Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?

polita RCA ONLINE
 Va rog recomandati echipa serioa...

Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas
 Amenda in Lipsa ?

Acoperire gol extrior intre termo...

Intreprindere individuala fara ac...

Marci Biciclete - recomandari
 Lipsa Tensiune pe o Faza, bransam...

Recomandare bicicleta copil 5 ani.

Recomandare kit automat acces usa

Stimulente AJOFM
 

Alimentarea cu hidrogen, o alternativa viabila la electrificare!?

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
615 replies to this topic

#307
Specienecunoscuta

Specienecunoscuta

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 84
  • Înscris: 25.08.2022

 ro_explorer, on 26 august 2022 - 11:00, said:

De fapt poza aia din articol explica cam tooata analiza intr-un mod foarte usor de inteles:

Screenshot 2022-08-26 105954.jpg
Eu nu știu ce ai înțeles tu din poza aia făcută de Liebreich și asociații.
Pentru mine e un ceva fără rost, un exercițiu de imaginație.

#308
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,190
  • Înscris: 24.07.2022
star trek..

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Qvk3LWOSewc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#309
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017

Toyota a început a folosi tehnologia de hidrogen de pe Mirai la fabricile sale şi dezvăluie cifre curioase despre eficienţa producţiei de hidrogen.
https://piataauto.md...ctiei-hidrogen/

Edited by max_01, 17 March 2023 - 09:17.


#310
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

 max_01, on 17 martie 2023 - 09:17, said:

dezvăluie cifre curioase despre eficienţa producţiei de hidrogen.
Nu e nimic curios. Asta e eficienta "well to wheel" a sistemului bazat pe pile de hidrogen.
De asta se spune ca tehnologia asta ar functiona la masini de gabarit mare, caci, desi pila cu hidrogen are o eficienta de 3 ori mai slaba ca o baterie per total, poti inmagazina si transporta mult mai mult hidrogen deodata (pentru ca oxigenul necesar reactiei il iei din atmosfera) si poti asigura autonomii mari, necesare transportului de marfuri de distanta.

Solutia potrivita pentru nevoia potrivita.

#311
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,177
  • Înscris: 08.01.2021
La camioane care merg mult în regim constant și load mare e de luat în calcul inclusiv ice pe hidrogen. In anumite situații are randament mai bun decât pila.

La masini mie soluția interesanta mi s-ar părea un phev pe hidrogen. Un Nexo cu o baterie reincarcabila la sârmă de vreo 5kwh. Naveta, coaforul și umplut sifoanele pe curent (de la panouri) și vacante pe hidrogen.

Iar hidrogen obținut din reactoare nucleare de gen4, la temperaturi înalte și randamente de peste 90%.

Edited by KiloW, 17 March 2023 - 10:05.


#312
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,564
  • Înscris: 31.01.2010
https://world-nuclea...n-and-uses.aspx
Aici info interesante despre productia de H2.

#313
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
Pe de o parte "vai, dar cum o sa tina reteaua electrica atatea masini electrice puse la incarcat" ... pe de alta "ei, hidrogenul obtinut prin electroliza, chiar daca are o eficienta energetica de 3 ori mai proasta ca o masina electrica pe baterii, e sustenabil".

#314
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,192
  • Înscris: 13.07.2005

 max_01, on 17 martie 2023 - 09:17, said:

Toyota a început a folosi tehnologia de hidrogen de pe Mirai la fabricile sale şi dezvăluie cifre curioase despre eficienţa producţiei de hidrogen.
https://piataauto.md...ctiei-hidrogen/

Interesanta abordarea.
Da, au dreptate in articol - consumul de energie electrica a unui automobil, daca ne uitam strict la kwh / km, in cazul hidrogenului este de 2-3 ori mai mare decat in cazul in care ar fi utilizata direct energia electrica.
DAR, avantajul hidrogenului consta in disponibilitatea acestuia in cantitati inepuizabile, spre deosebire de materialele utilizate in productia acumulatorilor.
Si economic vorbind, la nivel macro,este posibil ca utilizarea hidrogenului sa fie nu doar mai eco ( si daca ne uitam doar la procesul de productie al acumulatorilor), dar si mai ieftina.
Vom vedea incotro se vor duce lucrurile - dar e bine totusi ca se lucreaza pe mai multe directii.
Variantele de propulsie pur electrica, cu hidrogen sau cu eFuels - daca nu intervine politicul - au marele avantaj de a ne oferi posibilitatea de a alege !

 ro_explorer, on 17 martie 2023 - 10:26, said:

Pe de o parte "vai, dar cum o sa tina reteaua electrica atatea masini electrice puse la incarcat" ...

Nu sesizezi nici o diferenta intre productie si distributie de energie electrica ?

#315
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,564
  • Înscris: 31.01.2010
Greu de priceput daca viziunea se ingusteaza si ramine doar un punct de vedere, bateriile.
Bateriile nu fac fata la aplicatiile mari consumatoare de energie.
Rata de incarcare iarasi e redusa.
Cantitatea de energie "acumulata" in rezervor e mult mai mare la H2.
Productia de H2 se face in diverse moduri, se estimeaza ca se va ajunge la 1$/kg, la ora asta deja se poate produce la 1,6$/kg, info in docul pus mai sus.
Vedeti care este autonomia unei masini cu 1kg de H2 fata de EVB si faceti o evaluare a eficientei.

#316
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

 Ion_Bumbu, on 17 martie 2023 - 10:33, said:

Productia de H2 se face in diverse moduri, se estimeaza ca se va ajunge la 1$/kg, la ora asta deja se poate produce la 1,6$/kg, info in docul pus mai sus.
Pai parca incarcarea releteli electrice era problema, nu neaparat costul p[e Kg. Daca lumea se plange ca nu este suficienta energie ca sa se incarce multe masini electrice, de unde energie ca sa produci hidrogen, tinand cont ca consumi de 3 ori mai multa energie pe Km fata de baterii?

Iar daca hidrogenul va ajunge la 1$/Kg fata de 1.6, inseaman ca si incarcatul unei masini electrice cu baterii va deveni mai ieftin cel putin cu acelasi procent cu care se ieftineste producerea hidroogenului ... sa ma corecteze careva daca gresesc in aceste estimari.

#317
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,564
  • Înscris: 31.01.2010
Pai si cum se incarca reteaua cu producerea H2 ?
Daca aveati curiozitatea sa citit documentul pus de mine cred ca intrebarea nu mai avea nici un rost.
Una este sa ai disponibil 1GW la Portile de Fier si alta e sa-l ai la Oradea dus...
Cu reactoare GEN 4 nu-i problema il ai la fata locului, acolo si produci H2, estimat la 1$/kg...deci catre 100Km+ cu Mirai pentru 1$!!
GB EVB cu toata eficienta ei!

Edited by Ion_Bumbu, 17 March 2023 - 12:39.


#318
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,177
  • Înscris: 08.01.2021
Cu 5 cenți/kwh ai face și cu bevs 100km cu 1e. Și nu-i neapărat absurd prețul.

Problema e ca indiferent de costul de producție la curent plătești de rupi. Iar 2/3 din prețul final nici măcar nu-i curentul ci distributia.

#319
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

 Ion_Bumbu, on 17 martie 2023 - 12:32, said:

Una este sa ai disponibil 1GW la Portile de Fier si alta e sa-l ai la Oradea dus...
Pai se spunea ca nu putem genera atata energie cat e nevoie sa incarci masinile. Vrei sa caut postarile? Nu cred ca mi-ar lua prea mult.
Acum vii si imi spui ca nu e problema sa consumam 3x ca sa producem hidrogen pentru segmentul respectiv?

#320
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,564
  • Înscris: 31.01.2010
Puteti incerca sa cautati si vedeti ce, cum si despre ce s-a scris acolo.
La H2 vorbim deja despre producerea cu ajutorul reactoarelor atomice, solutie de viitor.
Oricum pe asta mizeaza ai altii, eu consider ca asta va fi viitorul nu bateriile, alea au avantajul lor la capacitati mici insa
la necesar mare de energie nu.

 KiloW, on 17 martie 2023 - 12:52, said:

Cu 5 cenți/kwh ai face și cu bevs 100km cu 1e. Și nu-i neapărat absurd prețul.

Problema e ca indiferent de costul de producție la curent plătești de rupi. Iar 2/3 din prețul final nici măcar nu-i curentul ci distributia.
La noi distributia se plateste parte din pretul kW deci cheltuielile sint in raport direct proportional cu energia consumata si nu cu valoarea unui kW
Spre exemplu la Hidroelectrica 1kWh este 0,28 lei iar cheltuielile de transport spre 0,23lei deci raportul este 0,8.
La Enel insa 1kWh este 0,78lei iar cheltuielile tot pa la 0,23lei raportul fiind de 0,3.
Tot ce am exemplificat sint valori fara TVA deci rapoartele se pastreaza.
Aici aveti datele pentru consumatori casnici de la care am facut acele calcule.
https://www.anre.ro/...rator-de-tarife

#321
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

 Ion_Bumbu, on 17 martie 2023 - 13:43, said:

Puteti incerca sa cautati si vedeti ce, cum si despre ce s-a scris acolo.
Tu ai scris ca n-avem destula capacitate de PRODUCTIE energie electrica pentru electrificarea intregului parc auto al Romaniei.
Dar precis o sa avem de 3 ori mai multa productie ca sa producem hidrogen pentru intreg parcul auto al Romaniei.

 Ion_Bumbu, on 17 martie 2023 - 13:43, said:

La H2 vorbim deja despre producerea cu ajutorul reactoarelor atomice, solutie de viitor.

...Use of nuclear heat to assist steam reforming of natural gas (methane)...

Oh, da, acum se explica ;)

#322
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,564
  • Înscris: 31.01.2010
Va rog cititi cu multa grija acel document de unde au aparut si preturile:
https://world-nuclea...n-and-uses.aspx
Si daca ati inteles de ce pentru H2 este energie si pentru EVB nu e OK, daca nici asa nu ati inteles atunci va rog semnalizati sa o luam de la capat.

P.S. nu va opriti la prima fraza vare va convine, citit pina la capat, nu-i deloc obisitor, doar interesant, inclusiv despre electroliza la 900C...

Edited by Ion_Bumbu, 17 March 2023 - 15:44.


#323
pexic

pexic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,325
  • Înscris: 29.05.2004
hai sa raspund si eu la intrebarea din titlu: nu :)

imi plac 2 idei desprinse din actuala situatie a electrificarii
1: incarcarea inductiva din mers folosind bobinele din asfalt
2: incarcare de mare putere/viteza la intervale mici/dese folosind supercondensatori (exista deja de ani buni in transportul in comun din china de elexemplu, un pantograf in fiecare statie)

Edited by pexic, 18 March 2023 - 07:34.


#324
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,564
  • Înscris: 31.01.2010
1. Un Maglev si rezolvam toate problemele, mai angajam si politie sa pazeasca Cuprul, progres curat!
2. S-a vazut deja...Gyrobus, de prin anii 50.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate