Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Sfaturi achizitie sistem off sau ...

Un director de la CJ și-a or...

Proxy error
 Samsung Galaxy Watch5 / Watch5 Pro

Problema instalare windows 10

Kia Sportage - pareri

Procesul Microsoft Edge repornest...
 Recomandare caști open earbu...

Lanterna in 3 trepte

Husa saltea temperatura spalare

Viteza scazuta extern digi Fiberl...
 Recomandare placa de baza, proces...

Unde pot gasi informații despre u...

Mac Shortcuts

Dureri de cap dupa ceas
 

La rece despre mașinile electrice - EV

* * - - - 5 votes
  • Please log in to reply
109 replies to this topic

#55
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,921
  • Înscris: 17.09.2007

View Postro_explorer, on 04 octombrie 2021 - 13:04, said:

S-a incercat deja faza cu schimbul automat de baterii la statii - a fost asa ceva in California pe primele versiuni de model S, ca proiect pilot. Un mare mare fail.
Eu, in conditiile in care merg deja full electric de ceva vreme, nu as vrea asa ceva. Sunt perfect fericit si consider ca in conditiile prezente de dezvoltare a tehnologiei, starea curenta de statii de incarcare (AC rezidential, DC pentru tranzit) este optima. Problema e ca nu e implementatat la fel peste tot, de unde si impresii gresite.
Ma, rog, exista si exceptia Nio https://www.electriv...pping-stations/
Sunt curios privind functionarea/anduranta, acum ca au ajuns un Europa (ca in China sincer nu prea am incredere in datele publicate). Posibil sa fie ok, asta nu invalideaza argumentele tale/onzaueb

#56
onzaueb

onzaueb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,004
  • Înscris: 18.06.2007

View Postgushpi, on 04 octombrie 2021 - 13:56, said:

nu e vb de „aramă” sau altceva neconstructiv
e vb că mereu, pe durata de implementare a unei noi soluții într-un domeniu au apărut piedici de tot soiul
(alt exemplu: am fost uimiți ce frumos a înlocuit plasticul sticla și ne-am bucurat că nu ne mai tăiam cauciucurile la bicle..., dar după 20 de ani mor balenele de la cât plastic e-n oceane Posted Image )

DAAAR deșeurile de plastic au apărut independent de noi, cei ce am fost „forțați” să bem din pet-uri

ar trebui ca astfel de exemple să facă cârmuitorii să găsească soluții și la deșeurile din acumulatori - ÎNCĂ de acum!
că astfel de deșeuri vor fi, chiar dacă ideea mea e una proastă...

oricum, mie-mi place forumul softpedia pt că e un altfel de philips 66

https://studylib.net...394/phillips-66

Nu-mi place sintagma "idee proasta" si nu am vrut sa transmit mesajul asta, imi cer scuze daca asta s-a inteles. Ci ca in tarisoara asta abia se monteaza si se intretin cateva statii DC fast charge si AC, care nu necesita mare lucru in materie de munca si investitii initiale si mentenanta ulterioara. Iar statii care sa faca acest switch in cateva minute in mintea mea ar presupune o rampa, spatii de depozitare si incarcare baterii total automatizate, si imi vine greu sa cred ca pot fi bine intretinute si aprovizionate in tara lui "las-o ba ca merge-asa". Apoi producatorii auto si de baterii ar trebui sa se inteleaga la un standard, lucru care mi se pare aproape imposibil, dat fiind ca masini diferite au cerinte diferite de putere furnizata, forma, capacitate, greutate. Gen nu vad cum un ID4 ar putea folosi aceeasi baterie ca un Spring, e-up sau invers. Si vezi si cum standardul OBD2 este obligatoriu de multi ani, dar niciun producator nu ofera informatii despre toate subansamblele masinii pe acelasi canal sau in mod usor de obtinut de oricine are un cititor OBD2. Si un standard de-asta e extrem de simplu de facut fata de un standard de baterie.
Dar cine stie, poate viitorul ne rezerva surprize placute.
Dar altfel, cel putin momentan, cred ca e mai practic sa existe statii de incarcare pe modelul benzinariilor cu care suntem obisnuiti plus statii in parcarile publice sau private (non-rezidentiale).

Edited by onzaueb, 04 October 2021 - 14:28.


#57
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,713
  • Înscris: 15.12.2009
Daca tot vorbim "La rece despre mașinile electrice - EV", trebuie sa mentionez si aici ca, cel putin in cazul Tesla Model 3 LR, autonomia reala, pe care te poti baza si pe baza careia poti sa te pornesti la drum este de 300-350Km (in functie de cat de greu ai papucul drept). Marketingul WLTP zice 614Km la masina asta. Deci IRL ai 60%.

Nu as recomanda nimanui sa ia in considerare o distanta mai mare de atat decat daca are de gand sa opreasca tot ce se cheama climatizare, sa mearga cu maxim 60-70 Km/h si sa accelereze ca si cum ar avea doar 10CP la masina. In conditiile astea poti chiar depasi WLTP-ul .... dar aia nu e viata :)

Cum Tesla e considerata cea mai eficienta masina din lumea EV actuala, as zice ca asta este o referinta de aplicat tuturor masinilor electrice cand vrei sa evaluezi chestii ca distanta certa acoperita cu o incarcare.

Edited by ro_explorer, 04 October 2021 - 14:53.


#58
End-L-user

End-L-user

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,440
  • Înscris: 30.01.2008

View Postro_explorer, on 04 octombrie 2021 - 14:52, said:

Marketingul WLTP zice 614Km la masina asta. Deci IRL ai 60%.
Testele WLTP sunt ceva gen 70% urban plus vreo 30% centura cu viteze de ~70 km/h. Daca mergi la viteze de autostrada pe vreme rece, evident ca vei avea mult mai putin. Conform ev-database.org, autonomia in acest caz e vreo 355 km.

#59
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,713
  • Înscris: 15.12.2009
Indiferent cum e masurat WLTP, este o valoare falsa, fără aplicabilitate în lumea reala.
Eu am 2 numere în COC : wltp și wltp city. Primul e 614, al doilea e 790 km.... Utopie perfecta pentru creduli.
IRL numerele alea sunt 350 și 600, dacă mergi liniștit.

#60
LiviuGeo

LiviuGeo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 327
  • Înscris: 10.11.2005

View Postro_explorer, on 04 octombrie 2021 - 16:31, said:

Indiferent cum e masurat WLTP, este o valoare falsa, fără aplicabilitate în lumea reala.

Aplicabilitatea este data de faptul ca poti compara masini pe baza aceluiasi scenariu. Faptul ca tu ai talpa mai grea nu inseamna ca e o valoarea falsa. Ci nu e reprezentativa pentru stilul tau de condus. Nici eu nu scot WLTP-ul, dar stiu persoane care fac asta constant. Insa merg mai incet si mai potolit. E simplu.

#61
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,713
  • Înscris: 15.12.2009
Da, asta e rolul principal al ciclului WLTP .. dar e atat de nerealist incat ramane doar o unealta de comparatie intre masini. Macar ciclul EPA al americanilor este mai apropiat de realitate, dar tot optimist.
WLTP-ul insa, e prea al dracului de optimist. Aia nu e viata .. sa conduci in stil WLP ... mai degraba vand masina, sincer.

#62
Fujitsu

Fujitsu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 967
  • Înscris: 06.08.2006
Aplici un coeficient subunitar la valorile WLTP și … surpriza - obții autonomia reala dorita 😇

#63
Groot

Groot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,021
  • Înscris: 16.11.2014

View Postro_explorer, on 04 octombrie 2021 - 14:52, said:

si sa accelereze ca si cum ar avea doar 10CP la masina.

Motorul electric este alta mancare de peste decat motorul termic. Ala electric are o eficienta apropiata de 100%, ala termic undeva la 35-40% si in plus de asta motorul termic consuma mai mult cand nu este in zona optima de cuplu maxim. Adica consumi benzina mai multa ridicand turele si departandu-te de cuplu ca sa mentii sau sa maresti puterea motorului.

Motorul electric are cuplu maxim tot timpul.

Iar cum legea conservarii energiei zice ca pentru lucru mecanic X consumi energie Y, nu conteaza cat de tare sau lent accelerezi pana la o anumita viteza, energia consumata e tot aia.

Edited by Groot, 04 October 2021 - 19:27.


#64
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,713
  • Înscris: 15.12.2009

View PostGroot, on 04 octombrie 2021 - 19:25, said:

Iar cum legea conservarii energiei zice ca pentru lucru mecanic X consumi energie Y, nu conteaza cat de tare sau lent accelerezi pana la o anumita viteza, energia consumata e tot aia.
Da, la teorie stam buine, practica ne omoara ...
Ce eficienta au controllerele motoarelor sau chiar motoarele in sine cand bagi curent mare in ele?
Cate pierderi sunt in baterii, in rezistenta lor interna cand tragi mult curent din ele?

Ei, acolo se duce energia suplimentara cand accelerezi repede ... ca daca ar fi baterii, bobile si controllere ideale da, ceea ce spui tu se va aplica 1:1 ... altfel este jale ... si nu ma intelege gresit ... nu vorbim de 10-15% diferenta ci de 100% diferenta.
In plus, daca franezi des (regenerativ, bineinteles) recuperezi cel mult 70% din energia cinetica, restul se duce in caldura prin ineficienta sistemelor. Chiar si incarcarea DC se face cu cca 85% eficienta .. 15% se duc in aer ... la propriu.

Iti fac inregistrare din BMS direct, cu "scan my tesla" daca nu crezi, in regim de accelerat lent si rapid ... si ai sa vezi exact puteri, cuplu, tot .... cat iese din baterie, cat intra in motoare, etc ...
Diferenta e uriasa.

#65
Groot

Groot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,021
  • Înscris: 16.11.2014
E o varza in capul tau. Si mai renunta la punctele alea de suspensie in exces ca arata ca o voma.

#66
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,713
  • Înscris: 15.12.2009
De obicei când nu mai ai argumente o dai în bălării?
Hai, învață-mă tu cum e. Bineînțeles, dacă nu ți s-a facut rău de la punctele mele de suspensie.....

Hai, lumineaza-mă te rog, ca sa nu mor prost, nu de alta. Înainte de a începe sa îți expui teoria îți recomand totuși sa citești un pic.

#67
DarthBane

DarthBane

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,486
  • Înscris: 22.03.2021

View Postro_explorer, on 04 octombrie 2021 - 14:52, said:

Daca tot vorbim "La rece despre mașinile electrice - EV", trebuie sa mentionez si aici ca, cel putin in cazul Tesla Model 3 LR, autonomia reala, pe care te poti baza si pe baza careia poti sa te pornesti la drum este de 300-350Km (in functie de cat de greu ai papucul drept). Marketingul WLTP zice 614Km la masina asta. Deci IRL ai 60%.

Nu as recomanda nimanui sa ia in considerare o distanta mai mare de atat decat daca are de gand sa opreasca tot ce se cheama climatizare, sa mearga cu maxim 60-70 Km/h si sa accelereze ca si cum ar avea doar 10CP la masina. In conditiile astea poti chiar depasi WLTP-ul .... dar aia nu e viata :)

Cum Tesla e considerata cea mai eficienta masina din lumea EV actuala, as zice ca asta este o referinta de aplicat tuturor masinilor electrice cand vrei sa evaluezi chestii ca distanta certa acoperita cu o incarcare.

Ești surprinzător omule...

Oricum, respect și jos pălăria pt niște informații relativ incomode venite din partea unui user de tesla 3.

View PostGroot, on 04 octombrie 2021 - 19:25, said:


Motorul electric are cuplu maxim tot timpul.


Și la 100 rpm, și la 10.000 rpm ?
Ești amabil sa ne explici și nouă cum se întâmplă acest fenomen ciudat ?

#68
Fujitsu

Fujitsu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 967
  • Înscris: 06.08.2006

View PostDarthBane, on 05 octombrie 2021 - 02:00, said:

Și la 100 rpm, și la 10.000 ? … cum se întâmplă acest fenomen ciudat ?
Cum se întâmpla n-as putea sa spun, dar cert e ca îmi place enorm sa-i las in spate pe toți șoferii de mașini termice (inclusiv pe cei cu cai mulți, care recupereaza apoi după ce turează motorul) când plec de pe loc la semafor 😃

#69
rhadoo_ds

rhadoo_ds

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,137
  • Înscris: 19.02.2007

View Postro_explorer, on 04 octombrie 2021 - 20:19, said:


... Chiar si incarcarea DC se face cu cca 85% eficienta .. 15% se duc in aer ... la propriu...


Nu știu cum e la M3 .. dar la Kona eficienta încărcării pe DC e între 95 și 99 % (pt stațiile de 50kW) .. măsurat la fiecare încărcare de 5 luni și ~25k km.
Pe AC e între 83 și 89% .. dar acolo sunt mai multe variabile pe traseu ..

#70
Fujitsu

Fujitsu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 967
  • Înscris: 06.08.2006

View Postrhadoo_ds, on 05 octombrie 2021 - 04:46, said:


.. dar la Kona eficienta încărcării pe DC e între 95 și 99 %
La a mea nu a fost așa. Un pic peste 90%, dar nu chiar 99%

Quote

Pe AC e între 83 și 89% .. dar acolo sunt mai multe variabile pe traseu ..
Aici sunt de acord, cam 83 - 85%.

#71
rhadoo_ds

rhadoo_ds

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,137
  • Înscris: 19.02.2007
Eu vb despre ce raporta statia că a livrat și despre ce raporta mașina că a intrat în baterie.
Acum, daca una dintre ele minte ...

La alte încărcări, tot la aceeași statie, a fost eficienta mai mica .. doar că idee.

Attached Files


Edited by rhadoo_ds, 05 October 2021 - 05:12.


#72
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 21,109
  • Înscris: 22.05.2003
MArele elefant din camera e acelasi ca si la ICE = CONSUMUL REAL, doar ca la EV el e momentan mai invizibil.

La 130 Km/h injuri.
Daca treci de 130 km/h inseamna ca deja vezi DC sau casa in zare.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate