Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Citroen eC4

- - - - -
  • Please log in to reply
121 replies to this topic

#19
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019

View Postdennis_2005, on 16 decembrie 2021 - 12:00, said:

Sa ai noroc la masina.
Sa vezi cum vei sta cu autonomia acumulatorului pentru propulsie în sezonul rece, mai ales când temperaturile vor fi constant, sub 0 grade.
Multumesc.
Si eu sunt curios, dar sincer sa fiu sunt mai nerabdator sa vad prima zapada cu masina asta decat orice altceva. Sunt tare curios cum e experienta cu parbrizul incalzit + preincalzirea cu o cana de ceai in mana, la caldura, langa brad Posted Image.

View PostMicroEdge, on 15 decembrie 2021 - 22:17, said:

Felicitări pentru jurnal. Sa continui sa faci update-uri pe el.
Multumesc, cu siguranta o sa fac asta Posted Image.


View Postcostini, on 15 decembrie 2021 - 01:57, said:

(...)
Pret mediu realimentari: 1.31RON / kWh
(...)
O mica erata: am descoperit astazi ca adaugasem o sesiune in plus din greseala in spreadsheet-ul unde notez consumurile. Am cautat-o pe la toti furnizorii, nu apare nicaieri, deci am sters-o.
In plus, am reusit sa rezolv inadvertentele din cont cu cei de la EnelX. In continuare mi se pare ca nu m-au facturat corect, insa e mai aproape de adevar. Dupa calculele mele, trebuie sa le mai dau vreo 80RON, costuri suplimentare in luna Noiembrie, insa ei insista ca n-am calculat eu bine si ca de fapt suntem chit. Nu am mai patit de mult timp treaba asta, sa insist cu apeluri repetate sa dau bani cuiva care nu-i vrea, la un moment dat o sa renunt daca ei tot nu-i factureaza.

Revenind la costuri, conform calculelor mele (adica presupunand ca o sa-mi factureze inclusiv consumul extra), ies pe la 1.27RON/kWh. O sa actualizez luna viitoare toate cifrele, pentru ca e mult mai comod sa fac asta imediat dupa ce se termina o luna si se emit toate facturile.



Alte nimicuri despre masina:
* am tavita de cauciuc in portbagaj (unul dintre cadourile din partea dealer-ului), insa nu reusesc sa-i gasesc rostul. Inteleg ca poate fi utila, dar pe mine mai mult ma incurca daca vreau sa ajung la zona de sub podeaua portbagajului (as putea tine cablul de incarcare acolo) sau daca rabatez bancheta spate. Cred ca o s-o vand.
* spre deosebire de tavita, presurile de cauciuc sunt perfecte si nu vad sensul sa folosesti unele textile. Prin urmare, textilele vor ajunge stergare / le gasesc un loc prin casa (pentru ca dealer-ul mi-a dat si d'alea si d'alea)
* volanul e turtit sus si jos. Initial mi se parea ridicol si mi-era greu sa il apuc, acum m-am obisnuit si mi se pare perfect. Am invatat pe unde sunt "colturile" si mi-e mult mai comod cand iau un viraj strans (in parcari, de obicei) sa il apuc si sa ma orientez pe unde e, chiar daca-s cu ochii in alta parte.
* ma enerveaza ca nu am cum sa schimb sursa audio fara sa pun degetul pe display-ul central (sau n-am descoperit eu inca varianta de pe volan). Nu-i cine stie ce, dar se putea mai bine
* e dezamagitor ca n-am autohold. Cat timp e inca o masina in fata, ii ok, pentru ca o las pe ACC si tine singura frana, dar daca-s primul la semafor, nu mai merge asa. Pot doar sa "trag frana de mana", dar de cele mai multe ori nu ma mai complic
* in stanga jos sunt butoanele ptr. dezactivarea ESP, LKAS, precum si cele pentru volan si parbriz incalzit. Mi-ar fi placut ca volanul / parbrizul sa fie primele din stanga, iar restul mai spre centru, pentru ca astea-s cele mai folosite. Asa cum sunt ele asezate, nu le vad de volan, deci le pot butona doar la semafor
* inca n-am folosit aproape deloc HUD-ul. E foarte derutant in oras, iar pe autostrada n-am mers, inca, atat de mult. E un gimmick misto, dar mult mai putin util decat imi imaginam initial
* am incaltat-o de iarna (nu mai tin minte daca am mentionat) - 3800RON (ouch!), Michelin Alpin 6. Partea amuzanta e ca la vulcanizare m-au taxat ca pe un "SUV". Am vrut sa protestez, dupa care mi-am dat seama ca-i suficient de strutocamila ca sa poata fi considerata SUV, iar rotile sunt destul de mari, deci, na, am lasat-o asa Posted Image

#20
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,180
  • Înscris: 16.05.2012

View Postcostini, on 18 decembrie 2021 - 22:43, said:

* am incaltat-o de iarna (nu mai tin minte daca am mentionat) - 3800RON (ouch!), Michelin Alpin 6. Partea amuzanta e ca la vulcanizare m-au taxat ca pe un "SUV". Am vrut sa protestez, dupa care mi-am dat seama ca-i suficient de strutocamila ca sa poata fi considerata SUV, iar rotile sunt destul de mari, deci, na, am lasat-o asa Posted Image
Curios, prin zona mea se taxeaza in functie de diametru (inch) si daca sunt tabla sau aliaj,
Adica poti veni cu Tesla Model 3 cu roti de 21 si sa platesti mai mult decat un SUV Nissan Patrol cu roti de 18.

LE: am cautat pe net si am vazut ca unii practica diferentierea dintre autoturism si SUV

Edited by raven75, 19 December 2021 - 06:59.


#21
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019
Km parcursi: ~4800
Consum mediu: ~22.2kWh/100km (nota: include preincalzirea + pierderile la incarcare)
Pret mediu realimentari: 1.28RON / kWh
Raport AC - DC: ~58% - 42%

Ca fun fact, tocmai am depasit 1MWh reincarcati - suna intr-un fel, sa stii ca ai folosit un megawatt-ora Posted Image.


Pentru un nou posesor, in special unul care nu se documenteaza in prealabil suficient, iarna intr-un EV poate fi descumpanitoare, iar daca asta-i primul anotimp, e si mai rau. In special in eC4, cu al sau GOM extrem de sensibil, daca faci un drum "la deal", cu masina rece, pare ca nu ai putea ajunge vreodata undeva. E doar o impresie, insa, odata incalzita consumurile fiind perfect rezonabile.

Astept cu nerabdare primavara, pentru a incepe sa trag de media aia a consumului in jos. Cu putin noroc instalez si statia de reincarcare acasa si incep sa micsorez si pretul mediu per kWh Posted Image.

#22
BloodRa

BloodRa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,989
  • Înscris: 22.04.2019
Marele dezavantaj al unui ev e că orice consum de confort se simte la baterie. Probabil o să urmeze calcule privitoare la eficienta unui garaj.

#23
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019
Km parcursi: ~6100
Consum mediu: ~22.2kWh/100km (nota: include preincalzirea + pierderile la incarcare)
Pret mediu realimentari: 1.24RON / kWh
Raport AC - DC: ~53% - 47%


Trei luni si-un pic cu EV-ul, o bucurie iarna, e superb sa te urci intr-o masina gata calda, sa nu se abureasca nimic, deloc, dupa ce urci, sa nu duci grija turbinei sau mai stiu eu a carui subansamblu Posted Image. Iesi din casa, urci in masina, la 21 de grade, apesi butonul si-ai plecat. Experienta repetabila indiferent de temperatura exterioara Posted Image.

Din pacate au crescut preturile energiei electrice, statiile EVMAG fiind acum printre cele mai scumpe (1.65/kWh la incarcare AC). Raman de baza EnelX (preturi neschimbate, inca, la abonament), precum si MOL / EON la drum lung (~2RON/kWh DC). Cand am ocazia incarc gratis la cumparaturi (Kaufland), insa se intampla rar sa fie disponibil chargerul / sa functioneze. Luna asta, de exemplu, mai am patru vouchere si nu cred ca o sa mai folosesc mai mult de unul. De asemenea, nu prea folosesc DC la cumparaturi, deci trag cam 10-20kWh, nu stau sa sug tot ce se poate Posted Image.


Am incercat sa ma conectez la Tronity, pentru a avea mai multe date despre masina, insa nu functioneaza deloc ok. Am renuntat momentan la idee si o sa incerc sa iau o interfata de diagnoza OBD - si-acolo e complicat (masinile Stellantis par a nu fi compatibile out of the box cu adaptoarele cele mai comune), insa e mai realizabil. Sper sa reusesc sa pun mana pe ceva mai multe date despre starea de incarcare a bateriei / senzori / alte informatii.

In rest, electroni si talpa, cum ar veni. Hai cu primavara, sa ma pot bucura de trapa Posted Image.

#24
BaXXXon

BaXXXon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 10.08.2021
Totusi nu pui nici o poza cu dansa ?

#25
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019
A trecut ceva timp, poze tot n-am. Dar a venit primavara si poate reusesc sa o prind curata in cadru Posted Image.

De la precedentele calcule, lucrurile nu s-au schimbat foarte mult:

Km parcursi: ~8400
Consum mediu: ~21.6kWh/100km (nota: include preincalzirea + pierderile la incarcare)
Pret mediu realimentari: ~1.21RON / kWh
Raport AC - DC: ~53% - 47%

Desi s-a mai racorit un pic ultima saptamana vs. sfarsitul lui Februarie, overall consumul mediu tot scade, usor. La fel si pretul mediu, in special pentru ca in afara drumurilor mai lungi (si chiar si atunci, rar), nu am mai dat pe la retele de incarcare din afara EnelX / Kaufland-Renovatio. Din pacate (din fericire? depinde cum privesti lucrurile Posted Image ), nu cred ca vor mai fi relevante prea mult timp calculele astea, pentru ca o sa trec la incarcare acasa. O sa incerc sa pastrez un calcul al costului mediu cu reincarcarile publice pe termen lung, pentru a avea, totusi, o imagine cat de cat de ansamblu.


Acum hai sa zic doua vorbe de rau despre Citroen-ul asta in particular / EV-urile Stellantis in general:
* aplicatia lor e groaznica. Functioneaza cea mai mare parte din timp, poti preincalzi / programa incarcarile AC, insa, overall, calitatea e praf. Inceata, greoaie in utilizare, etc..
* interfata de bord e, uneori, saracacioasa. Nu inteleg de ce e atat de greu sa afisezi clar consumul instantaneu (in kW), nivelul bateriei (in %), sau alte maruntisuri. La fel cum nu inteleg de ce nu pot seta limita de incarcare la 80-90%
* era fain sa am faruri mai destepte, la banii astia. Sunt "LED-uri sarak edition", fara autolevel, nici vorba de matrice, etc.. Deh, taiem si noi pe unde putem
* nu inteleg deloc ideea caroseriei de crossover / mini-SUV, as fi preferat un hatch normal dar, again, nu aveam prea multe variante
* daca puteam lua la aceiasi bani un c4 cu bateria / puterea unui ID.3, ar fi fost perfect. Pana pe la 100kmph e ok, peste viteza asta acceleratia mi se pare simtitor mai slaba. Nu-i o surpriza, stiam ce cumpar, insa daca ar fi ceva ce-as schimba la C4 asta ar fi: o idee mai multa putere, o idee mai mare bateria.

Singura solutie logica la toate cele de mai sus e sa iau un Ioniq 6 cand apare Posted Image. Om vedea in 2023-2024, pana atunci, ma bucur de robotel Posted Image.

#26
Kobra2602

Kobra2602

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,353
  • Înscris: 09.11.2006

View Postcostini, on 20 martie 2022 - 13:36, said:



Singura solutie logica la toate cele de mai sus e sa iau un Ioniq 6 cand apare Posted Image. Om vedea in 2023-2024, pana atunci, ma bucur de robotel Posted Image.

Vrei sa zici ca dai comanda in 2023-2024 si primesti masina prin 2025 sau "cu putin noroc" in 2026.
In rest sa te bucuri de maisina si sa ai milti km fara probleme.

#27
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019

View PostKobra2602, on 20 martie 2022 - 15:47, said:

Vrei sa zici ca dai comanda in 2023-2024 si primesti masina prin 2025 sau "cu putin noroc" in 2026.
In rest sa te bucuri de maisina si sa ai milti km fara probleme.
Merci de urari.

Da, asa pare a fi cu comenzile, dar nu-i panica. Merge ok C4 pana atunci.
Varianta cealalta e un EV6 (imi place foarte mult, dar nu prea as vrea SUV), pe care daca l-as comanda acum probabil ar veni in 2023 Posted Image

#28
Yo-carman

Yo-carman

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,160
  • Înscris: 20.01.2022
Ajungi pana la Constanța cu ea?

#29
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019

View PostYo-carman, on 20 martie 2022 - 22:34, said:

Ajungi pana la Constanța cu ea?

Vezi ce spuneam mai anul trecut:

View Postcostini, on 28 octombrie 2021 - 22:58, said:

Am facut si primul test mai "real life" - 100km de autostrada, plecat si sosit in acelasi punct, pentru a evita diferentele date de vant / elevatie. Rezultate:
* 20.5kWh/100km
* undeva in jur de 48% din baterie mancati pentru asta
Conditiile au fost:
* 110kmph (111 pe ACC, 109-110 pe Waze), viteza medie (cu tot cu iesit / intrat pe autostrada si depasit de TIR-uri) - ~105kmph; mici sprinturi pana la 130, cand am depasit mai multe camioane de-o data, pentru a nu incurca baietii mai rapizi :-)
* 5-8 grade (parca), uscat
* masina in mod "normal", nu ECO
Overall, mi se pare un consum foarte ok, tinand cont ca am mers cat se poate de normal. Daca mi-ar arde buza, as merge ECO si poate o idee mai incet (100-105), dar cam pe-aici pare a fi viteza optima (mai repede incepi sa consumi prea mult raportat la cat poti incarca de repede, in special la noi, mai incet e prea incet). In principiu, asta inseamna maxim 150km intre incarcari, la drum lung, deci o pauza de 15-25min, la fiecare 1h20min (aproximativ).
Vara, probabil ca putem ajunge la mare mergand ca pensionarii sau mergand normal si oprind la reincarcare. Decizia va fi luata in functie de trafic si de ce statii mai apar la benzinariile de pe A2 pana la anul .

Am facut un drum pana la Constanta iarna asta si a confirmat asteptarile din testul de mai sus - pe vreme mai proasta (ploaie slaba, vant puternic si ~0 grade), am ajuns cu o oprire. La intoarcere am mers mai incet oleaca (~90) pe ultima bucata, pentru ca n-am vrut sa ies de pe A2 la statiile din Fundulea / Lehliu.

A2 e cam cea mai proasta portiune de drum in momentul asta pentru EV-uri, pentru ca nu sunt statii direct pe autostrada. Se mai deschide anul asta o benzinarie (pe langa Murfatlar) care va avea statii de incarcare, ramane de vazut cand vor adauga si la restul benzinariilor de pe traseu.

Vara, cand oricum mergem la mare, daca mergem (n-am mai fost de ceva ani), ajungem dintr-o bucata la nevoie.

#30
Yo-carman

Yo-carman

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,160
  • Înscris: 20.01.2022
Mulțumesc pentru răspuns.

#31
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019
Nu prea am mai avut nici timp nici rabdare sa completez in spreadsheet si ma bazez mai mult pe Tronity pentru tracking lately. Am ajuns la aproape 10k km, a venit (prima)vara si consumul a scazut considerabil: la mers normal pe DN (60-95), viteza medie pe la 65kmph, cu trapa deschisa (la sub 80kmph, altfel devine enervant), consum mediu cam 13kWh/100km. Asta inseamna 300km+ autonomie, chiar si avand cateva procente de degradare a bateriei, suficient pentru orice drum pe care il facem in mod frecvent.

Am incercat si o statie de incarcare mai potenta, cu bateria pe la 20*C - puterea medie de la 17% la 62% a fost cam 75kW, cu peak-ul de ~85kW timp de cateva minute. E o rata foarte buna overall, sper doar sa apara mai multe statii de 150kW prin Romania relativ repede :).

#32
rapsodycj

rapsodycj

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 18.10.2006
Salut,

@costini
Mersi pentru informatiile detaliate.
Au ajutat mult in alegerea facuta.

Sunt si eu viitor posesor de masina electrica si dat fiind situatia actuala cu comenzile, am cautat modele care exista in stoc.
Am avut cateva variante: Peugeot e-2008, Citroen e-C4, Opel e-Mokka, VW e-UP, VW ID.4.

Datorita pretului, am ales Citroen e-C4.
Fiind masina de oras 90% din timp nu am cautat sa fie o autonomie foarte mare.
Asa ca pretul si dotarile au contat cel mai mult in alegere.
Acum astept sa se finalizeze procesul de achizitie.

#33
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019

 rapsodycj, on 22 mai 2022 - 06:55, said:

Salut,

@costini
Mersi pentru informatiile detaliate.
Au ajutat mult in alegerea facuta.
Ma bucur, s-o stapanesti sanatos si fara probleme!

 rapsodycj, on 22 mai 2022 - 06:55, said:

Datorita pretului, am ales Citroen e-C4.
Fiind masina de oras 90% din timp nu am cautat sa fie o autonomie foarte mare.
Asa ca pretul si dotarile au contat cel mai mult in alegere.
Acum astept sa se finalizeze procesul de achizitie.
Yeah, C4 e dotata ok la aceiasi bani vs. competitia. Ai prins si statie de incarcare cadou? :)


Revenind la robotelul meu, am ~11500km. Consumul in ultima perioada s-a mentinut la valori mici pentru ca temperaturile au fost cat se poate de ok:

* Oras - intre 10.5 si 18. Media uzuala e pe la 12-13, 18 a fost doar la un drum scurt, cu AC-ul mergand la maxim (masina statuta in soare).
* DN-uri, mers legal - 12-13

Vine concediul (relativ) curand si o sa vedem cum se aseaza la drum lung prin zone cu infrastructura de incarcare buna :).

#34
rapsodycj

rapsodycj

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 18.10.2006
Am inteles ca se da si o statie de incarcare cadou. Vedem la livrare.

Legat de datele de pe masina pe care le monitorizezi.
Cum le citesti?

#35
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,180
  • Înscris: 16.05.2012

 rapsodycj, on 22 mai 2022 - 06:55, said:

Datorita pretului, am ales Citroen e-C4.
Se poate da orientativ? si ce dotari/echipare?

#36
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019

 rapsodycj, on 23 mai 2022 - 10:40, said:

Legat de datele de pe masina pe care le monitorizezi.
Cum le citesti?
Pentru detalii, Car Scanner + un adaptor OBD BT. Vezi pe site-ul lor ce recomandari au si ce gasesti pe la noi pe net de cumparat.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate