Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Adaugare watermark, gen Mediafax

Sri Lanka in faliment

La multi ani @VladVladd!
 RADIO BRAILA DENS FM

Amplificator yamaha as 501 in pro...

Electrician sau Instalator sanitar?

Cate placute RAM sa adaug?
 Modul step up dc to dc legat de p...

Cost autorizație de construi...

ajutor vita de vie

Instrumentala
 Duba 4x4

Ca PFA eu platesc cu 4% mai mult ...

clickul se invarte continuu ajutor

unde preschimb franci elvetieni d...
 

La rece despre mașinile electrice - EV

* * - - - 5 votes
  • Please log in to reply
109 replies to this topic

#19
gear

gear

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 996
  • Înscris: 12.09.2005
In 2022, teoretic or sa apara pe piata peste 2000 de noi statii de incarcare. (prin programele de finantare)

Majoritatea vor fi statii cu incarcare normala,  AC, 22 kW si cateva fast charge de 50 kW

Sunt trei variante de a incarca o masina electrica:
1. La priza de acasa: dureaza incarcarea cam mult, peste 12 ore
2. Statie de incarcare AC, de diverse puteri: incarcarea completa dureaza pana la 8 ore, nu sunt rezidentiale, se gasesc in parcarile oraselor, supermarketuri: pret kwh - 1,2 ron (o sa creasca cu siguranta) sau gratuit.
3. Statie incarcare fast DC, la fel de diverse puteri: incarcarea dureraza sub o ora, sunt putine astfel de statii: pret kwh - 2 ron (la fel, o sa creasca)

Ca sa incarci masina de la fast charge, DC, te costa cam la fel ca si cum ai merge pe benzina.
merita doar daca esti in tranzit, bei o cafea si mergi mai departe.

Solutia electrica mi se pare fezabila daca stai la casa si ai panouri fotovoltaice. Practic o sa mergi pe gratis cu masina vreo 10 ani (netinand cont de amortizarea sistemului fotovoltaic).

#20
tytysor

tytysor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,034
  • Înscris: 02.09.2006

View Postpexic, on 02 octombrie 2021 - 09:46, said:

Bine punctat, ma bucur ca ai "irosit" 5 minute sa deschizi acest topic desi stim ca mare majoritate a celor ce vor citi nu vor intelege mai nimic Posted Image

p.s.  solutia poate fi plecarea din oras Posted Image
  Desi exprimarea ta este cam agramata, intelegem ca tu esti printre putinii cetateni culti in cap, care ai inteles cele spuse in deschiderea topicului! Presupun ca ai absolvit la privata de cartier, dar asta nu-ti permite sa jignesti ''marea majoritate'' a celor care au citit!

View Postcattavencu, on 02 octombrie 2021 - 10:41, said:

Pur si simplu, nu merita atatia bani un agregat (electric sau termic) ca sa te fatzai cu el doar prin oras.
Pur si simplu, sint oameni care cistiga banii aia in citeva zile, deci isi permit sa cumpere agregatul respectiv!

#21
djl

djl

    Moarte tiraniei, libertate oamenilor!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 104,616
  • Înscris: 13.06.2004
'ai, 'ai, 'ai, Congresul al IX-lea. Se ştie de mult timp că maşinile In.C.E. poluează. Prin California au luat măsuri încă din anii '60, dar de ştiut cred că se ştie (cel puţin la nivel instituţional de mai devreme). Însă ideea că politicul a minţit asupra modului poluării, adică a încurajat la un moment dat Dieselul, fără însă a impune unele norme minime (normele Euro au apărut abia în anii '90) - totuşi, o maşină Diesel cu motor bun ("Mercedes") din anii '80 nu polua cât una din anii '60. Acum vine pulticul şi spune că Diesel e scârbos. Normal că unii reacţionează urât la schimbarea asta.
Cât despre faptul că în România stau prea mulţi la bloc, eh, şi eu aş vrea la casă şi mă doar să văd cum dispar căsuţe din zona semicentrală şi se fac bloace. Dar să se mute masiv de la bloc la casă în suburbii, la ce infrastructură avem, ar fi bătălie mai mare decât atunci când se dădeau gratis discuri cu Elvis, cel puţin în cazul Bucureştiului. La Timişoara s-ar putea să fie la fel, la Cluj e deja nebunie. Ah, se pot face blocuri cu locuri de parcare pentru încărcat maşini electrice sau hibride, dar nimeni nu a introdus norme care să oblige constructorii la aşa ceva.
Până acum singurelele vehicule electrice practice sunt alea alimentate dintr-o sursă externă.

Edited by djl, 02 October 2021 - 11:19.


#22
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,099
  • Înscris: 11.01.2013
Lockdown-ul de anul trecut cand nu a scazut deloc poluarea din B v-a dovedit cat se poate de clar ca nu masinile sunt cauza poluarii din orase ci arderile de gunoaie din jurul orasului. Dar va faceti ca nu vedeti.

#23
zyppster

zyppster

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,655
  • Înscris: 02.02.2008
există riscul electrocutării în mașinile astea minune?

#24
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,571
  • Înscris: 01.03.2013
Da.
Cand ploua, nu poti circula cu ele.
A mea are camera video pe parbriz si daca detecteaza ploaie, trage singura pe dreapta si se opreste.

Edited by kolfleading, 02 October 2021 - 11:43.


#25
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,099
  • Înscris: 11.01.2013
Si colac peste pupaza, pe langa problemele deja existente, acum incepe si o criza in domeniul energiei (eco) electrice la nivel mondial, tocmai din cauza renuntarii/scumpirii energiei ne-eco, adica hidrocarburi. Pentru ca ce sa vezi energia eco se face tot cu ne-eco.
De cateva luni s-au inceput investitii masive in energia nucleara (si-au dat cretinii seama ca nu merge cu panouri solare si moristi) dar am vazut de atatea ori cat de eco e si asta cand explodeaza cate o centrala nucleara.

#26
Ghita_Bizonu

Ghita_Bizonu

    Confectionez manusi din pielea clientului

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,453
  • Înscris: 16.10.2012

View PostCourage, on 02 octombrie 2021 - 09:14, said:

In orice discuție despre despre femei, mașini și fotbal, imediat derapează argumentul logic și se ajunge la patimi/talibanisme.



EV are o autonomie excelenta la 90 km/h, dar peste 100-110 km/h situația devine sumbra, așa cum am aflat de curând pe propria piele.

Pe scurt, cu o baterie de 80 kwh, mergând cu cruise control 130 km/h și plecând cu 100% încărcare, am șanse sa ajung pe vapori electrici la C-ta (plecând în București). Dacă EV aduce și a SUV turtit, atunci situația o ia la vale teribil peste 100 km/h.


=====

Dacă ieșim din bula EV, ne dam seama rapid ca EV nu sunt soluția cu actualele baterii.

Solutia nu e una, nu e rapida și în niciun caz nu e ieftină.


mda..

O Toyota Aygo .... dupa 4 zile de vanzoleala prin Bucuresti (ambuteiaje, stopuri, circulatie ....) intrebare legitima "ba da asta nu consuma?!"
Autostrada Soarelui ... 130 km/h. Micuta a inceput sa suga ca calicu la pomana!!!

Si mai era destulk de grasuta - 890 kg.
Sunt tare curiso cat ar fi azimconsumul unei masinute (350 cm lungime, max 700 kile) contruita azi cu motare si transmisii noi. Consum in oras si soswea la 90 /ora (adica un vechi 127 "reproiectat")

Edited by Ghita_Bizonu, 02 October 2021 - 11:53.


#27
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,089
  • Înscris: 01.01.2010
Știți ce e nostim? Că la rece, acumulatorii se consumă cam singuri.

#28
abancor

abancor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,537
  • Înscris: 07.07.2006
Sînt foarte bine identificate problemele în discuția de față. Prima concluzie este că situația poluării este mult mai complicată decît ar vrea militanții ecologiști, adică nu se poate rezolva prin cîteva măsuri de interdicție. Sînt atîtea implicații încît știi unde dai, dar nu ai nici o idee unde crapă.
Pentru scopul enunțat la început, aer mai curat în orașe, transportul electric și mai ales public poate fi o bună soluție. Plus mutarea industriei acolo unde e cazul, management cît mai eco al gropilor de gunoi etc.
Dar pînă și aici sînt chestiuni îmbîrligate de luat în seamă. De pildă, locuințele individuale dorite de mai toată lumea sînt mai poluante decît locuințele colective. La fel suburbia, orașele întinse și slab populate, mai poluante decît orașele dens populate unde oamenii locuiesc aproape de școală, magazin și serviciu. Deci soluția pentru poluare presupune și modificarea tipului și dimensiunii locuinței.
Exact cum a mai spus cineva mai sus, probabil soluția e ceva asemănător comunismului, sau comunei primitive. Termen de implementare: probabil niciodată.

#29
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,024
  • Înscris: 26.11.2001
Masinile EV sunt scumpe noi, dar și cele ICE sunt foarte scumpe noi, deci problema este ca încă nu găsești sub 5000 Eur, așa cum e plina aria de Sfaturi Achiziții auto.

La fel, poți sa iei BMW de 100 000 eur sau Logan de 15 000 și tot din pct A in pct B ajunge.
Sunt și EV pentru toate buzunarele. Eu am trei copii și sincer vreau SUV, doar nu o sa am câte o mașină în fct de cite persoane intra la un moment dat în ea.

Pentru o familie cu 2 copii, în oras merge excelent un ZOE, Corsa, i3 (noi sau SH) etc.
Leaf e super încăpătoare și cu portbagaj generos.
Si prețurile se prăbușesc de zor, pt ca tot apar masini cu baterie mai mare, noi.

View Postgear, on 02 octombrie 2021 - 10:55, said:

In 2022, teoretic or sa apara pe piata peste 2000 de noi statii de incarcare. (prin programele de finantare)

Majoritatea vor fi statii cu incarcare normala,  AC, 22 kW si cateva fast charge de 50 kW

Sunt trei variante de a incarca o masina electrica:
1. La priza de acasa: dureaza incarcarea cam mult, peste 12 ore
2. Statie de incarcare AC, de diverse puteri: incarcarea completa dureaza pana la 8 ore, nu sunt rezidentiale, se gasesc in parcarile oraselor, supermarketuri: pret kwh - 1,2 ron (o sa creasca cu siguranta) sau gratuit.
3. Statie incarcare fast DC, la fel de diverse puteri: incarcarea dureraza sub o ora, sunt putine astfel de statii: pret kwh - 2 ron (la fel, o sa creasca)

Ca sa incarci masina de la fast charge, DC, te costa cam la fel ca si cum ai merge pe benzina.
merita doar daca esti in tranzit, bei o cafea si mergi mai departe.

Solutia electrica mi se pare fezabila daca stai la casa si ai panouri fotovoltaice. Practic o sa mergi pe gratis cu masina vreo 10 ani (netinand cont de amortizarea sistemului fotovoltaic).

Asta e cea mai trista gluma.
Type 2 sunt de reședință/firma, nu pt public. Sa dea numărul bine la prosti.
Majoritatea mașinilor încarcă cu 6-11 kW, cu catela excepții notabile (Zoe), deci îmbătrânești în tranzit lansa ele.
Fast DC de 50kW sunt orice, dar nu fast, când ăștia scot mașini cu baterii de 105 kWh și încărcare pe 250 kw.

Iti spun eu, ca dacă la Leaf cu 40 kWh baterie era okish cu 50 kw fast charge, la baterie de 100 kWh stai 2 ore minim, timp în care coada creste.

Problema este ca stațiile și bransamentele sunt f scumpe, iar în tranzit nu sunt dealuri (pe autostrăzi) și trebuie sa tragi de la mama dracu => când/cum amortizezi investiția?
La 2 lei/kw strâmbă toți din nas, ca acasă e 0.7 sau 0 la PV.

P.S. Motorina e deja 6 lei litrul și nu ai alternativa gratis.

#30
LiviuGeo

LiviuGeo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 327
  • Înscris: 10.11.2005

View Postcattavencu, on 02 octombrie 2021 - 10:41, said:

Pur si simplu, nu merita atatia bani un agregat (electric sau termic) ca sa te fatzai cu el doar prin oras.

Asta e data strict din postura ta financiara. Cine nu isi permite decat o singura masina, sigur ca strugurii sunt acri si atunci justificarea rationala e ... nu merita atatia bani.

Edited by LiviuGeo, 02 October 2021 - 13:27.


#31
End-L-user

End-L-user

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,435
  • Înscris: 30.01.2008
@Courage: Nu cred e corecta generalizarea pe baza experientei personale. Problema e ca EQC e o masina ineficienta. Coeficientul aerodinamic e ridicat (0.27, adica slab), suprafata frontala e destul de mare (lucru mult pentru a invinge rezistenta aerului), iar motoarele au eficienta scazuta (pariez ca au cel mult 3.7). O baterie ca porku nu suplineste asta. Am banuiala ca o Tesla Model Y te ducea, la viteze de autostrada, destul de lejer pana in Constanz-ville. Pur si simplu marile companii auto sunt la furat. Cand vine vorba de masini electrice, traditia in domeniul auto nu are nici cea mai mica relevanta. Din contra, daca nu ai 'traditie' nu esti blocat in proceduri/procese de pe vremea lui Voda Tutankamon.

#32
sandel1

sandel1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,178
  • Înscris: 24.02.2011

View Postgear, on 02 octombrie 2021 - 10:55, said:


Solutia electrica mi se pare fezabila daca stai la casa si ai panouri fotovoltaice. Practic o sa mergi pe gratis cu masina vreo 10 ani (netinand cont de amortizarea sistemului fotovoltaic).
Nici măcar, că panourile astea au prostul obicei să dea curent ziua când tu ești plecat la muncă. Și atunci cum mai încarci mașina?

#33
mannick

mannick

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,473
  • Înscris: 08.08.2018

View Postursamajor, on 02 octombrie 2021 - 12:33, said:

Daca ai avea creier, n-ai spune asta. Inainte de solutia asta, era carnagiu in multe dintre intersectiile unde astazi sunt giratorii. Asa ca, mucles!

Te rog sa te intorci in mlastina din care ai iesit si sa vorbesti asa cu parintii tai, probabil o merita, daca atat au reusit sa scoata din tine.
Daca ai trait toata viata langa giratorii si intersectii rudimentare, nu inseamna ca nu exista si solutii elegante de rezolvare a problemei.

Edited by mannick, 02 October 2021 - 14:56.


#34
BaXXXon

BaXXXon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 10.08.2021

View Postsandel1, on 02 octombrie 2021 - 14:41, said:

Nici măcar, că panourile astea au prostul obicei să dea curent ziua când tu ești plecat la muncă. Și atunci cum mai încarci mașina?
Unii lucreaza noaptea si ziua stau acasa

#35
gear

gear

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 996
  • Înscris: 12.09.2005

View PostCourage, on 02 octombrie 2021 - 13:08, said:

Masinile EV sunt scumpe noi, dar și cele ICE sunt foarte scumpe noi, deci problema este ca încă nu găsești sub 5000 Eur, așa cum e plina aria de Sfaturi Achiziții auto.

La fel, poți sa iei BMW de 100 000 eur sau Logan de 15 000 și tot din pct A in pct B ajunge.
Sunt și EV pentru toate buzunarele. Eu am trei copii și sincer vreau SUV, doar nu o sa am câte o mașină în fct de cite persoane intra la un moment dat în ea.

Pentru o familie cu 2 copii, în oras merge excelent un ZOE, Corsa, i3 (noi sau SH) etc.
Leaf e super încăpătoare și cu portbagaj generos.
Si prețurile se prăbușesc de zor, pt ca tot apar masini cu baterie mai mare, noi.



Asta e cea mai trista gluma.
Type 2 sunt de reședință/firma, nu pt public. Sa dea numărul bine la prosti.
Majoritatea mașinilor încarcă cu 6-11 kW, cu catela excepții notabile (Zoe), deci îmbătrânești în tranzit lansa ele.
Fast DC de 50kW sunt orice, dar nu fast, când ăștia scot mașini cu baterii de 105 kWh și încărcare pe 250 kw.

Iti spun eu, ca dacă la Leaf cu 40 kWh baterie era okish cu 50 kw fast charge, la baterie de 100 kWh stai 2 ore minim, timp în care coada creste.

Problema este ca stațiile și bransamentele sunt f scumpe, iar în tranzit nu sunt dealuri (pe autostrăzi) și trebuie sa tragi de la mama dracu => când/cum amortizezi investiția?
La 2 lei/kw strâmbă toți din nas, ca acasă e 0.7 sau 0 la PV.

P.S. Motorina e deja 6 lei litrul și nu ai alternativa gratis.

Mie mi se pare rezonabila statia asta. Intrii la supermarket, faci cumparaturile si in 2 ore ai 40 kw in baterie.
https://chargingshop...wifi-rfid-copy/

La anu' o sa se instaleze cam 1500 statii de 22 kW,  cu acces la public, printr-o finantare a Ministerului Energiei.
Plus estimez eu vreo 100 statii de 50 kW, DC.

Si mai sunt si alte finantari pentru statii de incarcare.

Dar pentru confortul posesorilor de masini electrice ar trebui sa apara cateva zeci de statii de fast charging (de minim 120 kW) pe autostrazi.

#36
BaXXXon

BaXXXon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 10.08.2021

View Postcattavencu, on 02 octombrie 2021 - 10:41, said:

Pur si simplu, nu merita atatia bani un agregat (electric sau termic) ca sa te fatzai cu el doar prin oras.
Cum sa nu ! Merita daca nu lucrezi pe nasturi si-ti permiti. Daca nu ai posibilitati financiare clar ca nu are rost sa ai masina ori ca e electrica ori ca e termica .

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate