Sfat achizitionare masina noua <20k
Last Updated: Jan 04 2022 09:38, Started by
TehCube
, Sep 22 2021 22:22
·
0
#73
Posted 01 October 2021 - 09:39
Haha, sunt convins ca eram multumit si cu ceed-ul. Ambele mi-au placut destul de mult, erau cam tot p-acolo la pret, etc. A tinut mult de cum ne-am simtit in fiecare. Prietena era 100% pentru sworolla, eu eram cam 50-50, asa ca a fost destul de simpla alegerea. Mersi!
|
#74
Posted 01 October 2021 - 09:54
Parerea mea e sa te duci si sa le vezi pe toate la fata locului. Specificatiile tehnice nu sunt totul. S-ar putea sa transporti mai mult in una cu 500l portbagaj, decat in una cu 600. Vezi si Tivoli, Korado, Scross, Lodgy, Dokker, Sportage etc. La cati km faci pe an conteaza doar spatiul. Daca iei SUV, ia 4x4, ca altfel mi se pare inutil.
|
#76
Posted 01 October 2021 - 12:07
@rebbelul - am fost pe la multe reprezentante, am vazut multe, nu am facut test drive decat cu doua. De acord ca e important cum e gandita, si de acord ca la SUV as fi luat 4x4 (singurul suv care mi se parea ok era tot Suzuki - Vitara (imi place mai mult decat Scross-ul), desi e mai spre crossover, dar ca optionale are foarte multe chestii utile pentru plimbat si in afara strazilor, am condus, ma plimb cu el destul de des, imi place. Doar ca prefer mai mult spatiu in spate asa ca am mers pe break. Sportageul e fain dar, din nou, as fi luat ceed in locul lui. La ssangyong recunosc ca nu m-am uitat, un motiv pentru suzuki e ca de bine de rau gasesti Corolla pe toate gardurile deci nu o sa am grija de piese, de cat de fiabil e motorul, chestii de genul.
M-am apus deja la coada pentru swace deci decizia e luata. @stalker2142 - spirit am insistat pe farurile led ca-s ceva mai bune pe spirit, desi ustura destul de mult diferenta de pret, iar celelalte optiuni nu le consideram necesare. |
#77
Posted 01 October 2021 - 13:02
Misto masina. Sa o stapanesti sanatos. Am fost pus si eu in situatia ta de a alege ceva spatios de familia. Oscilam intre Ceed sw, corola sw, Sportage, Suzuki si ceva Dacia. Eu am renuntat la parte din spatiu si am luat Suzuki S-Cross pentru 4x4 si spatiul un pic mai mare decat la Vitara. Ideea e ca nu greseai orice ai fi ales, la masina noua problemele apar dupa 100000 km. Inca o data sa o satapanesti sanatos.
|
#78
Posted 02 October 2021 - 14:09
Dar la i30sw te-ai uitat?
In varianta cu 1.5 cu 160cp si cu nivelul exclusive (peste highway) ajunge pe la 21.500 + vopsea + rabla. Pe comanda, bineinteles. Ca idee te poti uita de dotarile in echiparea exclusive la i30 sau i30 fastback. |
#79
Posted 02 October 2021 - 15:12
Am fost la Hyundai și mi-a zis ca pe i30cw nu au exclusive, doar highway. Și da, doar pe comandă. Iar highway cu motorul de 1.5T e mild hybrid ceea ce nu mă bucură prea tare, dar motivul pentru care a fost ultimul pe listă e că și cu 1.5 MH, highway, ajungea pe la 19k, foarte aproape de ceed care era 1.5t fără mild hybrid, și pe care îl preferam și la detalii de design, comfort interior, etc. În cw nu am stat dar am stat în i30 hatch și in fastback și mă simțeam mai înghesuit decât în ceed.
|
#80
Posted 30 December 2021 - 16:34
Dupa doar 3 luni de la plata avansului, am putut s-o ridic din parcare de la dealer (da, a fost haos cu fondurile rabla, etc.).
O sa-i fac jurnal de bord cu mai multe poze si toate cele, si primele impresii dupa ce o conduc cateva sute de km macar. Va multumesc inca o data pentru ajutor! Attached FilesEdited by TehCube, 30 December 2021 - 16:34. |
#81
Posted 31 December 2021 - 14:06
Doar DAB mi-au zis ca pot aduce i30 break exclusive. Am intrebat si la Tiriac si la Neo si nici n-au vrut sa auda.
Si eu eram "in carti" pentru Swace, dar mi-a declarat nevasta ca arata ca dricul pe negru si ca salvarea pe alb/argintiu. Mai vedem... Sa incerci sa faci depasiri mai din scurt sa-mi zici si mie daca merge sau e prea lenta. Nu vreau Senna, dar nici sa stau cu piciorul la podea si sa nu se intample nimic. PS: E nivelul de baza sau top ? Sa o stapanesti sanatos fara evenimente! Edited by lyanna, 31 December 2021 - 14:08. |
#82
Posted 31 December 2021 - 14:23
E spirit ca am vrut neaparat faruri led. Am crezut ca nu merita optiunea dar mi-am dat seama repede de tot ca radarele ajuta mult cand trebuie sa parchezi in locuri stramte ca vizibilitatea mai ales in spate e meh. Probabil te obisnuiesti si cu camera + oglinzi dar e mult mai relaxant sa ai senzori in toate directiile. Parcarea asistata e gimmick sau pentru cei care-s foarte incepatori, ca te chinui mai mult sa urmezi instructiuni decat s-o bagi singur. Overall tot nu as zice ca merita echiparea spirit decat daca vrei neaparat led-uri sau senzori. Altfel aia basic, am uitat cum ii zice.
Prin oras din ce m-am jucat ieri e foarte ok si la demaraj si la consum. Nu e vorba ca nu se intampla nimic, e vorba ca se tureaza brusc si accelereaza liniar, si se produce o ruptura intre ce te astepti sa se intample, obisnuit cu turatie -> viteza. Dar nici nu sta pe loc. Afara n-am scos-o inca dar cred ca dau o fuga la brasov diseara. Cel mai probabil i30 cw cu motorul ala de ~160cp MH se simte cam ca ceed-ul de 160cp, deci ceva mai bine la depasiri. Eu as fi fost foarte multumit si cu aia, deci nu cred ca ai cum sa dai gres. Mersi pentru urari! Ah, cat despre DAB, experienta a fost placuta, desi a durat mult din cauza fondurilor rabla, oamenii au fost foarte OK cu toate cerintele, pot sa zic ca recomand. O sa mai am de-a face cu ei de cateva ori dar pana acum a fost ok. |
|
#83
Posted 31 December 2021 - 14:36
Stai asa, ce instructiuni? Nu apesi pe buton si se parcheaza singura? Are automata, are senzori, stie sa traga de volan, ce-i mai trebuie?
Prin oras si mie mi s-a parut ok ca demaraj. Nu m-a deranjat ca se accelereaza liniar. In afara eu sunt obisnuit sa-i dau a III-a sau a IV-a si sa pot face o depasire. Sunt curios la CVT cum este ca nu-i poti da a III-a. Cat a fost pana la urma tot halatul? Cea mai buna oferta am avut-o pe la 23.500 asta vara, dar acum nu cred ca mai lasa vreunul un euro. |
#84
Posted 31 December 2021 - 15:06
Pai tre' sa apesi pe buton, selectezi modul de parcare, apoi sa mesteci cu schimbatoru cum zice el, din D in R apoi in D si iar in R (ca deh, astea-s manevrele pe care oricum le faceai si tu), dar de franat de pune pe tine sa franezi (mai putin daca e sa loveasca ceva, caz in care franeaza singura). Nu stiu ce sa zic, cred ca e 90% gimmick, dar e distractiv sa vezi cum se pozitioneaza singura. Nu mi se pare util dupa ce ai masina 2-3 luni, sigur dureaza mai putin s-o bagi tu si lateral si cu spatele.
La drum lung o sa aflu, dar cred ca depinde si de sofer. Are clapeta de kickdown deci banuiesc ca se prinde ca vrei sa depasesti cand o calci pana la fund. Am facut doar o data prin oras asta si pare sa reactioneze (de pe la 50 la 90), cu un mic delay (undeva sub o secunda). Dar dupa cum ziceam, nu e foarte relevant. Vad dupa tura la BV mai bine. Cu totul a fost fix 23500 + rabla. O sa pun toata povestea cand ii fac jurnal, dar pe scurt au zis ei ca se ocupa de rabla cu totul la 500 eur (si mi-am dat masina altcuiva, am iesit mai castigat ca-mi parea rau de ea s-o casez), iar apoi cand a cazut toata treaba cu rabla au zis ca si-a asumat Suzuki diferenta (deci eu am dat tot cum stabilisem initial, 23.5 + cei 500, asa ca fix 24k e pe factura). Eu am crezut ca au luat-o ei prin rabla pe PJ dar se pare ca nu, Suzuki are nevoie sa vanda x vehicule hybrid in Europa asa ca au inghitit ei diferenta de la 24k la ~26k cat ar fi fost pret intreg. Si da, imi zicea dealerul ca au oameni care vin si sunt dispusi sa plateasca mai mult ca s-o aiba mai repede dar ei nu primesc masini de la producator deci n-au cum sa-i ajute. Asa ca mi-e greu sa cred ca mai vedem discounturi reale pana nu trece criza asta... |
#85
Posted 31 December 2021 - 15:22
lyanna, on 31 decembrie 2021 - 14:06, said:
Doar DAB mi-au zis ca pot aduce i30 break exclusive. Am intrebat si la Tiriac si la Neo si nici n-au vrut sa auda. Exclusive are roti 225/45 R17 cu talon mic cam nepotrivite pentru Romania ..nu atentueaza bine gropi denivelari, plus lovesti cu coltul in gropi borduri iar cutia DCT7 e cu ambreiaje uscate care se incalzesc, uzeaza |
#86
Posted 02 January 2022 - 09:14
In 5 ani nu am reușit să stric nimic la o mașină cu dimensiunea respectiva. Mi se pare super ok, e stabila, simți ok drumul, aderenta mult mai bună și frânare ok, iar preturile la anvelope sunt foarte bune. 90% din mașinile din clasa compacta au dimensiunea asta pe 17. Sunt câteva excepții gen Opel sau Mazda, dar în 300 iei o anvelopa buna. Talonul are 10,1 cm. Pt iarna poți pune jante de 16 dacă îți e frica de asta.
|
#87
Posted 03 January 2022 - 16:06
Eu am avut 215/40r17. Si nu au fost probleme, si nici nu a clantait dintii in gura la denivelari pasagerilor.
Si am fost cu ea si pe drumuri foarte proaste. Pui presiunea care trebuie si aia e. |
|
#88
Posted 03 January 2022 - 23:10
Am facut primii 500 de km, e overall ok, inca ma obisnuiesc.
Incep cu partile rele, ca sa zic asa - e intr-adevar destul de moale la depasiri la viteza mare (peste 100 km/h) si la deal. Aici mi-e foarte greu sa dau exemple pentru ca am realizat ca se simte altfel viteza in ea decat in ce-am condus pana acum, din cauza modului in care se tureaza motorul. Pe multe portiuni am mers mai repede decat mergeam cu alte masini, fara sa-mi dau seama. Mi-a zis prietena ca i s-a facut rau la urcare in predeal, ceea ce nu s-a mai intamplat pana acum in alte masini cu care am batut drumul ala (inclusiv masini de peste 200cp). Eu, fiind la volan, nu prea am realizat diferente, ba chiar am incercat sa tin viteza constanta, sa merg 'la consum', dar cred ca intram in curbe cu viteza mai mare decat pana acum. Am depasit de mai multe ori camioane care mergeau cu 70-80 km/h pe drum drept si mi s-a parut foarte ok, nicio jena. Dar la deal, a ajuns mai greu de la 50 la 90 decat ma asteptam. La fel, pe autostrada am testat de mai multe ori intervalul 60-100 km/h si e decent (vreo 4.5 - 5 secunde-ish?), dar la depasirea unuia care merge cu 120 km/h trebuie sa ai ceva loc, nu zbori pe langa el. Am testat in principal in modul "normal", o sa testez si pe sport dar nu cred ca-i diferenta mare. Am observat ca tureaza mai mult pe sport la apasare normala a pedalei dar in ambele e cam la fel daca apesi pe kickdown, urca in ~5000 rpm si ce-o fi o fi. In rest, consum mic - am resetat la plecare si dus intors + vreo 50 km prin BV am avut 5.6 l/100km, cu 130 constant pe autostrada, 105 pe dn1 (pe bord), in general am respectat limitele de viteza peste tot. La dus a fost vreo 6.5 dar apoi a tot scazut, si pana la intoarcere s-a stabilit la 5.6 per total (vreo 400+ km per total). In oras e sub 5, am facut vreo 20 km in trafic 'mediu' si am avut 4.4 l (in bord). Cred ca pe eco si cu enervat alti participanti la trafic poti sa scoti asta constant si in trafic mai aglomerat, ca se opreste des motorul si stai pe electric, in oras am vreo 50% EV mode, in afara vreo 25%, probabil un drum cu multa autostrada o sa tinda spre 5-10% maxim. La cati km fac eu pe an nu prea conteaza consumul dar cumva toate chestiile astea te imbie sa conduci mai lejer, cat mai pe electric, cat mai relaxat, si imi place asta la ea. Mi se pare stabila in curbe, mai stabila decat octaviile estate pe care le-am condus (cea mai noua fiind un 2016 parca) nu am chinuit-o deloc dar pare mai precisa directia, nu te surprinde nimic la ea, o sa ma joc pe cheia/poiana cand se mai incalzeste in modul sport ca am inteles ca modifica putin si comportamentul directiei (scrie in manual). Ce sa zic, e masina de familie, usor de condus, usor de utilizat, senzorii au meritat toti banii (nu reuseam sa o parchez in bucuresti in locul respectiv fara senzori, si asa am cam strans din... volan), iar in Brasov am facut marea greseala sa intru intr-o parcare noua (spitalul militar), care avea cele mai stramte rampe pe care le-am vazut pana acum, absolut toate aveau dare negre de la sarmanii utilizatori de pana acum. Am scapat cu chiu cu vai dar nu mai calc acolo in veci. Radarul functioneaza ca pe alte masini pe care am testat, faza lunga automata la fel, farurile led au fost ok si pe ceata, ma asteptam sa incomodeze dar nu a fost cazul. Putin ciudata ideea de motor care se opreste din cand in cand dar la drum lung nu-ti dai seama, doar in oras cand mai porneste din senin la semafor stand pe loc, dar si cu asta te obisnuiesti repede. Cred ca asa, overall, corolla-ul cu motorul de 2l hibrid de 180+ cai ar fi varianta optima pentru multe drumuri pe autostrazi, dar e si cu vreo 10k in plus la pret. Asta e mai ok pentru utilizare de oras si mixt. Daca nu ai pretentii de condus preponderent cu peste 100 km/h nu cred ca ai ce sa-i reprosezi. O sa incerc sa tin evidenta la raportul dintre cat o alerg prin oras vs dn vs autostrada, chiar sunt curios cum o sa arate macar primii 10000 km. Acum e ceva de genul 35%/45%/20%. |
#89
Posted 04 January 2022 - 09:38
TehCube, on 03 ianuarie 2022 - 23:10, said:
Am facut primii 500 de km, e overall ok, inca ma obisnuiesc. Incep cu partile rele, ca sa zic asa - e intr-adevar destul de moale la depasiri la viteza mare (peste 100 km/h) si la deal. Aici mi-e foarte greu sa dau exemple pentru ca am realizat ca se simte altfel viteza in ea decat in ce-am condus pana acum, din cauza modului in care se tureaza motorul. Pe multe portiuni am mers mai repede decat mergeam cu alte masini, fara sa-mi dau seama. Mi-a zis prietena ca i s-a facut rau la urcare in predeal, ceea ce nu s-a mai intamplat pana acum in alte masini cu care am batut drumul ala (inclusiv masini de peste 200cp). Eu, fiind la volan, nu prea am realizat diferente, ba chiar am incercat sa tin viteza constanta, sa merg 'la consum', dar cred ca intram in curbe cu viteza mai mare decat pana acum. Am depasit de mai multe ori camioane care mergeau cu 70-80 km/h pe drum drept si mi s-a parut foarte ok, nicio jena. Dar la deal, a ajuns mai greu de la 50 la 90 decat ma asteptam. La fel, pe autostrada am testat de mai multe ori intervalul 60-100 km/h si e decent (vreo 4.5 - 5 secunde-ish?), dar la depasirea unuia care merge cu 120 km/h trebuie sa ai ceva loc, nu zbori pe langa el. Am testat in principal in modul "normal", o sa testez si pe sport dar nu cred ca-i diferenta mare. Am observat ca tureaza mai mult pe sport la apasare normala a pedalei dar in ambele e cam la fel daca apesi pe kickdown, urca in ~5000 rpm si ce-o fi o fi. O sa incerc sa tin evidenta la raportul dintre cat o alerg prin oras vs dn vs autostrada, chiar sunt curios cum o sa arate macar primii 10000 km. Acum e ceva de genul 35%/45%/20%. e intr-adevar destul de moale la depasiri la viteza mare (peste 100 km/h) si la deal, eu am Auris si chiar in aceste situatii se simte foarte bine. Oricum, parerea mea este ca este limitata putin din soft si dupa prima revizie am vazut alta masina. PS. Un sfat, pe care-l dau tuturor care isi iau Toyota Hibrid, calca pedala de acceleratie!!! Edited by cata, 04 January 2022 - 09:44. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users