Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Pareri magazin online quickmobile?

Despre compania de aministrare Sq...

Durere taietura deget dupa 2 luni

Dalți gravare lemn
 Didgeridoo

Motorola Edge 50 Ultra

Gaura perete apartament cu evitar...

Orientare antena prime focus
 Problema conectare mail yahoo

comisioane asociatie proprietari

Primul sistem de televiziune cu p...

Internetul este neutilizabil fara...
 Eroare cloud burn icopy face id

DermaRoller ce este ?

Articole limba Germana

Cum se imparte legal o mostenire ...
 

Buldozere romanesti S650/1500/1800

- - - - -
  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#1
savantu

savantu

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 3,623
  • Înscris: 26.10.2003
Cautam variante de buldozer romanesc si am ramas surprins sa nu vad vreun topic deschis despre ele. Cine detineti/ati lucrat pe ele, ce povesti aveti ?
Valabil pt S445/650/651/800/1500/1501/1800 si ce o mai fi.

Care sunt mai fiabile S1500 cu motor in 4 D105 sau S1501 cu motor Raba ?

#2
exqusit_drunk

exqusit_drunk

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,778
  • Înscris: 17.12.2019
Mai există acum astfel de buldozere în exploatare? Prin 2003-2004 am lucrat la o firmă ce deținea astfel de buldozere, intermedia vânzări și comercializa piese de schimb pentru ele. Încă de atunci nu se găseau pompe hidraulice pentru S1500 sau lanțuri de șenilă.

#3
VOC

VOC

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 839
  • Înscris: 24.11.2020

 savantu, on 27 septembrie 2021 - 11:53, said:

am ramas surprins sa nu vad vreun topic deschis despre ele.

Chiar trebuie să deschidem topic pentru orice **** de acum 40 de ani?
(scuze djl, nimic personal)

Edited by savantu, 27 September 2021 - 17:34.
limbaj


#4
savantu

savantu

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 3,623
  • Înscris: 26.10.2003
Din cate stiu, ce este de interes pt unii, nu este pt toti si invers. SI la fel stiu ca clickul este o activitate cu intentie.

#5
pacopaco1967

pacopaco1967

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,550
  • Înscris: 13.09.2010
Am lucrat in tinerete  pe S1500 timp de 1 an si apoi numai pe S1800.
Deosebirea e ca S1800 e mai silentios, nu te oboseste dupa o zi de lucru la fel ca celalalt.
La capitolul fiabilitate de departe S1500 e regele. Suporta toate abuzurile , de la lipsa de intretinere pana la tipuri diferite de uleiuri.

#6
savantu

savantu

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 3,623
  • Înscris: 26.10.2003

 pacopaco1967, on 28 septembrie 2021 - 12:28, said:

Am lucrat in tinerete  pe S1500 timp de 1 an si apoi numai pe S1800.
Deosebirea e ca S1800 e mai silentios, nu te oboseste dupa o zi de lucru la fel ca celalalt.
La capitolul fiabilitate de departe S1500 e regele. Suporta toate abuzurile , de la lipsa de intretinere pana la tipuri diferite de uleiuri.
Deci motorul D105 e mai fiabil decat cel de Raba sa inteleg ?

#7
cristinub1

cristinub1

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 23.10.2007
La S 1500 e greu cu pornirea, se foloseste motorul auxiliar, alta distractie. Asa de mers merge, odata pornit.

#8
KatalynPyk1980

KatalynPyk1980

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 105
  • Înscris: 18.11.2018
Facebook. UTB-urile din România.

Attached Files



#9
savantu

savantu

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 3,623
  • Înscris: 26.10.2003
Stie cineva sa explice frana de parcare la S1500 ? Unde este si cum functioneaza ?

#10
andrei_221

andrei_221

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,772
  • Înscris: 22.12.2006
Avea frana principala pe centuri de ferodou care strangeau niste tamburi la reductoarele finale

La nevoie se puteau bloca....
Si asa nu pleca el de pe loc nici in panta...


Motoarele erau fiabile, dar turbina ceda foarte repede de la.materiale slabe la ax- lagar si ulei necorespunzator.

Edited by andrei_221, 09 October 2021 - 18:37.


#11
savantu

savantu

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 3,623
  • Înscris: 26.10.2003
Din ciclul ce ne mai lipsea, m-am pricopsit cu un S 1501 in stare destul de buna.  Am atasat un video facut dupa ce am inlocuit mansoanele la apa ( cele vechi erau coapte / a stat peste 1 an nefolosit ) si am instalat termostat. Dupa ce am incalzit motorul am facut si schimbul de ulei.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Z34doDLYurE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#12
exqusit_drunk

exqusit_drunk

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,778
  • Înscris: 17.12.2019
S-ar putea să mă înșel dar e mai degrabă 1300 pentru că-i lipsește turbina.

#13
savantu

savantu

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 3,623
  • Înscris: 26.10.2003
S1500 are motor D105 cu turbina.
S1501 are motor MAN 2153 6L ( echivalent RABA 2156 ) de 155CP fara turbo. Sau cel putin asa stiu si am si manualul tehnic in fata.

Edited by savantu, 17 October 2021 - 20:06.


#14
exqusit_drunk

exqusit_drunk

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,778
  • Înscris: 17.12.2019
Tocmai de aia am spus că s-ar putea să mă înșel. Știam doar de varianta D105 cu turbină și nevăzând turbina ...

#15
savantu

savantu

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 3,623
  • Înscris: 26.10.2003

View Postexqusit_drunk, on 17 octombrie 2021 - 20:14, said:

Tocmai de aia am spus că s-ar putea să mă înșel. Știam doar de varianta D105 cu turbină și nevăzând turbina ...

M-ai facut curios cu S1300. Nu exista nicio informatie despre el pe internet.
Stie cineva ce caracteristici avea ? S1500 e practic un T100 sovietic . Ar insemna ca S1300 e mai antic.

#16
exqusit_drunk

exqusit_drunk

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,778
  • Înscris: 17.12.2019
La 1300 capotele motorului erau mai rudimentar desenate și lipsea turbina. În 2003 lucram la o firmă care repara astfel de utilaje în vederea revânzării și a fost achiziționat un lansator de țevi s1300 care a primit elementele de s1500 și a fost vândut ca atare.

#17
col3g

col3g

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 7
  • Înscris: 27.05.2021
S1500 nu era nici pe departe... ce-o fi vrut să zică VOC, dar indiscutabil că mai putea fi dezvoltat:
a) cabina, deși spațioasă, nu era izolată fonic și termic, ba mai era și ditamai filtrul de aer în ea;
b) avea pastile de plastic la pompa de alimentare, cu niște arcuri subțirele, și aveai toate șansele să se strice;
c) alimentarea prin injecție indirectă a motorului mare, deși scade pretenția la calitatea carburantului și aduce un mers mai liniștit și mai silențios motorului, îl face mai complex și mai puțin eficient, adică dă forță mai puțină pentru un consum mai mare!
d) au  pus un motor care se vrea simplu și compact, dar care la dezechilibrul dinamic specific oricărui motor linear cu patru cilindri și la mersul mai grosolan al dieselului adăuga vibrațiile date de cilindreea  nepermis de  mare (aproape 14 litri) pentru configurația lui, ceea ce obliga la o turație foarte redusă (max. 1200 rpm)  și o presiune în cilindru mai mică(performanțe mai reduse, deci); cu toată tehnologia de azi, sunt rarisime dieselurile L4 de peste cinci litri, oare de ce?! Dacă tot i-au făcut acel acel șasiu mare și încăpător să-i fi pus un șase-n linie  sau un cinci-n linie, pentru un plus de performanță, rafinament, fiabilitate și de turație utilă (până pe la 1500 rpm)...
e) cei 150 CP și vreo 930 Nm trebuia să-și poarte masa (20 de tone metrice)  și să împingă/tragă sarcina sau să rupă la pământ; noroc că dezvolta linear forța de lucru... și că de multe ori era mânat de meseriași care compensau toate neajunsurile cu priceperea!
f) pornirea cu motoraș otto, mult mai sigură ca cea electrică, dar cu condiția de  fi perfect pusă la punct (unii porneau din maxim trei manivele, alții dădeau ca la flașnetă); era o procedură complicată, era ceva cu două manete la spatele motorului principal..de-asta zic, poate ne lămurește pacopaco1967!


#18
savantu

savantu

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 3,623
  • Înscris: 26.10.2003
Sunt cateva aspecte de mentionat aici; injectia indirecta a fost o necesitate care a aparut odata cu primele dieseluri datorita imperfectiunii arderii combustibilului. Pare contraintuitiv, dar injectia indirecta simplifica mult motorul si a permis crearea de motoare diesel rapide si de mici dimensiuni.
Avand pre-camera ai aer care se misca rapid, asigurand mixul de combustibil si aer , simplificand injectoarele. La injectia directa, aerul este aproape static si combustibilul este rapid, injectoarele trebuie sa asigure mixajul ceea ce este foarte dificil mai ales in motoarele mici ( la cele mari deficienta nu este atat de pronuntata ). Injectia directa in motoare mai mici a inceput sa fie raspandita abia odata cu aparitia modelelor CFD ( computer fluid dynamics ) care au permis modelarea computerizata a mixajului si optimizarea camerei/injectoarelor.
Asa ca pentru toti producatorii de dieseluri, pana in anii '80, a fost mai simplu sa faca antecamere de mixaj decat sa proiecteze camera/injectoare pt injectie directa. Aditional, injectorul simplu cu antecamera permite presiuni de lucru mici 100-200 de atm. La injectia directa, sub 350 atm mai bine nu te complici. Presiune mare de injectie , pompe complicate si motor pretentios la calitatea combustibilului.
Dezavantajele injectiei indirecte sunt  pornirea greoaie iarna ( fara preincalzire/bujii ) si uzura neuniforma a pistoanelor ( presiunea creste din antecamera si se raspandeste in camera de ardere, insa nu acopera tot pistonul uniform ).

Revenind la S1500, motorul  diesel D104 este o copie dupa cel rusesc de pe T100 care este copie 1 la 1 dupa Caterpillar D7 modelul 1938-1940. Am atasat o poza cu originalul, recunoasteti motorul si senila ?

Eu nu cred ca dieselul D104 merge neuniform sau are performante reduse, din contra mi se pare excelent avand o turbina optimizata pentru cuplu exceptional. S1501 pe care l-am luat cu motor Raba D2153 are doar 700NM, fata de  930 la S1500. Si asta se vede.

Attached Files


Edited by Dany_Darke, 17 November 2021 - 12:26.
citat inutil


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate