![]() |
Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
La rece despre mașinile electrice - EV

#19
Posted 02 October 2021 - 10:55

In 2022, teoretic or sa apara pe piata peste 2000 de noi statii de incarcare. (prin programele de finantare)
Majoritatea vor fi statii cu incarcare normala, AC, 22 kW si cateva fast charge de 50 kW Sunt trei variante de a incarca o masina electrica: 1. La priza de acasa: dureaza incarcarea cam mult, peste 12 ore 2. Statie de incarcare AC, de diverse puteri: incarcarea completa dureaza pana la 8 ore, nu sunt rezidentiale, se gasesc in parcarile oraselor, supermarketuri: pret kwh - 1,2 ron (o sa creasca cu siguranta) sau gratuit. 3. Statie incarcare fast DC, la fel de diverse puteri: incarcarea dureraza sub o ora, sunt putine astfel de statii: pret kwh - 2 ron (la fel, o sa creasca) Ca sa incarci masina de la fast charge, DC, te costa cam la fel ca si cum ai merge pe benzina. merita doar daca esti in tranzit, bei o cafea si mergi mai departe. Solutia electrica mi se pare fezabila daca stai la casa si ai panouri fotovoltaice. Practic o sa mergi pe gratis cu masina vreo 10 ani (netinand cont de amortizarea sistemului fotovoltaic). |
#20
Posted 02 October 2021 - 11:18

pexic, on 02 octombrie 2021 - 09:46, said:
Bine punctat, ma bucur ca ai "irosit" 5 minute sa deschizi acest topic desi stim ca mare majoritate a celor ce vor citi nu vor intelege mai nimic ![]() p.s. solutia poate fi plecarea din oras ![]() cattavencu, on 02 octombrie 2021 - 10:41, said:
Pur si simplu, nu merita atatia bani un agregat (electric sau termic) ca sa te fatzai cu el doar prin oras. |
#21
Posted 02 October 2021 - 11:18

'ai, 'ai, 'ai, Congresul al IX-lea. Se ştie de mult timp că maşinile In.C.E. poluează. Prin California au luat măsuri încă din anii '60, dar de ştiut cred că se ştie (cel puţin la nivel instituţional de mai devreme). Însă ideea că politicul a minţit asupra modului poluării, adică a încurajat la un moment dat Dieselul, fără însă a impune unele norme minime (normele Euro au apărut abia în anii '90) - totuşi, o maşină Diesel cu motor bun ("Mercedes") din anii '80 nu polua cât una din anii '60. Acum vine pulticul şi spune că Diesel e scârbos. Normal că unii reacţionează urât la schimbarea asta.
Cât despre faptul că în România stau prea mulţi la bloc, eh, şi eu aş vrea la casă şi mă doar să văd cum dispar căsuţe din zona semicentrală şi se fac bloace. Dar să se mute masiv de la bloc la casă în suburbii, la ce infrastructură avem, ar fi bătălie mai mare decât atunci când se dădeau gratis discuri cu Elvis, cel puţin în cazul Bucureştiului. La Timişoara s-ar putea să fie la fel, la Cluj e deja nebunie. Ah, se pot face blocuri cu locuri de parcare pentru încărcat maşini electrice sau hibride, dar nimeni nu a introdus norme care să oblige constructorii la aşa ceva. Până acum singurelele vehicule electrice practice sunt alea alimentate dintr-o sursă externă. Edited by djl, 02 October 2021 - 11:19. |
#22
Posted 02 October 2021 - 11:28

Lockdown-ul de anul trecut cand nu a scazut deloc poluarea din B v-a dovedit cat se poate de clar ca nu masinile sunt cauza poluarii din orase ci arderile de gunoaie din jurul orasului. Dar va faceti ca nu vedeti.
|
#23
Posted 02 October 2021 - 11:29

există riscul electrocutării în mașinile astea minune?
|
#24
Posted 02 October 2021 - 11:43

Da.
Cand ploua, nu poti circula cu ele. A mea are camera video pe parbriz si daca detecteaza ploaie, trage singura pe dreapta si se opreste. Edited by kolfleading, 02 October 2021 - 11:43. |
#25
Posted 02 October 2021 - 11:46

Si colac peste pupaza, pe langa problemele deja existente, acum incepe si o criza in domeniul energiei (eco) electrice la nivel mondial, tocmai din cauza renuntarii/scumpirii energiei ne-eco, adica hidrocarburi. Pentru ca ce sa vezi energia eco se face tot cu ne-eco.
De cateva luni s-au inceput investitii masive in energia nucleara (si-au dat cretinii seama ca nu merge cu panouri solare si moristi) dar am vazut de atatea ori cat de eco e si asta cand explodeaza cate o centrala nucleara. |
#26
Posted 02 October 2021 - 11:52

Courage, on 02 octombrie 2021 - 09:14, said:
In orice discuție despre despre femei, mașini și fotbal, imediat derapează argumentul logic și se ajunge la patimi/talibanisme. EV are o autonomie excelenta la 90 km/h, dar peste 100-110 km/h situația devine sumbra, așa cum am aflat de curând pe propria piele. Pe scurt, cu o baterie de 80 kwh, mergând cu cruise control 130 km/h și plecând cu 100% încărcare, am șanse sa ajung pe vapori electrici la C-ta (plecând în București). Dacă EV aduce și a SUV turtit, atunci situația o ia la vale teribil peste 100 km/h. ===== Dacă ieșim din bula EV, ne dam seama rapid ca EV nu sunt soluția cu actualele baterii. Solutia nu e una, nu e rapida și în niciun caz nu e ieftină. mda.. O Toyota Aygo .... dupa 4 zile de vanzoleala prin Bucuresti (ambuteiaje, stopuri, circulatie ....) intrebare legitima "ba da asta nu consuma?!" Autostrada Soarelui ... 130 km/h. Micuta a inceput sa suga ca calicu la pomana!!! Si mai era destulk de grasuta - 890 kg. Sunt tare curiso cat ar fi azimconsumul unei masinute (350 cm lungime, max 700 kile) contruita azi cu motare si transmisii noi. Consum in oras si soswea la 90 /ora (adica un vechi 127 "reproiectat") Edited by Ghita_Bizonu, 02 October 2021 - 11:53. |
#27
Posted 02 October 2021 - 12:11

Știți ce e nostim? Că la rece, acumulatorii se consumă cam singuri.
|
#28
Posted 02 October 2021 - 12:18

Sînt foarte bine identificate problemele în discuția de față. Prima concluzie este că situația poluării este mult mai complicată decît ar vrea militanții ecologiști, adică nu se poate rezolva prin cîteva măsuri de interdicție. Sînt atîtea implicații încît știi unde dai, dar nu ai nici o idee unde crapă.
Pentru scopul enunțat la început, aer mai curat în orașe, transportul electric și mai ales public poate fi o bună soluție. Plus mutarea industriei acolo unde e cazul, management cît mai eco al gropilor de gunoi etc. Dar pînă și aici sînt chestiuni îmbîrligate de luat în seamă. De pildă, locuințele individuale dorite de mai toată lumea sînt mai poluante decît locuințele colective. La fel suburbia, orașele întinse și slab populate, mai poluante decît orașele dens populate unde oamenii locuiesc aproape de școală, magazin și serviciu. Deci soluția pentru poluare presupune și modificarea tipului și dimensiunii locuinței. Exact cum a mai spus cineva mai sus, probabil soluția e ceva asemănător comunismului, sau comunei primitive. Termen de implementare: probabil niciodată. |
|
#29
Posted 02 October 2021 - 13:08

Masinile EV sunt scumpe noi, dar și cele ICE sunt foarte scumpe noi, deci problema este ca încă nu găsești sub 5000 Eur, așa cum e plina aria de Sfaturi Achiziții auto.
La fel, poți sa iei BMW de 100 000 eur sau Logan de 15 000 și tot din pct A in pct B ajunge. Sunt și EV pentru toate buzunarele. Eu am trei copii și sincer vreau SUV, doar nu o sa am câte o mașină în fct de cite persoane intra la un moment dat în ea. Pentru o familie cu 2 copii, în oras merge excelent un ZOE, Corsa, i3 (noi sau SH) etc. Leaf e super încăpătoare și cu portbagaj generos. Si prețurile se prăbușesc de zor, pt ca tot apar masini cu baterie mai mare, noi. gear, on 02 octombrie 2021 - 10:55, said:
In 2022, teoretic or sa apara pe piata peste 2000 de noi statii de incarcare. (prin programele de finantare) Majoritatea vor fi statii cu incarcare normala, AC, 22 kW si cateva fast charge de 50 kW Sunt trei variante de a incarca o masina electrica: 1. La priza de acasa: dureaza incarcarea cam mult, peste 12 ore 2. Statie de incarcare AC, de diverse puteri: incarcarea completa dureaza pana la 8 ore, nu sunt rezidentiale, se gasesc in parcarile oraselor, supermarketuri: pret kwh - 1,2 ron (o sa creasca cu siguranta) sau gratuit. 3. Statie incarcare fast DC, la fel de diverse puteri: incarcarea dureraza sub o ora, sunt putine astfel de statii: pret kwh - 2 ron (la fel, o sa creasca) Ca sa incarci masina de la fast charge, DC, te costa cam la fel ca si cum ai merge pe benzina. merita doar daca esti in tranzit, bei o cafea si mergi mai departe. Solutia electrica mi se pare fezabila daca stai la casa si ai panouri fotovoltaice. Practic o sa mergi pe gratis cu masina vreo 10 ani (netinand cont de amortizarea sistemului fotovoltaic). Asta e cea mai trista gluma. Type 2 sunt de reședință/firma, nu pt public. Sa dea numărul bine la prosti. Majoritatea mașinilor încarcă cu 6-11 kW, cu catela excepții notabile (Zoe), deci îmbătrânești în tranzit lansa ele. Fast DC de 50kW sunt orice, dar nu fast, când ăștia scot mașini cu baterii de 105 kWh și încărcare pe 250 kw. Iti spun eu, ca dacă la Leaf cu 40 kWh baterie era okish cu 50 kw fast charge, la baterie de 100 kWh stai 2 ore minim, timp în care coada creste. Problema este ca stațiile și bransamentele sunt f scumpe, iar în tranzit nu sunt dealuri (pe autostrăzi) și trebuie sa tragi de la mama dracu => când/cum amortizezi investiția? La 2 lei/kw strâmbă toți din nas, ca acasă e 0.7 sau 0 la PV. P.S. Motorina e deja 6 lei litrul și nu ai alternativa gratis. |
#30
Posted 02 October 2021 - 13:26

cattavencu, on 02 octombrie 2021 - 10:41, said:
Pur si simplu, nu merita atatia bani un agregat (electric sau termic) ca sa te fatzai cu el doar prin oras. Asta e data strict din postura ta financiara. Cine nu isi permite decat o singura masina, sigur ca strugurii sunt acri si atunci justificarea rationala e ... nu merita atatia bani. Edited by LiviuGeo, 02 October 2021 - 13:27. |
#31
Posted 02 October 2021 - 14:02

@Courage: Nu cred e corecta generalizarea pe baza experientei personale. Problema e ca EQC e o masina ineficienta. Coeficientul aerodinamic e ridicat (0.27, adica slab), suprafata frontala e destul de mare (lucru mult pentru a invinge rezistenta aerului), iar motoarele au eficienta scazuta (pariez ca au cel mult 3.7). O baterie ca porku nu suplineste asta. Am banuiala ca o Tesla Model Y te ducea, la viteze de autostrada, destul de lejer pana in Constanz-ville. Pur si simplu marile companii auto sunt la furat. Cand vine vorba de masini electrice, traditia in domeniul auto nu are nici cea mai mica relevanta. Din contra, daca nu ai 'traditie' nu esti blocat in proceduri/procese de pe vremea lui Voda Tutankamon.
|
#32
Posted 02 October 2021 - 14:41

gear, on 02 octombrie 2021 - 10:55, said: Solutia electrica mi se pare fezabila daca stai la casa si ai panouri fotovoltaice. Practic o sa mergi pe gratis cu masina vreo 10 ani (netinand cont de amortizarea sistemului fotovoltaic). |
#33
Posted 02 October 2021 - 14:54

ursamajor, on 02 octombrie 2021 - 12:33, said:
Daca ai avea creier, n-ai spune asta. Inainte de solutia asta, era carnagiu in multe dintre intersectiile unde astazi sunt giratorii. Asa ca, mucles! Te rog sa te intorci in mlastina din care ai iesit si sa vorbesti asa cu parintii tai, probabil o merita, daca atat au reusit sa scoata din tine. Daca ai trait toata viata langa giratorii si intersectii rudimentare, nu inseamna ca nu exista si solutii elegante de rezolvare a problemei. Edited by mannick, 02 October 2021 - 14:56. |
|
#34
Posted 02 October 2021 - 14:56

#35
Posted 02 October 2021 - 14:58

Courage, on 02 octombrie 2021 - 13:08, said:
Masinile EV sunt scumpe noi, dar și cele ICE sunt foarte scumpe noi, deci problema este ca încă nu găsești sub 5000 Eur, așa cum e plina aria de Sfaturi Achiziții auto. La fel, poți sa iei BMW de 100 000 eur sau Logan de 15 000 și tot din pct A in pct B ajunge. Sunt și EV pentru toate buzunarele. Eu am trei copii și sincer vreau SUV, doar nu o sa am câte o mașină în fct de cite persoane intra la un moment dat în ea. Pentru o familie cu 2 copii, în oras merge excelent un ZOE, Corsa, i3 (noi sau SH) etc. Leaf e super încăpătoare și cu portbagaj generos. Si prețurile se prăbușesc de zor, pt ca tot apar masini cu baterie mai mare, noi. Asta e cea mai trista gluma. Type 2 sunt de reședință/firma, nu pt public. Sa dea numărul bine la prosti. Majoritatea mașinilor încarcă cu 6-11 kW, cu catela excepții notabile (Zoe), deci îmbătrânești în tranzit lansa ele. Fast DC de 50kW sunt orice, dar nu fast, când ăștia scot mașini cu baterii de 105 kWh și încărcare pe 250 kw. Iti spun eu, ca dacă la Leaf cu 40 kWh baterie era okish cu 50 kw fast charge, la baterie de 100 kWh stai 2 ore minim, timp în care coada creste. Problema este ca stațiile și bransamentele sunt f scumpe, iar în tranzit nu sunt dealuri (pe autostrăzi) și trebuie sa tragi de la mama dracu => când/cum amortizezi investiția? La 2 lei/kw strâmbă toți din nas, ca acasă e 0.7 sau 0 la PV. P.S. Motorina e deja 6 lei litrul și nu ai alternativa gratis. Mie mi se pare rezonabila statia asta. Intrii la supermarket, faci cumparaturile si in 2 ore ai 40 kw in baterie. https://chargingshop...wifi-rfid-copy/ La anu' o sa se instaleze cam 1500 statii de 22 kW, cu acces la public, printr-o finantare a Ministerului Energiei. Plus estimez eu vreo 100 statii de 50 kW, DC. Si mai sunt si alte finantari pentru statii de incarcare. Dar pentru confortul posesorilor de masini electrice ar trebui sa apara cateva zeci de statii de fast charging (de minim 120 kW) pe autostrazi. |
#36
Posted 02 October 2021 - 15:00

cattavencu, on 02 octombrie 2021 - 10:41, said:
Pur si simplu, nu merita atatia bani un agregat (electric sau termic) ca sa te fatzai cu el doar prin oras. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users