Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Saltele de la Mobexpert

Sonda temperatura exterioara - cu...

SAME laser
 Utilizare silicon sanitar in exte...

Modalitatea corecta de a fiscaliz...

Formular 230 Asociatii

Definitia termenului de "neom...
 Ce banci folositi in UK?

Nati Badea, nepotism la privat

5 GHz merge cu intermitențe

Depistat pozitiv COVID-19
 Dilemele moderne ale femeilor...

Camera supraveghere video PNI Hou...

Adio plafonare tarife energie!

Alegere Electrician Autorizat ANR...
 

La rece despre mașinile electrice - EV

* * - - - 5 votes
  • Please log in to reply
109 replies to this topic

#37
gear

gear

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,068
  • Înscris: 12.09.2005

 sandel1, on 02 octombrie 2021 - 14:41, said:

Nici măcar, că panourile astea au prostul obicei să dea curent ziua când tu ești plecat la muncă. Și atunci cum mai încarci mașina?

In 2-3 luni speram ca se rezolva si problema asta prin OUG care e in lucru.
Produci ziua si consumi noaptea, adica compensare de 1:1.
Asta pana in 2030, pe urma se trece din nou la compensare financiara.
De aia am si scris gratis 10 ani.

Edited by gear, 02 October 2021 - 15:02.


#38
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,783
  • Înscris: 01.03.2013

 gear, on 02 octombrie 2021 - 14:58, said:

Mie mi se pare rezonabila statia asta. Intrii la supermarket, faci cumparaturile si in 2 ore ai 40 kw in baterie.
https://chargingshop...wifi-rfid-copy/
Este statie AC (Type 2), deci puterea de incarcare este limitata de convertorul AC/DC on-board al masinii.
Majoritatea sunt in jur de 3 - 6 - 7.2 kW,  unele 11 kW, si foarte rar mai mult de 11 kW.

Acum si cazul meu particular: eu conduc EV de placere.
Aveam o masina pe benzina uzata, era vremea s-o schimb, am testat 2 - 3 EV si mi s-a pus pata ca imi place foarte mult cum se conduce si cum se merge cu un EV.
Si chiar daca am platit mai mult pe masina, o sa am costuri mai mici de intretinere. Stau la curte, incarc de la retea, panouri fotovoltaice oricum aveam si fara masina electrica, si ... aia e. Da, ziua probabil sunt la serviciu, dar doar de luni pana vineri. Sambata si Duminica sunt acasa iar bateria masinii ma tine 2 saptamani.

Fac 70% din rulaj in oras...20 % in judet...5% in judete invecinate si 5% un concediu in strainatate. Daca e mai departe de 400 - 500 Km, prefer sa iau avionul. Si asta a fost valabil pentru mine si cand aveam masina pe benzina. Nu mi-am schimbat "stilul de viata" de cand am EV.

PS: Am mers cu 130 Km/h pe autostrada, am depasit tot ce mergea mai lent de 130 Km/h, si mi-a consumat 18.6 kWh/100 Km, vara, cu A/C pornit.
La 58 kWh utilizabili, asta inseamna putin peste 300 Km autonomie. Google zice ca Bucuresti - Constanta este 224 Km, deci as ajunge de la Bucuresti la Constanta fara probleme.

Dar mai este un aspect: eu si familia mea, cam dupa vreo 2 ore de condus, vrem pauza. Si asta a fost valabil pentru mine si cand aveam masina pe benzina.

PS: Important sa separam Romania de restul lumii civilizate.
In Germania s-a lansat anul acesta un proiect cu ajutoare de la stat pentru instalarea de statii de incarcare asa incat in orice moment sa ai o statie de incarcare la 10 minute de mers.

Edited by kolfleading, 02 October 2021 - 18:05.


#39
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,190
  • Înscris: 11.01.2013

 gear, on 02 octombrie 2021 - 14:58, said:


Mie mi se pare rezonabila statia asta. Intrii la supermarket, faci cumparaturile si in 2 ore ai 40 kw in baterie.
https://chargingshop...wifi-rfid-copy/

La anu' o sa se instaleze cam 1500 statii de 22 kW,  cu acces la public, printr-o finantare a Ministerului Energiei.
Plus estimez eu vreo 100 statii de 50 kW, DC.

Si mai sunt si alte finantari pentru statii de incarcare.

Dar pentru confortul posesorilor de masini electrice ar trebui sa apara cateva zeci de statii de fast charging (de minim 120 kW) pe autostrazi.
Arunci cu KW aia de parca ar iesi din pamant ca boabele de nisip. Nu ar trebui luati dintr-o retea si asa depasita de situatie. Acum va fi depasita de situatie exponential.
Cel mai eco mijloc de deplasare: se alimenteaza cu iarba si apa gratis de pe marginea drumului si scoate pe teava de esapament doar ingrasamant pentru plante. Dii calutule, diii!

#40
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,159
  • Înscris: 01.01.2010
Adevarul este ca si daca mergem cu carutele, mari giganti economici, tot vor ploua. Omul de rand, nu poate schimba absolut nimic, mai ales romanul.

#41
bullterrorist

bullterrorist

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,695
  • Înscris: 18.10.2007
Foarte la rece vorbind: nu sunt responsabile restul tarilor ca noi suntem mai handibell!

Situatia asta imi aminteste de discutiile cu telefonia mobila (zap, dialog, conex) "ca nu merita", " ca costa mult" ca nu ai semnal........ daca aveti varsta mea stiti povestea.

Astazi nu stam sa numaram cate sms-uri am trimis, sunam pe orice numar din lume si nu umblam dupa cartele gratis. lumea a mers inainte iar noi ne-am agatat de coada.

Exact asta se va intampla cu ev-urile, mai in gluma mai in serios o sa votam primarul care promite mai multe statii de inarcare. Iar despre costuri: un sonny-ericcson bun de tot era 200 coco astazi cam totul e peste 1000 si totusi baba de la piata are iphone :)

#42
Fujitsu

Fujitsu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 968
  • Înscris: 06.08.2006
O soluție ar fi și modernizarea transportului in comun: autobuze electrice in număr suficient și cu frecventa care sa asigure o deplasare civilizata. In paralel și transportul feroviar pentru deplasări intre localități.
Atunci, mai putini oameni ar avea nevoie de mașina personală.
In completare, pentru unele deplasări necesare cu mașina ar fi utile Electricele in sistem sharing - o folosești contra cost doar când ai nevoie.

#43
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,783
  • Înscris: 01.03.2013

 Fujitsu, on 03 octombrie 2021 - 07:56, said:

O soluție ar fi și modernizarea transportului in comun: autobuze electrice in număr suficient și cu frecventa care sa asigure o deplasare civilizata.
Si interzicerea masinilor personale in orase. Sau sa fie permis accesul doar contra unei taxe care sa te descurajeze sa intri in oras daca nu-i neaparat nevoie.
Sa fie permise doar masini pt. servicii tip taxi si alea sa fie doar EV-uri.

 Fujitsu, on 03 octombrie 2021 - 07:56, said:

In completare, pentru unele deplasări necesare cu mașina ar fi utile Electricele in sistem sharing - o folosești contra cost doar când ai nevoie.
Masina de inchiriat electrica in orase.
Masina de inchiriat pe benzina pentru drumuri lungi.

Edited by kolfleading, 03 October 2021 - 08:24.


#44
End-L-user

End-L-user

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,441
  • Înscris: 30.01.2008

 Fujitsu, on 03 octombrie 2021 - 07:56, said:

O soluție ar fi și modernizarea transportului in comun: autobuze electrice in număr suficient și cu frecventa care sa asigure o deplasare civilizata. I

Parerea mea (hac) e ca autobuzele pur electrice sunt o risipa de metale rare. Eu as prefera o versiune de troleibuze (firobuze, pentru 'vestici') hibride. Suficienta baterie cat pentru, sa zicem, 25 km autonomie, insa conectare la fir pe artere majore (pui fir doar pe ele, ca sa nu umpli orasul de sarme). Si foarte important, tramvaie (plus sinele aferente) mai multe. O garnitura de tramvai cu 3 corpuri cara cat 3 troleibuze/electrobuze nearticulate, insa consuma doar cam cat 2 (datorita unor eficiente specifice).

 Fujitsu, on 03 octombrie 2021 - 07:56, said:

In completare, pentru unele deplasări necesare cu mașina ar fi utile Electricele in sistem sharing - o folosești contra cost doar când ai nevoie.

Avem un inceput prin Spark si Teleport, insa ar trebui extins conceptul.

#45
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,664
  • Înscris: 14.11.2004
Spring in oras si un Higlander/RAV4 hibrid pentru exterior si concedii, ambele au destul verde sa nu ai probleme pe termen lung iar Spring este mai benefic decat o trotineta si mai ieftin decat o Spark/alt car share EV.

#46
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,930
  • Înscris: 17.09.2007

 Courage, on 02 octombrie 2021 - 09:14, said:

In orice discuție despre despre femei, mașini și fotbal, imediat derapează argumentul logic și se ajunge la patimi/talibanisme.
Intotdeauna se ajunge la asta cand argumentele logice au rolul doar pentru a sustine o optiune pur personala si a desconsidera alte optiuni.
Pe de alta parte e cam greu sa aduci argumente logice la capitole gen ,,femeia mea, masina mea, echipa mea", adica subiecte exclusiv personale.
Eu nu consider masina decat un mijloc de transport, sunt intr-un oras mic (Tg-Jiu) si prefer sa merg pe jos si uneori sa iau taxi decat sa aglomerez traficul; deplasari doar in weekend/concedii/delegatii.
Consecinta e ca masina sta pe locul de parcare 80% si sunt constient de ineficienta economica/locativa dar pentru mine pana apar optiuni mai bune de inchiriere auto raman cu actuala masina.
Momentan in aceste conditii (plus lipsa locuri de incarcare stand la bloc) o masina electrica personal nu mi-ar aduce nici un beneficiu, am alte prioritati pentru cheltuirea banilor.
Pe de alta parte, la nivel logic nu am cum sa nu sustin electrificarea, in mod cert situatia actuala e una de conjunctura iar ICE reprezinta de mult timp o linie moarta din punct de vedere al perspectivelor, ba mai mult, o piatra de moara in dezvoltarea urbana: nu vorbim doar de poluarea prin nerespectarea standardelor sau a ITP fraudulos ci si de imposibilitatea corectiei acestei probleme, cat timp ai o masa mare de alegatori cu afumatori in proprietate e cam greu sa adopti masuri de imbunatatire privind sanatatea, transportul in comun civilizat, etc.

 Courage, on 02 octombrie 2021 - 09:14, said:

Problema este ca la noi majoritatea populației de la oraș sta la bloc (nu e ceva normal) și nu are parcare, deci nu poate avea o mașină EV de oraș.
Ai vreo statistica care sa sustina asta? Uite la nivel european https://ec.europa.eu...ng/bloc-1a.html

Attached Files


Edited by Hansolo, 04 October 2021 - 08:42.


#47
gushpi

gushpi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,692
  • Înscris: 17.01.2012

 Courage, on 02 octombrie 2021 - 09:14, said:

...
1. Ai nevoie de automobile hibrid cat mai bune și cu baterie cât mai mare.

de acord!

2. Încurajarea mașinilor mici, EV de oraș, cu încărcare rapidă pe Type 2 (ex Zoe).
Paradoxal, mașinile tot cresc în dimensiuni.

-e „impresionant” că pentru mașinile EV se păstrează același tip de caroserie, cu toate că filozofia de utilizare/exploatare a motorului electric e total diferită
-în plus: gabaritele cresc încontinuu și nu numai din cauza măririi capacităților acumulatorilor

3. Realizarea unor reale șosele de centura (tranzit) cu 3-4 benzi/sens + poduri, nu mizeriile de sensuri giratorii care blochează totul.

-soluția asta e aplicabilă la orice tip de poluator :P

4. Interzicerea mașinilor poluante în din ce în ce mai multe zone din oraș, TREPTAT.

-funcționează-n țări făr-de atâta corupție... :(


5. ergonomia în utilizarea unor obiecte noi a fost crescută la maxim prin armonizare și standardizare
-plecăm de la exemplul banalului cablu de date/încărcare al telefoanelor mobile: la-nceput erau 50 de tipuri (și era rău), apoi am ajuns la eternul USB
-tot așa eu văd în standardizarea acumulatorilor o soluție de creștere a autonomiei EV-urilor
-aș plasa toți acumulatorii sub podea, ar avea un sistem simplu de conectare/deconectare
-oprești la stația de schimb, vine căruciorul preia descărcații și aduce încărcații - cred că-n 5...10 minute e gata
-se stabilește un tarif compus din elementele: preț/kwh, preț închiriere, preț/depreciere acumulator, profit
-capacitatea acumulatorilor încărcați se poate stabili cu precizie chiar și azi

DE CE să rămânem blocați în sintagma: BATERIA MEA? :o

acest fapt va rezolva și problema locuitorilor de la bloc - care-s grosul utilizatorilor de mașini în orașe!

#48
onzaueb

onzaueb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,004
  • Înscris: 18.06.2007

 gushpi, on 04 octombrie 2021 - 09:46, said:

5. ergonomia în utilizarea unor obiecte noi a fost crescută la maxim prin armonizare și standardizare
-plecăm de la exemplul banalului cablu de date/încărcare al telefoanelor mobile: la-nceput erau 50 de tipuri (și era rău), apoi am ajuns la eternul USB
-tot așa eu văd în standardizarea acumulatorilor o soluție de creștere a autonomiei EV-urilor
-aș plasa toți acumulatorii sub podea, ar avea un sistem simplu de conectare/deconectare
-oprești la stația de schimb, vine căruciorul preia descărcații și aduce încărcații - cred că-n 5...10 minute e gata
-se stabilește un tarif compus din elementele: preț/kwh, preț închiriere, preț/depreciere acumulator, profit
-capacitatea acumulatorilor încărcați se poate stabili cu precizie chiar și azi

DE CE să rămânem blocați în sintagma: BATERIA MEA? Posted Image

acest fapt va rezolva și problema locuitorilor de la bloc - care-s grosul utilizatorilor de mașini în orașe!

Ma indoiesc ca e o idee buna sau ca face bine bateriilor faptul ca stau zile-saptamani incarcate la 100%. Iar prin asta ajungem la o dilema pe care nu o dorim oricum, mult mai multe baterii decat masini deci consumam resurse care apoi stau in depozite. Si asa o masina (in general, nu doar electrica) sta marea parte a vietii ei parcata.
In plus trebuie automatizat procesul de montare-demontare, n-as avea incredere in vreun gigel sa se apuce sa demonteze bateria de pe masina. Si chiar automatizat, tot n-as avea incredere in demontari-montari repetate a unor suruburi serioase (care tin 4-500 kg prinse de sasiul masinii), furtunele de lichid de racire plus contactori de mare voltaj. Daca bateria pe care o las sau o primesc la schimb e lovita, zgariata, defecta?
Si realist vorbind, crezi ca doar 5-10 minute dureaza sa aduci o baterie langa masina, sa dai jos alta apoi sa o montezi pe cealalta? Cine stie cate suruburi groase, furtunele de racire plus cablurile de mare voltaj? Timp in care ce faci, urmaresti de langa masina cum se intampla procesul? Daca stau 3-4 masini la coada, cat crezi ca dureaza asteptarea? Cati oameni sau statii de schimb poti folosi simultan, adica cat de mare sa fie spatiul pentru a servi macar 4 masini? Le pui practic cate o rampa, presupun, o rampa care costa mai mult decat o statie DC, apoi depozitul, apoi intretinerea bateriilor, rampelor etc.
Personal nu cred ca e o solutie, e prea multa munca si sunt multe costuri in plus (rampe, stocare, incarcare, verificare, aprovizionare baterii, oameni care sa repare rampele care avand multe componente in miscare vor ceda mai devreme sau mai tarziu etc).
Cu statii DC practic faci o parcare si la fiecare loc ai 1 statie de incarcare. Omul pune cablul de incarcare si merge la treaba lui 15-30 min. Tehnologiile bateriilor si de incarcare vor evolua, directia e clara.

Edited by onzaueb, 04 October 2021 - 11:16.


#49
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,783
  • Înscris: 15.12.2009

 gushpi, on 04 octombrie 2021 - 09:46, said:

DE CE să rămânem blocați în sintagma: BATERIA MEA? Posted Image
Pentru ca e cel fezabil dpdv economic pe termen lung.

#50
gushpi

gushpi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,692
  • Înscris: 17.01.2012
„Tehnologiile bateriilor si de incarcare vor evolua, directia e clara.”

ceea ce va face ca procesul descris de mine să fie ȘI mai fezabil!
(baterii dimensional mai mici - poate grafenul va ajuta la asta!, încărcare mai rapidă, manipulare considerabil mai ușoară)

cred că toate semnele alea de-ntrebare (ale tale) au fost în mintea omului și când au trecut de la 'jdemii de mufe de conectare la una singură...
ba chiar ori de câte ori a trebuit să standardizeze ceva...

o stație imaginată de mine ar putea să funcționeze aproape exclusiv solar în perioada aprilie...octombrie
sutele de mii de autovehicole ale celor de la bloc - cum îți imaginezi că se vor încărca altfel?
cu rețea de cartier? :o
-nu e loc de parcare pt toate, darămite să ai și priză lângă ele :(
-ar trebui stații de transformare de la 10 kv la 400 V la fiecare cvartal de blocuri
-ar trebui o stație de transformare de la 110 kv la 10 kv pt fiecare cartier
-UNDE le bagi?

că va fi o cantitate considerabilă de baterii pe drumuri este problema celor care vor trecerea TUTUROR pe electric, nu a mea!

#51
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,783
  • Înscris: 15.12.2009
S-a incercat deja faza cu schimbul automat de baterii la statii - a fost asa ceva in California pe primele versiuni de model S, ca proiect pilot. Un mare mare fail.
Eu, in conditiile in care merg deja full electric de ceva vreme, nu as vrea asa ceva. Sunt perfect fericit si consider ca in conditiile prezente de dezvoltare a tehnologiei, starea curenta de statii de incarcare (AC rezidential, DC pentru tranzit) este optima. Problema e ca nu e implementatat la fel peste tot, de unde si impresii gresite.

#52
End-L-user

End-L-user

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,441
  • Înscris: 30.01.2008
Un nene numit Shai Agassi a incercat asta, cu o firma numita Better Place. N-a mers, multe probleme logistice, a dat faliment dupa cativa ani.

Aia de la Tesla au avut o tentativa pe tema asta, insa au renuntat la idee din cauza ca au fost nevoiti sa adauge cateva zeci de kile de blindaj suplimentar pe baterii si sa le reproiecteze, deoarece cateva masini au luat foc din cauza impactului a diverse fragmente de pe drum cu pachetul de baterii.

E posibil ca, la un moment dat in viitor, daca apare alta compozitie a bateriilor, si o alta dispunere a pachetului, mai usor de extras, sa reapara o varianta mai avansata a conceptului. Insa in momentul de fata nu este fezabil.

#53
onzaueb

onzaueb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,004
  • Înscris: 18.06.2007

 gushpi, on 04 octombrie 2021 - 12:57, said:

o stație imaginată de mine ar putea să funcționeze aproape exclusiv solar în perioada aprilie...octombrie
sutele de mii de autovehicole ale celor de la bloc - cum îți imaginezi că se vor încărca altfel?
cu rețea de cartier? Posted Image
Nu neaparat, poate doar AC sau DC "lente". DC rapide pot fi in parcari non-resedinta.

Quote

-nu e loc de parcare pt toate, darămite să ai și priză lângă ele Posted Image
Aici e vorba de alte probleme, gen prea multe masini intr-un oras prea mic, iar eu m-am referit la statii de incarcare cu locuri de parcare, gen benzinariile, nu de resedinta; nu e fezabil ca absolut fiecare parcare de resedinta sa aibe statie de incarcare, mai ales daca bateriile si tehnologia de incarcare vor evolua, lucruri cu care si tu esti de acord.

Quote

că va fi o cantitate considerabilă de baterii pe drumuri este problema celor care vor trecerea TUTUROR pe electric, nu a mea!
Si aici ti-ai dat arama pe fata, nu vrei sa propui o solutie buna, ci o solutie nepractica doar ca sa deviezi de la o discutie constructiva.

Edited by onzaueb, 04 October 2021 - 13:38.


#54
gushpi

gushpi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,692
  • Înscris: 17.01.2012
nu e vb de „aramă” sau altceva neconstructiv
e vb că mereu, pe durata de implementare a unei noi soluții într-un domeniu au apărut piedici de tot soiul
(alt exemplu: am fost uimiți ce frumos a înlocuit plasticul sticla și ne-am bucurat că nu ne mai tăiam cauciucurile la bicle..., dar după 20 de ani mor balenele de la cât plastic e-n oceane :( )

DAAAR deșeurile de plastic au apărut independent de noi, cei ce am fost „forțați” să bem din pet-uri

ar trebui ca astfel de exemple să facă cârmuitorii să găsească soluții și la deșeurile din acumulatori - ÎNCĂ de acum!
că astfel de deșeuri vor fi, chiar dacă ideea mea e una proastă...

oricum, mie-mi place forumul softpedia pt că e un altfel de philips 66

https://studylib.net...394/phillips-66

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate