Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

Rezumat despre masinile electrice

* * * * * 4 votes
  • Please log in to reply
1868 replies to this topic

#451
oddy

oddy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 726
  • Înscris: 08.09.2006

View Postemacs, on 15 aprilie 2023 - 11:32, said:


Eu am vazut producatorii consacrati (cu VW probabil in fruntea grupului) facand tranzitia de la aproape nimic in 2019 la zeci de modele, pe toate gusturile, in 2023. De unde Tesla domina covarasitor, acum oamenii au de unde alege, dupa gustul fiecaruia. Atat VW cat si Hyundai au venit cu platforme purpose built si vand tot ce pot produce, in timp ce isi dezvolta, treptat, capacitatile de productie.

Cat de repede vor trece de la ICE la BEV tine de mai multi factori, insa e clar ca nici VW nici Hyundai si nici altii nu au o problema in a face masini electrice si a le vinde la preturi bune. Ma tot uit la ce-ar fi potrivit ca urmatoarea masina, si sunt variante destule pe langa Y si 3. Ceea ce inseamna ca restul se pot bate cu Tesla bine-mersi :).

Problema nu este in a fabrica masini, este in a realiza o masina la un pret cat mai scăzut. Aici europenii stau foarte rau, nu au materie prima, nu controlează piața de baterii si de aici toate neajunsurile. Chinezii si Tesla au tot ce le trebuie, acum cu scăderile de pret, nu-i văd bine pe Renault si VW, căci alții prin Europa nu prea fac electrice la volume. Dacă nu câștigi destul la o masina nu te poți refinanța, de aici ezitarea nemților in trecerea la BEV si continuarea cu ICE

#452
Math_2

Math_2

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 224
  • Înscris: 03.04.2023
@oddy are dreptate. Va fi greu sa se lupte cu Tesla si cu chinezii. Deja sunt masini in stoc (acum vad 10buc Citroen E-C4 disponibile la noi !). Iar americanii nu stau nici ei degeaba. Toyota de abia acum se trezeste..... Europenii vor trebui sa se adapteze rapid pentru ca nu vor supravietui cu masinile lor clasice si SCUMPE prea mult timp.

#453
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,176
  • Înscris: 16.05.2012

View PostMath_2, on 18 aprilie 2023 - 10:50, said:

@oddy are dreptate. Va fi greu sa se lupte cu Tesla si cu chinezii. Deja sunt masini in stoc (acum vad 10buc Citroen E-C4 disponibile la noi !). Iar americanii nu stau nici ei degeaba. Toyota de abia acum se trezeste..... Europenii vor trebui sa se adapteze rapid pentru ca nu vor supravietui cu masinile lor clasice si SCUMPE prea mult timp.

Am vazut si eu cele 10 buc disponibile iar la pretul propus (aproape 30k dupa rabla un Citroen) as lua cu ochii inchis TeslaSR+ cu 10 kwh in plus si eficienta cunoscuta...
Am aruncat un ochi si la VW...peste 100 de EV disponibile azi. Se pare ca "Atat VW cat si Hyundai au venit cu platforme purpose built si vand tot ce pot produce" nu prea se pupa cu realitatea...
La Hyundai stiu ca au anulat comenzile la Ioniq 5 in mai multe state ca nu le convenea sa la vanda la pretul comandat. Ghici in ce directie s-au indreptat multi?

#454
Co5min

Co5min

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,143
  • Înscris: 02.12.2007

View Postraven75, on 18 aprilie 2023 - 13:35, said:

Ghici in ce directie s-au indreptat multi?
Tesla ? Am plasat comanda in 14, astept sa fiu contactat de consilier. :)

#455
kato1

kato1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,785
  • Înscris: 05.07.2007
succes. poate prinzi inca o sesiune de reduceri :)

#456
Co5min

Co5min

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,143
  • Înscris: 02.12.2007
Mersi. Nu cred că mai prind ticket, rămâne pe septembrie. Sa vedem...

#457
Yhzx23

Yhzx23

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,607
  • Înscris: 08.11.2022

View Postoddy, on 18 aprilie 2023 - 08:55, said:

Problema nu este in a fabrica masini, este in a realiza o masina la un pret cat mai scăzut.

Cred ca producatorii cauta sa fabrice masini la un pret cat mai scazut ca sa obtina un profit cat mai mare.

Dar cumparatorii nu se inghesuie la maini cu un pret cat mai scazut sau in variante de baza adica chele.

Eu spre exemplu nu am auzit pe nimeni sa se laude ca si-a cumparat cea mai ieftina masina si cheala.

Cel putin cei care isi cumpara masini premium prefera variantele cat mai dotate desigur in limita bugetului.


View Postoddy, on 18 aprilie 2023 - 08:55, said:

Aici europenii stau foarte rau, nu au materie prima, nu controlează piața de baterii si de aici toate neajunsurile.

nu-i văd bine pe Renault si VW

Ma candesc ca producatorii europeni de masini electrice premium nu stau rau deloc chiar daca nu au materie prima si nu controleaza piata de baterii si neajunsuri nu pot avea decat cei care fac masini populare si ieftine.

View Postoddy, on 18 aprilie 2023 - 08:55, said:

Chinezii si Tesla au tot ce le trebuie, acum cu scăderile de pret

Si chiar daca nu au tot ce le trebuie si chiar daca nu isi permit reducerile de preturi pasul facut de ei bulverseaza preturile si vom vedea ce n-am vazut.

#458
pin_73

pin_73

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 894
  • Înscris: 03.10.2010

View PostYhzx23, on 18 aprilie 2023 - 14:24, said:

Dar cumparatorii nu se inghesuie la maini cu un pret cat mai scazut sau in variante de baza adica chele.

Eu spre exemplu nu am auzit pe nimeni sa se laude ca si-a cumparat cea mai ieftina masina si cheala.

Cel putin cei care isi cumpara masini premium prefera variantele cat mai dotate desigur in limita bugetului.

Daca nu ai auzit inca ma ofer eu chiar daca nu as numi chiar premium modelele sub 50k.
Nu vad de ce as da bani pe niste "imbunatatiri" care nu-mi trebuiesc si costa enorm. Aveam un C Level executive acum multi ani care numea feature-urile astea "paper money". Adica masina are totul pe ea dar trebuie sa platesc ca sa activez o anumita functie desi producatorul nu face nimic in plus.
In realitate toate aceste feature-uri sunt deja platite dar daca vrei sa le si folosesti trebuie sa mai platesti ceva in plus. Mie mi se pare absurd si nu sunt dispus sa platesc extra. La precedenta achizitie am luat-o aproape cheala (+105 euro ca era deja precomandata de dealer asa) si nu am simtit lipsa unei "extraoptiuni". O cumpar pentru mine si nu ma intereseaza ce cred cei din jurul meu. Nu am nevoie de aprobarea/acceptare/aprecierea nimanui

#459
Math_2

Math_2

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 224
  • Înscris: 03.04.2023

View Postpin_73, on 18 aprilie 2023 - 15:41, said:


Daca nu ai auzit inca ma ofer eu chiar daca nu as numi chiar premium modelele sub 50k.
.......... La precedenta achizitie am luat-o aproape cheala (+105 euro ca era deja precomandata de dealer asa) si nu am simtit lipsa unei "extraoptiuni". O cumpar pentru mine si nu ma intereseaza ce cred cei din jurul meu. Nu am nevoie de aprobarea/acceptare/aprecierea nimanui

Aici intervine si experienta. Unii am prins si alte vremuri. Eu inca am impresia 40 000 Euro sunt suficienti sa iti iei aproape orice masina daca esti atent. Am inca un Subaru Outback Diesel luat cu 19990+TVA si NU am luat VW Passat in America era oferta la $15 000 + taxe adica maxim $16 200 inclusiv registration (si dolarul era slab atunci fata de Euro). Masini noi evident.  Sunt de acord referitor la extraoptiuni dar am realizat citind ce ai scris ca masina electrica este prima pe care o cumpar cu toate optiunile in afara de trapa ! De ce ? Pentru ca nu exista la acest model dotari extravagante precum piele integrala, scaune cu masaj ventilate, perdelute de nici un fel, jante pe 23" Posted Image

#460
Yhzx23

Yhzx23

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,607
  • Înscris: 08.11.2022

View Postpin_73, on 18 aprilie 2023 - 15:41, said:

Nu vad de ce as da bani pe niste "imbunatatiri" care nu-mi trebuiesc si costa enorm.
Eu pana sa imi cumpar masina electrica nici nu auzisem de Forumul Softpedia.

Abia dupa ce mi-am cumparat masina am dibuit Forumul Softpedia ca fiind o sursa de informatii complete venite din partea unor specialisti chiar daca anonimi dar specialisti.

Ca tu esti un specialist pragmatic nu conteaza in marea de clienti cu capul in nori si cu bani numai buni de aruncat pe fereastra.

Apropo de ''imbunatatiri'' chiar daca sunt masini diferite le poti aduce la acelasi pret din ''imbunatatiri'' si te intreb ce merita:

-o ZOE full sau un Megane chel?

-un Megane full sau o Tesla cheala?

#461
pin_73

pin_73

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 894
  • Înscris: 03.10.2010
In general este chestie de gust. Oamenii sunt diferiti sau le place sa creada asta. Cert este ca ar fi plictisitor sa vezi pe strada acelasi model de masina ca pe vremea comunismului. De aici insa si pana la a da 500k pe o masina de lux e distanta mare iar cei care fac asta o fac pentru a iesi in evidenta.
Revenind la oile noastre (nu cred ca aia cu oi de Maibach citesc forumul asta) am vazut prezentarea de la ID7. Arata bine dar, desi are ceea ce nu mi-a placut la ID3 (vreau sedan) mi se pare prea mare (cel putin in prezentare arata asa) asa ca probabil o sa raman la Model3 "chel". Sau poate o sa studiez putin si oferta asiatica ca mai am timp pana la urmatoarea sesiune rabla.

#462
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,810
  • Înscris: 22.12.2005

View PostYhzx23, on 18 aprilie 2023 - 17:12, said:


Eu pana sa imi cumpar masina electrica nici nu auzisem de Forumul Softpedia.

Abia dupa ce mi-am cumparat masina am dibuit Forumul Softpedia ca fiind o sursa de informatii complete venite din partea unor specialisti chiar daca anonimi dar specialisti.

Ca tu esti un specialist pragmatic nu conteaza in marea de clienti cu capul in nori si cu bani numai buni de aruncat pe fereastra.

Apropo de ''imbunatatiri'' chiar daca sunt masini diferite le poti aduce la acelasi pret din ''imbunatatiri'' si te intreb ce merita:

-o ZOE full sau un Megane chel?

-un Megane full sau o Tesla cheala?

Intrebarea nu e corect pusa.Masinile enumerate nu sunt din aceeasi clasa.
Eu as vrea un spring cu autonomie de zoe.
Dar nu exista

#463
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009

View PostYhzx23, on 18 aprilie 2023 - 17:12, said:

sau o Tesla cheala?
Nu exista Tesla cheala - toate sunt la fel. Diferenta intre nivelul entry si urmatorul este un subwoofer si un motor (plus o baterie usor mai mare la LR). Doferenta intre un LR si un performance este puterea motoarelor si modul "track" de functionare. Nu ai ce sa pui sau sa scoti de pe masina ca accesorii.

#464
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,810
  • Înscris: 22.12.2005

View PostCo5min, on 18 aprilie 2023 - 14:13, said:

Mersi. Nu cred că mai prind ticket, rămâne pe septembrie. Sa vedem...

Mai sunt fonduri rabla + ?

#465
Math_2

Math_2

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 224
  • Înscris: 03.04.2023

View Postfoxbat, on 18 aprilie 2023 - 17:47, said:

Intrebarea nu e corect pusa.Masinile enumerate nu sunt din aceeasi clasa.
Chiar daca nu sunt din aceeasi clasa, la pret comparabil diferite modele te pun pe ganduri. Urmatoarea intrebare este utila: ce vreti sa cumparati masina sau gadget-urile ? Eu de fiecare data am ales masina mai buna renuntand la gadget-uri. Nu se compara Tesla cu Megane oricate gadget-uri mai inventeaza francezii.

#466
jmek4you

jmek4you

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,281
  • Înscris: 22.05.2011

View PostYhzx23, on 18 aprilie 2023 - 17:12, said:

Eu pana sa imi cumpar masina electrica nici nu auzisem de Forumul Softpedia.

Abia dupa ce mi-am cumparat masina am dibuit Forumul Softpedia ca fiind o sursa de informatii complete venite din partea unor specialisti chiar daca anonimi dar specialisti.

Ca tu esti un specialist pragmatic nu conteaza in marea de clienti cu capul in nori si cu bani numai buni de aruncat pe fereastra.

Apropo de ''imbunatatiri'' chiar daca sunt masini diferite le poti aduce la acelasi pret din ''imbunatatiri'' si te intreb ce merita:

-o ZOE full sau un Megane chel?

-un Megane full sau o Tesla cheala?
Ca viitor posesor de Megane full, as fi luat Ioniq 5. Ma uit la poze la incarcare la baietii cu megane-ul care nu preconditioneaza bateria sau nu au timp, cu ce viteze incarca si apoi ma uit la IONIQ cu incarcarea la 800v cum trage Posted Image

#467
Co5min

Co5min

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,143
  • Înscris: 02.12.2007

View Postfoxbat, on 18 aprilie 2023 - 17:49, said:



Mai sunt fonduri rabla + ?
Nu știu. Astept sa fiu contactat de consilier vânzări.

#468
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,810
  • Înscris: 22.12.2005

View PostMath_2, on 18 aprilie 2023 - 18:38, said:

Chiar daca nu sunt din aceeasi clasa, la pret comparabil diferite modele te pun pe ganduri. Urmatoarea intrebare este utila: ce vreti sa cumparati masina sau gadget-urile ? Eu de fiecare data am ales masina mai buna renuntand la gadget-uri. Nu se compara Tesla cu Megane oricate gadget-uri mai inventeaza francezii.

asa  e . nu se compara. de asta in loc de gadgeturi prefer masina(motor, frane, scaune, tinuta de drum).
M0-am dat cu Tesla S si nu stiam cu sa pun cearceaful peste tableta aia cat china.
Spring-ul e beton  la ce inseamna "bord". dar pesemne ca nu e de interes pentru marea masa de "soferi":)

View PostMath_2, on 18 aprilie 2023 - 18:38, said:

Chiar daca nu sunt din aceeasi clasa, la pret comparabil diferite modele te pun pe ganduri. Urmatoarea intrebare este utila: ce vreti sa cumparati masina sau gadget-urile ? Eu de fiecare data am ales masina mai buna renuntand la gadget-uri. Nu se compara Tesla cu Megane oricate gadget-uri mai inventeaza francezii.

pai nu stiu ce pret e comparabil. spring ~ 11 k, ZOE ~ 23..25k,Meganul(chel rau si cu bat mai mica)~ 27 k,
acum depinde si pe cine intrebi. Nu cred ca cine a luat Spring mai punea niste bani ( x2) si lua Zoe:))  sau altele:)

View Postpin_73, on 18 aprilie 2023 - 17:27, said:

In general este chestie de gust. Oamenii sunt diferiti sau le place sa creada asta. Cert este ca ar fi plictisitor sa vezi pe strada acelasi model de masina ca pe vremea comunismului. De aici insa si pana la a da 500k pe o masina de lux e distanta mare iar cei care fac asta o fac pentru a iesi in evidenta.
Revenind la oile noastre (nu cred ca aia cu oi de Maibach citesc forumul asta) am vazut prezentarea de la ID7. Arata bine dar, desi are ceea ce nu mi-a placut la ID3 (vreau sedan) mi se pare prea mare (cel putin in prezentare arata asa) asa ca probabil o sa raman la Model3 "chel". Sau poate o sa studiez putin si oferta asiatica ca mai am timp pana la urmatoarea sesiune rabla.

nu stiu ce sa zic. Tu conduci sau "Te uiti pe strada"?
cu exceptia unor Alfe (genial design ) si ceva Japo, restul sunt fix o apa si un pamant.
oricum nu are legatura discutie despre design cu cea despre"sofereala".(scuze daca esti fata si n-am vazut:) , atunci roz sa fie:))

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

6 user(s) are reading this topic

2 members, 4 guests, 0 anonymous users

Demerzel, Casper80

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate