Prevenire furt numar de telefon
Last Updated: Sep 29 2021 18:05, Started by
Ady2222222200
, Sep 12 2021 10:21
·
0
#19
Posted 16 September 2021 - 09:58
Ba da man, se poate orice. Daca omul din magazin nu verifica cu atentie sau daca pur si simplu nu ii pasa sau daca o face intentionat, se poate.
Repet, paranoia nu e buna. Mai ales pentru lucrurile/situatiile asupra carora nu ai control. |
#20
Posted 23 September 2021 - 09:49
Au pățit-o cu furtul numărului de telefon mai multe vedete, printre care și Jean de la Craiova, mi se pare. A rămas fără semnal câteva ore (i-a fost clonată cartela) și apoi s-a trezit cu contul bancar gol. Ce nu a spus, dacă numărul era pe abonament sau cartelă. La abonament, înlocuirea unei cartele furate / deteriorate / pierdute se poate face numai personal cu buletinul, într-un sediu al companiei de telefonie. La cartelă, nefiind o identitate a proprietarului asociată, se poate dând alte detalii, care pot fi cunoscute de o persoană apropiată.
Pentru cei pasionați de securitate, se pot lua următoarele măsuri: - Numărul de telefon asociat contului bancar să fie pe abonament. Dacă un angajat al companiei de telefonie dă altcuiva o clonă a cartelei (ilegal!), compania de telefonie e răspunzătoare pentru toate prejudiciile. - Cartela să fie protejată cu cod PIN. Dacă e furat telefonul, nu are ce face cu cartela, nici dacă o introduce în alt telefon. Oricum, pentru acces la datele bancare mai are nevoie și de alte informații, în afară de cartela telefonică. - Telefonul să fie protejat la deblocare cu parolă, preferabil și cu amprentă. NFC nu funcționează cu ecranul blocat pentru efectuarea plăților. - Setezi conținutul mesajelor să nu apară pe ecranul blocat, pentru a nu apare informații sensibile (de exemplu, coduri de verificare trimise prin sms). - Nu instalezi aplicații din surse necunoscute, nu rootezi telefonul (oricum, majoritatea aplicațiilor bancare nu funcționează pe telefoane rootate sau cu bootloader deblocat), nu folosești telefonul să testezi tot felul de aplicații și în general nu lași instalate pe telefon decât aplicațiile care-ți sunt necesare. Riscul de a avea un malware e mult mai mic. - Pentru plăți folosești un card diferit de cardul principal, în care-ți intră veniturile, pe care îl alimentezi cu sumele necesare pentru 1-2 săptămâni, maxim o lună. În cazul unei probleme de securitate, nu pierzi banii din contul principal. Eu pentru plăți folosesc un card Revolut, asociat cu Google Pay (de puțin timp e accesibilă aplicația și în România și e mai ușor de utilizat față de când erau doar serviciile Google Pay). |
#21
Posted 23 September 2021 - 20:55
Jean de la Craiova e vedeta?!? Whatever!
Nu i-a clonat nimeni nimic; pur si simplu i-a facut o inlocuire de SIM. |
#22
Posted 28 September 2021 - 10:13
Ok, e o persoană cunoscută (de la TV, că nu ascult "muzica" lui) la care i-au înlocuit fraudulos SIM-ul utilizat la contul bancar și i-au golit contul.
|
#23
Posted 28 September 2021 - 18:45
Asta incerc sa explic: nu ajunge doar SIM-ul sa fie inlocuit! Ala a mai dat si alte parole/informatii ca sa ii acceseze internet bankingul.
|
#24
Posted 29 September 2021 - 16:40
Dacă ai acces la numărul de telefon, poți avea acces și la adresa de email (dacă o știi) și poți da la aproape orice cont cu "recuperare /resetare parolă".
|
#25
Posted 29 September 2021 - 18:05
Asta asa-i, dar sa nu divagam, subiectul este legat de furtul numarului de telefon.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users