Achiziții auto la romani
Last Updated: Dec 06 2021 11:10, Started by
Ahasverus
, Nov 03 2021 20:40
·
0
#37
Posted 04 November 2021 - 07:19
Ahasverus, on 03 noiembrie 2021 - 20:48, said:
Eu fac parte din categoria care și-o cumpara de la dealer, pe comanda, cu toate jucăriile posibile. Secretul este sa o vinzi pana apare un model nou/facelift. Oamenii ca dvs alimentateaza piata SH "sanatoasa" pentru ca acopera deprecierea morala initiala a masinii, masina care la capitotul depreciere fizica sta foarte bine, fiind comparabila sau la acelasi nivel cu una noua. Din punctul meu de vedere comportamenul aceasta nu face sens financiar, poate psihologic, dar fiecare face ce vrea cu banii proprii. |
#39
Posted 04 November 2021 - 08:40
Romanii nu au simt "practic, istorie si experienta" in domeniul automobilistic.
La inceput de secol 20 industria auto lua avant. Automobilul era scump , articol de lux, destinat celor foarte putini. Un american cu simt practic a gandit altceva, un automobil pentru mase, fara multe brizbrizuri, mult mai ieftin decat cele de concurenta si implicat adesat unui numar mult mai mare de potentiali cumparatori plus mentenanta facila si ieftina, automobilul in sine este un produs de utilizare indelungata. Asa a aparut Ford T. Istoria spune ca a fost automobilul cu cea mai ieftina intretinere post achizitie. In Europa dupa WW II au fost multe modele similare inspirate din practica lui Henri Ford si implicit formarea unei culturi automobilistice autentice. Modele de succes, gama VW cu motoare racite cu aer, modele mini de la Fiat, Renault 4............................Mercedes 123. In tarile est-europene, prietene , socialiste si populare un model similar ar fi fostul Trabant. Daca s-ar mai fabrica as achizitiona unul de nou fara sa stau pe ganduri. In timp prin mass-media s-au spalat si se vor spala multe creiere dar in SUA si vestul Europei adevaratul curent automobilistic inca se pastreaza. Romania interbelica, tara saraca, automobile putine. Romania anilor 50, saracie, automobile si mai putine. Romania anilor 60 si inceput de ani 70. Epoca romantica a automobilului in Romania, masini putine, trafic scazut, sosele proaste la inceput, bunicele dupa ceva ani, automobile noi de import est si vest european , pret de achizitie imens in raport cu veniturile si mai ales benzina ieftina, la pompa sau la camionagii. Asa a inceput visul maselor, de a deveni posesor-propietar de "masina mica".De preferat de culoare "rosie". Automobilul propietate personala era considerat "obiect de lux" de puterea politica din acei ani. La sfarsit de 70 si anii 80 in ciuda lipsurilor si restrangerii unor drepturi de circulatie parcul auto a crescut si cererea a ramas ridicata. Atunci era epoca devalorizarii lente a unui autoturism Dacia 1300. Costa in jur de 90000 lei la achizitie si dupa 5 ani il vindeai tot cu 90000 lei. La achizitia de nou se platea suma aproape suma intreaga si asteptai dupa el si 5 ani de zile si cand iti venea randul nu prea aveai de unde sa alegi. A venit revolutia, import "cazane" din vest Europa sau SUA. Si atunci ca si azi nu orice masine second hand de import era "cazan", fiecare din cel interesat de piata auto plateste o suma prin care urmareste un interes propriu. In anii 90 cerere mare de autoturisme, saracie la fel de mare dar exista un pic de simt practic. Un automobil Dacia 1300 nou costa chiar mai putin decat o "epava" second hand.Desi la capitol "confort" sau performante reale si calitate erau mult in urma comparativ cu "epavele" secomd hand de import. Inca mai prima acel simt "practic" post achizitie, cat costa mentenanta post achizitie. In acei ani, piesele de import erau scumpe si greu de achiztionat. Azi poti procura un parbriz printr-o simpla comanda online, in anii 90 te deplasai la Buzau pentru turnare pe loc la comanda.Mai toate parbrizele la auto second hand de import erau ciobite dar nici la ITP nu erai respins. A venit epoca "Cielo" si bineinteles mijlocul anilor 2000. Prin credit dar mai ales prin crestere de venit in mod real Dacia a inceput sa puta, Cielo la fel si "romanul" a devenit dependent de "optiuni" auto. Eu nu sunt chiar atat incantat de unele "optiuni", am prins si alte vremuri, prefer sa fac plinul la benzinarie comparativ cu a cumpara combustibil cu 50 lei. Producatorii auto s-au prins de mult ca prin acele "optiuni" eu vor castiga mult mai mult prin servicii de post-vanzare. Basca unele "spalari" pe creier foarte subtile. Americaniii au redescoperit automobile vechi din simt practic. Un automobil nou "plin de optiuni" necesita cam multe vizite la "service" pentru diverse operatiuni de gen "e defectul stricat" cu costuri din in ce mai mari. Si romanii se vor destepta pe banii lor. Azi un "second-hand" cu toate optiunile este operational cu multe "luminite" aprinse in bord. Automobilele noi de azi mai toate au "defectul stricat", semnalizare in bord si pe afisaj ecran multimedia( unii deja nu mai pot sofa fara asa ceva) apare mesaj de gen "in maxim 50 km motorul se va opri, mergi repede la service / reprezentanta marcii". Indiferent daca mergi la service "original", la "nea gogu" sau "mister john" tot te va costa ceva banuti. Prin "spalare pe creier" unele interese financiare se vor mentine pe viitor si vor produce mari profituri pentru cat mai putini. Ma refer la automobilul "verde", care nu chiar atat de verde dar va produce si mai multi bani pentru unii si aici includ si "statul" care ofera subventii generoase, chiar prea generoase. S-a batut toba multi ani pretul per kilometru este mai ieftin la un automobil electric, ba chiar gratis in anumite conjuncturi favorabile. Dar........................... https://www.economic...ife_540989.html Articolul din link necesita citire cu multa atentie. Daca esti un amarat de "patron", o afacere distributie-transport local ABC-uri degeaba te-ai indatorat ca treci pe o flota de transport cu motorizare electrica. Ai doua optiuni, faliment sau sa cumperi niste Dacii "papuc" cu coviltir, nu conteaza starea tehnica, le carpesti si mai supravietuiesti o perioada. Sau ca la noua minune "Dacia Spring". Personal consider ca Dacia Spring este o mare teapa, in primul rand calitatea in opinia mea lasa mult de dorit.Despre costurile post achizitie toti vom afla ce si cum in perioada urmatoare. Insa tot e ceva de "culmea-culmilor", cum afirmam mai devreme romanii sunt mari amatori de "optiuni" si cand citesti aici pe forum discutie dedicata pe tema Dacia Spring ca unii au platit "optiuni" dar au primit altceva e clar ca unele "erori in sistem" sunt chiar intentionate. Viitorul "automobilistic" pentru PF nu e chiar atat "verde" pentru multi, foarte multi. Costurile de a fi posesor-propietar de "masina mica" vor fi din ce in ce mai mari. Edited by danutzu22, 04 November 2021 - 08:50. |
#40
Posted 04 November 2021 - 08:52
Adm, on 03 noiembrie 2021 - 20:54, said:
Uite ca incep topicurile despre anvelopele de iarna, unde apar doua probleme: 2. Majoritatea recomanda ieftine/chinezesti, care sunt praf dpdv al performantelor de franare, dar sunt mai ieftine, iar asta e tot ceea ce conteaza. Nu conteaza ca 1m mai putin la franare poate costa vieti. Am cunostinte care isi cumpara cauciucuri de iarna doar ca sa nu ia amenda. Chiar anul trecut am fost cu un prieten sa isi ia niste cauciucuri sh pentru iarna... a dat undeva la 250ron pe toate 4 . La 2 saptamani dupa am fost si eu sa mi le pun pe ale mele, tocmai ce le luasem si au ajuns la vulcanizare in ziua aceea. Cand m-au intrebat cat au fost si le-am spus ca 2700 , se citea pe fata lor expresia :"ce prost esti" ... Nevasta unuia a zis :"cum sa dai ba atata pe cauciucuri" Edited by Andreysc7, 04 November 2021 - 08:55. |
#41
Posted 04 November 2021 - 09:05
Romanii sunt experții aia care știu sa cumpere întotdeauna la un preț mai bun decât al pieței. Și sa vândă la unul și mai bun.
Bolovanii aia care fac statistici cu cotele mașinilor sh ar trebui sa calculeze doua cote, una pentru romani și alta pentru restul lumii. |
#42
Posted 04 November 2021 - 09:05
O singură dată am luat anvelope sh. Din 4, una a făcut gâlme după 3 luni, alta după 6 luni. La aderență și mai ales pe umed erau net inferioare unora noi, deci... Altă dată nu am mai făcut greșeala. Anvelopele fac parte din capitolul siguranță. Nu am bani să circul cu mașina în siguranță, nu folosesc mașina.
|
#43
Posted 04 November 2021 - 10:42
Ma uit, ma minunez ce-i roade pe concetateni! Conduc in prezent masina veche de 20 ani si am de gand s-o fac vehicul istoric.Sa nu ma luati cu poluarea , 3l/100km polueza mai putin decit curentul pt masina electrica , consumerismul prezent in societate a imbolnavit planeta
|
#44
Posted 04 November 2021 - 10:55
alin2pas, on 04 noiembrie 2021 - 09:05, said:
O singură dată am luat anvelope sh. Din 4, una a făcut gâlme după 3 luni, alta după 6 luni. La aderență și mai ales pe umed erau net inferioare unora noi, deci... Altă dată nu am mai făcut greșeala. Anvelopele fac parte din capitolul siguranță. Nu am bani să circul cu mașina în siguranță, nu folosesc mașina. Ti-ai luat opinci sh,nu anvelope. Ia zi mestere, cum se numesc gumele tale folosite anul trecut? SH-uri cumva? Sau tu le pui o vara si le arunci? |
#45
Posted 04 November 2021 - 11:17
#46
Posted 04 November 2021 - 11:42
|
#47
Posted 04 November 2021 - 11:44
mariovrs, on 04 noiembrie 2021 - 10:55, said:
Ti-ai luat opinci sh,nu anvelope. Ia zi mestere, cum se numesc gumele tale folosite anul trecut? SH-uri cumva? Sau tu le pui o vara si le arunci? În fine, cine vor, nu au decât să cumpere sh, fiecare face ce vrea cu banii lui. Am circulat și vara cu anvelope de iarnă și am avut emoții când cel din fața mea a frânat brusc, dar de mai mult timp am renunțat la senzațiile tari cu familia în mașină. Am trecut de câteva ori prin situații care nu au depins de mine și în care anvelopele au făcut diferența între emoție și accident. |
#48
Posted 04 November 2021 - 12:16
#49
Posted 04 November 2021 - 12:24
Am circulat o gramada de timp cu anvelope SH, chiar si acum cele de iarna sunt SH, cumparate de la cineva care tocmai isi vanduse masina, pana acum nici o problema. De fapt am cumparat o singura data anvelope noi, Michelinurile pe care le am acum pentru vara. Am fost mereu multumit de anvelopele second hand, am luat cu uzura mica si nu mai vechi de 5 ani. Am avut si chinezesti, Nankang, aveau vreo 3 ani vechime si aratau bine dar le-am schimbat cu Michelin-urile, puteam foarte bine sa pestrez chinezarelile, erau the same shit, nu e nici o deosebire cu Michelin-urile noi fata de Nankang-urile cu care am cumparat masina dar na, am zis sa iau cauciuce "meserie" ca plec in concediu si excursii.
Edited by spooky51, 04 November 2021 - 12:27. |
#51
Posted 05 November 2021 - 23:19
|
#52
Posted 06 November 2021 - 00:29
carturarulobosit, on 05 noiembrie 2021 - 12:16, said:
Pentru romani, masina nu e un mijloc de transport din A in B. Pentru romani, masina reprezinta statut. De-aia nu-si cumpara nimeni Dacia. Era plin de Dacia cand am fost vara asta in Italia. Aparent, aia nu au vreo problema, numai romanasul rupt in fund are. Pai e ieftina de ținut ca pensionar, și acolo ai și costurile bazate pe puterea mașinii plus aspectul că e îngrămădeală mare și o poți găsi lovită în parcare. Afara Dacia e strict mașină de tăvăleală, naveta, sa nu îți bați joc de o mașină buna, dar tot niste cotețe care le iei din 3 salarii rămân. Daca încerci un drum mai lung sau un stil de condus mai sport realizezi instant cat de căruță e. Loganul 2021 își ia cine a vândut un imobil ceva, bani din aia heirup și îi e frica de întreținerea unei mașini sau le tratează că pe niște electrocasnice. Daca trebuie credit să iei mașina probabil că poți întreține doar o Dacie de multe ori. Edited by SpeedDemon, 06 November 2021 - 00:31. |
#53
Posted 06 November 2021 - 01:28
SpeedDemon, on 06 noiembrie 2021 - 00:29, said:
dar tot niste cotețe care le iei din 3 salarii rămân. Daca încerci un drum mai lung sau un stil de condus mai sport realizezi instant cat de căruță e. daca romanul caruia ii pute Dacia ar avea bani de o nemteasca buna n-as avea nica de comentat, dar..... |
#54
Posted 06 November 2021 - 02:17
Pai la 7 mii deja îți iei un Megane 225 țiplă, sau iei mai ieftin și îl pui la punct.
Și un BMW E90 330d pus la punct în banii ăștia intra. O Mazda MX5, un BMW Z4, un e92,sunt destule mașini vioaie. Lucru afara, îmi permit să îmi iau un Logan nou full de full oricând fără rate și tot o consider un gunoi. O mașină cu suta in peste 8 secunde nu prea e mașina, chiar văzusem anunțul că poliția rutieră caută să ia vreo 300 de mașini, și un criteriu era suta in sub 8 secunde. Pai la Logan încă se considera ok 13-16 secunde. Stai liniștit că am văzut și dacii pe banda de urgență cu capota ridicata. Am avut Dacie, încă am la serviciu, nu vorbesc din auzite. Pe mine după 60-80 km in Logan ma doare rău genunchiul, după 150 km deja e chin și tortura. Cât de praf e Dacia? As tine și un BMW E34 (1987) decât o Dacie noua. Sunt niște mașini la nivelul anilor 80 cu motoare foarte slabe ca putere și cu o ținută de drum nașpa. Că idee, din cunoscuții mei, și pensionarul italian, și cel roman, ambii cu Dacie recunosc că dacă erau tineri nu își luau în veci Dacie. Edited by SpeedDemon, 06 November 2021 - 02:18. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users