Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Rezumat despre masinile electrice
#19
Posted 11 November 2021 - 15:20
LA ID.3 se poate seta din meniul masinii la cat sa decupleze incarcarea, scrie si pe ecran recomandat 80%.
ID.3 pe type 2 incarca cu 11KW, deci in max 5 ore este full. ZOE stie sa incarce cu 22KW pe type 2. Legat de pompa de caldura, VW este nevoit , in SUA, sa returneze costul pompoei de caldura deoarece nu face ceea ce era scris in specificatiile pompei, iar masina mea consuma mai mult vara cu AC decat iarna pe incalzire. |
#20
Posted 11 November 2021 - 15:31
Cred ca nu prea intelegi ce face pompa de caldura.
Iti dau exemplul pompei mele de caldura de la piscina. Pentru o temperatura ext de 25-30C, pentru fiecare 1 kW electric consumat, produce 7-8 kW termici (fura caldura de la aer). [ http://www.mibnet.se/house/images/NIBE2020COP.gif - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] La fel fac si la temperaturi scazute, dar cu alte randamente. Un heater (resou) transforma aproape 1:1 Kw electric cu termic. Nu toate pompele de caldura se "nasc" egale, deci randamentul difera mult. Pompa de caldura e folosita si pt incalzirea/racirea bateriilor. Nu uitati ca bateriile masinilor electrice sunt consumabile. Garantia este de cca 8 ani sau X km, dar nu prea se spune exact de la ce procent de pierdere capacitate se considera problematica situatia. De obicei, o pierdere de 20% in 8 ani, ar trebui sa duca la garantie (inlocuirea modulelor problematice). Faptul ca varsta medie a parcului auto ro era pe la 15 ani, nu e incurajator deloc. La primul Leaf, exista limita pt Soc. Dupa scandalul cu bateriile, au zis ca ei au testat si ca in mod normal, in 8 ani esti OK, chiar daca folosesti din plin DC si o tii la 100%. A fost o miscare de maketing, ce se regaseste acum pe Dacia si Renault, nu doar pe Nissan. Dupa 8 ani, Remat, dar nu mai e treaba lor, deci depinde pe ce durata de viata activa iti faci calculele. |
#22
Posted 11 November 2021 - 15:40
#23
Posted 11 November 2021 - 15:41
E o curba, dar la acea temperatura nu ma intereseaza sa fac baie in piscina.
VEzi mai sus graficul de la o pompa Nibe. [ https://www.mediawebstudio.com/wp-content/uploads/2020/03/1272s-450x325.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#24
Posted 11 November 2021 - 15:46
v_condratovici, pe 11 noiembrie 2021 - 15:01, a scris:
La telefon ai aplicații care te alarmează când treci de un anumit procentaj și acolo încărcarea merge oricum repede. Dar la mașină? Producătorii de electrice îți spun de niște reguli pe care parcă de al naibii se asigură că nu le poți respecta. Sau te obligă să încarci la stații rapide Nu sunt conspiraționist din fire dar îmi face impresia că aceste facilități nu se introduc taman pentru a scruta durata de viață a bateriei. Aceeași poveste care era și cu becurile, făcute să țină 1000 de ore și nu mai mult. Om afla și de acest cartel peste vreo 50 de ani. Mi-aș lua și eu electrică dar vezi, la câte tâmpenii vezi, nici nu știi ce să mai faci. Dar în rural nu poți fără mașină. Asta e. Problema cea mai mare pe care o vad eu este lipsa de transparenta. Lasand treaba cu WLTP-u fabulos. Eu am incercat sa obtin informatii de la Fiat legat de procentul de incarcare si nu am primit raspuns. In manualul de utilizare, la sectiunea incarcare sunt doar 2 mentiuni : 1 - Sa nu lasi bateria sa se descarce prea mult (nu mai tin minte daca era trecut procent, o sa ma uit) 2 - Sa folosesti incarcarea rapida ocazional, nu ca si regim de zi cu zi ( aici au mentionat ca incarcarea rapida folosita ca si rutina duce la degradarea accentuata a bateriei) In manual nu sunt mentiuni legate de incarcarea full, 100%. Ba chiar din ce inteleg eu se recomanda "top up" zilnic. Acum, din cei 42kw cat are bateria, utilizatorul are disponibili 37,2kw. Aici ma gandesc ca poate au rezervat un procent, atat in partea de sus cat si in partea de jos, ca tu sa poti incarca la 100% (cat apare in bord, nu real din capacitate) fara a aduce uzura prematura. Astea momentan sunt la stadiul de teorie, pana nu apare un soft care sa-ti ofere informatia corecta. Am vorbit cu dezvoltatorul Alfaobd si urmeaza sa introduca in viitorul apropiat software-ul necesar de comunicatie pt modelul 2021. Cel pentru 500e 2013-2019 din state este disponibil si arata tot ce trebuie, SOH, SOC si multe alte date din modulul de management al bateriei. Acum, masina se livreaza cu o garantie a acumulatorului de 8 ani si parca 150k km, cu mentiunea trecuta in carnetul de garantie ca se inlocuieste bateria daca aceasta scade sub 70% SOH Revenind la ce am zis mai sus, legat de cat incarca real fata de ce vezi tu in bord la 100%, ma gandesc ca nu sunt atat de idioti si au gandit cumva incarcarea asta astfel incat sa nu scazi la sub 70% in 8 ani. Sau sper, cel putin ca au luat in calcul, din moment ce nu ofera nici un fel de limitare a incarcarii din soft, lucru foarte usor de implementat, mai ales ca ofera charge schedule care face acelasi lucru doar ca trebuie sa stai sa calculezi. In aceeasi idee masina stie cand ajunge la 90% si poate sa opreasca singura alimentarea. To be continued... |
#25
Posted 11 November 2021 - 16:00
#26
Posted 11 November 2021 - 16:22
Orice aparat (telefon,laptop,masina...etc) care se incarca la priza are protectie la incarcare.Cand ajunge la 100% taie automat incarcarea si intra intr-un mod de mentinere.Nu forteaza bateria in nici un fel.La fel e si la masina.
In alta ordine de idei,din cand in cand este chiar recomandat sa faci cate un ciclu de de golire completa si apoi incarcare.Este adevarat ca nu e bine sa scazi des sub 10%..... |
#27
Posted 11 November 2021 - 16:30
Nu sunt de acord, tot ce am citit eu, atat la masini electrice cat si la telefoane recomanda sa NU faci asta. Acum ca vorba aia, daca mint ei, mint si eu.
Dar aproape orice search pe google dat acum cu "how to charge your phone" zice ca e bine sa ramai intre 30-80% Daca ai ceva link-uri, le citesc cu drag. Mersi |
#28
Posted 11 November 2021 - 18:54
ro_explorer, pe 11 noiembrie 2021 - 13:04, a scris:
Nu sunt de acord cu aceasta afirmație. Cele mai mari autonomii eu le obțin în regim de oraș, stop&go, depășind lejer 600km cu o baterie. Adm, pe 11 noiembrie 2021 - 13:11, a scris:
(...) In acelasi timp, clima trage si ea, iar la sfarsit ai ditamai consumul, cu un procent mare de la clima (pt ca km au fost putini). george_eu25, pe 11 noiembrie 2021 - 16:22, a scris:
Orice aparat (telefon,laptop,masina...etc) care se incarca la priza are protectie la incarcare.Cand ajunge la 100% taie automat incarcarea si intra intr-un mod de mentinere.Nu forteaza bateria in nici un fel.La fel e si la masina. Cu toate astea, sunt si telefoane care au fix aceeasi functionalitati - limitarea incarcarii la 80/90%, limitarea puterii de incarcare. Pentru ca, pana la urma, chimia e aproximativ aceeasi si e mai sanatos sa ai obiceiurile astea de incarcare. |
|
#29
Posted 11 November 2021 - 20:16
v_condratovici, pe 11 noiembrie 2021 - 15:39, a scris:
Frumos, merge și pe level 2? E un început, sperăm că și restul de "sărăkii" adoptă treaba asta. Adm, pe 11 noiembrie 2021 - 15:31, a scris:
Cred ca nu prea intelegi ce face pompa de caldura. Pompa de caldura e folosita si pt incalzirea/racirea bateriilor. https://insideevs.co...less-efficient/ https://www.google.c...Q4dUDCA4&uact=5 https://driveteslaca...on-in-new-cars/ costini, pe 11 noiembrie 2021 - 18:54, a scris:
Daca ai si dejivrarea + scaune + volan incalzite, e si mai rau. |
#30
Posted 11 November 2021 - 20:20
costini, pe 11 noiembrie 2021 - 18:54, a scris:
Asta mi se pare diferenta cea mai mare + daca faci sau nu preincalzirea legat la priza. Am facut calculul recent (in jurnal parca am cifrele), dar presupunand 20kmph @1kW pompa de caldura, sare consumul cu 5kWh/100km. Daca ai si dejivrarea + scaune + volan incalzite, e si mai rau. E partea cea mai proasta la EV-uri si mi se pare si mie fair sa fie constientizata. Odata masina preconditionata pentru plecare (ceea ce inseamna bateriile la 20-22 de grade si interiorul la temperatura dorita) masina consuma 0.8-1.2 KW pentru pastrarea temperaturilor, masurat la o diferenta de 10-12 grade fata de temperatura habitaclului (de exemplu, iarna, 9 grade afara, 21 de grade in interior). Asta inseamna (dupa cum corect ai spus) cca 5 KWh/100Km la o viteza medie de 20Km/h. Intrebarea este: ce consum are masina la viteza aia medie ? Ei bine, Model 3 are cca 9.5KWh/100Km la un regim de oras, stop&go de cu medie de 15-20Km/h. Deci in regim de oras stop&go cel mai important factor este de fapt vremea. La o baterie de 78Kwh (cate are model 3 LR), in conditii de 20-25 de grade exterior te poti astepta la cca 700Km in oras realist vorbind. Cu cat diferenta de temperatura exterioara se departeaza de gama 20-25 autonomia scade, pana la 500-520 Km, din nou, real. Acum, pentru alte modele de masini trebuie masurate consumurile respectivelor elemente (tren de rulare in diferite regimuri, sistemul de climatizare si eficienta pompelor de caldura). Situatia nu e alb/negru - nu exista solutie absoluta la problema asta. De asta am si spus ca nu sunt de acord cu opinia initiala. Edited by ro_explorer, 11 November 2021 - 20:21. |
#31
Posted 15 November 2021 - 09:39
Adm, pe 11 noiembrie 2021 - 12:58, a scris:
6. Unele masini, mai vechi/ieftine, nu au pompa de caldura pentru incalzire/racire => consuma mult iarna, folosind in principiu un radiator electric. Interesati-va daca masina voastra are pompa de caldura. Toate Teslele de pana la model 2021 nu au avut niciuna pompa de caldura, si nu sint nici vechi nici ieftine. Nissan Leaf a avut pompa de caldura de la primul model in 2011 sau cand a aparut, iar Tesla a introdus pompele de caldura abia in 2021 Asta nu inseamna ca Leaf urile erau mai bune, mai scumpe sau mai noi Si nici ca masinile fara pompa caldura "consuma mult' ci doar poate mai mult un pic, la anumite temperaturi si atat. Deci ca o concluzie, 99% din teslele aflate in circulatie nu au pompa caldura. al bundy ro, pe 11 noiembrie 2021 - 15:20, a scris:
Legat de pompa de caldura, VW este nevoit , in SUA, sa returneze costul pompoei de caldura deoarece nu face ceea ce era scris in specificatiile pompei, iar masina mea consuma mai mult vara cu AC decat iarna pe incalzire. De altfel daca vorbim de costul initial mai ridicat al masinii si de faptul ca e inca o componenta care se defecteaza, sint multi care prefera sa comande fara, nu prea se amoritzeaza costul lor ajuta? Da, dar nu de toti banii ceruti si exprimarile gen "consuma mult daca nu are pompa" sint gresite. Consuma mai mult, dar cu cat? etc etc |
#32
Posted 15 November 2021 - 13:39
Sa vezi tu iarna diferenta dintre heater si pompa de caldura...
Si da, cam tot ce e cat de cat spalat acum, au pompa de caldura, mai mult sau ma putin eficienta. Si pt ca nu avem multe comparatii directe, uite la Tesla: https://electrek.co/...arison-results/ Citat We compare one of the very first Tesla Model 3s without a heat pump to a newer model with one. The latter shows impressive initial results with what appears to be about twice the efficiency when running the heater. https://electrek.co/...st-engineering/ Edited by Courage, 15 November 2021 - 13:39. |
#33
Posted 15 November 2021 - 14:21
La chestia asta cu pompa de caldura versus heater electric pentru habitaclu este clar ca pompa este mult mai eficienta deat heaterul electric. DAR, se omite faptul ca energia absoluta consumata pe incalzirea habitaclului este mica si foarte mica fata de energia consumata la deplasare sau pentru managementul termic al bateriei.
Necesarul de putere (termica) pentru mentinerea temperaturii normale in habitaclu este de cca 2-3Kw. Acestia se traduc direct in 2-3Kw la un heater electric sau in 1-1.5Kw la o pompa de caldura. Diferenta intre sisteme ar fi de 1-1.5Kw, care consum s-ar vedea ca diferenta intre o masina cu si fara pompa de caldura, exploatat in aceleasi conditii. pai 1-1.5 Kw desi este o putere diferita de 0, nu este asa de mare. De asta Tesla a introdus pompa de caldura asa tarziu - desi aduce ceva eficienta energetica nu e chiar asa de mare asa ca a preferat sa isi indrepte eforturile de eficientizare spre alte planuri. Mie mi se pare mai important upgrade-ul de la pentavalve la octovalve decat de la incalzire cu heater electric la pompa de caldura. Chiar si acum, cu pompa de caldura, daca este vorba sa preconditioneze bateria pentru supercharger, tesla incalzeste termic statorul motorului fata (il duce la 120-125 de grde, conform scan my tesla) si isi transfera in baterii caldura generata astfel. Se considera ca asta este un proces mai eficient dpdv al timpului necesar sa incalzesti o masa de 450Kg de la temperatura nominala de exploatare de 25 de grade la temperatura nominala de incarcare de 45-50 de grade. Edited by ro_explorer, 15 November 2021 - 14:22. |
|
#34
Posted 15 November 2021 - 15:01
Pai dacă ai 20km/h viteza medie, aka o arzi urban, acei 1.5kw economisiți cu încălzirea înseamă 7.5kwh/100km economisiți. Mult, la ce consum urban au mașinile electrice.
|
#35
Posted 15 November 2021 - 15:38
Da, corect, dar ala e un caz extrem.
Ma rog, eu zic ca se acorda prea multa importanta aspectului astuia. |
#36
Posted 16 November 2021 - 12:15
Adm, pe 11 noiembrie 2021 - 15:31, a scris:
.. Iti dau exemplul pompei mele de caldura de la piscina. Pentru o temperatura ext de 25-30C, pentru fiecare 1 kW electric consumat, produce 7-8 kW termici (fura caldura de la aer). ... imposibil sa aiba raport 1:7 sau 1:8, vezi mai bine. O pompa de caldura serioasa are undeva la 1:3 iar in viata reala chiar mai putin. Ceea ce oricum nu e rau deloc Ar fi revolutie cu 1:7, un pas urias spre perpetuum mobile, energie din "nimic" Daca masina Tesla nu are pompa de caldura, vara cum face racoare? are doar un ventilator? Edited by aeon, 16 November 2021 - 12:17. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users