![]() |
Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
La rece despre mașinile electrice - EV

#37
Posted 02 October 2021 - 15:01

Nici măcar, că panourile astea au prostul obicei să dea curent ziua când tu ești plecat la muncă. Și atunci cum mai încarci mașina? In 2-3 luni speram ca se rezolva si problema asta prin OUG care e in lucru. Produci ziua si consumi noaptea, adica compensare de 1:1. Asta pana in 2030, pe urma se trece din nou la compensare financiara. De aia am si scris gratis 10 ani. Edited by gear, 02 October 2021 - 15:02. |
#38
Posted 02 October 2021 - 18:04

Mie mi se pare rezonabila statia asta. Intrii la supermarket, faci cumparaturile si in 2 ore ai 40 kw in baterie. https://chargingshop...wifi-rfid-copy/ Majoritatea sunt in jur de 3 - 6 - 7.2 kW, unele 11 kW, si foarte rar mai mult de 11 kW. Acum si cazul meu particular: eu conduc EV de placere. Aveam o masina pe benzina uzata, era vremea s-o schimb, am testat 2 - 3 EV si mi s-a pus pata ca imi place foarte mult cum se conduce si cum se merge cu un EV. Si chiar daca am platit mai mult pe masina, o sa am costuri mai mici de intretinere. Stau la curte, incarc de la retea, panouri fotovoltaice oricum aveam si fara masina electrica, si ... aia e. Da, ziua probabil sunt la serviciu, dar doar de luni pana vineri. Sambata si Duminica sunt acasa iar bateria masinii ma tine 2 saptamani. Fac 70% din rulaj in oras...20 % in judet...5% in judete invecinate si 5% un concediu in strainatate. Daca e mai departe de 400 - 500 Km, prefer sa iau avionul. Si asta a fost valabil pentru mine si cand aveam masina pe benzina. Nu mi-am schimbat "stilul de viata" de cand am EV. PS: Am mers cu 130 Km/h pe autostrada, am depasit tot ce mergea mai lent de 130 Km/h, si mi-a consumat 18.6 kWh/100 Km, vara, cu A/C pornit. La 58 kWh utilizabili, asta inseamna putin peste 300 Km autonomie. Google zice ca Bucuresti - Constanta este 224 Km, deci as ajunge de la Bucuresti la Constanta fara probleme. Dar mai este un aspect: eu si familia mea, cam dupa vreo 2 ore de condus, vrem pauza. Si asta a fost valabil pentru mine si cand aveam masina pe benzina. PS: Important sa separam Romania de restul lumii civilizate. In Germania s-a lansat anul acesta un proiect cu ajutoare de la stat pentru instalarea de statii de incarcare asa incat in orice moment sa ai o statie de incarcare la 10 minute de mers. Edited by kolfleading, 02 October 2021 - 18:05. |
#39
Posted 02 October 2021 - 18:25

Mie mi se pare rezonabila statia asta. Intrii la supermarket, faci cumparaturile si in 2 ore ai 40 kw in baterie. https://chargingshop...wifi-rfid-copy/ La anu' o sa se instaleze cam 1500 statii de 22 kW, cu acces la public, printr-o finantare a Ministerului Energiei. Plus estimez eu vreo 100 statii de 50 kW, DC. Si mai sunt si alte finantari pentru statii de incarcare. Dar pentru confortul posesorilor de masini electrice ar trebui sa apara cateva zeci de statii de fast charging (de minim 120 kW) pe autostrazi. Cel mai eco mijloc de deplasare: se alimenteaza cu iarba si apa gratis de pe marginea drumului si scoate pe teava de esapament doar ingrasamant pentru plante. Dii calutule, diii! |
#40
Posted 02 October 2021 - 22:03

Adevarul este ca si daca mergem cu carutele, mari giganti economici, tot vor ploua. Omul de rand, nu poate schimba absolut nimic, mai ales romanul.
|
#41
Posted 03 October 2021 - 06:37

Foarte la rece vorbind: nu sunt responsabile restul tarilor ca noi suntem mai handibell!
Situatia asta imi aminteste de discutiile cu telefonia mobila (zap, dialog, conex) "ca nu merita", " ca costa mult" ca nu ai semnal........ daca aveti varsta mea stiti povestea. Astazi nu stam sa numaram cate sms-uri am trimis, sunam pe orice numar din lume si nu umblam dupa cartele gratis. lumea a mers inainte iar noi ne-am agatat de coada. Exact asta se va intampla cu ev-urile, mai in gluma mai in serios o sa votam primarul care promite mai multe statii de inarcare. Iar despre costuri: un sonny-ericcson bun de tot era 200 coco astazi cam totul e peste 1000 si totusi baba de la piata are iphone ![]() |
#42
Posted 03 October 2021 - 07:56

O soluție ar fi și modernizarea transportului in comun: autobuze electrice in numãr suficient și cu frecventa care sa asigure o deplasare civilizata. In paralel și transportul feroviar pentru deplasãri intre localitãți.
Atunci, mai putini oameni ar avea nevoie de mașina personalã. In completare, pentru unele deplasãri necesare cu mașina ar fi utile Electricele in sistem sharing - o folosești contra cost doar când ai nevoie. |
#43
Posted 03 October 2021 - 08:23

O soluție ar fi și modernizarea transportului in comun: autobuze electrice in număr suficient și cu frecventa care sa asigure o deplasare civilizata. Sa fie permise doar masini pt. servicii tip taxi si alea sa fie doar EV-uri.
In completare, pentru unele deplasări necesare cu mașina ar fi utile Electricele in sistem sharing - o folosești contra cost doar când ai nevoie. Masina de inchiriat pe benzina pentru drumuri lungi. Edited by kolfleading, 03 October 2021 - 08:24. |
#44
Posted 03 October 2021 - 08:32

O soluție ar fi și modernizarea transportului in comun: autobuze electrice in număr suficient și cu frecventa care sa asigure o deplasare civilizata. I Parerea mea (hac) e ca autobuzele pur electrice sunt o risipa de metale rare. Eu as prefera o versiune de troleibuze (firobuze, pentru 'vestici') hibride. Suficienta baterie cat pentru, sa zicem, 25 km autonomie, insa conectare la fir pe artere majore (pui fir doar pe ele, ca sa nu umpli orasul de sarme). Si foarte important, tramvaie (plus sinele aferente) mai multe. O garnitura de tramvai cu 3 corpuri cara cat 3 troleibuze/electrobuze nearticulate, insa consuma doar cam cat 2 (datorita unor eficiente specifice).
In completare, pentru unele deplasări necesare cu mașina ar fi utile Electricele in sistem sharing - o folosești contra cost doar când ai nevoie. Avem un inceput prin Spark si Teleport, insa ar trebui extins conceptul. |
#45
Posted 03 October 2021 - 17:00

Spring in oras si un Higlander/RAV4 hibrid pentru exterior si concedii, ambele au destul verde sa nu ai probleme pe termen lung iar Spring este mai benefic decat o trotineta si mai ieftin decat o Spark/alt car share EV.
|
#46
Posted 04 October 2021 - 08:41

In orice discuție despre despre femei, mașini și fotbal, imediat derapează argumentul logic și se ajunge la patimi/talibanisme. Pe de alta parte e cam greu sa aduci argumente logice la capitole gen ,,femeia mea, masina mea, echipa mea", adica subiecte exclusiv personale. Eu nu consider masina decat un mijloc de transport, sunt intr-un oras mic (Tg-Jiu) si prefer sa merg pe jos si uneori sa iau taxi decat sa aglomerez traficul; deplasari doar in weekend/concedii/delegatii. Consecinta e ca masina sta pe locul de parcare 80% si sunt constient de ineficienta economica/locativa dar pentru mine pana apar optiuni mai bune de inchiriere auto raman cu actuala masina. Momentan in aceste conditii (plus lipsa locuri de incarcare stand la bloc) o masina electrica personal nu mi-ar aduce nici un beneficiu, am alte prioritati pentru cheltuirea banilor. Pe de alta parte, la nivel logic nu am cum sa nu sustin electrificarea, in mod cert situatia actuala e una de conjunctura iar ICE reprezinta de mult timp o linie moarta din punct de vedere al perspectivelor, ba mai mult, o piatra de moara in dezvoltarea urbana: nu vorbim doar de poluarea prin nerespectarea standardelor sau a ITP fraudulos ci si de imposibilitatea corectiei acestei probleme, cat timp ai o masa mare de alegatori cu afumatori in proprietate e cam greu sa adopti masuri de imbunatatire privind sanatatea, transportul in comun civilizat, etc.
Problema este ca la noi majoritatea populației de la oraș sta la bloc (nu e ceva normal) și nu are parcare, deci nu poate avea o mașină EV de oraș. Attached FilesEdited by Hansolo, 04 October 2021 - 08:42. |
#47
Posted 04 October 2021 - 09:46

... 1. Ai nevoie de automobile hibrid cat mai bune și cu baterie cât mai mare. de acord! 2. Încurajarea mașinilor mici, EV de oraș, cu încărcare rapidă pe Type 2 (ex Zoe). Paradoxal, mașinile tot cresc în dimensiuni. -e „impresionant” că pentru mașinile EV se păstrează același tip de caroserie, cu toate că filozofia de utilizare/exploatare a motorului electric e total diferită -în plus: gabaritele cresc încontinuu și nu numai din cauza măririi capacităților acumulatorilor 3. Realizarea unor reale șosele de centura (tranzit) cu 3-4 benzi/sens + poduri, nu mizeriile de sensuri giratorii care blochează totul. -soluția asta e aplicabilă la orice tip de poluator ![]() 4. Interzicerea mașinilor poluante în din ce în ce mai multe zone din oraș, TREPTAT. -funcționează-n țări făr-de atâta corupție... ![]() 5. ergonomia în utilizarea unor obiecte noi a fost crescută la maxim prin armonizare și standardizare -plecăm de la exemplul banalului cablu de date/încărcare al telefoanelor mobile: la-nceput erau 50 de tipuri (și era rău), apoi am ajuns la eternul USB -tot așa eu văd în standardizarea acumulatorilor o soluție de creștere a autonomiei EV-urilor -aș plasa toți acumulatorii sub podea, ar avea un sistem simplu de conectare/deconectare -oprești la stația de schimb, vine căruciorul preia descărcații și aduce încărcații - cred că-n 5...10 minute e gata -se stabilește un tarif compus din elementele: preț/kwh, preț închiriere, preț/depreciere acumulator, profit -capacitatea acumulatorilor încărcați se poate stabili cu precizie chiar și azi DE CE să rămânem blocați în sintagma: BATERIA MEA? ![]() acest fapt va rezolva și problema locuitorilor de la bloc - care-s grosul utilizatorilor de mașini în orașe! |
|
#48
Posted 04 October 2021 - 11:02

5. ergonomia în utilizarea unor obiecte noi a fost crescută la maxim prin armonizare și standardizare -plecăm de la exemplul banalului cablu de date/încărcare al telefoanelor mobile: la-nceput erau 50 de tipuri (și era rău), apoi am ajuns la eternul USB -tot așa eu văd în standardizarea acumulatorilor o soluție de creștere a autonomiei EV-urilor -aș plasa toți acumulatorii sub podea, ar avea un sistem simplu de conectare/deconectare -oprești la stația de schimb, vine căruciorul preia descărcații și aduce încărcații - cred că-n 5...10 minute e gata -se stabilește un tarif compus din elementele: preț/kwh, preț închiriere, preț/depreciere acumulator, profit -capacitatea acumulatorilor încărcați se poate stabili cu precizie chiar și azi DE CE să rămânem blocați în sintagma: BATERIA MEA? ![]() acest fapt va rezolva și problema locuitorilor de la bloc - care-s grosul utilizatorilor de mașini în orașe! Ma indoiesc ca e o idee buna sau ca face bine bateriilor faptul ca stau zile-saptamani incarcate la 100%. Iar prin asta ajungem la o dilema pe care nu o dorim oricum, mult mai multe baterii decat masini deci consumam resurse care apoi stau in depozite. Si asa o masina (in general, nu doar electrica) sta marea parte a vietii ei parcata. In plus trebuie automatizat procesul de montare-demontare, n-as avea incredere in vreun gigel sa se apuce sa demonteze bateria de pe masina. Si chiar automatizat, tot n-as avea incredere in demontari-montari repetate a unor suruburi serioase (care tin 4-500 kg prinse de sasiul masinii), furtunele de lichid de racire plus contactori de mare voltaj. Daca bateria pe care o las sau o primesc la schimb e lovita, zgariata, defecta? Si realist vorbind, crezi ca doar 5-10 minute dureaza sa aduci o baterie langa masina, sa dai jos alta apoi sa o montezi pe cealalta? Cine stie cate suruburi groase, furtunele de racire plus cablurile de mare voltaj? Timp in care ce faci, urmaresti de langa masina cum se intampla procesul? Daca stau 3-4 masini la coada, cat crezi ca dureaza asteptarea? Cati oameni sau statii de schimb poti folosi simultan, adica cat de mare sa fie spatiul pentru a servi macar 4 masini? Le pui practic cate o rampa, presupun, o rampa care costa mai mult decat o statie DC, apoi depozitul, apoi intretinerea bateriilor, rampelor etc. Personal nu cred ca e o solutie, e prea multa munca si sunt multe costuri in plus (rampe, stocare, incarcare, verificare, aprovizionare baterii, oameni care sa repare rampele care avand multe componente in miscare vor ceda mai devreme sau mai tarziu etc). Cu statii DC practic faci o parcare si la fiecare loc ai 1 statie de incarcare. Omul pune cablul de incarcare si merge la treaba lui 15-30 min. Tehnologiile bateriilor si de incarcare vor evolua, directia e clara. Edited by onzaueb, 04 October 2021 - 11:16. |
#49
Posted 04 October 2021 - 11:09

#50
Posted 04 October 2021 - 12:57

„Tehnologiile bateriilor si de incarcare vor evolua, directia e clara.”
ceea ce va face ca procesul descris de mine să fie ȘI mai fezabil! (baterii dimensional mai mici - poate grafenul va ajuta la asta!, încărcare mai rapidă, manipulare considerabil mai ușoară) cred că toate semnele alea de-ntrebare (ale tale) au fost în mintea omului și când au trecut de la 'jdemii de mufe de conectare la una singură... ba chiar ori de câte ori a trebuit să standardizeze ceva... o stație imaginată de mine ar putea să funcționeze aproape exclusiv solar în perioada aprilie...octombrie sutele de mii de autovehicole ale celor de la bloc - cum îți imaginezi că se vor încărca altfel? cu rețea de cartier? ![]() -nu e loc de parcare pt toate, darămite să ai și priză lângă ele ![]() -ar trebui stații de transformare de la 10 kv la 400 V la fiecare cvartal de blocuri -ar trebui o stație de transformare de la 110 kv la 10 kv pt fiecare cartier -UNDE le bagi? că va fi o cantitate considerabilă de baterii pe drumuri este problema celor care vor trecerea TUTUROR pe electric, nu a mea! |
#51
Posted 04 October 2021 - 13:04

S-a incercat deja faza cu schimbul automat de baterii la statii - a fost asa ceva in California pe primele versiuni de model S, ca proiect pilot. Un mare mare fail.
Eu, in conditiile in care merg deja full electric de ceva vreme, nu as vrea asa ceva. Sunt perfect fericit si consider ca in conditiile prezente de dezvoltare a tehnologiei, starea curenta de statii de incarcare (AC rezidential, DC pentru tranzit) este optima. Problema e ca nu e implementatat la fel peste tot, de unde si impresii gresite. |
#52
Posted 04 October 2021 - 13:18

Un nene numit Shai Agassi a incercat asta, cu o firma numita Better Place. N-a mers, multe probleme logistice, a dat faliment dupa cativa ani.
Aia de la Tesla au avut o tentativa pe tema asta, insa au renuntat la idee din cauza ca au fost nevoiti sa adauge cateva zeci de kile de blindaj suplimentar pe baterii si sa le reproiecteze, deoarece cateva masini au luat foc din cauza impactului a diverse fragmente de pe drum cu pachetul de baterii. E posibil ca, la un moment dat in viitor, daca apare alta compozitie a bateriilor, si o alta dispunere a pachetului, mai usor de extras, sa reapara o varianta mai avansata a conceptului. Insa in momentul de fata nu este fezabil. |
#53
Posted 04 October 2021 - 13:36

o stație imaginată de mine ar putea să funcționeze aproape exclusiv solar în perioada aprilie...octombrie sutele de mii de autovehicole ale celor de la bloc - cum îți imaginezi că se vor încărca altfel? cu rețea de cartier? ![]() Quote -nu e loc de parcare pt toate, darămite să ai și priză lângă ele ![]() Quote că va fi o cantitate considerabilă de baterii pe drumuri este problema celor care vor trecerea TUTUROR pe electric, nu a mea! Edited by onzaueb, 04 October 2021 - 13:38. |
|
#54
Posted 04 October 2021 - 13:56

nu e vb de „aramă” sau altceva neconstructiv
e vb că mereu, pe durata de implementare a unei noi soluții într-un domeniu au apărut piedici de tot soiul (alt exemplu: am fost uimiți ce frumos a înlocuit plasticul sticla și ne-am bucurat că nu ne mai tăiam cauciucurile la bicle..., dar după 20 de ani mor balenele de la cât plastic e-n oceane ![]() DAAAR deșeurile de plastic au apărut independent de noi, cei ce am fost „forțați” să bem din pet-uri ar trebui ca astfel de exemple să facă cârmuitorii să găsească soluții și la deșeurile din acumulatori - ÎNCĂ de acum! că astfel de deșeuri vor fi, chiar dacă ideea mea e una proastă... oricum, mie-mi place forumul softpedia pt că e un altfel de philips 66 https://studylib.net...394/phillips-66 |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users