Alegere Jump Starter
Last Updated: Nov 21 2021 22:24, Started by
zagado26
, Nov 02 2021 15:39
·
0
#1
Posted 02 November 2021 - 15:39
Salut,
Am nevoie de ajutorul vostru în alegerea unui jump starter. Mașina este pe benzină, motor 1600 cmc. turbo, sistem Start/Stop. Bateria de pe mașină este Varta L3 EF 12V 70 Ah 760 A (EN). O folosesc rar pentru drumuri lungi și foarte rar în oraș iar datorită poziționării bateriei aceasta este foarte greu de scos. M-aș orienta spre marca Noco dar nu știu exact ce model să aleg. Ținând cont de cei 760A ar ajunge modelul de 1000 A sau ar trebui ceva mai mare? Dacă aveți și propuneri pentru alte mărci vă mulțumesc. https://www.ideall.r...m-1000A--276523 Attached Files |
#2
Posted 02 November 2021 - 15:55
Daca instalatia de incarcare e in parametrii nu vad de ce ai avea nevoie de jump starter.
Baterie noua si asta e... |
#3
Posted 02 November 2021 - 16:16
Nici eu nu cred ca se justifica investitia, dar la masina aia iti ajunge si de 400A.
Peste 1000 iti trebuie la dieselurile de generatie mai veche. Il poti testa, scoti bateria de pe masina si o pornesti numai cu ala. Daca nu merge, il returnezi. Vezi sa nu lasi masina pornita cu el mai mult de cateva sec |
#4
Posted 02 November 2021 - 16:17
tehnics, on 02 noiembrie 2021 - 15:55, said:
Daca instalatia de incarcare e in parametrii nu vad de ce ai avea nevoie de jump starter. Baterie noua si asta e... zagado26, on 02 noiembrie 2021 - 15:39, said:
O folosesc rar pentru drumuri lungi şi foarte rar în oraş iar datorită poziţionării bateriei aceasta este foarte greu de scos. Prin asta a spus foarte clar ca circula putin,masina mai mutt sta,ori in acest fel bateria se descarca invariabil si-i este foarte greu sa demonteze/monteze bateria pentru a o incarca zagado26 ceva mai ieftin: https://www.emag.ro/...rch-Action=view Edited by adisz, 02 November 2021 - 16:18. |
#5
Posted 02 November 2021 - 16:27
Eu am TELWIN DRIVE 13000, e cam scump, dar ma saturasem sa ma invart pe langa masina iarna, rugandu-ma de cate un vecin cu cabluri.
Iti recomand, daca cumperi sa iei cu amperaj cat mai mare - chinezariile au specificatii false adica declara pe ambalaj mai mult decat poate jucaria. Cand pornesti, jumperul se pune peste baterie, legata la borne, nu se deconecteaza bateria cum fac unii, pentru ca amperajul jumperului practic se adauga la amperajul ramas in baterie. Edited by Rav_885, 02 November 2021 - 16:29. |
#7
Posted 02 November 2021 - 19:44
(Doar) daca stai la curte sau ai acces usor langa masina la o priza de curent, ar fi mai util un redresor.
Il conectezi cu clestii la baterie si incarci periodic, nu e nevoie sa scoti bateria de pe masina. Bateriile auto se degradeaza mai rapid daca sunt mentinute des la voltaje scazute (<12V); in felul asta ai tine-o la o stare de incarcare decenta (>12.4V). |
#8
Posted 02 November 2021 - 20:21
s1lviu86, on 02 noiembrie 2021 - 19:44, said:
(Doar) daca stai la curte sau ai acces usor langa masina la o priza de curent, ar fi mai util un redresor. Il conectezi cu clestii la baterie si incarci periodic, nu e nevoie sa scoti bateria de pe masina. Bateriile auto se degradeaza mai rapid daca sunt mentinute des la voltaje scazute (<12V); in felul asta ai tine-o la o stare de incarcare decenta (>12.4V). Din păcate nu stau la curte. Redresor am dar nu-l pot folosi. |
#9
Posted 03 November 2021 - 08:27
adisz, on 02 noiembrie 2021 - 16:17, said:
Degeaba are instalatia de incarcare in parametri,daca Prin asta a spus foarte clar ca circula putin,masina mai mutt sta,ori in acest fel bateria se descarca invariabil si-i este foarte greu sa demonteze/monteze bateria pentru a o incarca zagado26 ceva mai ieftin: https://www.emag.ro/...rch-Action=view Oricum la o baterie buna si o masina care nu are probleme (de exemplu scurgeri de curent) nu ar trebui sa fie probleme nici dupa o luna de zile. O masina incuiata si fara probleme la instalatia electrica ar trebui sa traga din baterie 100mA, maxim 150mA. Edited by tehnics, 03 November 2021 - 08:30. |
#10
Posted 03 November 2021 - 09:59
|
#11
Posted 03 November 2021 - 15:06
adrian_r5, on 03 noiembrie 2021 - 09:59, said:
Poti demonstra cele afirmate ? Sau altfel pusa intrebarea - citi Ah se consuma in "o luna de zile" la un curent de "100mA, maxim 150mA" ? Sunt masini care au si 80mA consum dupa ce ai inchis din telecomanda. Iar legat de consumul ala de mA...din experienta iti spun ca dupa ce m-am intors din concediu dupa o luna jumate am pornit masina la sfert de cheie din parcarea aeroportului. Daca vrei calcule, esti liber la calcule, dar experienta (practica) spune altceva. Edited by tehnics, 03 November 2021 - 15:06. |
#12
Posted 03 November 2021 - 16:07
bostanu_4u, on 02 noiembrie 2021 - 16:16, said:
Nici eu nu cred ca se justifica investitia, dar la masina aia iti ajunge si de 400A. Peste 1000 iti trebuie la dieselurile de generatie mai veche. Il poti testa, scoti bateria de pe masina si o pornesti numai cu ala. Daca nu merge, il returnezi. Vezi sa nu lasi masina pornita cu el mai mult de cateva sec Din specificatiile electromotorului stiu ca e de 1,8 Kw, adica in sarcina sa presupunem ca scade la 10 volti, deci 180 Amperi . Pentru cei cu pretentii pot folosi acumulator de 70 Ah ce livreaza peste 600 A , asa ca nu se justifica un "jump starter" care e foarte scump. Insa , multi fac porniri dese si pe distante scurte, acumulatorul nu are timp sa se incarce la intreaga capacitate si risca sa ramana fara curent in baterie. Poate doar in aceste situatii un "jump starter " isi face simtita nevoia. |
#13
Posted 03 November 2021 - 22:58
#14
Posted 08 November 2021 - 18:12
Din pacate si acumulatorul din jumpstarter isi pierde capacitatea in timp. Probabil ca mai mult de 4-5 ani nu are cum sa tina curentul ala mare (gen 300-600A), iar atunci il vei putea folosi doar ca sa incarci telefonul.
Asta inseamna ca ar costa si ar tine la fel ca o baterie, deci solutia schimbarii bateriei pare cel putin la fel de convenabila. |
#15
Posted 09 November 2021 - 19:56
Există uneori momente când te grăbeşti să pleci şi te trezeşti cu bateria moartă şi nu ai pe cineva care să-ţi dea curent cu cabluri. Am prieteni care au păţit asta. Am păţit-o şi eu. Aşa că un jump starter te ajută. Evident că în timp capacitatea bateriei va scădea dar din punctul meu de vedere e o investiţie care merită. Ajunge să o păţeşti odată ca să-ţi dai seama cât îţi lipseşte.
|
|
#16
Posted 09 November 2021 - 22:23
Si mie imi place ideea de jumpstarter, dar la pretul asta mai bine iei o baterie noua pe masina si ai scapat de toate emotiile.
Daca ar costa 1/2 din baterie ar fi altceva. Stau si ma intreb ce e asa de special la acel acumulator, la prima vedere seamana cu unul cu care incarci telefonul si care costa 50 de lei. |
#17
Posted 10 November 2021 - 11:59
Nu mă pricep la partea tehnică aşa că doar pot să-mi dau cu părerea, că oricum ăsta e sport naţional, cred că e vorba de curentul necesar la pornire, care la bateria maşinii e clar cu mult mai mare decât la telefon. Una e să porneşti un motor cu toată partea lui electrică/electronică şi alta un telefon mobil.
|
#18
Posted 18 November 2021 - 21:10
Până la urmă am luat modelul din link-ul de mai sus dar de la emag pentru că pe site-ul pus inițial nu mai era disponibil.
Am avut noroc și că aveam destule puncte de la benzinăriile mol pe care le-am putut schimba pe un cupon de reducere (8.000 de puncte - 100 de lei reducere) așa că a fost ok. Am luat și alimentator separat original (nu vine în pachet și am zis că nu mă risc cu unul aftermarket) așa că totul s-a rezolvat. Pun și câteva poze pentru cei interesați. Attached Files |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users