Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

Sfat achizitionare masina noua <20k

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
88 replies to this topic

#37
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,050
  • Înscris: 08.01.2021
La una gen Peugeot Rifter te-ai uitat? Am un amic care și-a luat una și e foarte incantat. În materie de spațiu și modularitate clasa asta e imbatabila.

#38
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,729
  • Înscris: 09.01.2007
Nu m-am uitat, dar din ce vad incepe sus ca pret cu motor micut. Nu cred ca vreau chiar minivan, in general suntem doar 2 persoane in masina si de 2-3 pe an multe bagaje in spate. Nu am nevoie de chiar atat de mult loc, dar, dupa cum ziceam, diferenta intre hatch si sw era foarte mica la pret (5%), si mi se pare ca merita. Si la Suzuki n-am de ales oricum ca e doar sw.

@elbjorn - da, si eu mai trageam de asta inca vreo 2 ani (o am de vreo 6-7 dar ea e 2008) dar s-au adunat multe probleme si daca nu pot avea incredere ca o pot folosi cand am nevoie... degeaba o tin.
Sper ca si asta noua, fie ea kia/toyota/etc. sa pot sa o tin minim 5-7 ani, preferabil spre 10 daca sunt seriosi cu garantia, si tocmai d-aia tind sa inclin mai mult spre Toyota. Chiar daca-i hybrid o sa am grija sa o folosesc minim o data la 2-3 saptamani sa incarce bateria, si apoi sper sa tina in timp, ce sa zic? Eu am dubii cu hybrid si durata lunga de exploatare dar toti prietenii zic ca "toyota e toyota". :)

#39
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,050
  • Înscris: 08.01.2021
Amicul de care spuneam e genul  camping, pleacă cu toată casa plus biciclete și remorca de bebeluș după el :) la el versus a fost cu Skoda Kodiaq însă până la urmă a câștigat Rifter fiind mai spațios deși pe dinafara are doar 4.4m, e cât o compacta. El are peste 2m și spune că-i singura in care poate inclusiv sa doarmă decent.

#40
cattavencu

cattavencu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,774
  • Înscris: 19.09.2006

 paultt, on 23 septembrie 2021 - 06:36, said:

Pentru modul descris de utilizare masina noua mi se pare o optiune extrem de nefericita... Chiar detinerea unei masini pare oarecum neinspirata. Strict pentru iesiri si concedii, o solutie mai rationala ar putea fi inchirierea punctuala, care ar asigura permanent masini relativ noi, a caror intretinere, asigurare, revizie, depreciere, etc, nu ar fi in sarcina utilizatorului. Si nici nu ar sta masina (mai ales una noua) degeaba in parcare aproape tot anul. 5k km pe an este un rulaj absurd de redus pentru achizitionarea unei masini, cu atat mai mult a unei masini noi.

Mai incetati frate cu atitudinile astea de colectivism idiot!
Ce dracu, chiar nu realizati ca una e s-o ai in fata casei la orice ora si alta e sa stai sa inchiriezi? Una e sa fie a ta si sa nu trebuiasca sa justifici zgarieturi de la diversi nenorociti care parcheaza langa tine de nu poti sa deschizi usa, alta e sa te t.iganesti cu aia la inchirieri pe principiul "a fost sau n-a fost" (zgariata)?

De ce dracu m-as mai baga intr-o relatie, ca oricum stiu ca dupa 2-3 ani ma plictisesc si ma despart, asa ca nu mai bine ma duc la curve (aka inchiriez)?

De ce nu dormiti intr-un hostel toata viata? Economisiti la impozit, la reparatii etc.

@initiator - vezi si Jogger, apare in noiembrie.

Daca vrei ceva si mai mare, cum ar fi mai pentru camping, asa - sa stii ca cea mai ieftina mie mi se pare Fiat Doblo Combi Maxi. E vreo 18 mii de euro, pe-acolo. Cred ca e o adevarata placere in excursii masina asta.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/GRfcDnDvfow?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by cattavencu, 25 September 2021 - 10:23.


#41
fezo

fezo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,760
  • Înscris: 16.07.2007
Depinde cit de repede iti trebuie masina noua. S-ar putea sa astepti peste 6 luni pina o primesti din cauza lipsei de chipuri. Asta a scumpit si masinile SH. Chiar astazi m-am uitat, Skoda mea valoreaza pe mobile.de tot atit cu cit am luat-o acum 4 ani. In primavara valora cam 2/3 din pretul de achizitie.

#42
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,729
  • Înscris: 09.01.2007
^stiu, dar criza de chipuri nu o sa se rezolve prea curand, asa ca e doar un motiv in plus sa cumpar ceva acum in loc sa mai trag de a mea. Momentan Swace sunt cateva pe stoc, imprastiate prin Romania, Kia vine in 3-4 luni, Hyundai mai greu, dar oricum cam pica de pe lista.
Nu vreau sa ma grabesc, daca nu prind nimic din stoc, voi astepta dupa ea, asta e. Dar nici motive sa astept prea mult nu am. Criza asta o sa duca si la scumpiri la masinile noi, cat de curand, deci...

Iar legat de Jogger/Kodiaq/Doblo, nu prea ma atrage ideea de minivan, chiar daca au intr-adevar mult, mult spatiu in spate. Eu am vrut estate pentru ca sunt doar _putin_ mai scumpe decat un hatch/sedan si iti ofera _mult_ mai mult spatiu de carat. Dar scopul principal nu e sa am foarte mult spatiu, de-asta m-am uitat si la Captur, Vitara, chiar si Clio, etc.
Acum, tot ce "apare" e comparat cu Toyota, care sta foarte bine si la siguranta (nu ma refer doar la ncap ci si la chestii mai practice gen testul elanului si altele), si la fiabilitate, si nu e oribila nici la raportul pret/dotari. Sper sa ma impac cu motorul, atata tot.

#43
paultt

paultt

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,766
  • Înscris: 05.08.2007

 cattavencu, on 25 septembrie 2021 - 10:09, said:

Mai incetati frate cu atitudinile astea de colectivism idiot!
Ce dracu, chiar nu realizati ca una e s-o ai in fata casei la orice ora si alta e sa stai sa inchiriezi? Una e sa fie a ta si sa nu trebuiasca sa justifici zgarieturi de la diversi nenorociti care parcheaza langa tine de nu poti sa deschizi usa, alta e sa te t.iganesti cu aia la inchirieri pe principiul "a fost sau n-a fost" (zgariata)?
De ce dracu m-as mai baga intr-o relatie, ca oricum stiu ca dupa 2-3 ani ma plictisesc si ma despart, asa ca nu mai bine ma duc la curve (aka inchiriez)?
De ce nu dormiti intr-un hostel toata viata? Economisiti la impozit, la reparatii etc.

.......

Nu-mi aduc aminte sa iti fi adresat tie vreun sfat, deci nu iti inteleg tonul postarii si iesirea asta usor isterica... Initiatorul a vazut si comentat civilizat recomandarea (adresata lui), repetata si de alti colegi de forum. Din ce scrii imi e clar ca ai experiente foarte reduse cu inchirierile, mai ales cu cele repetate la aceeasi firma. Pe de alta parte, sper ca macar  realizezi comparatiile aberante (evidentiate in italic), avand 0 legaturi cu recomandarile mele. Aici nu era vorba de plictiseala dupa 2-3 ani de relatie intensiva si luat la revedere vs stat zilnic la curve ci de luat nevasta si vizitat de doua ori pe an, cu absenta in rest. Comparatia cu hostel-ul e cel putin la fel de fun. O analogie cu imobiliarele ar fi cam asa: imi cumpar o casa si stau in ea de doua-trei ori pe an, cate o zi. Nu ca stau in hotel toata viata, cum aparent ai inteles, pentru ipotetice economii. Sau, poate tu iti cumperi camera de ho(s)tel cand esti in concediu sau intr-o deplsare...

Edited by paultt, 25 September 2021 - 22:59.


#44
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,050
  • Înscris: 08.01.2021
Fa neapărat un drivetest extraurban, adică modul în care vei folosi cel mai mult mașina. Pentru ca dacă nu-ți va plăcea cutia, în 6 luni o iei de la capăt cu căutările... Oricâte alte calități ar avea, dacă la fiecare apăsare pe accelerație te enervează e nasol.

Edited by KiloW, 26 September 2021 - 09:44.


#45
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,729
  • Înscris: 09.01.2007
Voi incerca, dar chiar extraurban nu cred ca o sa ajung, si nu stiu pe nimeni care sa detina o masina cu motorul asta. Doar din ce-am citit pe forumuri si in reviewuri ziceau multi ca daca vrei sa fie responsive o dai in sport si e responsive. Sunt constient ca nu-i masina sportiva, nu am cine-stie-ce pretentii, dar inteleg foarte bine si ce zici tu.
Ideea e ca pe masura ce tot configurez si citesc/vad reviewuri, tind din ce in ce mai mult spre asta. Ce sa zic, sa vad cum decurge testul, ceva-ceva ar trebui sa pot intelege si dintr-un drive test in oras, si daca nu ma convinge deloc mai programez unul la reprezentanta din Pipera sau undeva cu mai mult acces spre extraurban.

Mersi de sfat.

#46
cattavencu

cattavencu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,774
  • Înscris: 19.09.2006

 TehCube, on 25 septembrie 2021 - 18:09, said:

Momentan Swace sunt cateva pe stoc

Iar legat de Jogger/Kodiaq/Doblo, nu prea ma atrage ideea de minivan, chiar daca au intr-adevar mult, mult spatiu in spate.

Swace e foarte joasa, nu prea e de excursii. E un Avensis break deghizat. La fel si Toyotele. Iei o "depresiune" de drum cu 60-70 / kmh si atingi bine de tot si consola fata, si "burta" masinii. Vorbesc de zone de-alea unde asfaltul "cade" brusc pe distante de 7-15 metri, facand masina sa se "scufunde" - sunt sigur ca stiti la ce ma refer. Si nu le vezi din timp. Daca ai masina in fata, o vezi cum valseaza si ai nitel timp de franre. daca nu, nu. Imi aduc aminte de o zona din asta chiar dupa ce se iese din maneciu, mergand spre Cheia, un pic dupa Lukoil.

Kodiaq e scumpa, intra  2 Jogger in pretul unei Kodiaq. Chiar merita?

Jogger si Doblo au garda la sol extrem de potrivita pentru excursii.

Edited by cattavencu, 26 September 2021 - 10:53.


#47
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,729
  • Înscris: 09.01.2007
Swace e un Corolla Sports Tourer-ul nou, ca la Avensis au renuntat in gama "noua". Le-am vazut pe amandoua live si personal mi-e greu sa observ diferente in afara de emblema si design-ul botului putin diferit. Si da, e joasa, dar asa e si Kia sw si i30 cw, diferenta de maxim 1cm intre ele. Inteleg problema, o sa mai studiez putin si partea asta dar nu cred ca imi schimb preferinta doar pentru chestia asta. Eventual ii pun un scut, ceva, dar chiar nu ma atrage ideea de minivan deloc, nu ca as conduce agresiv sau d-astea dar mi se pare mai putin "safe", si ncap si elan si toate cele.

#48
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,050
  • Înscris: 08.01.2021
Pe mine la cutiile cvt de la Toyota nu lipsa de responsivitate ma deranjează, ci senzația de banda elastica. Combinata cu prea multa responsivitate... La fiecare apăsare mai "neatenta" a accelerației se tureaza ca un scuter. Și face asta chiar și când mergi pe cruise control, e destul de dezagreabila senzația (pentru unii).
În oraș e foarte ok însă extraurban nu prea. De asta zic, insista la dealer sa faceți test și extraurban și încerca să o conduci cât mai realist și mai apropiat de stilul tău de condus. Dacă va împăcati bine, dacă nu, părerea mea e ca n-o sa va împăcati niciodată, nu e ceva cu care sa te obișnuiești. Știu cel puțin doua cazuri de oameni care au schimbat mașinile în mai puțin de un an din cauza cutiilor, chiar dacă au pierdut niște bani...

Edited by KiloW, 26 September 2021 - 11:27.


#49
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
In oras e ok si as zice de preferat pt ca la toate treci repede prin treptele mici atat datorita cuplului la roata mare care face sa creasca repede viteza si implicit turatia cat si faptului ca de la 30 la 60 ai ras jumatate de turometru cu orice cutie si senzorial tot aia e ca si cu un CVT.

In afara problema e ca orice crestere a sarcinii chestie care cere cresterea puterii e sustinuta prin turatie nu prin cuplu.

M-as mira sa vezi la vreun CVT fara padele mai mult de 50% din cuplul disponibil la o turatie oarecare, cat e el mic sau mare la acea turatie, pana in 4000 de ture. Din cauza asta un motor mai potent e ok si cu CVT. Nu fuge imediat dupa ture pt a sustine orice creste a sarcinii.

Cine se da cu bicla stie despre ce vb. Sarcina (deal de ex) o poti sustine prin spinning (turatie) sau prin grinding (forta/cuplu). CVTul face spinning.

Edited by underb, 26 September 2021 - 19:24.


#50
B_XXV

B_XXV

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,438
  • Înscris: 20.02.2010
Mergi pe Kia ceed cu ceva optiuni gen un gt line si breakul arata bine de tot, e peste Toyota la materiale interior,infotainment,cutie de viteze,tren de rulare plus garantie 7 ani la toata masina,nu doar cutie si motor.Reviziile acceptabile:prima dupa un an a fost 600 lei, cea de a doua a fost 830 lei. Daca vrei hybrid, atunci toyota e singura alegere.

Edited by B_XXV, 27 September 2021 - 07:25.


#51
Moinesti72

Moinesti72

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 34,876
  • Înscris: 30.07.2006

 mynameismada, on 23 septembrie 2021 - 10:41, said:

Uite-te si la SsangYong Tivoli, e in buget, au o gramada de optiuni in acest buget, au garantie 5+5 ani, motor 1.5 163 CP si ma gandesc ca un SUV din asta mic ar fi util la iesirile la munte/tara de care ziceai.

Eu am facut un test drive cu el si mi-a placut foarte mult masina.

Dezavantajul - nu e o marca asa cunoscuta, sau in fine, chiar daca ai auzit de ea, nu au vanzarile de la Hyundai sau Kia. Plus ca sunt in ceva insolventa(?) si din ce am inteles, isi cauta cumparator.

Tivoli e mic, Korando mai degraba.
Ideea e ca atunci cand iti iei masina, te gandesti si la reteaua de service..

 paultt, on 25 septembrie 2021 - 22:58, said:

Nu-mi aduc aminte sa iti fi adresat tie vreun sfat, deci nu iti inteleg tonul postarii si iesirea asta usor isterica... Initiatorul a vazut si comentat civilizat recomandarea (adresata lui), repetata si de alti colegi de forum. Din ce scrii imi e clar ca ai experiente foarte reduse cu inchirierile, mai ales cu cele repetate la aceeasi firma. Pe de alta parte, sper ca macar  realizezi comparatiile aberante (evidentiate in italic), avand 0 legaturi cu recomandarile mele. Aici nu era vorba de plictiseala dupa 2-3 ani de relatie intensiva si luat la revedere vs stat zilnic la curve ci de luat nevasta si vizitat de doua ori pe an, cu absenta in rest. Comparatia cu hostel-ul e cel putin la fel de fun. O analogie cu imobiliarele ar fi cam asa: imi cumpar o casa si stau in ea de doua-trei ori pe an, cate o zi. Nu ca stau in hotel toata viata, cum aparent ai inteles, pentru ipotetice economii. Sau, poate tu iti cumperi camera de ho(s)tel cand esti in concediu sau intr-o deplsare...


Omul are 20 k de spart, nu are copii care sa-i pape jumate din buget si 100% din timp si nervi, asa ca de ce nu si-ar lua o masina noua?
Treaba lui daca vrea sa o tina in parcare 90% din timp.
Una e sa o ai disponibila tot timpul, alta e sa inchiriezi.
Pana la urma pe ceva tb sa cheltui banii.

 TehCube, on 25 septembrie 2021 - 18:09, said:


Iar legat de Jogger/Kodiaq/Doblo

Kuga/Karoq/Kadjar/Sportage?

#52
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,183
  • Înscris: 13.01.2011
Mergi pe Swace.

#53
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,729
  • Înscris: 09.01.2007

 marius.bunu, on 27 septembrie 2021 - 10:49, said:

Omul are 20 k de spart, nu are copii care sa-i pape jumate din buget si 100% din timp si nervi, asa ca de ce nu si-ar lua o masina noua?
[...]
Kuga/Karoq/Kadjar/Sportage?
As vrea eu sa fie de spart. Posted Image Ma chinuie putin chetuiala dar o pot suporta, mai ales ca se pare ca e un moment bun pentru a lua o masina daca cea veche incepe sa dea rateuri serioase, pentru ca in viitorul apropiat se pare ca va fi si mai nasoala situatia.

M-am uitat la Kuga/Karoq/Sportage dar nu sunt genul pe care-l caut, in principiu ca mi se par mici inauntru comparativ cu cat de mari sunt p-afara, si costa destul de mult echipate similar cu ceed/swace. La kuga inteleg ca-i din cauza stilului lor cu MSRP mare si discount pe masura (am vazut ca trece de 25k, am inchis configuratorul), dar si restul sunt peste buget. Eu ma incadram la Puma/Kamiq/Captur/XCeed at best.

 B_XXV, on 27 septembrie 2021 - 07:18, said:

Mergi pe Kia ceed cu ceva optiuni gen un gt line si breakul arata bine de tot, e peste Toyota la materiale interior,infotainment,cutie de viteze,tren de rulare plus garantie 7 ani la toata masina,nu doar cutie si motor.Reviziile acceptabile:prima dupa un an a fost 600 lei, cea de a doua a fost 830 lei. Daca vrei hybrid, atunci toyota e singura alegere.
De acord ca arata mai bine kia decat swace, si ca e peste la infotainment, in rest la materiale mi s-a parut putin mai fain swace (dar nu cu mult, posibil doar sa-mi fi placut mai mult interioriul). La garantie iar le conisder "egale" pentru ca ai 7 ani la tot dar la Swace ai 10 ani la cutie/motor si cel mai important, sistemul hybrid, ca sigur se duce naibii bateria aia in 10 ani.
Deci overall mi se par cam la fel, daca echipez ceed-ul ca pe swace sunt in aceeasi bani, diferenta consta in faptul ca ceed are motor mai vioi si toyota e hybrid cu automata, deci sunt cam pe acelasi loc in clasamentul meu. O sa fac test drive saptamana asta si decid dupa. Stiu ca o sa-mi placa mai mult kia la sportivitate dar ma astept (din experienta mea cu toyota) sa castige swace la directie si "smoothness", si cu siguranta la consum. Nu insist pe hybrid, dar fiind mai prietenoasa s-ar putea sa conduca si prietena mai mult, si asta m-ar bucura. Anyway, sigur nu decid pana nu le conduc.

Toti prietenii mei be like:

 crisstonne, on 27 septembrie 2021 - 14:48, said:

Mergi pe Swace.
Posted Image

Edited by TehCube, 27 September 2021 - 19:30.


#54
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,183
  • Înscris: 13.01.2011
Nu în primul, dar nici în ultimul rînd, hibrid = taxe mai mici, sau zero.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate