Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Bicicleta nu este un mijloc de transport sezonier
Last Updated: Jan 23 2022 15:42, Started by
benis
, Oct 26 2021 19:18
·
0
#73
Posted 27 October 2021 - 15:41
clorel_utnapishtim, on 27 octombrie 2021 - 05:42, said:
Parerea mea: la cum sunt construite majoritatea oraselor din Romania, bicicleta ramane un hobby, nu un mijloc sanatos si sigur de transport. Se da un exemplu: Timisoara, eu la 1000 metri de job, mergeam cu bicicleta, maxim 7 minute. Aveam 2 colegi care stateau mai aproape veneau cu masina. De ce? Pentru ca puteau si isi permiteau. Hint: si eu aveam masina si imi permiteam |
#74
Posted 27 October 2021 - 16:02
Bursul, on 27 octombrie 2021 - 15:41, said: Se da un exemplu: Timisoara, eu la 1000 metri de job, mergeam cu bicicleta, maxim 7 minute. 1km il faci pe jos in 10 minute, poate 15 daca mergi incet. Aia nu e naveta. Dar azi majoritatea oamenilor lucreaza la distante mult mai mari de casa (in US vorbim de 20km ca normal, in Romania e poate mai putin, dar in Bucuresti 15 km nu e ceva neobisnuit). Nu e deloc practic sa te gandesti la bicicleta pe distantele alea. 207cc, on 27 octombrie 2021 - 15:16, said:
tastezi de pe canapea...cele mai frumoase amintiri sunt din drumurile pe zapada si gheata. mergeam chiar si prin chei la munte pe urme de masina mare(ca altfel nu pleca de pe loc de mare ce era zapada). si eram cu bicla fara suspensii/discuri ca acum si anvelope destul de subtiri(1,75 parca), un fel de all season. Daca ai face asa ceva in fiecare saptamana, cat crezi ca ar trece pana la primul accident serios? Din cand in cand e OK sa mai faci aventura, dar nu poti cere tuturor sa isi riste zilnic viata in drum spre slujba. Acum pot pune poze cu traseele pe care m-am catarat, sau povesti cum am scapat de ursi etc, dar daca as face sporturi extreme saptamanal clar nu as apuca pensia. |
#75
Posted 27 October 2021 - 16:04
Eu iti dadeam exemplu cat de comozi sunt majoritatea romanilor. Aveau jobul la 5 minute de mers pe jos, dar veneau cu masina.
Dar am avut job si in partea cealalta a orasului, tot cu bicicleta mergeam, intre 45 minute si 1 ora. O caram in spate cand trebuia sa trec pasarela. In oras nu mi-a trebuit masina. Nevoia a venit cand CFR-ul si-a batut prea mult joc de mine atunci cand doream sa ies la munte. |
#76
Posted 27 October 2021 - 16:53
Bursul, on 27 octombrie 2021 - 16:04, said:
Eu iti dadeam exemplu cat de comozi sunt majoritatea romanilor. Aveau jobul la 5 minute de mers pe jos, dar veneau cu masina. Bursul, on 27 octombrie 2021 - 16:04, said:
Dar am avut job si in partea cealalta a orasului, tot cu bicicleta mergeam, intre 45 minute si 1 ora. O caram in spate cand trebuia sa trec pasarela. In oras nu mi-a trebuit masina. Nevoia a venit cand CFR-ul si-a batut prea mult joc de mine atunci cand doream sa ies la munte. In Romania si copiii ii poti duce la scoala pe jos - eu am mers pe jos la scoala din primara pana in liceu, erau relativ aproape. Dar sa adaugi la naveta inca o ora pe zi fara sa ai absoluta nevoie nu iti poti permite cand ai copii mici. |
#77
Posted 27 October 2021 - 18:19
Firma avea loc de parcare cacalau, intrau 100 de masini.
Cand ai copiii iti trebuie masina. Dar nu e musai sa mergi cu ea in fiecare zi. Sunt destui care merg cu masina si cand bu e necesar. Puii mei, a mai fost o discutie mare despre biciclete acum 3-4 ani. |
#78
Posted 27 October 2021 - 18:53
Pe vremea cand Sibiul era o comuna cu blocuri (mileniul 3) adica pre renovarea facuta cu ocazia desemnarii drept capitala culturala, mergeam cam 11 luni jumate pe an cu bicicleta din cauza infamelor T1 si T2 care mai mult mergeau din ora-n ora decat altfel. Daca aveai de schimbat, jumatate de ora in statie era garantata.
Da, se poate. Inclusiv pe zapada mica sau gheata. Gerul nu e o problema daca nu mergi repede. Trebuie sa existe si motivatia sau mai bine zis constrangerea. Ca prea mare motivatie pozitiva sa stau pe capra nu aveam. Recunosc ca din cauza aia respect mult mai mult biciclistii cu aparatori de noroi si portbagaj la bicicleta. Pe ceilalti mai putin. Majoritatea celorlalti sunt niste simulanti plini de ifose care mai mult se alinta decat fac o treaba. Ciclisti wannabe... Din ce am vazut in trafic, situatia actuala e pe dos. Simulantii si ciclistii sunt mult mai respectati decat biciclistii. Asta pt ca probabil si la volan sunt la fel de multi simulanti ca si pe 2 roti. Demografia nu e foarte diferita. Edited by underb, 27 October 2021 - 19:08. |
#80
Posted 28 October 2021 - 01:45
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/1CR0QmCaMTs?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
as putea face asta zi de zi: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/n_7gkhSjSjY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by 207cc, 28 October 2021 - 01:47. |
#81
Posted 28 October 2021 - 07:52
Nu-i nici o problema sa pedalezi 10 km si afara sa fie -10 grade, ii faci in ritm de plimbare in 40 min. si te simti bine. Dar nu mai faci asta daca trebuie sa cobori bicicleta 3 etaje si apoi mergi pe marginea drumului in timp ce masinile trec in viteza prin baltoace la 1m de tine si te stropesc din cap pana in picioare. Am mers ani de zile la serviciu cu bicicleta, insa asta datorita faptului ca aveam garajul in apropiere si ca cei 3,5 km pana la serviciu ii faceam intr-o zona aproape fara trafic, doar colegii de serviciu, la ora 6:30. Dupa amiaza la 3 cand ma intorceam drumul era aglomerat si nu mai era deloc placut. Lasam bicicleta doar daca drumul era acoperit cu zapada, deci vreo 10 zile maxim intr-un an, si imi amintesc si acum cat de frumoase erau diminetile dinaintea sarbatorilor de iarna cand pedalam dimineata pe intuneric si era zapada pe case si se vedeau luminitele de sarbatori la unele, plus mirosul de lemne arse din sobe. La intoarcere erau masini, aglomeratie, jeg.
|
#82
Posted 28 October 2021 - 09:28
underb, on 27 octombrie 2021 - 18:53, said: Recunosc ca din cauza aia respect mult mai mult biciclistii cu aparatori de noroi si portbagaj la bicicleta. Pe ceilalti mai putin. Majoritatea celorlalti sunt niste simulanti plini de ifose care mai mult se alinta decat fac o treaba. Ciclisti wannabe... Din ce am vazut in trafic, situatia actuala e pe dos. Simulantii si ciclistii sunt mult mai respectati decat biciclistii. Asta pt ca probabil si la volan sunt la fel de multi simulanti ca si pe 2 roti. Demografia nu e foarte diferita. Ia uite aici ce simulanti, fraierici wanna'be, fara portbagaje si aparatori de noroi : https://www.eurospor...174/story.shtml Nu merita pic de respect ... |
|
#83
Posted 28 October 2021 - 12:29
Te vad atins
Pe aia incearca sa ii imite fraiericii wannabe cum le zici tu. Nu-mi spune ca daca chiar te duci undeva, ti se pare ok sa te faci ca aia din linkul tau. Ca te cam faci. Fraierici de care ziceai n-au nicio legatura cu topicul pt ca discutia e despre bicicleta folosita ca mijloc de transport tot anul. Remarca mea, legata de respectul in trafic se referea la faptul ca ciclistii wannabe par ca se bucura de ceva mai mult respect decat biciclistii. Personal stimez mai mult biciclistii. Sper ca am voie. LoL Pur si simplu imi plac mai mult oamenii pe bune decat simulantii. Chestie personala... Intamplarea face sa si observ usor simulantii cam in orice postura s-ar afla. E drept ca nici nu e greu. Ca nimeni nu e simulant fara sa si cersesca atentie... |
#84
Posted 28 October 2021 - 12:35
Eu nu m-am lamurit cum e asta cu ciclisti wannabe. Adica, nu dau destul de tare din pedale, sau care e criteriul?
|
#85
Posted 28 October 2021 - 12:38
N-au aparatori si porkbagaj, nu-s biciclisti = no respect
#underb , nu te mai obosi sa scrii o gramada s-o dregi, las-on sangue asa... Edited by jakota, 28 October 2021 - 12:45. |
#86
Posted 28 October 2021 - 12:57
Aia care folosesc bicicleta ca mijloc de transport tot timpul anului au in primul rand o bicicleta pe care isi permit sa o lege undeva, au aparatori, cric si de cele mai multe ori si cos.
Restul, ca sunt ciclisti sau doar simulanti (si nu voi dezvolta prea mult diferenta pt ca este irelevanta pe topicul asta), ori fac sport ori doar se alinta iar bicicleta in ambele cazuri nu e mijloc de transport si mai ales nu e pt tot anul. Cui nu-i convine diferentierea asta, sa fie sanatos. Intamplator o face chiar si cel care a facut clipul de la care a pornit topicul. jakota, on 28 octombrie 2021 - 12:38, said:
N-au aparatori si porkbagaj, nu-s biciclisti = no respect #underb , nu te mai obosi sa scrii o gramada s-o dregi, las-on sangue asa... Pai nu-i asa? E. Stiu ca nu-ti convine dar asta e... |
#87
Posted 28 October 2021 - 13:47
Foarte bun clipul! Am vazut multe de pe acel canal, in general e interesant. Cine vrea sa mearga pe bicicleta, merge pe aproape orice vreme, cu exceptia ploilor torentiale. Daca merge incet, la scoala/servici, imbracat bine, se poate si iarna. In 2010 am mers la -29 de grade, doar 6 km.
Nu e chiar cum spun unii colegi ca romanii nu prea circula cu bicicletele se aplica in marile orase (desi in ultimii ani am vazut mai multi ca inainte). In unele comune si orase mici sunt destui oameni care pedaleaza, de la mosi care merg sa isi sape porumbul, elevi care merg la scoala sau la antrenamente, pana la profesori si functionari publici. Sigur ca ar fi mai bine sa existe piste de biciclete, dar lipsa lor nu e un motiv suficient sa mearga cate unii cu masina pe distante scurte. Daca mergeti pe marginea drumului, cu atentie la virajele catre stanga, mainile pe frane la intersectii, atenti la masini si pietoni, o sa fiti in siguranta. |
|
#88
Posted 28 October 2021 - 13:59
aeon, on 26 octombrie 2021 - 21:39, said:
romanii sunt prea snobi, nu e de ei bicicleta ci cazanul tdi. Nici Olanda, Germania, Finlanda etc. nu sunt Insulele Canare si totusi acolo oameni cu salarii de 10000 eur/luna merg cu bicicleta la -8 grade, pe vant sau ploaie aia cu 3-4k € / luna, da merg aia cu 10k (nu sunt foarte multi) sunt in Executive si au alte prioritati, task-uri + time management si aici in structura asta nu intra bicicleta, cel putin nu in work hours |
#89
Posted 30 October 2021 - 06:17
#90
Posted 30 October 2021 - 06:40
Am
Am haine de ploaie pe care le trag peste hainele de birou, am haine de frig si am dusuri la birou desi nu prea le folosesc. Putina transpiratie care se produce in 5 km de pedalat se evapora in maxim 15 minute. Bicicleta imi este pusa la dispozitie de firma, este inlocuita cu una noua la fiecare 4 ani. Firma primeste subventii si scutiri de taxe de la stat pentru bicicletele puse la dispozitie angajatilor (deci nu mizeria cu vauchere date populatiei care au ajuns pe olx). Conditia sa pastrezi bicicleta e sa vii cu ea la serviciu minim 50% din timp intr-un an. In plus firma plateste cam 20 de centi pe kilometru angajatilor care vin cu bicicleta. Angajatilor care locuiesc la mai mult de 15 kilometri de birou li se pun la dispozitie biciclete electrice. Sunt incurajati sa incarce bateriile la serviciu pentru ca firma utilizeaza 100% energie verde productie proprie (panouri solare - multe zeci de mii de metri patrati pe acoperis). Odata pe saptamana vine firma care intretine bicicletele si repara tot ce e nevoie si ce reclama utilizatorii. Pistele de biciclete sunt curatate periodic, iarna cand e pericol de inghet sunt degivrate. Cam asta se intampla intr-o tara cu 50 de ani de avans socio-economic. Edited by Groot, 30 October 2021 - 06:43. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users