Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA
 Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac
 Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...
 BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim
 

Randare prea lenta, nu se folosesc toate cores la procesor, unde e problema ?

* - - - - 3 votes
  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1
MinettoMatoi

MinettoMatoi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,011
  • Înscris: 04.09.2018
Am urmatorul sistem:

AMD Ryzen Threadripper cu 16 cores la 3,5, 16 GB RAM, placa video Gainward GeForce RTX 2070 8GB GDDR6 256-bit, 4 tera HDD, Windows 10 cu licenta.

Celalat sistem mai slab este asa:

Intel core 2 duo la 2,66 Ghz, 4 GB RAM, placa vide Geforce Titanium 750, windows 7 ultimate.

Am facut o randare a unei scene de test in 3D Studio Max 2018, si primul sistem randeaza doar de doua ori mai rapid ca ultimul, desi e un sistem mult mai rapid. Cand m-am uitat la gradul de solicitare a procesorului la primul sistem adica cel rapid, doar 15 % era solicitat in timpul randarii, doar un core parea grafic ca e pe maxim, restul, aproape nici un sfert fiecare.
Am dat pe Scanline renderer adica randare standard pe procesor, optiunea Multi-Threading era on pe ambele sisteme in Max la rendering options.
M-am uitat la preferinte in Max, nu am gasit alte setari ptr randare cu privire la utilizarea mai multor cores.

Am verificat si la CPU Affinity si erau toate cores bifate pentru aplicatia Max.

Ce se intampla ? De ce nu-mi foloseste toate cores ? Cum pot rezolva problema ? Banui ca Max 2018 cunoaste multiprocesare, cunostea si Max 2.5 care era facut in 1999, damite asta, mai ales ca are optiunea si de randare in cloud unde-s n procuri cu n cores.

#2
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,348
  • Înscris: 22.10.2007
de curiozitate: de ce folosesti cpu si nu gpu?

#3
pacopaco1967

pacopaco1967

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,550
  • Înscris: 13.09.2010
HDD prea lent ?

#4
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,906
  • Înscris: 01.01.2010

 _-livio-_, on 26 septembrie 2021 - 12:35, said:

de curiozitate: de ce folosesti cpu si nu gpu?
Poti sa ne explici si noua intrebarea ta, te rog?
Nu o sa ras replica mea asa si o sa-ti spun ca mi s-a parut hilara.

#5
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,348
  • Înscris: 22.10.2007
ce anume n-ai inteles si ce anume e hilar? 3d studio max stie sa foloseasca cuda, iar el are un rtx2070 care sunt 99% sigur ca e mult mai rapid decat un ryzen la randare, pe care din ce a scris el acolo eu am inteles ca vrea sa-l foloseasca pt asta.

mai exact din: Am dat pe Scanline renderer adica randare standard pe procesor, optiunea Multi-Threading era on pe ambele sisteme in Max la rendering options.

Edited by _-livio-_, 26 September 2021 - 18:21.


#6
MinettoMatoi

MinettoMatoi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,011
  • Înscris: 04.09.2018

 _-livio-_, on 26 septembrie 2021 - 12:35, said:

de curiozitate: de ce folosesti cpu si nu gpu?
Eu am facut test pe procesor sa vad comparatia la randare pe proc pe ambele sisteme, eu vreau sa aflu ce se intampla, uneori randez si cu GPU adica banui ca randarea cu gpu este optiunea aia Quicksilver Hardware Renderere sau ? E mai rapid cu GPU, dar interesant, in unele scene cand randezi cu GPU e mai lent ca scanline renderer.

 pacopaco1967, on 26 septembrie 2021 - 14:48, said:

HDD prea lent ?
Nu are cum sa fie HDD prea lent daca eu randez pe SSD NVME unde e si windows-ul. Si nu cred ca HDD de pe calcul ala mai slab are HDD mai rapid ca asta de pe calcul cu win 10, sau sunt aproximativ la fel.
Calcul asta cu Win 10 unde merge lent, am HDD Seagate BarraCuda 2TB SATA-III 7200RPM 256MB, eu zic ca e f bun, si celalalt calc tot pe 7200 e.
Altceva este.

_-livio-_, cand am randat cu Quicksilver Hardware Renderer (ca banui ca asta e optiunea ptr randare cu placa video), calcul cu win 10 adica ala puternic a randat de trei ori mai rapid decat celalalt sistem cu Titanium 750 deci evident placa mai slaba. Dar nu asta m-a interesat deocamdat.
Insa eu am facut testul pe procesor, si am facut comparatia intre cele doua sisteme, de ce nu foloseste toate cores la randare calcul cu win 10 ?!
Si cum as putea rezolva problema ? Vreau pe proc sa foloseasca ca lumea ce resurse am.
Ar trebui pe proc sa zboare fata de celalalt sistem, daca ar folosi macar 75 % din cores si nu 15-18.

Iar calcul celalalt mai slab core doi duo, foloseste cam 67-71 % din procesor cand randeaza, deci ala functioneaza mai okey.

Edited by MinettoMatoi, 26 September 2021 - 19:07.


#7
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,906
  • Înscris: 01.01.2010

 _-livio-_, on 26 septembrie 2021 - 18:15, said:

Pai, placa video face randarea. Totul bine. Cum duci bitii aia bruti in spatiul de stocare? Daca nu faci mining sau code cracking, nimic nu rezolvi doar din placa video, fara un CPU care sa o sustina, fara ceea ce se numeste optimizare.
Am o statie buna pe care am facut diferite randari. Pana nu am luat un i9, pur si simplu nu am putut valorifica placile video la maxim. E un fel de proiect de-ale mele. Eu scriu ce trebuie facut rapid, direct pe SSD si totul trece prin 64 giga RAM, DDR4 la 3200. Daca unul diontre SSD, video, RAM, CPU este slab fata de celelalte, iti trage totul in jos, pentru ca randarea implica frecvente mari sim imposibilitate de bypass.

#8
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,348
  • Înscris: 22.10.2007
Nu, nu face intotdeauna placa video randarea, poti s-o faci bine mersi si cu cpu sau cu igpu, ca si ala parca e suportat, tocmai de asta intrebam.


Quicksilver foloseste si gpu si cpu impreuna, dar pt cuda parca e alt renderer.

Parca iray il foloseste, dar nu bag mana in foc.

Edited by _-livio-_, 26 September 2021 - 20:53.


#9
MinettoMatoi

MinettoMatoi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,011
  • Înscris: 04.09.2018
Pai normal ca si procesorul conteaza, insa totusi de ce nu foloseste deloc procesorul ca lumea la mine in randare ?! Ce naiba, am dat 1000 euro pe procesor in ianuarie 2019 ca sa ce ? Ca ptr randare l-am luat mai mult.
Atasez aici ce rendere sunt. Pana la urma nici nu conteaza cuda sau nu, important e pe proc ce are de nu merge ca lumea.

Attached Files



#10
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,348
  • Înscris: 22.10.2007
vezi cum te intelegi cu asta in special pe mod hybrid: https://docs.chaosgr...V-Ray GPU Setup

#11
MinettoMatoi

MinettoMatoi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,011
  • Înscris: 04.09.2018
Era activat cuda deja, insa eu nu am treaba neaparat cu v-ray, scena aia nu foloseste v-ray, era vb de o scena simpla cu randare pe scanline renderer care nu foloseste deloc ca lumea procul.
Iar daca am incercat sa randez cu v-ray adica cu optiunea aia cuda, apare un timp de randare foarte mare fata de scanline renderer, deci e inutil, am bifat si CPU si Cuda, tot cam timpul ala il arata, deci nu am cum sa folosesc v-ray renderer la scene fara v-ray, ca nu are sens.

Dar da, cu v-ray gpu, daca randez pe procesor, sare la 97 % gradul de ocupare, daca randez si pe proc si pe cuda e la fel, daca randez doar pe cuda ocupa procul un 20 % doar.
Insa timpul de randare cu, cuda doar, sau si cuda si proc, e acelasi.
Randarea pe cuda ia de trei ori mai putin ca timp decat pe cuda.

Si totusi tot nu am aflat de ce nu imi foloseste procul ca lumea la randare ! De ce pe celalalt calc bate 67 % minim gradul de utilizare al procului, si dincoace doar 15-17 % !
Deci nu poti zice ca scanline renderer nu foloseste mai mult de 15 %, cand dincolo bate 70 in exact aceleasi conditii cu aceleasi setari.
Ca eu nu am nevoie de v-ray ptr scenele simple, cum fac ca la scanline renderer sa utilizeze ca lumea procul ?!

Edited by MinettoMatoi, 28 September 2021 - 18:25.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate