Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...
 Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...

joc idem Half Life gratis
 PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...
 Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 

Citroen eC4

- - - - -
  • Please log in to reply
121 replies to this topic

#1
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019
Salut,

De ceva vreme tot voiam sa trec la o electrica, insa nu am gasit combinatia potrivita pana acum. Dupa ce am citit cateva review-uri, am ajuns la concluzia ca masinile pe platforma celor de la Stellantis (Peugeot 208, 2008, Opel Mokka / Corsa, Citroen eC4) sunt o combinatie buna de range, capabilitati de incarcare, dotari si pret.
Am cautat rapid ceva in stoc, astfel incat sa profit la maxim de preturile bune din piata SH, asa ca in mai putin de 2 saptamani am trecut de la ars suc de dinozauri la mutat electroni dintr-o parte intr-alta :-).

Masina este un Citroen eC4, echipare Shine + cateva optionale (chargerul onboard de 11kW trifazic si pachetul de iarna, cu scaune, volan si parbriz incalzite, probabil vor fi cele mai utile). L-am ales pentru ca era un pret bun pentru toate chestiile pe care le avea pe el si pentru ca, desi e2008 avea un interior ceva mai bine finisat, am preferat confortul Citroenului. Celelalte modele erau cam mici si, oricum, nu prea am gasit nimic sa-mi placa disponibil rapid.


Momentan am facut doar 100km, insa deja apreciez foarte mult atat ideea de EV, cat si Citroenul in sine. Lipsa zgomotului (specifica unui EV) combinata cu accentul acestui C4 catre confort sunt o combinatie superba. Inca invat, inca fac conturi pe diverse platforme / la furnizori de servicii de incarcare, etc., insa sunt foarte entuziasmat :-).


Nu stiu cat de mult si de des o sa scriu aici, dar voi incerca sa explic cat pot de bine experienta cu un EV "normal" prin Romania, in speranta ca mai atenuez din ideile preconcepute pe care par a le avea multi dintre noi :-).

#2
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004
Sa o stăpânești sănătos.
Pune și tu poze dacă tot te-ai apucat...

#3
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

View Postcostini, on 16 octombrie 2021 - 22:09, said:

Nu stiu cat de mult si de des o sa scriu aici, dar voi incerca sa explic cat pot de bine experienta cu un EV "normal" prin Romania, in speranta ca mai atenuez din ideile preconcepute pe care par a le avea multi dintre noi :-).
La multi Km cant mai satisfacatori :) .... si astept cu interes sa vad impresii despre Citroen - am 0 feedback IRL despre modelul asta.

#4
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,287
  • Înscris: 13.01.2011
Trebuie să căutăm noi poze, este?  😁

#5
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019

View Postwaterman, on 16 octombrie 2021 - 22:55, said:

Sa o stăpânești sănătos.
Pune și tu poze dacă tot te-ai apucat...

View Postcrisstonne, on 17 octombrie 2021 - 01:55, said:

Trebuie să căutăm noi poze, este?  ��

multumesc, @waterman.

Au fost doua zile oribile, a plouat cu galeata de fiecare data cand am fost pe langa ea, deci n-am facut poze. Revin pe tema asta cand pot.

#6
Fujitsu

Fujitsu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,058
  • Înscris: 06.08.2006
Felicitari si drumuri cat mai placute!
Pana acum n-am auzit de masina asta Citroen EV. Va fi interesant Posted Image

#7
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019
Salut,

Am mai facut cateva drumuri, nu foarte lungi. De poze tot nu m-am ocupat, mereu uit atunci cand sunt in locuri in care sa o pot prinde mai ok; incerc sa nu mai uit saptamana viitoare :-).

Scriu mai jos cateva concluzii, dupa primii ~300km.

Masina in sine
Raportat la precedenta este mult mai confortabila, dar si mai imprecisa. Comparativ cu Peugeot-ul e2008 pe care l-am testat, este de asemenea sesizabil mai confortabila, in timp ce ambele au directia uluitor de usoara (mi se pare un pic imprecisa, dar probabil e doar o chestie de obisnuinta). Spre exemplu, la iesirea din Bucuresti pe DN1, banda 2 are niste guri de canal (pana in podul de peste Centura) - ei, la C4 le pot lua linistit, nu sunt deranjante, pe cand la 2008 / alte masini pe care le-am mai avut, simteam nevoia sa schimb banda / sa fac un efort sa le ocolesc.

Tot la capitolul confort as adauga:
* sunetul foarte ok pentru un sistem standard
* iluminatul de curtoazie (are lumini la picioare, in buzunare, sub oglinzi, etc.)
* trapa panoramica (e superba si printre cele mai mari pe care le-am vazut in zona asta de pret)
* sistemul keyless access (se inchide / deschide singura la apropierea de ea)


Partea "electrica"
Pana acum am incarcat-o de cateva ori in retelele Renovatio (DC), ev-mag (AC 11kW) si EnelX (tot 11kW, sunt rare fast chargerele). De fiecare data s-a comportat normal, a tras cam 10.5kW AC si 46.5kW la statia DC. Incerc sa stau cu ea pe cat posibil in zona 20-80 (cu 30-60 cea mai mare parte din timp), iar incarcarea DC o voi limita la max 60-70%. Treaba asta e din doua considerente:
* viata bateriei e importanta si nu vreau sa i-o omor fara sens
* pretul la DC este considerabil mai mare decat la AC; daca am cand si unde sa o incarc, prefer sa o las agatata de o statie AC atunci cand sunt cu treaba undeva, decat sa platesc pretul de DC. La drum lung, desigur, e alta poveste.

In ceea ce priveste condusul, inca ma obisnuiesc cu modul B, insa pare destul de ok dpdv al consumului, in mod normal. Pe vreme buna, mers normal pe DN (max 60 / max 90 in localitate / exterior), a mancat vreo 12kWh/100km - ramane de vazut care vor fi valorile medii, in special dupa ce vine frigul.

E fain ca o pot controla din aplicatie pentru a o incalzi la nevoie, inainte de plecare. Din ce-am observat, drumuri scurte in care trage tare din baterie pentru a incalzi habitaclul si bateria in sine nu-s grozave si ideal ar fi sa fie in priza pentru a o incalzi inainte de drum. Dpdv financiar e mai putin relevant, insa ajuta la mersul pe distante mari - 2kWh cheltuiti pe incalzirea masinii de la 0 grade inseamna aproape 5% din baterie :-).


Infrastructura / retele de incarcare
Cum spuneam, am incercat doar 3 variante pana acum. Toate au mers perfect, insa au fost doar cateva sesiuni, deci mai vedem pe termen lung. Momentan incarcarea AC la 1RON / kWh pare varianta optima, cum spuneam si mai sus. Cand om face si primul drum mai lung, probabil o sa ma inregistrez si la restul (MOL, cred ca E.ON au ceva deal cu renovatio si ii pot accesa din aplicatia lor), o sa vad exact atunci care-i varianta optima de DC charging (nu numai ca pret ci si ca disponibilitate a statiilor).
Inca nu m-am ingramadit la statiile "free", pare mereu aglomeratie acolo si pana la urma nu e o diferenta atat de mare vs. AC-ul normal.


Cam atat momentan. Revin cu mai multe detalii cand imi mai vin idei :-).

#8
teRRa

teRRa

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 484
  • Înscris: 31.05.2006
Nu sunt antielectrice, insa daca zici ca in aproximativ 300 km ai incarcat-o de cateva ori(minim de 3 dupa exemple) mie imi moare la intrare. Pricem ca nu asta-i standardul dar ce ai expus mai sus e masochism. E ca si cand imi iau o termica si tot dupa 50 km iau pe rand toate benzinariile asa... ca sa testez calitatea benzinei eventual(poate nu-i exemplul potrivit ca mi-ar lua mai putin timp chiar si cu pistolul cuplat pe prima pozitie de debit :))))

Edited by teRRa, 23 October 2021 - 20:17.


#9
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019
@terra,

Au fost 6 sesiuni de incarcare chiar ( :) ), pentru ca:

1. Am vrut sa testez mai multe puncte de incarcare din acele retele. E prima experienta de genul, ar fi stupid sa ma apuc sa plec la drum lung fara sa vad mai intai care-s retelele pe care ma pot baza si care nu. Evident ca n-o s-o incarc in acelasi ritm pe termen lung, ce-am facut eu acolo n-are nici o relevanta in ceea ce priveste incarcarile necesare / km.
2. E stupid sa ai masina langa statie si sa n-o pui la incarcat. Daca am ajuns in locul unde fac cumparaturi in mod normal, pentru 1.5h, normal ca o las la incarcat, daca am nevoie. Ma costa 0 timp extra (ok, fie, vreo 30s sa scot cablul din portbagaj si sa-l leg la statie).


Evident, autonomia unei masini electrice in general si a unei masini de ~45kWh capacitate in particular nu este nici macar pe-aproape de cea a unei masini pe benzina. Pe de alta parte, nici nu am nevoie de acea autonomie:

* cel mai lung drum pe care il fac in mod normal e de max 150km.
* consumul de zi cu zi este reincarcat seara, in parcare sau la cumparaturi (0 timp consumat din viata mea)
* orice mai lung de atat fie e un roadtrip, in care scopul principal e plimbarea, vizitarea unor locuri noi, admirarea naturii (deci pauzele relativ dese sunt incluse, iar timpul efectiv la volan nu-i o metrica relevanta) fie e un drum de nevoie pe undeva (caz in care ajungi la destinatie cu 30min-1.5h mai tarziu, in functie de unde e si cat de pregatit esti).

Cat timp ai o masina care te duce unde ai nevoie in mod curent (job, shopping, parinti, socri, casa de vacanta, etc..) SI care se incarca repede la nevoie, autonomia devine o non-problema.

Pan' la urma, e un calcul pe care si-l face fiecare si decide ce-i mai bine pentru el. Ce-ncerc eu, in coltul asta, este sa arat ce inseamna viata de zi cu zi in Romania, cu o electrica de duzina, pentru ca sunt convins ca multi dintre noi inca mai cred ca "nu sunt statii" sau confunda reincarcarea unei masini cu "mokangeala de la Kaufland".

#10
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019
Am facut si primul test mai "real life" - 100km de autostrada, plecat si sosit in acelasi punct, pentru a evita diferentele date de vant / elevatie. Rezultate:

* 20.5kWh/100km
* undeva in jur de 48% din baterie mancati pentru asta

Conditiile au fost:
* 110kmph (111 pe ACC, 109-110 pe Waze), viteza medie (cu tot cu iesit / intrat pe autostrada si depasit de TIR-uri) - ~105kmph; mici sprinturi pana la 130, cand am depasit mai multe camioane de-o data, pentru a nu incurca baietii mai rapizi :-)
* 5-8 grade (parca), uscat
* masina in mod "normal", nu ECO

Overall, mi se pare un consum foarte ok, tinand cont ca am mers cat se poate de normal. Daca mi-ar arde buza, as merge ECO si poate o idee mai incet (100-105), dar cam pe-aici pare a fi viteza optima (mai repede incepi sa consumi prea mult raportat la cat poti incarca de repede, in special la noi, mai incet e prea incet). In principiu, asta inseamna maxim 150km intre incarcari, la drum lung, deci o pauza de 15-25min, la fiecare 1h20min (aproximativ).
Vara, probabil ca putem ajunge la mare mergand ca pensionarii sau mergand normal si oprind la reincarcare. Decizia va fi luata in functie de trafic si de ce statii mai apar la benzinariile de pe A2 pana la anul Posted Image.


Am incarcat doar la fast chargere inainte si dupa tura asta si puterea medie pe sesiune a fost 40+ kW. Imi pare rau ca nu avem mai multe de 100kW+.
Momentan, pretul mediu pe toate reincarcarile pe care le-am facut este mare - 1.7RON/kWh, dar asta e in special pentru ca nu am incarcat deloc acasa si am tot "testat" diverse chargere, majoritatea fiind cele mai scumpe per kWh. Acum ca m-am obisnuit cu variantele principale de plata din piata, voi trece pe-acolo doar la nevoie, deci ma astept ca pretul mediu sa scada simtitor in urmatorii 1000-2000km. Ma tot uit la oferte de abonamente ptr furnizarea de energie electrica, varianta de la hidroelectrica e al naibii de atragatoare (pe la 65 bani / kwh), restul sunt in jur de 0.8-1RON/kWh - in functie de ce aleg, va scadea media aia mai repede sau mai incet Posted Image.


Cam atat pe partea electrica. In rest, ca masina, e o bucurie in continuare si imi place din ce in ce mai mult. Confortul este la superlativ, pentru o masina din clasa ei, chiar peste asteptarile mele desi vazusem destule review-uri si stiam destul de bine ce cumpar. Desi autonomia pare mica, mersul la drum lung e o bucurie datorita functiilor electronice (ACC + Lane follow), mult mai bine implementate decat la generatia anterioara de sisteme de asistenta la condus. Trebuie sa rezolv cu anvelopele de iarna acum, ceea ce e un mic PITA, dar se face, cumva Posted Image.

#11
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
Cam mare consumul pentru 110Km/h dar in rest, super. E bine ca iti place si te poti bucura de jucarie.

#12
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019
Din ce teste am mai vazut (in special la Bjoern norvegianul asiatic si niste gagii din UK), e intr-adevar mare, media mea fiind practic aceeasi cu media lui la 120kmph. In schimb, eu am mers in "normal" si, aparent, e o diferenta sesizabila vs. modul "ECO". O sa mai dau o tura si pe ECO, poate maine seara, cand poate (sper) reusesc sa imi dau seama si cum sa ii fac display-urile sa isi micsoreze nivelul de luminozitate automat seara ( Posted Image ).

#13
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019
Azi trecui muntii si-napoi, 300+ km round trip. Am prins ceva aglomeratie (coloana luuuunga, cat o zi de post), insa ne-am copt bine in soare, cu trapa deschisa si am admirat dealuri si munti in culori de toamna (nu cred ca mai vreau vreodata o masina fara trapa Posted Image ).

Am mers in ritmul traficului, max 100 in afara localitatii pe unde era legala viteza asta, consum mediu 14.5kWh/100km. In afara de portiunea unde ne-am copt la foc mic, am stat cu clima pornita normal (temperatura a coborat spre 4-5 grade), absolut totul "normal", nici o tactica de hypermiling sau ceva de genul (in afara de mers in B, dar frana de motor foloseam si cand mergeam cu dinozauri). A fost un drum cat se poate de normal ca durata si am incarcat la ambele pauze pe care le-am luat (de #1 si cafea), desi doar o incarcare ar fi fost suficienta. Maine fac "plinul", daca ajungem la cumparaturi, si vedem cat a costat in total distractia.

Overall, e foarte comoda viata cu un EV, chiar mai comoda decat ma asteptam in urma cu 3-4 saptamani. Mi se pare ca (1) isteria in jurul Plugshare si (2) faptul ca toata lumea confunda a avea un EV cu a incarca gratis la Kaufland, Lidl sau Penny fac, impreuna, cel mai mult rau masinii electrice pe la noi. Dar nu-i aici locul potrivit pentru acest rant, o sa pornesc un thread nou pe tema statiilor de incarcare (ca vad ca nu-i nimic care sa le centralizeze) si om vorbi acolo Posted Image.

#14
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019
Am ajuns pe la 1850km si sunt, inca, in perioada de obisnuire. M-am cam lipit de EnelX si Renovatio ca statii la care opresc preponderent, iar in ultima vreme am lasat-o in special la type2.

Odata cu venirea frigului (azi am prins 4 grade pe o bucata buna de drum), am avut ocazia sa fac inca vreo cateva mici observatii cu privire la consum.

Incalzirea, la 4-7 grade afara si 22-23 setate in interior, clima pe auto, mananca undeva in jur de 1.2kW in medie. Aici e posibil sa am eroare mare, ma gandesc ca un range mai realist e 700W-2kW, in functie de cat de rece este masina, dar e greu de masurat. Estimarea am obtinut-o incarcand 10% (raportat de masina) mai intai cu clima oprita complet, iar apoi urmatorii 10% cu clima pornita. Diferenta raportata de statie, in kWh, is ce-a consumat masina in plus si, raportat la timpul petrecut pentru acei 10%, am aflat puterea medie.
Apoi, astazi am avut niste drumuri, inclusiv la ore de varf. Nu stiu consumul mediu, pentru ca am tot resetat si m-am jucat cu el, insa a sarit de 20kWh/100km in perioadele cele mai aglomerate. Pe de alta parte, asta este perfect normal, tinand cont de consumul pompei de caldura:

* putere medie, sa zicem, de 1.2kW
* viteza medie, in perioada aceea oribila, ~13kmph
* so, pentru 100km, ar fi necesare ~7.7h, deci energia necesara exclusiv incalzirii ar fi 7.7*1.2 = ~9.2kWh

Desigur, aici avem incluse toate presupunerile de rigoare: ca am calculat / masurat bine, ca ajunsesem deja la un echilibru termic in masina, ca masina raporteaza procentele bateriei liniar, etc..
Overall, chiar daca nu e foarte exact, pare a fi intr-o zona realista si explica intr-o buna masura valorile mari indicate instantaneu.

Acelasi calcul, facut pentru 75kmph (o viteza medie mica, dar foarte realista pentru Romania), inseamna 1.6kWh extra, la 100km - practic, la drum lung esti mai putin influentat de consumul necesar incalzirii, ceea e e normal.


Sigur, pare foarte mult, insa in conditii similare, masina veche probabil s-ar fi dus spre 15, daca nu mai mult. Daca e frig, e frig pentru toata lumea :).

#15
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019
Am cam o luna efectiv de cand am luat masina. E un moment bun pentru cateva cifre:


Km parcursi: ~2300
Consum mediu: ~20.5kWh/100km
Pret mediu realimentari: 1.44RON / kWh
Raport AC - DC: ~62% - 38%

Cea mai folosita retea a fost EnelX (44%) urmata de Renovatio (22.5%) si inca vreo cateva cu procente mai mici.

Consumul mediu de mai sus include tot, fiind calculat in functie de kWh raportati de sistemele de incarcare (nu consumul afisat de masina). Mai exact, include si caldura din timpul incarcarilor (atunci cand a fost cazul) sau "preconditionarea" masinii inainte de drum. E mare, din cauza drumurilor multe si scurte pe racoare din ultima vreme, in continuare cred ca, pe termen lung, o sa ajunga spre 15-16.

Raportat la benzinara dinainte, strict dpdv al costurilor de zi cu zi, C4 a fost mai ieftin cu vreo 330RON pana acum, fara sa socotesc partea de revizii - e in grafic, tinand cont de anotimp si pretul relativ mare al reincarcarilor (mare artificial, pentru ca am alimentat eu la statii scumpe, de proba, de multe ori).


O sa revin cu mai multe impresii dupa ce o spal si-i fac si cateva poze Posted Image.

#16
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019

View Postcostini, on 21 noiembrie 2021 - 22:04, said:

Km parcursi: ~2300
Consum mediu: ~20.5kWh/100km
Pret mediu realimentari: 1.44RON / kWh
Raport AC - DC: ~62% - 38%

Cea mai folosita retea a fost EnelX (44%) urmata de Renovatio (22.5%) si inca vreo cateva cu procente mai mici.
(...)

Raportat la benzinara dinainte, strict dpdv al costurilor de zi cu zi, C4 a fost mai ieftin cu vreo 330RON pana acum, fara sa socotesc partea de revizii - e in grafic, tinand cont de anotimp si pretul relativ mare al reincarcarilor (mare artificial, pentru ca am alimentat eu la statii scumpe, de proba, de multe ori).

Doua luni de cand am luat robotelul electric si trei saptamani de la cifrele de mai sus. Update:

Km parcursi: ~3450
Consum mediu: ~21.5kWh/100km
Pret mediu realimentari: 1.31RON / kWh
Raport AC - DC: ~61% - 39%

Statiile de incarcare folosite au fost aceleasi, in linii mari - EnelX (~40%), Renovatio (~30%) + altele.


Consumul total este in continuare mare pentru ca in ultimele saptamani am facut aproape exclusiv drumuri relativ scurte (15minute) si pentru ca mai mereu pornesc climatizarea inainte sa urc in masina. E cumva usor nedrept pentru EV comparatia asta, pentru ca la ICE nu aveam optiunea de a o incalzi din casa, cu 10min inainte sa cobor. E un cost pentru confort pana la urma, dar nu ma plang Posted Image.
Consumul mediu calculat de masina in sine e pe la 17.5-18kWh/100km (nu numara incalzirea asta).


Despre incarcare / etc:
Am descoperit ca aplicatia EnelX are un feature prin care iti poti adauga un "card digital". Apoi, la punctele de incarcare nu mai e nevoie sa deschizi aplicatia, sa alegi pompa si sa pornesti sesiunea, ci pur si simplu "dai cu telefonul" si se activeaza automat. In continuare sesiunea e controlabila din aplicatie, insa tot procesul de pornire / oprire este mult mai rapid si mai comod.
Altfel, am fost plecat o vreme si am deschis aplicatia de curiozitate pe-afara, moment in care m-a intrebat daca nu cumva am plecat din Romania. Pare ca exista abonamente specifice fiecarei tari, deci nu merge cu contul "de-acasa" si afara. Weird, o sa vad exact la primul drum afara cum functioneaza treaba.

Acum astept factura (cei de la EnelX dau o factura pe luna, in care aduna tot consumul aditional aferent perioadei anterioare) si sa se reseteze kWh. Am depasit cu mult kWh inclusi, pentru ca s-au suprapus ciudat doua abonamente in aceeasi luna - inca nu stiu cum o sa se numere ce-am consumat, insa o sa vad maine Posted Image.

Despre non-EV stuff:
In continuare sunt surprins placut de ce poate masinuta asta si de cate nimicuri utile are in plus fata de o japoneza. Sunt complet indragostit de "360 view"-ul implementat - foloseste camera de marsarier pentru a desena imprejurimile (basically vezi masina "de sus", lateralele fiind desenate in functie de ce a vazut masina cand ai dat cu spatele). Evident, nu e true 360 si nu ajuta cu obiecte in miscare, insa pentru incadrarea in locurile de parcare sau evitarea obiectelor fixe, este minunat. Odata trecuta inapoi in drive, camera ramane pe ecran inca o perioada scurta ceea ce, din nou, e extrem de util la parcari.

Senzorul de ploaie functioneaza mai bine, senzorul de lumina de asemenea. Ma enerveaza fix cat imi imaginam de mult luneta, ca-i impartita in doua si nici n-are stergator, dar, na, can't have them all.
Cup holderele sunt adanci si inguste (o bautura mica de la Starbucks se pierde, una medie abia o poti apuca, una mare e ce trebuie) - relatiile Franco-Americane par a functiona bine Posted Image.
Calitatea generala e mult peste ce tineam minte de la C4-urile din ~2008, de la volan si butoane la usi si tapiseria scaunelor. Overall, "it's a nice place to be", e o placere sa mergi cu ea, si prin oras si la drum lung.


Cam atat pentru moment. Tot nu i-am facut poze, desi am spalat-o, doar ca nu prea imi sta gandul la asta. Poate reusesc pana la finalul anului Posted Image.

#17
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,278
  • Înscris: 16.08.2016
Felicitări pentru jurnal. Sa continui sa faci update-uri pe el.

#18
dennis_2005

dennis_2005

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,335
  • Înscris: 17.09.2008

View Postcostini, on 16 octombrie 2021 - 22:09, said:

Salut,

De ceva vreme tot voiam sa trec la o electrica, insa nu am gasit combinatia potrivita pana acum. Dupa ce am citit cateva review-uri, am ajuns la concluzia ca masinile pe platforma celor de la Stellantis (Peugeot 208, 2008, Opel Mokka / Corsa, Citroen eC4) sunt o combinatie buna de range, capabilitati de incarcare, dotari si pret.
Am cautat rapid ceva in stoc, astfel incat sa profit la maxim de preturile bune din piata SH, asa ca in mai putin de 2 saptamani am trecut de la ars suc de dinozauri la mutat electroni dintr-o parte intr-alta :-).

Masina este un Citroen eC4, echipare Shine + cateva optionale (chargerul onboard de 11kW trifazic si pachetul de iarna, cu scaune, volan si parbriz incalzite, probabil vor fi cele mai utile). L-am ales pentru ca era un pret bun pentru toate chestiile pe care le avea pe el si pentru ca, desi e2008 avea un interior ceva mai bine finisat, am preferat confortul Citroenului. Celelalte modele erau cam mici si, oricum, nu prea am gasit nimic sa-mi placa disponibil rapid.


Momentan am facut doar 100km, insa deja apreciez foarte mult atat ideea de EV, cat si Citroenul in sine. Lipsa zgomotului (specifica unui EV) combinata cu accentul acestui C4 catre confort sunt o combinatie superba. Inca invat, inca fac conturi pe diverse platforme / la furnizori de servicii de incarcare, etc., insa sunt foarte entuziasmat :-).


Nu stiu cat de mult si de des o sa scriu aici, dar voi incerca sa explic cat pot de bine experienta cu un EV "normal" prin Romania, in speranta ca mai atenuez din ideile preconcepute pe care par a le avea multi dintre noi :-).
Sa ai noroc la masina.
Sa vezi cum vei sta cu autonomia acumulatorului pentru propulsie în sezonul rece, mai ales când temperaturile vor fi constant, sub 0 grade.

Edited by dennis_2005, 16 December 2021 - 12:01.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate