75, 11 December 2021 - 16:51.


#68
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,109
  • Înscris: 15.12.2009
Pai pe cine deranjează poate sa tina bateria în procente, încărcarea în KW și pentru estimare range sa folosească graficul de energie care are estimare realista de range. Ai posibilitatea sa ignori complet km aia ireali.

#69
lache

lache

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,180
  • Înscris: 10.05.2004
Posted Image   Pentru oraș si drumuri scurte masina electrică este probabil un avantaj. Deocamdată Ro nu are cultura si infrastructura necesara pentru încărcarea lejeră. Daca stai la casa, poate faci un bransament sau circuit separat, daca stai la bloc e mai cu cântec.   Pentru drumuri lungi aveti povestea unui tip din uk. Concluzia lui

"To me that is absurd. Owning a car is about more than just having a convenient commuting vehicle. It’s about the freedom it affords you. If you can’t wake up on a sunny Saturday morning and drive a couple of hours to the nearest beach, or pile the kids in and take them on holiday, what’s the point? While those situations may only make up a fraction of your driving habits, if the car you own actually restricts you from doing any of those things, is there any real value ?"



#70
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,109
  • Înscris: 15.12.2009

 lache, on 11 decembrie 2021 - 23:10, said:

Concluzia lui
Concluzia TA care e ?
Iar daca EU am alta concluzie este vreo problema? Vara asta am facut vreo 4000 Km in concediu, fara nici o problema.

Cred ca e o chestie pur personala fara sa se poata generaliza. Fiecare are alte asteptari de la o masina si nici masinile nu sunt facute la fel, asadar numarul de combinatii dorinte-posibilitati este cam infinit.

#71
BloodRa

BloodRa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,486
  • Înscris: 22.04.2019

 kolfleading, on 01 decembrie 2021 - 10:41, said:


8. Toti posesorii de masini pe combustibili fosili care posteaza in aceasta arie a forumului au anduranta mai mare decat un sofer profesionist si toti fac 1000 Km fara intrerupere in fiecare zi. Au vezica urinara mai bine antrenata chiar decat un astronaut.

PS: Soferii profesionisti trebuie sa faca pauza 45 de minute la 4:30 ore de condus.
Acest trebuie este relativ. În cazul în care te intrebi ce caută recipiente de plastic pline cu un lichid gălbui pe marginea drumarilor, este din cauza astronauților care bat șoselele patriei.

Edited by BloodRa, 11 December 2021 - 23:37.


#72
costini

costini

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 254
  • Înscris: 18.05.2019

 lache, on 11 decembrie 2021 - 23:10, said:

Daca stai la casa, poate faci un bransament sau circuit separat, daca stai la bloc e mai cu cântec.
Stau "la bloc", inca nu am statie de incarcare. Nu am suferit pana acum, in cel mai rau caz opresc la un DC charger 10 minute, dar de obicei ajung mai des decat am nevoie langa o statie de incarcare la drumurile uzuale, de zi cu zi (shopping, mancat in oras, iesit la plimbare altundeva decat langa casa, etc).

 lache, on 11 decembrie 2021 - 23:10, said:

Pentru drumuri lungi aveti povestea unui tip din uk. Concluzia lui (...)
Sunt oameni si oameni. Chiar si cu un EV de duzina, ca al meu, cu un range mediu, nu ne-am simtit limitati pana acum. "Dezavantajul" este ca o data pe luna sau la doua luni cand merg "departe" (peste 200km, sa zic), trebuie sa opresc sa reincarc timp de 10-30min (depinde de distanta, mai departe de 300 inca n-am mers). Pe de alta parte, am petrecut 0 timp in benzinarii (pentru ca "benzinaria" este unde am treaba de obicei), deci overall am castigat timp personal.

Daca e ok sau nu pentru o anumita persoana depinde exclusiv de acea persoana. Dar, cel putin pentru cei care locuiesc intr-un oras mediu-mare, EV-urile sunt perfect ok, chiar si in Romania.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate