Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul

A fost lansata Fedora 40
 Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?

transport -tren
 Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...

tavan fals rigips
 Ce preferați: produse mai scumpe ...

Demagnetizare (minimala) ori ba?

Cum pot sa vad pe un proiector pr...

Joc Drone
 

Mai are viitor învățământul tradițional?

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
79 replies to this topic

#73
axisborn

axisborn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,272
  • Înscris: 20.11.2020

View Postgeorge_alexandru, on 30 septembrie 2021 - 09:35, said:

..pentru unii profesori e mai important ca elevul sa reproduca ce i s-a predat decat sa inteleaga si sa aplice. Am urat tot timpul aceasta abordare, eu neavand o memorie prea grozava si nici rabdarea sa invat pe de rost ceva.

Tu ai urat, dar vezi ca ptr multi elevi "sa inteleaga si sa aplice" e muuult mai greu/incomod decat sa invete pe dinafara.

View PostKiloW, on 05 octombrie 2021 - 16:20, said:

Dotarea poate sa-si spuna cuvantul la lipsa de performanta, insa pentru nivelul de baza nu ai nevoie de cine stie ce laboratoare NASA style, ai nevoie doar de pedagogie si de profesori care sa isi faca treaba.

Ca sa isi faca treaba trebuie sa fie si lasati.
Nu amenintati (de parinti sau director) ca patesc nu stiu ce daca pun un 4 elevului cand nu invata (e la ordinea zilei in scolile de azi).
Asta cred ca e principalul motiv ptr care scoala nu mai merge. Lipsa de autoritate a profesorului.
A, plus lipsa de motivare a tinerilor capabili ptr profesia didactica, pai la ce sa te duci sa iti toci nervii cu elevi si parinti ptr 2500 de lei pe luna?
Asa e usor de scri teorie din tastatura, dar mergeti voi intr-o clasa de 30 de elevi si mai vedem ce chef aveti de "intelegere si aplicare", cand iti ia 5 minute numai sa ii disciplinezi sa taca din gura. Desigur, nu ai voie nici macar sa ridici vocea la ei, ca ii abuzezi.
Eu am vazut astfel de clase si sincer... mi se pare o minune ca inca exista atatia oameni dispusi sa faca meseria asta. Vorbesc in general in lume, ca nu numai la noi e problema.
E una din cele mai naspa profesii, dupa parerea mea. E doar o frecare si tocare de nervi zilnic, plus rutina crunta. Crunta. Trebuie din start sa nu fii prea stralucit intelectual ca sa accepti asa ceva, sa repeti aceeasi materie banala (ptr tine) zeci de ani la rand...Ti se face sila, e o lipsa completa de stiumulare intelectuala, practic e ca si cum iei un motor si il subturezi grav.
Cum vrei tu ca un absolvent de mate stralucit de exemplu, sa se duca sa predea ecuatia de gradul intai de mai multe ori pe saptamana chiar, si s-o faca cu entuziasm?
Cred ca as prefera sa fac munca fizica, sa car ceva cu spatele, decat sa fiu profesor. Si am fost odata, acum vreo 10 ani. Am fugit vazand cu ochii, ca simteam ca ma retardez eu, explicand ca la dobitoci fiecare banalitate.
De ce s-ar duce un tanar sa isi omoare tineretea intr-un astfel de mod oribil ptr salariu egal cu cel al manipulantului de marfa din Lidl? Macar acolo esti linistit  dpdv mental, nu te freaca tot felul de parinti inepti sau directori cretini pusi pe pile politice.

Edited by axisborn, 06 October 2021 - 15:50.


#74
giuliani

giuliani

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,153
  • Înscris: 18.05.2007

View Postnewusername123, on 30 septembrie 2021 - 11:06, said:

Relativ recent a patit cineva treaba asta.
A trimis un amarat de CV,facut de un alt auslander. Nu a primit absolut niciun raspuns.
Mers direct la firma,vorbit intr o germana de nivel A1 spre A2,l au si angajat.
Germania e o tara care nu trebuie data drept exemplu in multe domenii. Invatamantul e unul dintre ele. Uniformizare si spalare pe creier mai mare decat in scolile din Germania,eu nu am intalnit.
cam toti nemtii sunt trasi la xerox. Aveam un prieten neamt inginer. El se ocupa si de angajari de salahori. Ii respingea pe toti care veneau in tricou,si nu in camasa,desi toti erau est-europeni,vai de pl lor. Trecea cu vederea doar pentru cei care stiau meserie.


Pai care e problema din  moment ce exista niste norme pentru treburile astea? Inseamna ca nu te-ai pregatit suficient pentru a te angaja. Am foist si eu in situatia de a fi respins asa, am retrimis dupa ani CV -uri la aceleasi firme cu mult mai mult succes. Practic de fiecare data am primit raspuns.

Despre tot sistemul de inv german nu pot discuta, insa despre partea inginereasca pot spune ca se poate da oricui exemplu. N-o sa fac comparatie cu Romania ca nu merita si nu are rost, insa chiar si comparat cu alte natiuni cu o istorie bogata in inginerie nemtii sunt tari. La noi la firma avem mai mereu studenti, avem joburi pt ei, ei au in program cateva luni de practica pe an, plus vacanta in care fac tot practica, .
Ce vreau sa spun e ca un student absolvent in multe domenii tehnice are deja o experienta in momentul in care el termina scoala; la bachelor ma refer, nu master sau phd.

#75
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,190
  • Înscris: 08.01.2021

View Postaxisborn, on 06 octombrie 2021 - 15:37, said:

...
Cum vrei tu ca un absolvent de mate stralucit de exemplu, sa se duca sa predea ecuatia de gradul intai de mai multe ori pe saptamana chiar, si s-o faca cu entuziasm?

Noi vorbeam de scoala primara... pentru scoala primara nu e nevoie de un medaliat Fields ca sa predea matematica sau "stiintele", cum e prin vest.  In mod normal la ciclul primar orice absolvent de studii superioare ar trebui sa poate preda matematica, chiar si daca a terminat literatura spaniola. La nivelul asta scopul nu e sa ii inveti matematica de inalt nivel, ci sa ii inveti conceptele de baza si sa le starnesti pasiunea pentru matematica. Iar pentru asta nu-i nevoie de un matematician, ci de un pedagog stralucit.

... si eventual sa depistezi talentele care sa o ia in alta directie decat ceilalti. Gen sa-ti dai seama ca Gigel dintr-a 7-a a demonstrat (poate fara sa-si dea seama ) conjectura lui Goldbach, pe care orice elev de primara o poate intelege insa niciun geniu inca nu a reusit s-o demonstreze. Si ca de acum azi inainte conjectura lui Goldbach se va numi teorema lui Gigel. Un talent il poti depista la in scoala primara si dupa ce intrebari iti pune... si statistic cam 2% dintre copii au un talent intr-un domeniu, deci intr-o cariera de profesor vei avea ocazia sa te intalnesti cu ei, si poate sa-i incurajezi sa isi atinga potentialulul  indiferent in ce fundatura ajungi sa predai.


PS
Da, uneori e o meserie sa dai si sa fugi, in special cand ai de predat niste aberatii inutile unui public complet nepotrivit... gen tehnici de programare la scoala de bucatari/ospatari. Si nu e banc..

Edited by KiloW, 06 October 2021 - 16:33.


#76
GlCA_Contras

GlCA_Contras

    Master Mind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,653
  • Înscris: 21.03.2020

View Postaxisborn, on 06 octombrie 2021 - 15:37, said:

Tu ai urat, dar vezi ca ptr multi elevi "sa inteleaga si sa aplice" e muuult mai greu/incomod decat sa invete pe dinafara.



Ca sa isi faca treaba trebuie sa fie si lasati.
Nu amenintati (de parinti sau director) ca patesc nu stiu ce daca pun un 4 elevului cand nu invata (e la ordinea zilei in scolile de azi).
Asta cred ca e principalul motiv ptr care scoala nu mai merge. Lipsa de autoritate a profesorului.
A, plus lipsa de motivare a tinerilor capabili ptr profesia didactica, pai la ce sa te duci sa iti toci nervii cu elevi si parinti ptr 2500 de lei pe luna?
Asa e usor de scri teorie din tastatura, dar mergeti voi intr-o clasa de 30 de elevi si mai vedem ce chef aveti de "intelegere si aplicare", cand iti ia 5 minute numai sa ii disciplinezi sa taca din gura. Desigur, nu ai voie nici macar sa ridici vocea la ei, ca ii abuzezi.
Eu am vazut astfel de clase si sincer... mi se pare o minune ca inca exista atatia oameni dispusi sa faca meseria asta. Vorbesc in general in lume, ca nu numai la noi e problema.
E una din cele mai naspa profesii, dupa parerea mea. E doar o frecare si tocare de nervi zilnic, plus rutina crunta. Crunta. Trebuie din start sa nu fii prea stralucit intelectual ca sa accepti asa ceva, sa repeti aceeasi materie banala (ptr tine) zeci de ani la rand...Ti se face sila, e o lipsa completa de stiumulare intelectuala, practic e ca si cum iei un motor si il subturezi grav.
Cum vrei tu ca un absolvent de mate stralucit de exemplu, sa se duca sa predea ecuatia de gradul intai de mai multe ori pe saptamana chiar, si s-o faca cu entuziasm?
Cred ca as prefera sa fac munca fizica, sa car ceva cu spatele, decat sa fiu profesor. Si am fost odata, acum vreo 10 ani. Am fugit vazand cu ochii, ca simteam ca ma retardez eu, explicand ca la dobitoci fiecare banalitate.
De ce s-ar duce un tanar sa isi omoare tineretea intr-un astfel de mod oribil ptr salariu egal cu cel al manipulantului de marfa din Lidl? Macar acolo esti linistit  dpdv mental, nu te freaca tot felul de parinti inepti sau directori cretini pusi pe pile politice.
Pentru "meseria" de educator, pedagog, profesor e nevoie de vocatie. Nu e cazul tau, am inteles... Din pacate la noi majoritatea se duc la catedra pentru ca nu sunt buni in a profesa altceva.

#77
gomez99

gomez99

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,209
  • Înscris: 20.03.2005
Se intimpla din cind in cind sa particip la o adunare unde se discuta toate cele. Majoritatea participantilor fiind parinti, evident ca multe subiecte au legatura cu copiii. La ultima intilnire a fost o dezbatere (zic eu) interesanta, al carui subiect m-am gindit sa vi-l prezint. Am sa rezum cumva discutiile, pentru ca ideea generala pe care o prezint a rezultat din interventiile majoritatii participantilor. Toti cei participanti sint plasabil in ceea ce se cheama “nivel social mediu”, cei mai multi fiind absoventi de facultate.  
Discutia a pornit de la o doamna care a afirmat ca nu vede sensul cantitatii si complexitatii de informatii pe care sint obligati copiii sa o asimileze in scoala. Ea fiind responsabil de marketing, nu a avut niciodata nevoie in cariera ei de logaritmi, ecuatii de grad n, volumul piramidei, formula gazului metan, pirghia de gradul nspe si hibernarea aricilor. Calculele marunte le face cu calculatorul de buzunar (mai nou cu telefonul) iar cele complexe cu laptopul, cu programele de care se ocupa cei de la IT. Nu se simte inferioara cu nimic fata de colegii care stiu cind a murit Stefan cel Mare, unde e Vanuatu sau ca balena nu e peste, si nici n-a avut vreodata nevoie de cunostinte de genul asta, in afara de situatiile cind a jucat trivia. Cind a avut vreo curiozitate a cautat pe internet. Daca a gasit, bine, daca nu, n-a suferit prea tare. Tot ce foloseste in cariera ei a invatat in 2 cursuri in afara sistemului academic obligatoriu. In rest are scoala vietii, care I se pare infinit mai utila.
Multi participanti au sustinut ideea ca ar fi mai utila o scolarizare obligatorie de cel mult 8 clase, in care copiii sa invete sa scrie si sa citeasca si sa adune/scada, sa aiba ceva notiuni de cunostinte de comportament social, igiena, sport, ceva artistic, o limba straina, calculator, alimentatie si imbracaminte, urmind sa se axeze pe ceva anume si mai complex in functie de meseria pe care vor dori sa o abordeze, dupa aceea.

#78
represor

represor

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 436
  • Înscris: 05.04.2007

 gomez99, on 31 ianuarie 2022 - 19:52, said:


Multi participanti au sustinut ideea ca ar fi mai utila o scolarizare obligatorie de cel mult 8 clase, in care copiii sa invete sa scrie si sa citeasca si sa adune/scada, sa aiba ceva notiuni de cunostinte de comportament social, igiena, sport, ceva artistic, o limba straina, calculator, alimentatie si imbracaminte, urmind sa se axeze pe ceva anume si mai complex in functie de meseria pe care vor dori sa o abordeze, dupa aceea.

in cea mai mare parte sunt de acord cu o abordare de genul asta, dpmdv structurat cam asa :
clase 1-4 >> materie concentrata pe scris/citit/matematica simpla si foarte multe deprinderi sociale( mod de comportare in societate, respect fata de oameni si societate, mod de colbarora intre indivizi si grupuri de indivizi etc)
nu vad sensul indoparii celor mici cu notiuni pe care cu greu le pricep doar pt ca parinti prea putin educati sa se laude pe feisbuc ca odrasla lor "stie" engleza de la 4 ani dar la 14 e pe legale si la 18 munceste la KFC
clase 5-8 >> materii de cultura generala

si aici m-as opri cu invatamantul obligatoriu ... inavatamantul chiar daca nu il consider un drept ci un privilegiu trebuie totusi sa aiba o componenta de obligativitate ... invatamantul obligatoriu a fost, probabil, singurul lucru bun pe care l-au facut comunistii ( nu discutam motivele pt care au facut-o ci efectul deciziei), decizie comunista care totusi a redus foarte mult nivelul analfabetismului in randul populatiei generale.

liceul >> sub nici o forma sa nu fie obligatoriu ( poate sa fie chiar subventionat de stat intr-o anumita proportie) si cu o componenta de autonomie a liceelor, sa isi poata stabili singure criteriile de admitere / curicula / ROI

facultatile >> zero subventii de la stat, facultatile trebuie sa aiba autonomie( si o au) decizionala si financiara  si trebuie sa fie capabile sa ofere ele, din bugetul propriu, burse de studiu pe criterii pe care si le stabilesc singure.


in rest ... da, se invata mult,prost si fara rost ... scoatem absolventi de liceu prin toti porii sistemului de invatamant care nu inteleg la nivel practic nici 10% din ceea ce au invatat, exista o materie stufoasa, plina de elemente teoretice fara aplicabilitate practica de genul calculului determinantilor cu metoda lui sarrus ... orarul nu permite profesorilor sa faca aplicatii practice si se merge pe o predare din reflex si elevii curiosi n-au decat sa incerce sa inteleaga in timpul liber cand de fapt scoala ar trebui sa le explice pe intelesul lor chiar notiuni simple invatate pe de rost " de ce dom'le 0/0 e operatie fara sens/nedefinita", " cum pot dom'le sa demonstrez practic cu betisoare sau pioneze formula de calcul a sumei numerelor naturale?" ... dar nu, toti le invata papagaliceste pt ca "asa crie-n carte" fara sa deprinda cea mai importanta notiune din scoala care este: "de ce?"

#79
Mihai097

Mihai097

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 45
  • Înscris: 09.07.2022

 gomez99, on 31 ianuarie 2022 - 19:52, said:

Multi participanti au sustinut ideea ca ar fi mai utila o scolarizare obligatorie de cel mult 8 clase
Ce vor face copiii intre14 la 18 ani, cei care nu fac liceu? Banuiesc ca scoala profesionala...

#80
GlCA_Contras

GlCA_Contras

    Master Mind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,653
  • Înscris: 21.03.2020
Care scoli profesionale nu prea mai exista...
Acum e la moda sa ai doctoratul luat pe banda rulanta chiar daca esti analfabet functional, asa ai sanse sa ajungi ministru sau chiar Prim Ministru!

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate