![]() |
Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
La rece despre mașinile electrice - EV

#91
Posted 05 October 2021 - 11:07

Eu intentionez sa cumpar un scuter electric. Am unul de 110cc, cu care fac cateva sute de km anual, si ma bate gandul sa il inlocuiesc cu unul de 8-10kw.
|
#92
Posted 05 October 2021 - 11:22

Cum se întâmpla n-as putea sa spun, dar cert e ca îmi place enorm sa-i las in spate pe toți șoferii de mașini termice (inclusiv pe cei cu cai mulți, care recupereaza apoi după ce turează motorul) când plec de pe loc la semafor 😃 Vezi că a postat ro-explorer un grafic de cuplu al unui motor electric iar pe net găsești o grămadă de grafice ale curbelor de cuplu pt diverse motoare termice. Sigur că îi lași în spate la semafor, tu beneficiezi de cuplu max de la 0 rpm pe când ei îl ating pe la câteva mii de rpm. Ideea era că și motoarele electrice au o curbă de cublu, nu e ceva constant, cum se exprimase un antevorbitor. |
#94
Posted 05 October 2021 - 11:29

Cool .. dar cum cari cele 4-6 sacose saptamanale de la supermarket ? Dar copilul la gradinita? P.S.: in poza aia puteau macar cricul sa il ridice, ca sa para mai realist ... ![]() Cu copilul este, întra-devăr, provocarea supremă! ![]() Edited by Gif2D, 05 October 2021 - 11:30. |
#95
Posted 05 October 2021 - 11:34

Insa cantitatea de aer nu e tot aia functie de apasarea pedalei, si deci nici cea de combustibil. Daca ai impresia ca cuplul dezvoltat de un motor e acelasi indiferent ca ai apasata pedala la 10% sau la 100% nu doar ca nu esti documentat, insa nici cu intuitia nu stai prea grozav. Varzuca si in capul tau. |
#96
Posted 05 October 2021 - 11:36

… Daca la un SUV de 2 tone 400 de kg de baterii in plus sunt o crestere maricica, dar "inghitibila", la o motocicleta de 180 kg 60 kg de baterii se simt, fie ele montate cat mai jos posibil.… [ https://player.vimeo.com/video/522617200 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by Gif2D, 05 October 2021 - 11:38. |
#97
Posted 05 October 2021 - 11:45

#98
Posted 05 October 2021 - 12:13

[ https://player.vimeo.com/video/509094278 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] 5.250 USD, vreo 22.400 lei. Și are 90 kilograme! ![]() SONDORS Metacycle said: The negative space in the frame will ultimately offer three different accessory packages: an approximately 3 kWh auxiliary battery, a Level 2 fast charger, and a storage box. Edited by Gif2D, 05 October 2021 - 12:16. |
#99
Posted 05 October 2021 - 12:16

Daca ai planificat calatoria nu sacrifici confort. De exemplu pe noi pe mai apucă subit cheful de plimbare. În primăvară am dat o fugă la Constanța pur și simplu că așa ne-a venit după concertul lui Chirilă. Aveam jumătate de rezervor, mi-a luat 10 minute să fac plinul, asta cu tot cu luat apă, sandvișuri și ce mai era de luat de la OMV și "Hit the road, Jack!" Dacă aveam o baterie la 50% nu prea se punea problema de spontaneitate... |
#100
Posted 05 October 2021 - 12:22

Dacă aveam o baterie la 50% nu prea se punea problema de spontaneitate... General valabil este ca o masina electrica care sta in priza in curte sau in garaj e mereu incarcata. Din nou, exemplu din viata reala: bateria mea e mai mereu la 80% (ceea ce inseamna vreo 300Km) si eu inca nici nu am priza montata in garaj. Asta e scenariul in majoritatea zilelor. Rar se intampla sa bag masina in garaj sub 60% baterie. Edited by ro_explorer, 05 October 2021 - 12:22. |
#101
Posted 05 October 2021 - 12:25

General valabil în România este să stai la bloc...
Și măcar acolo ar fi putut primăria să pună niște prize simple. Sau măcar să poți face o "românească" și să poți trage un cablu din apartament! ![]() Unul dintre motivele pentru care am avut grijă să-mi închiriez locul relativ aproape de bloc! ![]() Edited by garett, 05 October 2021 - 12:26. |
|
#102
Posted 05 October 2021 - 12:32

General valabil în România este să stai la bloc... |
#103
Posted 05 October 2021 - 12:34

Tbh, sunt optimist, în câțiva ani se schimbă suficient de mult tehnologia.
N-am mai intrat demult pe plugshare, deja m-am mirat câte prize sunt în lucru la Galați! Edited by garett, 05 October 2021 - 12:36. |
#104
Posted 05 October 2021 - 13:05

Dar cine spune ca cele 10000 de masini ar trebui sa incarce toate cu 100 kwh? -este scenariul care va fi aplicabil când toți orășenii vor avea EV-uri -fiind vorba despre anii peste 2035, și luând în considerare evoluția tehnologiei, majoritatea „prizelor” vor putea genera puteri mari -toate vor fi încărcate seara/noaptea pt că ziua le utilizezi (procentul de mașini încărcate peste zi va fi mereu scăzut, pt deja prețul va fi exorbitant să-ncarci altundeva decât la propria priză) Si daca as lasa masina pe priza schuko noaptea, cu cei 2kwh pe care ii da priza, timp de 10 ore, as face autonomie cat mi-ar ajunge cel putin 2 saptamani de mers in oras. -2kwh x 10 h = 20 kw... succes la condus 14 zile prin oraș ![]() Nu cred ca are rost sa folosim exemple mult exagerate pentru a justifica anumite idei preconcepute a unora. inițiatorul a dorit o discuție „la rece”... de ce o iei tu personal. nu-nțeleg... ![]() Situatia speciala cand cineva incarca cu 100 kwh nu este regulă. -am zis, nu acum, dar peste numai 2 ani DA! - AZI îți place să alimentezi 50 litri într-un minut? ai face scandal dacă ai alimenta 50 litri într-o oră? -deci dacă ești la alimentara să cumperi lapte și miere, și stai 30 de minute, ai vrea să-ncarci cu viteză mare, nu ca melcul... Eu cred ca ar trebui sa se gandeasca mai serios la instalarea de prize, de putere mica, pe stalpii de iluminat din zonele cu parcari de masini, astfel incat noaptea sa o poti incarca adaugand astfel o autonomie rezonabila -e o soluție, dar implică schimbarea cablurilor; ele nu-s dimensionate pt încă 10kW la fiece stâlp dotat cu prize -soluții temporare nu ar fi indicat să se utilizeze, având în vedere costurile -de la început trebuie gândită problema d.p.d.v. al puterii mari necesare peste numai 3...5 ani (cabluri care să suporte sute amperi...) |
#105
Posted 05 October 2021 - 14:20

Simpatica masinaria. Insa mi se pare mult mai putin confortabila (stinghia aia cu 2 cm de spuma nu e prea atragatoare) sau practica (fie si cu porkbagaju optional) fata de un Niu NQi GTS Pro. Iar performantele sunt mai apropiate de un scuter electric mai high-end, decat de o Energica EVA EsseEsse 9+ (e drept ca nici costul nu e cat una din-aia). [ https://gearopen.com/wp-content/uploads/2018/08/020118-2018-energica-eva-esseesse9-Credit-Damiano-Fiorentini-26.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#106
Posted 05 October 2021 - 14:34

#107
Posted 05 October 2021 - 19:19

... pornind de la cazul special de al utilizatorilor de EV din Roamnia care se declara foarte multumiti de autonomia de 5-600 km obtinuta la viteze de deplasare foarte mici... Google Maps calculează timpul obținut pe un drum luand in calcul limitele legale pe acele sectoare de drum (unde mai pui că pe unele serpentine are trecut limita de 90 .. ceea ce clar nu o să poți atinge in regim normal). Ori faptul că tot timpul am reușit să ies un pic peste media de viteza data de Google Maps .. eu zic că înseamnă că am incercat să păstrez cat de mult posibil limitele legale. (Cu 3 copii in mașina .. chiar nu am nimic de demonstrat nimănui pe drum sau pe vre-un forum .. vreau sa ajungem tot timpul acasă în siguranță .. fara a încălca legea). A .. că sunt zmei care merg cu 130 pe drumuri de 90 .. mda .. bravo lor și sănătate. Cu EV-ul nu am ținut niciodată cardul de mașini in spate sau să ies sa o împing la deal că sa nu consume .. Dar na .. poate nu am suficienta experiența după aproape 40.000 km conduși doar electrice și probabil trebuie sa mai acumulez înainte să îmi mai dau cu părerea .. Ce face fiecare cu banii lui nu e treaba mea .. eu personal am incercat sa ofer informații din experiența mea .. mi se par irelevante discuțiile cu cei care au păreri de pe margine .. unii neavând nici 50km mersi cu o electrică .. dar știu ei că e nasol rău. Pentru unii confort înseamnă să nu te gândești unde trebuie sa încarci .. pentru alții să nu simți cum vibrează ceva sub tine .. sau cum miroase dimineața când pleci de acasă .. Am mai zis de multe ori .. suntem cu toții diferiți .. și asta e bine. Edited by rhadoo_ds, 05 October 2021 - 19:24. |
|
#108
Posted 05 October 2021 - 19:28

Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users