![]() |
Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
La rece despre mașinile electrice - EV
Last Updated: Sep 26 2023 10:28, Started by
Courage
, Oct 02 2021 09:14
·
14

#255
Posted 16 December 2022 - 09:28

Mmmm, nu neapărat. Sincer, nu vad nici o diferență de izolație termica intre asta curenta și countrymanul phev sau citroenul diesel anterior. Toate au/aveau plafon din sticla ![]() Din experiența personală, plafonul unui X5/X6 e mult mai prost izolat termic decât la a mea. |
#256
Posted 16 December 2022 - 10:38

Nu dau cu pietre, doar nu pot intelege conceptul ![]() ...am lucrat la un patron extrem de zgârcit! avea o vorbă: mâna se ține căuș, niciodată cu degetele desfăcute, să nu curgă ceva printre ele. și tot el: trebuie să aduni orice/oricât/oricum de peste tot. (cum crezi că au adunat 60k coco să-și ia mașina aia? ![]()
Plug-in hybridul meu VAG care asta vara scotea 55 km autonomie din bateria de 13,8 kWh, acum pe frig abia daca scoate 30 km. are încălzirea pe electric? |
#258
Posted 16 December 2022 - 11:27

...am lucrat la un patron extrem de zgârcit! avea o vorbă: mâna se ține căuș, niciodată cu degetele desfăcute, să nu curgă ceva printre ele. și tot el: trebuie să aduni orice/oricât/oricum de peste tot. Am explicat aici:
Tu daca ai avea de ales intre bun & gratis (= Supercharger V3), pe de o parte -> si prost & scump (= DC de 50 kW), pe de alta parte, ce ai alege? ![]()
(cum crezi că au adunat 60k coco să-și ia mașina aia? ![]() ![]() Adica doar 5k in plus fata de Tucson PHEV ![]() Edited by mars2k, 16 December 2022 - 11:41. |
#259
Posted 16 December 2022 - 12:27

Nu. Are un rezervor special unde bag pacura. te „ofuschezi” degeaba..., tucsonul meu PHEV are încălzirea pe motorul termic.
se știe: persoanele de față nu se iau în considerare! io aveam nevoie neapărat mai înaltă și cu 4x4 (am 400 metri drum de țară, din care 70 metri pantă cam 18% și-i „groasă” iarna!) așa că am optat pt tucson..., chiar dacă fi-miu s-a cam botoșit ![]() |
#260
Posted 08 January 2023 - 13:03

Cred ca topicul asta e greșit ca premise.
Adevărul e ca orice masina consuma imens la peste 90kmh. Exponențial cu creșterea vitezei Asta e fizica de clasa a ix-a. Deci tot ce trebuie sa faci e sa reduci viteza. Daca vrei sa mergi cu 140kmh constant ore în șir pana la Paris nu ai ce face cu un ev. Ca toată lumea conducea în România de zici ca era gratis benzina și piesele la fel. De când cu scumpirea combustibililor încep sa depășesc cu ev-ul meu prăpădit fosile. Eu nu ma intorc la ice. Fac 200km aproape fără sa îmi dau seama cu ev. Fără zgomot, vibrații și schimbat trepte. De multe ori și fără sa ating frâna. Am făcut cu ev distanta dubla vs diesel în 2022 (și nu am încărcat gratis deloc și nici de la hidroelectrica). Iar bateriile se vor ieftini constant. E progresul care e practic blocat în lumea ice. |
#261
Posted 03 May 2023 - 14:48

Randamentul incarcarii de la sursa de curent alternativ in functie de puterea de incarcare. De remarcat variatia randamentului in cazul Megane E-Tech. Cele doua Tesla testate par a fi modele pentru SUA, nu ? Cele vandute in EU nu pot o faza si 48 A, nu ?
![]() Nu stiu ce mai asteapta UE, CE etc. Trebuiau de mult sa oblige producatorii auto si publice informatiile astea si eventual sa clasifice masinile si dupa randamentul la incarcare AC. Clasificarea cu litere ca si in cazul electrocasnicelor sau macar sa aplice un coeficient supraunitar la consumul WLTP. Sursa: A2Mac1 |
#262
Posted 03 May 2023 - 15:45

Si cu ce te ajuta o clasificare de gen7l? Cat timp eficienta e pe la 90% sau peste e super ok.
|
|
#263
Posted 03 May 2023 - 19:25

Risipa imensa de energie. De ce sa fie 90 % si nu 95 % sau 98 % media pietei pe toata plaja de putere de incarcare ?
UE ne-a impins cu bocancul spre electrificare si bine a facut. Atat pe noi, utilizatorii, cat mai ales pe ei, producatorii de autoturisme. O mai stricta reglementare sau macar transparentizare a eficientei la incarcare ar fi dus la produse mai eficiente si mai putina risipa de energie. Imediat costul unui OBC cu GaN in loc de SiC n-ar mai fi fost chiar asa de prohibitiv acum 2-3 ani iar acum, cand se discuta de paritate la costuri am fi avut deja in piata astfel de OBC-uri. |
#264
Posted 03 May 2023 - 19:36

daca 90% eficienta ti se pare mica, cauta sa vezi ce costuri imense pt R&D ar fi necesare si ce costuri ar avea solutiile necesare sa creasca eficienta doar cu cei 5%.... uneori aia 5% inseamna sa renunti la proiect.
pe tem asta hai sa ne certam ca randamentul de ardere la benzna si motorina e doar de 25-35%. 1 litru de motorina are cam 9 kwh echivalent. Cum ar fi sa existe motorul termic cu randament 90% si sa faci 100 km cu BMW seria 5 , cu 1.5 litr de motorina ? si sa fie foarte simplu si ieftin acel motor. si sa aiba performante decente. improbabil si imposibil.... Edited by andrei_221, 03 May 2023 - 19:38. |
#265
Posted 03 May 2023 - 20:05

Nu trebuie sa caut ca le stiu chiar bine. Nu e o problema de putinta ci de costuri. Asta spre deosebire de cresterea randamentul unui ICE. Evident ca producatorii auto strang cu usa maxim furnizorii de OBC-uri atata timp cat clientul final habar nu are ca OBC-ul masinii sale are randament de 85 % cand incarca cu 10 A. Producatorii auto nu au simtit nicio presiune pentru a inova pe partea asta dar par sa se schimbe in bine lucrurile in urmatorii ani.
Edited by r_vlad, 03 May 2023 - 20:08. |
#266
Posted 03 May 2023 - 21:27

@r_vlad - majoritatea cumparatorilor ii pierzi in nuantele concretului cand incepi sa le povestesti despre:
- incarcare DC - incarcare AC (monofazat si trifazat). - diferente US/EU Problema este ca unii cumparatori iau teapa si se trezesc doar cu mufa Type 2 pe masina sau doar incarcare pe o faza, pentru ca sunt sfatuiti prost. Aici tot grupul Renault e capul rautatilor. Producatorii sunt pusi pe reduceri de costuri, dar lucrurile au evoluat de cand EV a devenit mai popular. La nivel de UE, a devenit standard incarcarea pe CCS2 (care contine si mufa Type 2). Din pct de vedere al incarcarii AC, in UE devine standard 11 kW (16A trifazat), pentru ca se considera ca este un echilibru ok intre timpul de incarcare si stresul pus pe retea. Masinile facute pentru a fi "universale" (pe orice piata) + cost cutting implica in general incarcarea pe o singura faza, maxim 32A. Apoi vin tot felul de combinatii utile, gen Tesla, care poate incarca cu 32A pe o faza (7.4 kW) sau 16A pe 3 faze (11kW). O problema demna de semnalat este incarcatorul Chameleon de pe ZOE si Smart, care sunt o curiozitate patentata Renault, adica incarca prin motor, dar are probleme de eficienta la amperaj mic si sunt foarte figurante la lipsa impamantarii. Cred ca toti ne-am dori 22 kW trifazic, incarcare AC, insa nu stiu cati ar plati pentru el. Relativ la zoe: Incarcare pe o faza Incarcare pe 3 faze Concluzia ar fi: Quote A lot has been written, assumed, wrongly (and rightly) measured and interpreted about the efficiency of the charger. The biggest problem has always been that the big capacitors in the the charger filter section create a fairly large phase shift (phi) so real power is not the same as RMS voltage times current. This is not inefficiency. It’s, at most, ineffectiveness. I must say I am mightily impressed by these figures, especially the dynamic range of the efficiency. I hope this puts to rest the “inefficient” fairy tales. Very clever engineering for sure |
#267
Posted 04 May 2023 - 06:54

La curenți mari monofazic eficiența e mai redusă din cauza pierderilor din modulul PFC, care corectează factorul cos FI, o condiție obligatorie pt. consumatorii de putere mare. E nevoie de inductanțe și circuite comutatoare imense, care costă mult și sunt mai ineficiente. La trifazic e mai simplu, nu există întrerupere de curent între alternanțe ca urmare pulsurile de curent sunt mai mici și pot fi netezite mai ușor, însă e nevoie de 3 etaje față de unul la monofazic. Pe lângă asta mulți proprietari care au instalații fotovoltaice proprii nu au curent trifazic acasă și se folosește încărcarea mono, deși este mult mai păguboasă.
|
|
#268
Posted 04 May 2023 - 10:56

In ce sens e mai păguboasă?
Are pierderi mai mari ? Daca da cu cât? Să nu uităm totuși că tragerea unui trifazic costa destul de mult, asta daca exista posibilitatea respectivă ![]() |
#269
Posted 04 May 2023 - 11:41

Pierderi mai mari atât la charger cât și pe cablu. 32A înseamnă 7.4kW monofazic, pt. care ar fi nevoie de cablu de secțiune 10mm² dacă ai distanțe mari între tablou și stație. Mai e și problema cablului de la branșament, ce secțiune a fost folosită, că el suportă în plus și restul consumului casei. Dacă tragi fir de 4 sau 6 mm² pierderile pe cablu se măresc și randamentul scade. La trifazic pt. 11kW e suficientă o secțiune a conductorului de 2,5mm², unii folosesc chiar 1,5mm² cum sunt cablurile de-a gata, deși aici cresc pierderile pe cablu. Vorbim de 2-3% în general dar se adună la restul și contează la bilanțul final. Unele stații au comunicare activă cu automatizarea casei (dacă există) sau contorul general și reduc dinamic puterea livrată funcție de cât se consumă în restul casei.
Edited by mihaicozac, 04 May 2023 - 11:45. |
#270
Posted 04 May 2023 - 13:48

Discutia e infinita.
In Romania nu s-au luat in considerare puteri mari pt bransamentele casnice si trifazicul e inca vazut de multi ca ceva industrial. Cand se vor aplica pe bune puterile din acte, veti vedea si la noi ca se vor instala modulele ce controleaza puterea de de incarcare in fct de ce e disponibil dupa ce consuma casa. Pe afara e o problema destul de spinoasa. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users