Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
RPL2021: Instructiuni auto-recenzare

Info Coronavirus/Vaccin vs. Fake News

Ajutor pentru refugiatii ucraineni

Reziliere contract arenda
 Cannes 2022.Nominalizari.

eMag retur bani card expirat ING

Despre combinele frigorifice Haier

ASUS VivoBook vs MateBook D 15
 Astra j sau Megane 3

Regulator tensiune

She-Hulk: Attorney at Law (2022)

Problema arzator cuptor aragaz
 Autocar pe persoana fizica. Cum s...

Intrebare taxe nft

Crossover

Predator(Prey) 2022
 

Alimentarea cu hidrogen, o alternativa viabila la electrificare!?

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
220 replies to this topic

#19
trid_ovi

trid_ovi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 742
  • Înscris: 10.10.2005
Este cam aiurea sa consumi energie electrica sa faci electroliza si dupa aia sa folosesti hidrogenul in niste pile de combustie sa produci iar energie. Prea multe pierderi. Mai degraba folosesti direct curentul electric.

#20
cristiandrei

cristiandrei

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,603
  • Înscris: 19.05.2005

Vizualizare mesajgeorge_alexandru, pe 24 septembrie 2021 - 09:19, a scris:

Mai exista o metoda, extragerea din gaz metan.

https://www.eia.gov/...of-hydrogen.php


Aceasta metoda este promovata de industria extractoare, normal, ca doar ei extrag gazul si au interes sa existe o piata in continuare.
La o analiza mai atenta, s-a constatat ca poluarea generata este destul de mare, practic mai mare decat daca s-ar arde gazul direct, asta si din cauza emisilor de metan ce apar, metanul fiind un gaz cu efect de sera mult mai mare decat CO2, asadar acesta idee de a folosii gazul pentur a obtine hidrogen este o directie proasta.
Cel putin asa arata ultimele cercetari in domeniu.

Cel mai bine este sa folosesti direct electricitatea, acolo unde se poate, iar pentru camioane, mai sunt variante, poate mutat mai mult pe calea ferata, desigur electrificata, camioane cu acumulatori pentru distante relativ scurte, statii de incarcare speciale,oricum si soferii au nevoie de pauze, si de ce nu, poate dau rezultate si acele proiecte de test cu sisteme de incarcare/alimentare on the go, cu sina in asfalt, cu linii aeriene ca la troleibuz, poate chiar inductie ca la telefoane...

Solutii sunt, depinde de costuri si de interese, ca de meritat clar ca merita, altfel viitorul nu arata prea roz.

Iar de calcule din astea ca daca toate masinile ar fi electrice..., specialistul a luat in calcul ca acesta conversie la electrice va dura zeci de ani? Intre timp se pot sustine programe de instalare de fotovoltaice pe majoritate acoperiselor (eventual cele hibride care furnizeaza si apa pentru pompe de caldura), se pot dezvolta si alte surse, sau putem sa dam subventii la companii care inca dezvolta solutii cu impact negativ, depinde ce alegem.

#21
horny_hornet

horny_hornet

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,885
  • Înscris: 15.10.2020

Vizualizare mesajtrid_ovi, pe 24 septembrie 2021 - 09:50, a scris:

Este cam aiurea sa consumi energie electrica sa faci electroliza si dupa aia sa folosesti hidrogenul in niste pile de combustie sa produci iar energie. Prea multe pierderi. Mai degraba folosesti direct curentul electric.
E cam aiurea să umpli un TIR electric cu baterii, spre exemplu, sau un avion electric. E mult mai convenabil în unele situații să folosim hidrogen. Pentru mașinile personale, bateriile sunt mai convenabile, zic eu.

#22
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,070
  • Înscris: 13.07.2011
Technologia pe baza de hidrogen este in urma cu 5-10 ani fata de technologia electrica. Dar se investesc sume uriase, deoarece momentan se pierde multa energie si castigarea de hidrogen nu este 100 % clean (bine nici bateriile nu sunt clean).

Airbus spre exemplu a declarat ca incepand cu 2030 sau 2035 vor avea avioane pe hidrogen (banuiesc ca pentru distante mici). Dar si vapoarele vor incerca sa mearga in directia hidrogenului.

Pe partea autoturismelor mai mici, vom avea baterii sau poate alte technologii sau cine stie poate pana la urma vom avea hidrogen om vedea.

#23
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,451
  • Înscris: 31.01.2010

Vizualizare mesajBursul, pe 24 septembrie 2021 - 08:17, a scris:

Nu. Electricul se va impune.
Bineinteles, cele cu H2 sint electrice.

Vizualizare mesajr_murphy, pe 24 septembrie 2021 - 08:37, a scris:

productia hidrogenului pentru aceste vehicule, este ecologica? oricum se foloseste mai multa electricitare pentru productia lui, decit cea generata de folosirea lui .. Posted image

Exista mai multe procedee de producere a H2 pe linga electroliza si sint mai ecologice decit producerea bateriilor cu Li.
Acesta va fi viitorul, masina usoara fiind lipsita de baterie, autonomie comparabila cu a masinilor actuale si alimentare rapida, citeva minute nu cu ora la incarcatoare dedicate.

#24
relu_24

relu_24

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,619
  • Înscris: 23.09.2005
Din pacate eficienta totala la hidrogen este la jumatate fata de cea a folosirii bateriilor, deci pentru autoturisme hidrogenul nu prea are viitor, pentru transportul greu situatia se schimba.

DIn punctul meu de vedere, cel doua solutii sunt complementare si nu trebuie sa ne inversunam si sa sustinem doar o tehnologie.

#25
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,872
  • Înscris: 14.08.2007

Vizualizare mesajhorny_hornet, pe 24 septembrie 2021 - 09:47, a scris:

Apa e H2O, cu niște electroliză separi H de O, adică produci hidrogen și oxigen, cu ajutorul curentului electric, evident. Curentul electric poate proveni de la panouri solare, spre exemplu.
Si teoretic il poti produce cu panouri si la tine in curte ... evident ca sunt pierderi ca sa produci hidrogen prin electroliza apei folosind curent electric, dar cat timp acel curent il obtii de la soare si panourile tin 25 de ani ...

#26
FatCat33

FatCat33

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 812
  • Înscris: 16.10.2017

Vizualizare mesajhorny_hornet, pe 24 septembrie 2021 - 09:47, a scris:

Apa e H2O, cu niște electroliză separi H de O, adică produci hidrogen și oxigen, cu ajutorul curentului electric, evident. Curentul electric poate proveni de la panouri solare, spre exemplu. Deci, nu e nevoie să arzi nimic, dar e nevoie de foarte multă energie electrică pentru electroliză, stocare, transport, etc.

Vorbim de zeci de mii de km2 de parcuri de fotovoltaice, care ridica deja alte probleme:
- se pierde teren agricol
- efecte negative pe termen lung asupra ecosistemului (panourile umbresc, afecteaza flora din zona care afecteaza insectele, care afecteaza pasarile, etc.)
- o solutie ar fi instalarea lor in desert, dar apar probleme legate de dezvoltarea infrastructurii de transport, securitatea lor, intretinere (ex. furtunile de nisip pot afecta prin abraziune suprafata panourilor, etc.) In plus, sunt zone nesigure cum ar fi nordul Africii (terorism, etc.) unde nu se poate dezvolta un astfel de proiect di ratiuni se securitate.
Vezi Afganistanul - mare parte din teritoriu e pustiu, s-ar putea instala o gramada de parcuri fotovoltaice. Dar ce faci cu talibanii?
- nu in ultimul rand, ramane problema stocarii - aiureala cu centre de stocare cu mii de baterii.... solutia la momentul de fata este functionarea in tandem cu centralele hidroelectrice (pomparea apei in lac pentru stocare sub forma de energie potentiala) dar nici asta nu-i foarte eficienta si necesita un sistem energetic integrat la nivel continental, ceea ce nu prea vad..

Vizualizare mesajIon_Bumbu, pe 24 septembrie 2021 - 10:08, a scris:

Bineinteles, cele cu H2 sint electrice.


Exista mai multe procedee de producere a H2 pe linga electroliza si sint mai ecologice decit producerea bateriilor cu Li.
Acesta va fi viitorul, masina usoara fiind lipsita de baterie, autonomie comparabila cu a masinilor actuale si alimentare rapida, citeva minute nu cu ora la incarcatoare dedicate.

Mai ecologice decat electroliza?
Pai fa o lista aici,  mai invatam si noi ceva.
E stiam doar de eletroliza si de procedeul din metan, care numai ecologic nu e (daca ignoram si toata industria extractoare care sta in spatele metanului).

#27
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,451
  • Înscris: 31.01.2010
Poate sa intelegeti si ce cititi...
"sint mai ecologice decit producerea bateriilor cu Li"

Despre cit de ecologice sint masinile electrice citit acest articol.
Veti vedea ca depinde de la ce sursa de energie primara se pleaca, la fel este si cu producerea H2.

Edited by Ion_Bumbu, 24 September 2021 - 10:48.


#28
FatCat33

FatCat33

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 812
  • Înscris: 16.10.2017

Vizualizare mesajIon_Bumbu, pe 24 septembrie 2021 - 10:41, a scris:

Poate sa intelegeti si ce cititi...
"sint mai ecologice decit producerea bateriilor cu Li"

Despre cit de ecologice sint masinile electrice citit acest articol.
Veti vedea ca depinde de la ce sursa de energie primara se pleaca, la fel este si cu producerea H2.

Am inteles perfect, ma refeream la paragraful:
"Exista mai multe procedee de producere a H2 pe linga electroliza"
Pur si simplu am intrebat daca exista si altele in afara de ala cu metanul.
Care clar e mai ecologica decat intreaga industrie din spatele unei baterii cu litiu, inclusiv reciclarea care in momentul de fata e minunata dar lipseste cu desavarsire, spre deosebire de acumulatoarele cu plumb.

#29
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,271
  • Înscris: 01.03.2013

Vizualizare mesajgeorge_alexandru, pe 24 septembrie 2021 - 08:48, a scris:

Pentru autoturisme e mai rentabil electricul.
De acord 100%.

Vizualizare mesajgeorge_alexandru, pe 24 septembrie 2021 - 08:48, a scris:

În schimb, pentru vehicule mari, cum ar fi tiruri , camioane și, foarte probabil cele de transport aerian și naval, hidrogenul va fi soluția, bateriile fiind prea grele pentru a face acele vehicule utilizabile.
Sau vreun combustibil sintetic (tot vreo hidrocarbura) dar care sa fie carbon-neutral...

Vizualizare mesajaeon, pe 24 septembrie 2021 - 09:25, a scris:

Zilele trecute era un nene pe la stiri care arata matematic ca daca toate masinile din Romania (doar din Ro!) ar fi electrice, atunci ar trebui crescut de 4 ori numarul de hidro/termo/nuclear centrale.
Te vezi curand cu 4 centrale ca la Cernavoda functionand la maxim pe la noi?
Si reteaua de translport nu se mai pune la socoteala, stim bine ca nu inghite nici macar ac-urile dintr-o zi de vara
Iaca a inceput deja:
https://www.economic...nia_533208.html

Vizualizare mesajFatCat33, pe 24 septembrie 2021 - 10:37, a scris:

Vorbim de zeci de mii de km2 de parcuri de fotovoltaice, care ridica deja alte probleme:
- se pierde teren agricol
Pe de alta parte, incalzirea globala alimentata de exploatarea combustibilior fosili, ne "ajuta" cu desertificarea terenului agricol...
Nici una dintre variante nu e perfecta, dar parca totusi aia regenerabila e mai curata...

#30
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,451
  • Înscris: 31.01.2010

Vizualizare mesajFatCat33, pe 24 septembrie 2021 - 11:12, a scris:


Pur si simplu am intrebat daca exista si altele in afara de ala cu metanul.


E atit de greu?
https://www.google.c...duction methods

#31
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,870
  • Înscris: 17.09.2007

Vizualizare mesaj__Dan__, pe 24 septembrie 2021 - 08:39, a scris:

Randamentul extragerii curentului din celule e la jumate fata de al bateriilor: https://theconversat...-science-139899
Poluarea generata in timpul productiei celulelor anuleaza beneficile pt. mediu din exploatare: https://science.hows...ogen-energy.htm ; aici nici acumulatorii nu stau prea bine
Pretul fuel cells e mult mai mare decat al acumulatorilor.
Asadar - cel putin cu tehnologiile actuale - as spune nu.
Ceva nu inteleg la primul link:
I do think hydrogen will play a significant role in achieving net zero carbon emissions by replacing natural gas in industrial and domestic heating.

Cum naiba sa inlocuiesti gazul cu hidrogen la incalzirea domestica?
In domeniul industrial hidrogenul cred ca are un prezent si un viitor, in transportul auto personal putin probabil nu doar datorita eficientei globale mai slabe ci si a logisticii necesare.
Si incepand de anul urmator cand vor expira patentele la LFP costurile la stocarea pe baterii vor scadea atat de mult incat vor fi folosite pe scara larga si la stocarea energiei de sezon (eolian, solar)
https://www.eesi.org...gy-storage-2019
https://www.worldene...torage_v301.pdf

Vizualizare mesajIon_Bumbu, pe 24 septembrie 2021 - 10:41, a scris:

Poate sa intelegeti si ce cititi...
"sint mai ecologice decit producerea bateriilor cu Li"

Despre cit de ecologice sint masinile electrice citit acest articol.
Veti vedea ca depinde de la ce sursa de energie primara se pleaca, la fel este si cu producerea H2.
Studiul ala a fost deja demontat de ceva timp https://www.transpor...t-job-debunked/

#32
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,271
  • Înscris: 01.03.2013

Vizualizare mesajHansolo, pe 24 septembrie 2021 - 12:21, a scris:

Cum naiba sa inlocuiesti gazul cu hidrogen la incalzirea domestica?
Sunt 2 variante:

1. Prin combustie directa. Exista deja centrale termice care acum merg cu gaz metan dar sunt "H2 Ready".
Si se discuta si de o varianta intermediara, sa se inlocuiasca 10% din metan cu hidrogen in reteaua actuala.

2. Pila electrica are ca efect colateral generarea de caldura.
Poti sa-ti iei acasa un aparat pe baza de fuel cell, il alimentezi cu hidrogen si scoti din el caldura si energie electrica.

#33
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,870
  • Înscris: 17.09.2007
Mersi de info.
1. Nu atat la partea de combustie mi se pare ciudat cat la partea de stocare/transport/siguranta unde cred ca hidrogenul e mai dezavantajos decat metanul. Dar se pare ca si aici nu mai sunt la curent https://www.scienced...360319913006800
2. Destul de curios, pe teava de gaz iese hidrogen care alimenteaza un fuel cell ce alimenteaza casa. Pentru tevi existente poate fi un avantaj cred. https://www.theguard...ro-home-heating

Edited by Hansolo, 24 September 2021 - 13:03.


#34
FatCat33

FatCat33

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 812
  • Înscris: 16.10.2017
O dam cotita degeaba, daca tot vrem hidrogen cel mai eficient e sa-l producem prin electroliza folosind energia nucleara.
Apa e o resursa practic inepuizabila iar cele mai eficiente la produs curent sunt tot centralele nucleare - le incarci o data la 10 ani, nu depind de soare si vant, nu ocupi teren, nu poluezi fonic ca eolienele , durata de viata mult mai mare decat regenerabilele.
Singurele probleme raman investitia initiala si combustibilul uzat (pentru care exista solutii si proiecte in curs).

#35
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,271
  • Înscris: 01.03.2013
Sunt de acord ca privind doar dpdv tehnic, nuclearul pare sa fie castigator.

Dar totusi in practica avem in functiune reactoare vechi, aproape de casare, iar proiectele de constructie de noi reactoare sunt ani sau zeci de ani in intarziere si bugetele grosolan depasite. Pur si simplu nu ne iese in practica...

#36
FatCat33

FatCat33

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 812
  • Înscris: 16.10.2017

Vizualizare mesajIon_Bumbu, pe 24 septembrie 2021 - 12:14, a scris:


Multumesc pentru link, ideea era sa facem fiecare o mica sinteza /lista cand intervenim in discutii. Cei care vor sa se informeze mai in detaliu o pot face.
https://en.wikipedia...ogen_production
Oricum, din cele 4 metode industriale de producere a hidrogenului (celelalte sunt pomenite dar unele sunt departe de o productie serioasa iar altele sunt glume de laborator) trei se bazeaza pe carbune, petrol si gaz natural. Nici o treaba cu ecologia.

Vizualizare mesajkolfleading, pe 24 septembrie 2021 - 13:05, a scris:

Sunt de acord ca privind doar dpdv tehnic, nuclearul pare sa fie castigator.

Dar totusi in practica avem in functiune reactoare vechi, aproape de casare, iar proiectele de constructie de noi reactoare sunt ani sau zeci de ani in intarziere si bugetele grosolan depasite. Pur si simplu nu ne iese in practica...
Da, asta asa este, in plus au investit enorm in diverse proiecte de cercetare gen fuziune sau reactoare bizare gen Astrid:
https://en.wikipedia...STRID_(reactor)
in loc sa inlocuiasca centralele vechi cu altele noi mai performante si sigure, dar folosind aceleasi principii care si-au dovedit eficienta.
In plus presiunile eco-talibanilor care au facut un rau enorm si au afectat pe termen lung productia energetica a multor state (vezi Germania sau ciudatii aia de australieni - care au zis nu si nu, ca nucleara e de porc - si acum cumpara submarine nucleare de la hamericani, pe care le vor produce la ei acasa).

Edited by FatCat33, 24 September 2021 - 13:26.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate