Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Care sunt cele mai mari regrete a...

Alfa Romeo Stelvio 2.2 jtd

Intrebari srl nou

La multi ani @AndReW99!
 Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...

Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...
 orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul

A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus
 Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?

transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...
 

Hyundai Ioniq 5 Luxury 4WD, 305 CP

* * * * - 6 votes
  • Please log in to reply
146 replies to this topic

#19
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003
Epica masina, am vazut numai una pe strazi pana cum si am crezut ca brusc am fost transportat in viitor. E pe lista de achitizii pe termen mediu, dupa ce imi iau propriul incarcator pe locul de parcare.

#20
peter_k

peter_k

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 21.07.2007

 bobalex18, on 01 noiembrie 2021 - 08:57, said:

stai puțin stai puțin

305 cai și 650 nm cuplu? pffff

Exact. Decent, nu? Posted Image

 Gif2D, on 01 noiembrie 2021 - 09:01, said:

Cât mai multe zâmbete pe drum și cât mai puțin la „priză”! Posted Image
Aștept cât de multe impresii la cald. Sau la rece, că tot vine iarna…Posted Image

Multumim frumos! Urmeaza.. la rece. Posted Image

 Nukem, on 01 noiembrie 2021 - 10:32, said:

Felicitari, superba. Cum sunt rotile alea mari? Cum se simte la condus?
Multi km fara probleme!

Multumim! Recunosc, rotile mari nu reprezinta partea mea favorita, dar sunt OK. Una din problemele suparatoare de pana acum este ca nu pot folosi roti de 19" pentru iarna, fiindca importatorul a omis sa omologheze celelalte combinatii de roti. Practic, varianta "Premium" se poate folosi doar cu roti de 19", iar "Luxury" doar cu cele de 20", asta desi pe masina apar scrise ambele variante, dar nu si in cartea ei...

 raven75, on 01 noiembrie 2021 - 12:12, said:

Sa o conduci cu placere. SI mie imi sta pe creier masina asta si tot caut motive sa nu o iau. M-ar interesa insa varianta de 2WD, Luxury de 41.000 de euro.
Am zis sa mai stau 1 an sa vedem daca apar probleme si astept pretul la Model Y cand s-o face la Berlin.
La o statie de 50kw am inteles ca incarca cu maxim cat permite statia peste 90% ceea ce doar la E-tron sau Taycan am mai auzit.

Motive sa nu o iei? Hmm. Daca faci foarte multi km pe zi, in Romania, poate ca nu e potrivita, din cauza numarului foarte mic de incarcatoare ultra-rapide.

In rest, am incarcat-o si cu 110 kW (la un incarcator de 300 kW), asta ca era frig afara, ca altfel prinde si 220, daca are de unde, si daca temperatura este mai potrivita. La 50kW n-am incercat, asta e categoria de "slow-charging" pentru Ioniq 5 Posted Image

#21
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,906
  • Înscris: 14.11.2004
WTF! eNV200-le de la munca abia "suge" 8.5 kW/h prin ChaDeMo si pentru mine este multumitor, ca la o pauza de cafea mai trag de ea jumate de zi.

#22
zeroice

zeroice

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,817
  • Înscris: 28.12.2006
cum ti se pare suspensia fata de superb? pe aceleasi drumuri, gropi, etc., comparatie mai subiectiva de atat nu se poate Posted Image

legat de consum/autonomie:
- incearca s-o preconditionezi prin aplicatie inainte de plecare (eventual cuplata inca fiind la charger dimineata de ex.)
- foloseste incalzirea in scaune/volan mai des decat ventilatia
- 22C pare a fi temp. optima pt ventilatie
- incearca 110-120 in loc de 130-140 si cu putin noroc (si pedala usoara) vei vedea sub 20kWh consum, cei 10km/h in minus/plus conteaza enorm

la anul pe vremea asta vom avea suficiente statii de 250kW+ pe coridoarele europene.

Edited by zeroice, 01 November 2021 - 17:04.


#23
BaXXXon

BaXXXon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 10.08.2021
Faina masina !
Acuma poti sa-ti faci o cabanuta in zona fara curent ca ai posibilitatea sa alimentezi cabanuta de la masina Posted Image

#24
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,866
  • Înscris: 14.08.2007
Imi place ca apar tot mai multe modele electrice interesante (desi personal vreau sedanuri electrice).

Eu sunt curios ce reusesc sa faca celulele alea fotovoltaice daca nu circuli o vreme (si nu o incarci) ... sa ne spui daca observi diferente de autonomie daca sta cateva ore bune in soare.

Mi se pare un pic dubios ce au facut la consola mediana, nu inteleg de ce au lasat spatiu nefolosit, nu e ca si cum ti-ai pune picioarele acolo si de aia au lasat spatiu liber (Kia la EV6 a facut opusul, adica a incarcat parca prea tare consola mediana)... in rest am vazut ca scaunele sunt foarte versatile si poti sa le pui in pozitii in care sa si dormi cu succes :D Sa o stapanesti sanatos!

PS: Poate nu e "neglijenta" ca au lasat doar rotile de 20" in talon ... e posibil sa schimbe chestia asta in timp (ca sa dau un exemplu, si Octavia PHEV venea default cu 18" la inceput, acum vine cu 17" si iti pui 18-19" doar daca doresti), dar poate e alta explicatia, e prea mare cuplul ca sa permita roti mai mici/mai putin late :D

#25
peter_k

peter_k

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 21.07.2007

 zeroice, on 01 noiembrie 2021 - 16:56, said:

cum ti se pare suspensia fata de superb? pe aceleasi drumuri, gropi, etc., comparatie mai subiectiva de atat nu se poate Posted Image

Mi se pare mai moale, comparativ cu Superbul. Imi place. Ma asteptam la suspensii mult mai rigide, dar nu mi se par deloc asa. Pentru drumurile noastre mi se pare mult mai confortabil asa.

 zeroice, on 01 noiembrie 2021 - 16:56, said:

legat de consum/autonomie:
- incearca s-o preconditionezi prin aplicatie inainte de plecare (eventual cuplata inca fiind la charger dimineata de ex.)
- foloseste incalzirea in scaune/volan mai des decat ventilatia
- 22C pare a fi temp. optima pt ventilatie
- incearca 110-120 in loc de 130-140 si cu putin noroc (si pedala usoara) vei vedea sub 20kWh consum, cei 10km/h in minus/plus conteaza enorm

la anul pe vremea asta vom avea suficiente statii de 250kW+ pe coridoarele europene.
Multumesc frumos pentru sfaturi! Experimentez si eu tot ce pot, fiind prima masina electrica din familie. Nu imi fac griji absolut deloc din cauza incarcatoarelor, aproape toate drumurile lungi le facem prin Europa, nu prin tara, iar incepand cu Ungaria sunt deja destule incarcatoare rapide. Ai mare dreptate in legatura cu viteza, este diferenta mare de consum intre 110 si 130 km/h!

 BaXXXon, on 01 noiembrie 2021 - 17:10, said:

Faina masina !
Acuma poti sa-ti faci o cabanuta in zona fara curent ca ai posibilitatea sa alimentezi cabanuta de la masina Posted Image

Asa e, cu bateria de 72 kWh chiar se poate alimenta o cabanuta pentru cateva zile! Posted Image Sincer, nu stiu cat de des ne vom folosi de aceasta functionalitate, dar mi se pare o idee cool. Posted Image

 utopium, on 01 noiembrie 2021 - 19:10, said:

Eu sunt curios ce reusesc sa faca celulele alea fotovoltaice daca nu circuli o vreme (si nu o incarci) ... sa ne spui daca observi diferente de autonomie daca sta cateva ore bune in soare.
Din estimarile de pana acum, am observat o crestere a autonomiei cu aprox. 2-3 km/zi, dupa prima saptamana de utilizare, incluzand cateva zile ploioase si innorate de octombrie. Alti proprietari au raportat mai mult, catre 5km/zi, dar au prins zile mai insorite. Oricum, mi se pare draguta ideea, se pot adauga vreo 1500-2000 km /an la autonomie direct de la soare. Posted Image


 utopium, on 01 noiembrie 2021 - 19:10, said:

Mi se pare un pic dubios ce au facut la consola mediana, nu inteleg de ce au lasat spatiu nefolosit, nu e ca si cum ti-ai pune picioarele acolo si de aia au lasat spatiu liber (Kia la EV6 a facut opusul, adica a incarcat parca prea tare consola mediana)... in rest am vazut ca scaunele sunt foarte versatile si poti sa le pui in pozitii in care sa si dormi cu succes Posted Image Sa o stapanesti sanatos!
Spatiul acela este configurabil: cotiera centrala se poate ajusta in fata / spate in functie de pozitia scaunului (de ex. in modul de relaxare se poate trage in spate). Pe de alta parte, cand imi gasesc usa blocata in parcare de vreo masina parcata prea aproape, fie o scot din telecomanda, fie ma urc prin dreapta, nefiind niciun obstacol in mijloc Posted Image


 utopium, on 01 noiembrie 2021 - 19:10, said:

PS: Poate nu e "neglijenta" ca au lasat doar rotile de 20" in talon ... e posibil sa schimbe chestia asta in timp (ca sa dau un exemplu, si Octavia PHEV venea default cu 18" la inceput, acum vine cu 17" si iti pui 18-19" doar daca doresti), dar poate e alta explicatia, e prea mare cuplul ca sa permita roti mai mici/mai putin late Posted Image

Am zis neglijenta ca sa nu zic reavointa. Variantele Luxury si Premium sunt identice ca si dimensiune, respectiv putere si cuplu. Daca pe Premium s-au putut pune roti de 19'', se pot pune la fel de bine si pe Luxury. Drept dovada, in alte tari s-a putut, si mai mult de atat, scrie inclusiv pe masina ca se poate.

#26
zeroice

zeroice

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,817
  • Înscris: 28.12.2006

 peter_k, on 01 noiembrie 2021 - 19:43, said:

Am zis neglijenta ca sa nu zic reavointa. Variantele Luxury si Premium sunt identice ca si dimensiune, respectiv putere si cuplu. Daca pe Premium s-au putut pune roti de 19'', se pot pune la fel de bine si pe Luxury. Drept dovada, in alte tari s-a putut, si mai mult de atat, scrie inclusiv pe masina ca se poate.

bate dealer-ul la cap sa refaca CoC-ul si sa-ti elibereze/modifice la RAR CI-ul.
cat timp mergi cu numere rosii (3 luni parca) ai autorizatia aia provizorie, nu-ti trb rovigneta, etc...

ar fi o varianta sa pui niste allseasons bune (michelin crossclimate 2 de ex.) pe 19" si ai scapat cativa ani.
te ajuta si la consum 19 vs 20.
jantele de 20" o sa se vanda greu.

Edited by zeroice, 01 November 2021 - 22:12.


#27
BloodRa

BloodRa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,989
  • Înscris: 22.04.2019
Să o stăpânești sănătos. E într-adevăr o mașină care te cam face să renunți la una clasică. Și comparativ cu skoda-enyaq-iv e chiar ieftină. Au una superechipata în showroom la 60k...
Și nici măcar nu e varianta 4x4.

Edited by BloodRa, 01 November 2021 - 22:16.


#28
zeroice

zeroice

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,817
  • Înscris: 28.12.2006

 BloodRa, on 01 noiembrie 2021 - 22:15, said:

Să o stăpânești sănătos. E într-adevăr o mașină care te cam face să renunți la una clasică. Și comparativ cu skoda-enyaq-iv e chiar ieftină. Au una superechipata în showroom la 60k...

nu te excita prea tare, si enyaq-ul (80x) minus rablele si dealer discount tot p-acolo se invarte, cu tot cu aia 5kWh in plus la baterie.

 peter_k, on 01 noiembrie 2021 - 19:43, said:

Mi se pare mai moale, comparativ cu Superbul. Imi place. Ma asteptam la suspensii mult mai rigide, dar nu mi se par deloc asa. Pentru drumurile noastre mi se pare mult mai confortabil asa.

ce an de superb era? cu DCC sau fara?

#29
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,190
  • Înscris: 08.01.2021
Faina mașina, s-o alergi sănătos!

#30
BloodRa

BloodRa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,989
  • Înscris: 22.04.2019

 zeroice, on 01 noiembrie 2021 - 22:20, said:



nu te excita prea tare, si enyaq-ul (80x) minus rablele si dealer discount tot p-acolo se invarte, cu tot cu aia 5kWh in plus la baterie.
Nu e. Cu dotări echivalente trece de 60k.
Și nu mă "excit" 🤬

#31
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,180
  • Înscris: 16.05.2012

 BloodRa, on 02 noiembrie 2021 - 01:19, said:

Nu e. Cu dotări echivalente trece de 60k.
Și nu mă "excit" ��
M-a facut si pe mine curios Eniaq-ul care are un pret asemanator....muuulte optionale care dincolo sunt by default (ex: pompa de caldura) care salta masina la peste 60k adica o iei pe la 49k in configuratie asemanatoare. Mi-e greu sa cred ca dealerul mai lasa 6000 de euroi ca sa se invarta pretul tot pe acolo.
Ai 5 kwh in plus insa nu ai jucaria V2L care ar trebui sa devina standard. E pacat sa ai ditai bateria sub cur si sa nu poti sa te folosesti de ea la o cabana, camping sau chiar acasa.
Sa mai vorbim de tehnologia de 800V.
Dupa mine daca ar fi sa aleg Eniaq ar trebui sa iasa bine sub pretul lui Ioniq.

#32
BloodRa

BloodRa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,989
  • Înscris: 22.04.2019
Nu lasă nici un dealer acum așa de mult, doar dacă e o mașină de pe stoc sau care a fost expusă (cum a fost cazul superb scout-ului meu). In general la ev discounturile sunt destul de mici, pentru că dă statul mult.
Diferența de preț dintre modelele e dată de modul de gândire a fabricației. Prețul de producție este mult mai mic pentru un model care se fabrică în 3 variante de echipare, dar nu are opționale, față de altul cu multe opționale. Orice etapă de montare a unui accesoriu suplimentar implica un post de lucru care nu lucrează tot timpul, cu consecința creșterii costului de producție.

#33
DlDaniel

DlDaniel

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 31.10.2021
Cum a fost experienta cu programul Rabla Plus? E complicat procesul?

#34
zeroice

zeroice

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,817
  • Înscris: 28.12.2006

 raven75, on 02 noiembrie 2021 - 08:02, said:

M-a facut si pe mine curios Eniaq-ul care are un pret asemanator....muuulte optionale care dincolo sunt by default (ex: pompa de caldura) care salta masina la peste 60k adica o iei pe la 49k in configuratie asemanatoare. Mi-e greu sa cred ca dealerul mai lasa 6000 de euroi ca sa se invarta pretul tot pe acolo.
Ai 5 kwh in plus insa nu ai jucaria V2L care ar trebui sa devina standard. E pacat sa ai ditai bateria sub cur si sa nu poti sa te folosesti de ea la o cabana, camping sau chiar acasa.
Sa mai vorbim de tehnologia de 800V.
Dupa mine daca ar fi sa aleg Eniaq ar trebui sa iasa bine sub pretul lui Ioniq.

sa nu uitam ca Ioniq 5 luxury AWD este 59.500 pret de lista.

sunt amandoua masini fff bune. Hyundai pune chestii standard dar pret mai mare, skoda porneste mai jos dar te rupe la pachetele optionale (multi au hulit politica asta la Enyaq, atipica pt skoda)

am configurat 80x cu multe chestii in plus fata de Ioniq 5 si a iesit 61K.
un DCC, led matrix, carlig remorcare..doar astea-s cam 1000 in medie fiecare.

o comparatie mai corecta ar fi EV6 AWD vs 80X, atat ca drivetrain (AWD), baterie (77 net), optionale (led matrix, un "fel de suspensie adaptiva pasiva" la Kia, etc)
S-ar putea sa avem surpriza sa fie mai scumpa EV6 decat Enyaq. Decat Ioniq5 AWD va fi sigur.

Bine ca avem de unde alege.
Personal imi place Enyaq Coupe Posted Image

prin urmatorul update de soft in Q1'22 se zvoneste ca vor introduce DC 175kW pe toata gama MEB, ceea ce e decent si suficient.
Enyaq Coupe va veni cu noul soft din fabrica.

Edited by zeroice, 02 November 2021 - 10:47.


#35
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,180
  • Înscris: 16.05.2012

 zeroice, on 02 noiembrie 2021 - 10:30, said:


sa nu uitam ca Ioniq 5 luxury AWD este 59.500 pret de lista.
Sa nu uitam ca pretul real de la care pleaca masina e "Pret promotie". Faptul ca pun un pret de lista mai mare e doar marketing ieftin.
Acel pret promotie nu sufera modificari (nu e valabil pe o perioada scurta de timp) asa ca poate fi luat ca pret de lista real.

#36
zeroice

zeroice

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,817
  • Înscris: 28.12.2006

 raven75, on 02 noiembrie 2021 - 11:59, said:

Sa nu uitam ca pretul real de la care pleaca masina e "Pret promotie". Faptul ca pun un pret de lista mai mare e doar marketing ieftin.
Acel pret promotie nu sufera modificari (nu e valabil pe o perioada scurta de timp) asa ca poate fi luat ca pret de lista real.

unii baga dealer discount ca promotie, altii o ofera din pix.
cert e ca sunt apropiate ca pret, despre asta era vorba.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate