Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Alimentarea cu hidrogen, o alternativa viabila la electrificare!?
#307
Posted 01 September 2022 - 21:03
ro_explorer, on 26 august 2022 - 11:00, said:
De fapt poza aia din articol explica cam tooata analiza intr-un mod foarte usor de inteles: Screenshot 2022-08-26 105954.jpg Pentru mine e un ceva fără rost, un exercițiu de imaginație. |
#308
Posted 29 October 2022 - 15:37
star trek..
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Qvk3LWOSewc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#309
Posted 17 March 2023 - 09:17
Toyota a început a folosi tehnologia de hidrogen de pe Mirai la fabricile sale şi dezvăluie cifre curioase despre eficienţa producţiei de hidrogen. https://piataauto.md...ctiei-hidrogen/ Edited by max_01, 17 March 2023 - 09:17. |
#310
Posted 17 March 2023 - 09:57
max_01, on 17 martie 2023 - 09:17, said:
dezvăluie cifre curioase despre eficienţa producţiei de hidrogen. De asta se spune ca tehnologia asta ar functiona la masini de gabarit mare, caci, desi pila cu hidrogen are o eficienta de 3 ori mai slaba ca o baterie per total, poti inmagazina si transporta mult mai mult hidrogen deodata (pentru ca oxigenul necesar reactiei il iei din atmosfera) si poti asigura autonomii mari, necesare transportului de marfuri de distanta. Solutia potrivita pentru nevoia potrivita. |
#311
Posted 17 March 2023 - 10:02
La camioane care merg mult în regim constant și load mare e de luat în calcul inclusiv ice pe hidrogen. In anumite situații are randament mai bun decât pila.
La masini mie soluția interesanta mi s-ar părea un phev pe hidrogen. Un Nexo cu o baterie reincarcabila la sârmă de vreo 5kwh. Naveta, coaforul și umplut sifoanele pe curent (de la panouri) și vacante pe hidrogen. Iar hidrogen obținut din reactoare nucleare de gen4, la temperaturi înalte și randamente de peste 90%. Edited by KiloW, 17 March 2023 - 10:05. |
#312
Posted 17 March 2023 - 10:19
#313
Posted 17 March 2023 - 10:26
Pe de o parte "vai, dar cum o sa tina reteaua electrica atatea masini electrice puse la incarcat" ... pe de alta "ei, hidrogenul obtinut prin electroliza, chiar daca are o eficienta energetica de 3 ori mai proasta ca o masina electrica pe baterii, e sustenabil".
|
#314
Posted 17 March 2023 - 10:28
max_01, on 17 martie 2023 - 09:17, said:
Toyota a început a folosi tehnologia de hidrogen de pe Mirai la fabricile sale şi dezvăluie cifre curioase despre eficienţa producţiei de hidrogen. https://piataauto.md...ctiei-hidrogen/ Interesanta abordarea. Da, au dreptate in articol - consumul de energie electrica a unui automobil, daca ne uitam strict la kwh / km, in cazul hidrogenului este de 2-3 ori mai mare decat in cazul in care ar fi utilizata direct energia electrica. DAR, avantajul hidrogenului consta in disponibilitatea acestuia in cantitati inepuizabile, spre deosebire de materialele utilizate in productia acumulatorilor. Si economic vorbind, la nivel macro,este posibil ca utilizarea hidrogenului sa fie nu doar mai eco ( si daca ne uitam doar la procesul de productie al acumulatorilor), dar si mai ieftina. Vom vedea incotro se vor duce lucrurile - dar e bine totusi ca se lucreaza pe mai multe directii. Variantele de propulsie pur electrica, cu hidrogen sau cu eFuels - daca nu intervine politicul - au marele avantaj de a ne oferi posibilitatea de a alege ! ro_explorer, on 17 martie 2023 - 10:26, said:
Pe de o parte "vai, dar cum o sa tina reteaua electrica atatea masini electrice puse la incarcat" ... Nu sesizezi nici o diferenta intre productie si distributie de energie electrica ? |
#315
Posted 17 March 2023 - 10:33
Greu de priceput daca viziunea se ingusteaza si ramine doar un punct de vedere, bateriile.
Bateriile nu fac fata la aplicatiile mari consumatoare de energie. Rata de incarcare iarasi e redusa. Cantitatea de energie "acumulata" in rezervor e mult mai mare la H2. Productia de H2 se face in diverse moduri, se estimeaza ca se va ajunge la 1$/kg, la ora asta deja se poate produce la 1,6$/kg, info in docul pus mai sus. Vedeti care este autonomia unei masini cu 1kg de H2 fata de EVB si faceti o evaluare a eficientei. |
#316
Posted 17 March 2023 - 11:49
Ion_Bumbu, on 17 martie 2023 - 10:33, said:
Productia de H2 se face in diverse moduri, se estimeaza ca se va ajunge la 1$/kg, la ora asta deja se poate produce la 1,6$/kg, info in docul pus mai sus. Iar daca hidrogenul va ajunge la 1$/Kg fata de 1.6, inseaman ca si incarcatul unei masini electrice cu baterii va deveni mai ieftin cel putin cu acelasi procent cu care se ieftineste producerea hidroogenului ... sa ma corecteze careva daca gresesc in aceste estimari. |
|
#317
Posted 17 March 2023 - 12:32
Pai si cum se incarca reteaua cu producerea H2 ?
Daca aveati curiozitatea sa citit documentul pus de mine cred ca intrebarea nu mai avea nici un rost. Una este sa ai disponibil 1GW la Portile de Fier si alta e sa-l ai la Oradea dus... Cu reactoare GEN 4 nu-i problema il ai la fata locului, acolo si produci H2, estimat la 1$/kg...deci catre 100Km+ cu Mirai pentru 1$!! GB EVB cu toata eficienta ei! Edited by Ion_Bumbu, 17 March 2023 - 12:39. |
#318
Posted 17 March 2023 - 12:52
Cu 5 cenți/kwh ai face și cu bevs 100km cu 1e. Și nu-i neapărat absurd prețul.
Problema e ca indiferent de costul de producție la curent plătești de rupi. Iar 2/3 din prețul final nici măcar nu-i curentul ci distributia. |
#319
Posted 17 March 2023 - 13:16
Ion_Bumbu, on 17 martie 2023 - 12:32, said:
Una este sa ai disponibil 1GW la Portile de Fier si alta e sa-l ai la Oradea dus... Acum vii si imi spui ca nu e problema sa consumam 3x ca sa producem hidrogen pentru segmentul respectiv? |
#320
Posted 17 March 2023 - 13:43
Puteti incerca sa cautati si vedeti ce, cum si despre ce s-a scris acolo.
La H2 vorbim deja despre producerea cu ajutorul reactoarelor atomice, solutie de viitor. Oricum pe asta mizeaza ai altii, eu consider ca asta va fi viitorul nu bateriile, alea au avantajul lor la capacitati mici insa la necesar mare de energie nu. KiloW, on 17 martie 2023 - 12:52, said:
Cu 5 cenți/kwh ai face și cu bevs 100km cu 1e. Și nu-i neapărat absurd prețul. Problema e ca indiferent de costul de producție la curent plătești de rupi. Iar 2/3 din prețul final nici măcar nu-i curentul ci distributia. Spre exemplu la Hidroelectrica 1kWh este 0,28 lei iar cheltuielile de transport spre 0,23lei deci raportul este 0,8. La Enel insa 1kWh este 0,78lei iar cheltuielile tot pa la 0,23lei raportul fiind de 0,3. Tot ce am exemplificat sint valori fara TVA deci rapoartele se pastreaza. Aici aveti datele pentru consumatori casnici de la care am facut acele calcule. https://www.anre.ro/...rator-de-tarife |
#321
Posted 17 March 2023 - 15:35
Ion_Bumbu, on 17 martie 2023 - 13:43, said:
Puteti incerca sa cautati si vedeti ce, cum si despre ce s-a scris acolo. Dar precis o sa avem de 3 ori mai multa productie ca sa producem hidrogen pentru intreg parcul auto al Romaniei. Ion_Bumbu, on 17 martie 2023 - 13:43, said:
La H2 vorbim deja despre producerea cu ajutorul reactoarelor atomice, solutie de viitor. ...Use of nuclear heat to assist steam reforming of natural gas (methane)... Oh, da, acum se explica |
|
#322
Posted 17 March 2023 - 15:35
Va rog cititi cu multa grija acel document de unde au aparut si preturile:
https://world-nuclea...n-and-uses.aspx Si daca ati inteles de ce pentru H2 este energie si pentru EVB nu e OK, daca nici asa nu ati inteles atunci va rog semnalizati sa o luam de la capat. P.S. nu va opriti la prima fraza vare va convine, citit pina la capat, nu-i deloc obisitor, doar interesant, inclusiv despre electroliza la 900C... Edited by Ion_Bumbu, 17 March 2023 - 15:44. |
#323
Posted 18 March 2023 - 07:34
hai sa raspund si eu la intrebarea din titlu: nu
imi plac 2 idei desprinse din actuala situatie a electrificarii 1: incarcarea inductiva din mers folosind bobinele din asfalt 2: incarcare de mare putere/viteza la intervale mici/dese folosind supercondensatori (exista deja de ani buni in transportul in comun din china de elexemplu, un pantograf in fiecare statie) Edited by pexic, 18 March 2023 - 07:34. |
#324
Posted 18 March 2023 - 12:35
1. Un Maglev si rezolvam toate problemele, mai angajam si politie sa pazeasca Cuprul, progres curat!
2. S-a vazut deja...Gyrobus, de prin anii 50. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users