Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim
 Tonometru compensat CAS?

polita RCA ONLINE

Va rog recomandati echipa serioa...

Termostat frigider - verificare
 Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas

Amenda in Lipsa ?

Acoperire gol extrior intre termo...
 Intreprindere individuala fara ac...

Marci Biciclete - recomandari

Lipsa Tensiune pe o Faza, bransam...

Recomandare bicicleta copil 5 ani.
 

Volkswagen ID 4 GTX

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
48 replies to this topic

#1
Fujitsu

Fujitsu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,058
  • Înscris: 06.08.2006
De câteva zile am intrat în posesia noului VW ID 4 GTX - full electric cu tractiune integrala (2 motoare).
Sunt la a doua masina electrica, mi-am dorit ceva mai mare si cu garda la sol mai inalta.

Comandata din iunie, sosita la final de septembrie, e printre primele GTX-uri sosite in Romania. A intarziat vreo luna de la data stabilita initial (august), din cauza crizei semiconductorilor.
E o bijuterie de masina, incapatoare, cu finisaje premium ()inclusiv alt tip de scaune decat la ID 4 clasic) si caracteristici sport (suspensie adaptativa, acceleratie 6,2 s). Am ales pachetele de travel assist plus, sport plus si cel cu touch-screen mai mare si head-up display.

Bine insonorizata, placuta la condus, disponibila aplicatia de control din telefon (clima, incarcare) prin cartela e-sim, 3 ani gratuit. Garantie 4 ani, bateria 8 ani - 70% (ca la majoritatea EV).

Cateva minusuri observate pana acum:
- cotierele individuale rabatabile - s-a mai scris de ele, chiar nu stiu de ce le-au ales asa
- aplicatia pentru telefon are uneori intarzieri destul de mari de sincronizare cu masina
- destul de energofaga (peste 20 Wh/100 km) la stil de conducere sport sau comfort. La Eco e ok.
- nu afiseaza puterea de incarcare ci doar cati km de autonomie incarca per ora
- incarcatorul portabil e de doar 10 A (2,3 kW), fix.

Attached Files


Edited by Fujitsu, 03 October 2021 - 03:28.


#2
arisel

arisel

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 579
  • Înscris: 19.12.2008
Multi kilometri!Posted Image (frumoasa)

Edited by arisel, 03 October 2021 - 03:37.


#3
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,180
  • Înscris: 16.05.2012

View PostFujitsu, on 03 octombrie 2021 - 03:27, said:

Cateva minusuri observate pana acum:
- cotierele individuale rabatabile - s-a mai scris de ele, chiar nu stiu de ce le-au ales asa
- nu afiseaza puterea de incarcare ci doar cati km de autonomie incarca per ora
Ergonomic e mai bine sa ai cotierele mobile decat una fixa...o pozitionezi cum vrei tu. Apar comparatiile cu dubele care au la fel dar asta e mai putin important.
Puterea de incarcare nu o afiseaza nici macar pe aplicatia mobila? Nu prea inteleg logica din spatele acestei decizii...daca era o masina ce incarca cu o medie de 30kw intelegeam...sa nu se faca de ras, insa in cazul de fata avem o masina ce are o curba de incarcare buna.

#4
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View PostFujitsu, on 03 octombrie 2021 - 03:27, said:

- cotierele individuale rabatabile - s-a mai scris de ele, chiar nu stiu de ce le-au ales asa
Si eu zic ca dpdv practic e mai bine. Mi-am gasit o pozitie foarte relaxata la volan unde pot sta cu cotul drept pe cotiera si mana dreapta pe volan (intre ora 3 si ora 6 pe ceas). Imi aduc aminte ca am vazut astfel de cotiere pe Ford Focus C-Max (unul dintre primele MPV-uri mai raspandite).

View PostFujitsu, on 03 octombrie 2021 - 03:27, said:

aplicatia pentru telefon are uneori intarzieri destul de mari de sincronizare cu masina
Problema este cunoscuta de VW si exista promisiunea ca se va rezolva la un update ulterior de soft.
Pe un forum german, ziceau niste useri care cred ca lucreaza la reprezentante VW ca au gasit pe serverele VW niste versiuni neoficiale, le-au instalat fortat pe masina si aplicatia reactiona in 2 - 3 secunde...Vom vedea...

View PostFujitsu, on 03 octombrie 2021 - 03:27, said:

incarcatorul portabil e de doar 10 A (2,3 kW), fix.
Cam asa e standard pe toate masinile. 10A este cam maximul care se poate consuma in conditii de siguranta pe durata mare de timp din priza + stecher Schuko.
Doar francezii au ceva mai deosebit insa nici la ei nu este standard (Priza Legrand GreenUp cu magnet si incarcator optional care daca detecteaza magnetul incarca cu 16A, altfel cu 10A)

View PostFujitsu, on 03 octombrie 2021 - 03:27, said:

nu afiseaza puterea de incarcare ci doar cati km de autonomie incarca per ora
Nu afiseaza. Nici in aplicatie.
Ne-am plans la contul oficial de facebook al VW, ne-a spus doar ca "a transmis mai departe".
Eu mi-am luat o interfata OBD despre care am citit tot acolo pe facebook (VGate OBD2 WiFi Bluetooth) si citesc informatii tehnice despre bateria de tractiune (curent, tensiune, temperaturi) cu aplicatia EV Notify pe telefon Android cu Bluetooth.

PS: Consumul o sa mai scada dupa ce o sa te obisnuiesti cu masina si cu acceleratia.
La inceput este tentatie mare sa accelerezi mult, urmat de franat mult.
Eu pana m-am obisnuit cu acceleratia (ID3 204CP), am mers cu geamurile coborate ca sa aud ceva zgomote sa stiu cam cum merg. Inainte de asta, s-au plans pasagerii ca accelerez prea tare si franez prea mult fata de cum mergeam cu masina anterioara (benzinara).

Edited by kolfleading, 03 October 2021 - 08:09.


#5
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

View PostFujitsu, on 03 octombrie 2021 - 03:27, said:

De câteva zile am intrat în posesia noului VW ID 4 GTX
Uuuu... Super. Sa o folosești cu placere.

Sa îmi spui te rog ce autonomie reala obții în drumuri mai lungi. Am un prieten care se uita la modelul asta dar e indecis.

View Postkolfleading, on 03 octombrie 2021 - 08:05, said:

Cam asa e standard pe toate masinile. 10A este cam maximul care se poate consuma in conditii de siguranta pe durata mare de timp din priza + stecher Schuko.
Doar francezii au ceva mai deosebit insa nici la ei nu este standard (Priza Legrand GreenUp cu magnet si incarcator optional care daca detecteaza magnetul incarca cu 16A, altfel cu 10A)
Tesla are încărcătorul Schuko de maxim 13/16 A în fi cutie de prezenta green-up.  Chiar ieri am încărcat timp de 6 ore cu 13A fără nici o problema.

#6
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006
Faină culoare, faine și jantele!
S-o stăpânești sănătos!

Edited by garett, 03 October 2021 - 10:58.


#7
eug3n92

eug3n92

    Mechanical Engineer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,374
  • Înscris: 28.09.2009
Super tare masina, sa o folosesti sanatos si multi km fara incidente !

#8
xmanyacs77

xmanyacs77

    *Roman Patriot*

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,117
  • Înscris: 10.07.2013
Drumuri lungi fara probleme! Posted Image

#9
Pieptoasa

Pieptoasa

    38G

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,477
  • Înscris: 31.07.2011
Poate ne poti spune si pretul.. mai ales raportat la "concurentul" skoda enyak.

#10
Fujitsu

Fujitsu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,058
  • Înscris: 06.08.2006
Vă multumesc tuturor pentru urări şi aprecieri!Posted Image

@ro_explorer: despre autonomie pot sa spun pana acum ca in modul ECO si mers prin oras consuma cam 15-16 kWh/100 km, ceea ce inseamna o autonomie undeva la 500 km. In exterior am facut un singur drum de vreo 75 km, am testat modurile Comfort si Sport (era si mai rece 8-10 grade) - a iesit la 21 - 22 Kwh/100 km, adica 350 km autonomie. O sa revin dupa mai multi km parcursi.

@pieptoasa: pretul pe configuratorul Volkswagen Romania a crescut deja de 2 ori de cand am comandat eu masina (iunie); fata de pretul rezultat pe configurator (in functie de ce dotari vrei pe masina) poti negocia cu dealerul cateva procente (spre 5%).Cere oferte de la toti dealerii din tara si vezi care are oferta mai buna. Nu stiu preturile la Skoda Eniaq - nu mi-a placut fata masinii asa ca nu am luat-o in considerare, desi am facut un drive-test si la condus e ok.

Edited by Fujitsu, 04 October 2021 - 07:23.


#11
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
Pentru consumul mare, vezi ca s-ar putea sa ai compresorul de A/C activat (pentru dezumidificare). Pe Auto, ramane activ chiar si la rece.

#12
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
Nu as concepe sa opresc din funcții pentru autonomie. Pai ai dat banii pentru confort. A/C nu se oprește niciodată... se lasă pe auto :).

#13
Zoot

Zoot

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,110
  • Înscris: 13.03.2003
Ce e diferit la scaune pentru ID4 GTX? Din poză par la fel ca cele de pe 1st edition.

Attached Files



#14
Fujitsu

Fujitsu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,058
  • Înscris: 06.08.2006
Despre 1-st edition nu știu. Am făcut drive-test prin Iunie cu un model Pure cred care a avea scaune mai simple, fără piele pe margine.

#15
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

View PostFujitsu, on 04 octombrie 2021 - 07:22, said:

@ro_explorer: despre autonomie pot sa spun pana acum ca in modul ECO si mers prin oras consuma cam 15-16 kWh/100 km, ceea ce inseamna o autonomie undeva la 500 km. In exterior am facut un singur drum de vreo 75 km, am testat modurile Comfort si Sport (era si mai rece 8-10 grade) - a iesit la 21 - 22 Kwh/100 km, adica 350 km autonomie. O sa revin dupa mai multi km parcursi.
Eu astept sa imi spui parerea obiectiva dupa ce faci cel putin o excursie "long-haul" cu masina in regim absolut normal (pentru ceea ce consideri tu normal si confortabil) fara menajari dar si fara exagerari. Pur si simplu mers in stilul tau caracteristic.

Ca exemplu (tocmai ce am scris la sectiunea de "discutii la rece", eu ma bazez pe un 300-350 Km reali, indiferent de vreme, in regim de exploatare normal (90-10% baterie, mers legal, regim 70% autostrada cu limita de 110Km/h, restul regim de oras/judetean - adica max 70Km/h).

#16
Gif2D

Gif2D

    💯 Coffee addicted!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,882
  • Înscris: 21.02.2005
Să stea cât mai puțin ăn priză și cât mai mult la drum!

#17
Zoot

Zoot

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,110
  • Înscris: 13.03.2003

View Postro_explorer, on 04 octombrie 2021 - 14:57, said:

Eu astept sa imi spui parerea obiectiva dupa ce faci cel putin o excursie "long-haul" cu masina in regim absolut normal (pentru ceea ce consideri tu normal si confortabil) fara menajari dar si fara exagerari. Pur si simplu mers in stilul tau caracteristic.

Ca exemplu (tocmai ce am scris la sectiunea de "discutii la rece", eu ma bazez pe un 300-350 Km reali, indiferent de vreme, in regim de exploatare normal (90-10% baterie, mers legal, regim 70% autostrada cu limita de 110Km/h, restul regim de oras/judetean - adica max 70Km/h).

Las aici niste consumuri de ID4 1st - 204 cp, tractiune spate pentru comparatie.

Targu Mures Oradea - 255 km, 4.18 ore, medie 60km/h Consum : 16.1 kWh/100km (91% la 36%). Autostrada 90km mers cu 120km/h
Oradea - Zalau - Mures - 308 km, 5 ore, medie 62km/h Consum : 17.1 kWh/100km (98% la 22%). Autostrada 110km mers cu 130km/h
Mures - Baisoara - Mures - 251 km, 4.23 ore, medie 57 km/h, Consum : 19.5 kWh/100 km (90% la 13 %). Autostrada 90 km mers cu 160 km/h

Iti recomand ABRP, le nimereste super bine procentele daca setezi temperatura si vitezele maxime.

#18
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

View PostZoot, on 04 octombrie 2021 - 18:26, said:

Las aici niste consumuri de ID4 1st - 204 cp, tractiune spate pentru comparatie.
Zi totalul pe ... 10000 Km de exemplu. Ala va fi referinta ta. Asa, punctiform, e irelevant in "the grand scheme of things" ...

View PostZoot, on 04 octombrie 2021 - 18:26, said:

Iti recomand ABRP, le nimereste super bine procentele daca setezi temperatura si vitezele maxime.
Il folosesc pentru estimari la fiecare drum lung, inainte de a ma porni. La Tesla sistemul on-board este mult prea bun ca sa nu il folosesti ... si este si destul de precis, caci foloseste graficul de consum in estimare, aparent ... ceea ce il face sa estimeze bazat pe un profil real de utilizare, nu unul utopic, gen WLTP.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate