Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Hyundai Ioniq 5 Luxury 4WD, 305 CP
#19
Posted 01 November 2021 - 12:36
Epica masina, am vazut numai una pe strazi pana cum si am crezut ca brusc am fost transportat in viitor. E pe lista de achitizii pe termen mediu, dupa ce imi iau propriul incarcator pe locul de parcare.
|
#20
Posted 01 November 2021 - 15:28
bobalex18, on 01 noiembrie 2021 - 08:57, said:
stai puțin stai puțin 305 cai și 650 nm cuplu? pffff Exact. Decent, nu? Gif2D, on 01 noiembrie 2021 - 09:01, said:
Cât mai multe zâmbete pe drum și cât mai puțin la „priză”! Aștept cât de multe impresii la cald. Sau la rece, că tot vine iarna… Multumim frumos! Urmeaza.. la rece. Nukem, on 01 noiembrie 2021 - 10:32, said:
Felicitari, superba. Cum sunt rotile alea mari? Cum se simte la condus? Multi km fara probleme! Multumim! Recunosc, rotile mari nu reprezinta partea mea favorita, dar sunt OK. Una din problemele suparatoare de pana acum este ca nu pot folosi roti de 19" pentru iarna, fiindca importatorul a omis sa omologheze celelalte combinatii de roti. Practic, varianta "Premium" se poate folosi doar cu roti de 19", iar "Luxury" doar cu cele de 20", asta desi pe masina apar scrise ambele variante, dar nu si in cartea ei... raven75, on 01 noiembrie 2021 - 12:12, said:
Sa o conduci cu placere. SI mie imi sta pe creier masina asta si tot caut motive sa nu o iau. M-ar interesa insa varianta de 2WD, Luxury de 41.000 de euro. Am zis sa mai stau 1 an sa vedem daca apar probleme si astept pretul la Model Y cand s-o face la Berlin. La o statie de 50kw am inteles ca incarca cu maxim cat permite statia peste 90% ceea ce doar la E-tron sau Taycan am mai auzit. Motive sa nu o iei? Hmm. Daca faci foarte multi km pe zi, in Romania, poate ca nu e potrivita, din cauza numarului foarte mic de incarcatoare ultra-rapide. In rest, am incarcat-o si cu 110 kW (la un incarcator de 300 kW), asta ca era frig afara, ca altfel prinde si 220, daca are de unde, si daca temperatura este mai potrivita. La 50kW n-am incercat, asta e categoria de "slow-charging" pentru Ioniq 5 |
#21
Posted 01 November 2021 - 16:55
WTF! eNV200-le de la munca abia "suge" 8.5 kW/h prin ChaDeMo si pentru mine este multumitor, ca la o pauza de cafea mai trag de ea jumate de zi.
|
#22
Posted 01 November 2021 - 16:56
cum ti se pare suspensia fata de superb? pe aceleasi drumuri, gropi, etc., comparatie mai subiectiva de atat nu se poate
legat de consum/autonomie: - incearca s-o preconditionezi prin aplicatie inainte de plecare (eventual cuplata inca fiind la charger dimineata de ex.) - foloseste incalzirea in scaune/volan mai des decat ventilatia - 22C pare a fi temp. optima pt ventilatie - incearca 110-120 in loc de 130-140 si cu putin noroc (si pedala usoara) vei vedea sub 20kWh consum, cei 10km/h in minus/plus conteaza enorm la anul pe vremea asta vom avea suficiente statii de 250kW+ pe coridoarele europene. Edited by zeroice, 01 November 2021 - 17:04. |
#23
Posted 01 November 2021 - 17:10
Faina masina !
Acuma poti sa-ti faci o cabanuta in zona fara curent ca ai posibilitatea sa alimentezi cabanuta de la masina |
#24
Posted 01 November 2021 - 19:10
Imi place ca apar tot mai multe modele electrice interesante (desi personal vreau sedanuri electrice).
Eu sunt curios ce reusesc sa faca celulele alea fotovoltaice daca nu circuli o vreme (si nu o incarci) ... sa ne spui daca observi diferente de autonomie daca sta cateva ore bune in soare. Mi se pare un pic dubios ce au facut la consola mediana, nu inteleg de ce au lasat spatiu nefolosit, nu e ca si cum ti-ai pune picioarele acolo si de aia au lasat spatiu liber (Kia la EV6 a facut opusul, adica a incarcat parca prea tare consola mediana)... in rest am vazut ca scaunele sunt foarte versatile si poti sa le pui in pozitii in care sa si dormi cu succes Sa o stapanesti sanatos! PS: Poate nu e "neglijenta" ca au lasat doar rotile de 20" in talon ... e posibil sa schimbe chestia asta in timp (ca sa dau un exemplu, si Octavia PHEV venea default cu 18" la inceput, acum vine cu 17" si iti pui 18-19" doar daca doresti), dar poate e alta explicatia, e prea mare cuplul ca sa permita roti mai mici/mai putin late |
#25
Posted 01 November 2021 - 19:43
zeroice, on 01 noiembrie 2021 - 16:56, said:
cum ti se pare suspensia fata de superb? pe aceleasi drumuri, gropi, etc., comparatie mai subiectiva de atat nu se poate Mi se pare mai moale, comparativ cu Superbul. Imi place. Ma asteptam la suspensii mult mai rigide, dar nu mi se par deloc asa. Pentru drumurile noastre mi se pare mult mai confortabil asa. zeroice, on 01 noiembrie 2021 - 16:56, said:
legat de consum/autonomie: - incearca s-o preconditionezi prin aplicatie inainte de plecare (eventual cuplata inca fiind la charger dimineata de ex.) - foloseste incalzirea in scaune/volan mai des decat ventilatia - 22C pare a fi temp. optima pt ventilatie - incearca 110-120 in loc de 130-140 si cu putin noroc (si pedala usoara) vei vedea sub 20kWh consum, cei 10km/h in minus/plus conteaza enorm la anul pe vremea asta vom avea suficiente statii de 250kW+ pe coridoarele europene. BaXXXon, on 01 noiembrie 2021 - 17:10, said:
Faina masina ! Acuma poti sa-ti faci o cabanuta in zona fara curent ca ai posibilitatea sa alimentezi cabanuta de la masina Asa e, cu bateria de 72 kWh chiar se poate alimenta o cabanuta pentru cateva zile! Sincer, nu stiu cat de des ne vom folosi de aceasta functionalitate, dar mi se pare o idee cool. utopium, on 01 noiembrie 2021 - 19:10, said:
Eu sunt curios ce reusesc sa faca celulele alea fotovoltaice daca nu circuli o vreme (si nu o incarci) ... sa ne spui daca observi diferente de autonomie daca sta cateva ore bune in soare. utopium, on 01 noiembrie 2021 - 19:10, said:
Mi se pare un pic dubios ce au facut la consola mediana, nu inteleg de ce au lasat spatiu nefolosit, nu e ca si cum ti-ai pune picioarele acolo si de aia au lasat spatiu liber (Kia la EV6 a facut opusul, adica a incarcat parca prea tare consola mediana)... in rest am vazut ca scaunele sunt foarte versatile si poti sa le pui in pozitii in care sa si dormi cu succes Sa o stapanesti sanatos! utopium, on 01 noiembrie 2021 - 19:10, said:
PS: Poate nu e "neglijenta" ca au lasat doar rotile de 20" in talon ... e posibil sa schimbe chestia asta in timp (ca sa dau un exemplu, si Octavia PHEV venea default cu 18" la inceput, acum vine cu 17" si iti pui 18-19" doar daca doresti), dar poate e alta explicatia, e prea mare cuplul ca sa permita roti mai mici/mai putin late Am zis neglijenta ca sa nu zic reavointa. Variantele Luxury si Premium sunt identice ca si dimensiune, respectiv putere si cuplu. Daca pe Premium s-au putut pune roti de 19'', se pot pune la fel de bine si pe Luxury. Drept dovada, in alte tari s-a putut, si mai mult de atat, scrie inclusiv pe masina ca se poate. |
#26
Posted 01 November 2021 - 22:03
peter_k, on 01 noiembrie 2021 - 19:43, said:
Am zis neglijenta ca sa nu zic reavointa. Variantele Luxury si Premium sunt identice ca si dimensiune, respectiv putere si cuplu. Daca pe Premium s-au putut pune roti de 19'', se pot pune la fel de bine si pe Luxury. Drept dovada, in alte tari s-a putut, si mai mult de atat, scrie inclusiv pe masina ca se poate. bate dealer-ul la cap sa refaca CoC-ul si sa-ti elibereze/modifice la RAR CI-ul. cat timp mergi cu numere rosii (3 luni parca) ai autorizatia aia provizorie, nu-ti trb rovigneta, etc... ar fi o varianta sa pui niste allseasons bune (michelin crossclimate 2 de ex.) pe 19" si ai scapat cativa ani. te ajuta si la consum 19 vs 20. jantele de 20" o sa se vanda greu. Edited by zeroice, 01 November 2021 - 22:12. |
#27
Posted 01 November 2021 - 22:15
Să o stăpânești sănătos. E într-adevăr o mașină care te cam face să renunți la una clasică. Și comparativ cu skoda-enyaq-iv e chiar ieftină. Au una superechipata în showroom la 60k...
Și nici măcar nu e varianta 4x4. Edited by BloodRa, 01 November 2021 - 22:16. |
#28
Posted 01 November 2021 - 22:20
BloodRa, on 01 noiembrie 2021 - 22:15, said:
Să o stăpânești sănătos. E într-adevăr o mașină care te cam face să renunți la una clasică. Și comparativ cu skoda-enyaq-iv e chiar ieftină. Au una superechipata în showroom la 60k... nu te excita prea tare, si enyaq-ul (80x) minus rablele si dealer discount tot p-acolo se invarte, cu tot cu aia 5kWh in plus la baterie. peter_k, on 01 noiembrie 2021 - 19:43, said:
Mi se pare mai moale, comparativ cu Superbul. Imi place. Ma asteptam la suspensii mult mai rigide, dar nu mi se par deloc asa. Pentru drumurile noastre mi se pare mult mai confortabil asa. ce an de superb era? cu DCC sau fara? |
|
#30
Posted 02 November 2021 - 01:19
#31
Posted 02 November 2021 - 08:02
BloodRa, on 02 noiembrie 2021 - 01:19, said:
Nu e. Cu dotări echivalente trece de 60k. Și nu mă "excit" Ai 5 kwh in plus insa nu ai jucaria V2L care ar trebui sa devina standard. E pacat sa ai ditai bateria sub cur si sa nu poti sa te folosesti de ea la o cabana, camping sau chiar acasa. Sa mai vorbim de tehnologia de 800V. Dupa mine daca ar fi sa aleg Eniaq ar trebui sa iasa bine sub pretul lui Ioniq. |
#32
Posted 02 November 2021 - 08:42
Nu lasă nici un dealer acum așa de mult, doar dacă e o mașină de pe stoc sau care a fost expusă (cum a fost cazul superb scout-ului meu). In general la ev discounturile sunt destul de mici, pentru că dă statul mult.
Diferența de preț dintre modelele e dată de modul de gândire a fabricației. Prețul de producție este mult mai mic pentru un model care se fabrică în 3 variante de echipare, dar nu are opționale, față de altul cu multe opționale. Orice etapă de montare a unui accesoriu suplimentar implica un post de lucru care nu lucrează tot timpul, cu consecința creșterii costului de producție. |
#33
Posted 02 November 2021 - 10:19
Cum a fost experienta cu programul Rabla Plus? E complicat procesul?
|
|
#34
Posted 02 November 2021 - 10:30
raven75, on 02 noiembrie 2021 - 08:02, said:
M-a facut si pe mine curios Eniaq-ul care are un pret asemanator....muuulte optionale care dincolo sunt by default (ex: pompa de caldura) care salta masina la peste 60k adica o iei pe la 49k in configuratie asemanatoare. Mi-e greu sa cred ca dealerul mai lasa 6000 de euroi ca sa se invarta pretul tot pe acolo. Ai 5 kwh in plus insa nu ai jucaria V2L care ar trebui sa devina standard. E pacat sa ai ditai bateria sub cur si sa nu poti sa te folosesti de ea la o cabana, camping sau chiar acasa. Sa mai vorbim de tehnologia de 800V. Dupa mine daca ar fi sa aleg Eniaq ar trebui sa iasa bine sub pretul lui Ioniq. sa nu uitam ca Ioniq 5 luxury AWD este 59.500 pret de lista. sunt amandoua masini fff bune. Hyundai pune chestii standard dar pret mai mare, skoda porneste mai jos dar te rupe la pachetele optionale (multi au hulit politica asta la Enyaq, atipica pt skoda) am configurat 80x cu multe chestii in plus fata de Ioniq 5 si a iesit 61K. un DCC, led matrix, carlig remorcare..doar astea-s cam 1000 in medie fiecare. o comparatie mai corecta ar fi EV6 AWD vs 80X, atat ca drivetrain (AWD), baterie (77 net), optionale (led matrix, un "fel de suspensie adaptiva pasiva" la Kia, etc) S-ar putea sa avem surpriza sa fie mai scumpa EV6 decat Enyaq. Decat Ioniq5 AWD va fi sigur. Bine ca avem de unde alege. Personal imi place Enyaq Coupe prin urmatorul update de soft in Q1'22 se zvoneste ca vor introduce DC 175kW pe toata gama MEB, ceea ce e decent si suficient. Enyaq Coupe va veni cu noul soft din fabrica. Edited by zeroice, 02 November 2021 - 10:47. |
#35
Posted 02 November 2021 - 11:59
zeroice, on 02 noiembrie 2021 - 10:30, said:
Sa nu uitam ca pretul real de la care pleaca masina e "Pret promotie". Faptul ca pun un pret de lista mai mare e doar marketing ieftin. Acel pret promotie nu sufera modificari (nu e valabil pe o perioada scurta de timp) asa ca poate fi luat ca pret de lista real. |
#36
Posted 02 November 2021 - 12:43
raven75, on 02 noiembrie 2021 - 11:59, said:
Sa nu uitam ca pretul real de la care pleaca masina e "Pret promotie". Faptul ca pun un pret de lista mai mare e doar marketing ieftin. Acel pret promotie nu sufera modificari (nu e valabil pe o perioada scurta de timp) asa ca poate fi luat ca pret de lista real. unii baga dealer discount ca promotie, altii o ofera din pix. cert e ca sunt apropiate ca pret, despre asta era vorba. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users