Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Amenintat cu moartea de un numar ...

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...
 Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul
 A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?
 transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...
 

Volkswagen ID 4 GTX

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
48 replies to this topic

#37
zeroice

zeroice

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,817
  • Înscris: 28.12.2006

View Postraven75, on 13 ianuarie 2022 - 15:53, said:

Imi permit eu un raspuns...ca la balamuc ca toate SUV-urile de peste 2 tone...mai ales daca e folosit pe distante scurte (vezi topicul lui Courage).

Am tot urmarit masinile astea si m-am lamurit...cine e interesat de eficienta trebuie sa renunte la tancuri.

per total pe an iesi foarte bine, sunt sigur.
compara cu un "tanc" diesel de 2T iarna, pe distante scurte si te vei re-lamuri :)

Hint:
Consumul initial mare iarna pe distante scurte se rezolva deocamdata prin preconditionare (set departure time) dimineata, ne-legat la charger (important).
Daca e legat la charger va porni doar climatizarea interioara cu 30min inainte.
Daca nu e legat, porneste si preconditionarea bateriei cu 1 ora inainte.
E un bug, se va rezolva cu ME 3.0

Edited by zeroice, 13 January 2022 - 17:19.


#38
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,180
  • Înscris: 16.05.2012
Cu siguranta e mult mai bine decat un diesel 2T.
Iarna speculez un consum extra de peste 10kwh la temperaturi de sub 0 grade cum au fost zilele astea mai ales pe distante scurte.
Preconditionarea legat/nelegat la charger e tot un consum de energie chiar daca nu apare in bord.
Problema de care se plang unii posesori este ca de fiecare data cand bateria e rece se preincalzeste automat pana la 13C. Deocamdata nu poti opri preincalzirea bateriei dar am inteles ca in martie la update-ul 3.0 se va putea opri...asta va imbunatati drastic consumul pentru drumurile scurte. Inteleg utilitatea preincalzirii la drum lung pentru a avea o viteza decenta de incarcat.
Consumul cu preincalzirea habitaclului e iarasi maricel (cam dublu) fata de alte marci...urmeaza un fix cu acelasi update.

#39
zeroice

zeroice

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,817
  • Înscris: 28.12.2006

View Postraven75, on 13 ianuarie 2022 - 20:50, said:

Preconditionarea legat/nelegat la charger e tot un consum de energie chiar daca nu apare in bord.

nu chiar, pt ca la priza foloseste curent mai putin dar in timp mai lung, decat in mers cand trage full in timp scurt din bateria de tractiune.
deci "consumi" mai putin de la priza decat tragand din tractiune.
asta cel putin pt. situatiile cu drumuri zilnice planificate (prin departure time), dimineata, gen scoala, birou, etc..

Edited by zeroice, 14 January 2022 - 14:05.


#40
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,180
  • Înscris: 16.05.2012
Vesti bune legate de preconditionare...dupa cum spuneam consumul inutil de energie la drumuri scurte va fi rezolvat.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/nTT2pEY_U18?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by raven75, 14 January 2022 - 18:56.


#41
zeroice

zeroice

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,817
  • Înscris: 28.12.2006

View Postraven75, on 14 ianuarie 2022 - 18:53, said:

Vesti bune legate de preconditionare...dupa cum spuneam consumul inutil de energie la drumuri scurte va fi rezolvat.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/nTT2pEY_U18?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

era de asteptat, au colectat enorm de multe date de la masinile existente si acum pot sa inceapa reglajele....la mai multe, nu numai preconditionare in mers.

#42
Fujitsu

Fujitsu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,058
  • Înscris: 06.08.2006

zeroice said:

1642010567[/url]' post='28685828']
cum mai stai cu consumul lunile astea reci?
Am facut pana acum peste 5000 km, consumul mediu e 20 - 21 kWh/100 km mers mai mult prin oras si cateva drumuri mai lungi, in general pe nationale, mai putin pe autostrada.
Dimineata la - 20 de grade pe cei 6-7 km de naveta pe care ii am de facut pana la serviciu mi-a aratat un consum de 47 kWh/100 km.
De obicei dau drumul din aplicatie la incalzirea cabinei cu 5-10 minute inainte de plecare.
La temperaturi negative mai moderate consumul e in jur de 40 iar la 0 grade de 30 (tot pe distanta de care am zis)

La drum lung mi-a consumat 50% din baterie pe o distanta de 180 km la temperaturi in jur de 0 grade.
E mai mare consumatoare de energie decat Kona, dar si mai comfortabila (inclusiv comfortul de rulare).
Per ansamblu imi place masina, are suspensii mai moi decat Tesla Y, ceea ce pentru mine e important. Am o zona cu denivelari pe sectorul de naveta si nu imi place sa ma zgaltaie masina. E mai putin sportiva decat concurenta (6,2 s suta fata de 5 secunde), e o chestiune de optiune personala pana la urma.

Edited by Fujitsu, 28 January 2022 - 03:31.


#43
Fujitsu

Fujitsu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,058
  • Înscris: 06.08.2006
Vine  vremea mai calda, se simte la consum: 15 - 17 kWh/100 km, probabil la temperatura ideala (23 garde) o sa se apropie de 13 cat zice fisa tehnica.
Am peste 10 k km, fara probleme de nici un fel. Saptamana viitoare schimb rotile cu cele de vara.
Sincer as prefera sa nu intervina VW in chestia cu preconditionarea bateriei, sau sa dea posbilitatea de optiune, Mai bine o baterie buna si durabila in timp decat consum economic.

#44
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,180
  • Înscris: 16.05.2012

View PostFujitsu, on 01 mai 2022 - 18:21, said:

Sincer as prefera sa nu intervina VW in chestia cu preconditionarea bateriei, sau sa dea posbilitatea de optiune, Mai bine o baterie buna si durabila in timp decat consum economic.
Urmaresc cu atentie degradarea bateriei la masinile electrice.
Pana in prezent preconditionarea bateriei nu a dus la beneficii notabile...degradare mai lenta a bateriei...conform posesorilor de ID.
Vedem pe un termen mai lung.

Edited by raven75, 02 May 2022 - 15:14.


#45
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 800
  • Înscris: 12.02.2008
Preconditionarea ajuta si la alte lucruri inafara de limitarea degradarii. Cel putin in teorie ar trebui sa ajute bateria sa livreze/accepte performanta de descarcare/incarcare mai buna la temperaturi scazute. In practica nu se simte ? Voi astia cu preconditionare mai usoara nu simtiti o degradare a puterii de incarcare, regenerare sau accelerare semnificativ redusa ?

Edited by r_vlad, 02 May 2022 - 17:04.


#46
zeroice

zeroice

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,817
  • Înscris: 28.12.2006
in teorie bateria se poate incalzi si prin accelerare/decelerare(recuperare) exagerata si repetata.
este de fapt o tehnica de "preconditionare" adoptata de multi posesori de MEB (pre- 3.0) care le ridica temp. inainte de fastcharging, pt. a putea incarca cu putere mai mare (initial). Preconditionarea implica un consum, care la randul lui iti scade range-ul. Deci daca mai ai 10-20km range pana la un Ionity, nu cred ca vrei sa-ti bage pe gat o preconditionare automata Posted Image Imho trb sa ramana ca optiune. Cateodata chiar poate vrei sa stai mai mult la o incarcare, cuplat cu un pranz. Who knows...nu toate drumurile sunt la fel.

Edited by zeroice, 02 May 2022 - 17:23.


#47
Fujitsu

Fujitsu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,058
  • Înscris: 06.08.2006
Noutati dupa update-ul de soft la 2.4:
Masina a devenit mai inteligenta, dar asta nu e neaparat comfortabil in toate situatiile. Acum, daca pun pe ACC - citeste toate semnele de circulatie cu limitari de viteza (sau le stie dinainte din navigatie) si schima automat viteza maxima la cat scrie pe indicator. Reduce viteza la 30-40-50 km/h, apoi accelereaza din nou cand se termina restrictia. Pentru siguranta circulatiei e ok, pentru sofer poate fi cam naspa uneori Posted Image .
Consumul vara cu AC e pe la 16-17 kWh/100 km condus moderat, cu accelerari cand este nevoie, ceea ce corespunde unei autonomii de 450 km.
Am observat niste erori pe la senzorii din fata - uneori piuie chiar daca nu e obstacol. Nu întotdeauna. Habar n-am ce-ar putea fi.
Astept update-urile urmatoare de soft care vor oferi se pare modul de parcare automata cu memorie.

#48
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,190
  • Înscris: 08.01.2021
Ce însemna "condus moderat"?

#49
Fujitsu

Fujitsu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,058
  • Înscris: 06.08.2006

View PostKiloW, on 29 august 2022 - 10:42, said:

Ce însemna "condus moderat"?
80-90 km/h

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate