Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Hidroelectrica Casnic - Pareri / Sugestii / Reclamatii

* * * * * 9 votes
  • Please log in to reply
19710 replies to this topic

#5113
sags

sags

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,940
  • Înscris: 24.04.2013
Acum ceva timp am verificat si domeniul hidorelectrica.ro nu era rezolvat de o multime de servere DNS din lume. In Europa era ok, unele servere din SUA mergeau si ele, iar in rest aproape niciunul.

Am verificat chiar acum:
  • dnschecker.org: verde pe EU + SUA + Rusia (au 1 singur test) + Pakistan (tot 1 singur test) + Singapore (idem), nimic in rest.
  • dnspropagation.net: rezultate amestecate, sunt servere care functioneaza pe fiecare continent dar si din cele ce nu pot rezolva domeniul (exceptie Europa unde merg toate cele 3 servere testate si Africa unde e un sigur test si acela e ok).
  • whatsmydns.net: verde pe EU + SUA + Rusia (au 1 singur test) + China (au 1 singur test), rosu in restul lumii.
Deci ceva se intampla cu propagarea. Rezultatele de mai sus variaza pentru ca in mod sigur nu se testeaza aceleasi servere DNS.

#5114
Nimcid25

Nimcid25

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,961
  • Înscris: 01.06.2015
vad ca funcționează normal acum; in 5 secunde de la verificarea CNP. ului am primit link-ul pe mail (yahoo).
tot nu au emis facturi pt cei care sunt la distributie oltenia. :(

#5115
ForsakenTotal

ForsakenTotal

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 361
  • Înscris: 27.08.2021
Yahoo. Am incercat acum si tot nu apare. Macar am reusit sa iau CLC-urile pt 2 puncte de consum noi dupa jumatate de ora asteptat la callcenter. La anu o sa pot sa iau vreo 4 lei cand aplica noile standarde de performanta. Posted Image

#5116
unu999

unu999

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,305
  • Înscris: 10.10.2019
Am primit a doua factura:




Mi-au luat in vedere autocitirile, dar nu pricep ce-i cu estimarea lor.
1 -- 31 martie = 54 kWh autocititi (indexul este corect)
1 -- 15 martie = 37 kWh estimati

Cica TOTAL = 91 kWh

Ori m-am tampit eu, ori factura asta n-are niciun sens.

#5117
sags

sags

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,940
  • Înscris: 24.04.2013
@unu999: Daca ce e in poza e tot si la plata au intrat 91kWh, atunci intr-adevar se vede ca ti-au taxat de doua ori intervalul de index 11651…11688, fiind inclus odata separat si a doua oara in celalalt interval. Depune o sesizare pe site. Prima factura cum era, la ce index se termina? Acolo a fost corect?

#5118
unu999

unu999

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,305
  • Înscris: 10.10.2019
Da. Prima factura a fost corecta:



Indexul este corect in ambele facturi, doar ca au bagat de la ei inca o estimare, asa in plus Posted Image

#5119
betivul

betivul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 339
  • Înscris: 24.06.2007

View Postcrislacor, on 27 mai 2022 - 08:08, said:


și tu ai pretenția să-i „deștepți” cu reclamații? Uită-te mai întîi în jurul tău și vezi de ce se fac în primul rînd reclamații! Pentru că majoritatea reclamanților NU ÎNȚELEG ceea ce citesc, devin frustrați și cred că rezolva problema cu o reclamație! Nu, nu o rezolvă, doar devin și mai frustrați...
Bine, mai există și cealaltă categorie, a reclamagiilor de profesie, cei care caută prin subsolurile paragrafelor o portiță, ceva ce să le ofere un avantaj cît de mic! Bineînțeles, ca mai apoi să se și laude cît de deștepți „e” ei...:)

Cam cum sta treabă cu frustrarea și alte treburi ce le enumeri tu aici când la mine ultima factura este emisa in data de 07.03.2022 cu un index estimat in craci iar în momentul de față suntem la sfârșitul lui mai? Iar contractual ei au obligația asumată să emită factura lunar conform indexului citit de distribuitor sau celui autocitire și în ultim caz estimat doar in cazul in care nu exista unul din primele două.
Eu de ce pana mea îmi fut creieri sa el transmit un index lunar când ei facturează când doresc și cu ce index doresc ei?

Și în cazul asta consideri că o reclamație și o amendă de la ANRE le prinde bine sau nu?

Sau ar trebui sa stăm să așteptăm până la sfântul așteaptă să vedem când vor binevoi ei să emită o factura și cu indexul pe care îl bagă o cucoană din burta?

#5120
av_myjob

av_myjob

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,242
  • Înscris: 14.04.2009

View Postbluesys, on 26 mai 2022 - 18:35, said:

Pentru deschidere cont la distribuitorul Electrica Distributie zona Transilvania Sus (de exemplu, Brasov) exista un portal la https://epayments.sd...strationForm
Din pacate, nu se poate schimba codul furnizor cu HIDROEL_B, e fixat pe FFEE_ETS, adica Electrica Furnizare. Deci zona Distributie Transivania Sud e cea mai in urma, practic nu poti crea cont pentru utilizatorul casnic.
In schimb, pentru Muntenia Nord, am putut deschide cont fara probleme.
Selectezi FFEE_ETS...click mouse buton dreapta si alegi optiunea Inspect...selectezi cuvantul readonly in fereastra din dreapta si il stergi cu tasta delete...revii in fereastra din stanga si modifici FFEE_ETS cu alt cod furnizor...

Codul de furnizor pentru  Hidroelectrica, la distribuitorul FDEE Transilvania Sud, este:   HDRO_FU_B

Edited by av_myjob, 27 May 2022 - 13:07.


#5121
crislacor

crislacor

    Cui îi pasă...?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,044
  • Înscris: 20.06.2009

View PostForsakenTotal, on 27 mai 2022 - 08:54, said:

(...) Avem Hidro care emite pe baza estimarilor indiferent daca e dat indexul sau nu, Enel la gaze la fel, totul cu incalcarea clara a legii.
Cînd se va înțelege că indecșii din factură, chiar și cei estimați, vin tot de la operatorul de distribuție?!

View PostForsakenTotal, on 27 mai 2022 - 08:54, said:

Ei, de ce isi permit sa faca aceste lucruri? Pentru ca in realitate o minoritate reclama. Majoritatea platesc factura (...)
Păi, da! Și de ce crezi că o plătesc? Pentru că nu o înțeleg și în loc să se chinuie două minute să înțeleagă sau să ceară ajutor pentru a înțelege, o plătesc și gata!

#5122
bluesys

bluesys

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 256
  • Înscris: 04.01.2006

View Postav_myjob, on 27 mai 2022 - 12:57, said:

Selectezi FFEE_ETS...click mouse buton dreapta si alegi optiunea Inspect...selectezi cuvantul readonly in fereastra din dreapta si il stergi cu tasta delete...revii in fereastra din stanga si modifici FFEE_ETS cu alt cod furnizor...

Codul de furnizor pentru  Hidroelectrica, la distribuitorul FDEE Transilvania Sud, este:   HDRO_FU_B

Am introdus asa furnizorul, nu a dat erori, dar mesajul de confirmare pentru crearea contului e o pagina web alba, Si nu primesc nici mesaj pentru activare cont in email. Deci, per total nu merge sa-ti faci cont la Transilvania Sud.

Iar din ce am vazut in contul de la Muntenia Nord, din aprilie Hidroelectrica le transmite indecsii (daca o face), nu invers, inclusiv estimarile Posted Image

#5123
tokomer

tokomer

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 190
  • Înscris: 07.11.2016
Trebuie sa trimita ei datele de logare pe email?

Mie imi apare la logare ca datele de autentificare sunt introduse gresit.

Edited by tokomer, 27 May 2022 - 13:42.


#5124
bluesys

bluesys

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 256
  • Înscris: 04.01.2006
Exact asa apar si la mine la logare, cred ca de fapt nu e activat contul sau nu il creeaza deloc.

#5125
ForsakenTotal

ForsakenTotal

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 361
  • Înscris: 27.08.2021

View Postcrislacor, on 27 mai 2022 - 13:11, said:

Cînd se va înțelege că indecșii din factură, chiar și cei estimați, vin tot de la operatorul de distribuție?!

Păi, da! Și de ce crezi că o plătesc? Pentru că nu o înțeleg și în loc să se chinuie două minute să înțeleagă sau să ceară ajutor pentru a înțelege, o plătesc și gata!
Nu cred ca intelegi ce zic eu. E irelevant de unde provin indecsii la furnizor, cata vreme reiese clar din factura ca furnizorul are la dispozitie atat indecsii cititi de distribuitor,precum si cei autocititi de clienti, cat si cei estimati de distribuitor, dar cu toate astea tine cont la emiterea facturii doar de cei din urma.

Ei, conform atat prevederilor din contract cat si din lege (ordin ANRE), FURNIZORUL (distribuitorul nu are nicio treaba) e OBLIGAT sa emita factura pe baza indexului citit de furnizor, daca exista, indexului autocitit de client, daca primul nu exista, si DOAR daca cele doua anterioare nu exista atunci pe baza indexului estimat.

Asta este problema, ce face furnizorul cu indecsii pe care-i are la dispozitie, ce nu e conform nici cu legea nici cu prevederile contractuale.

#5126
crislacor

crislacor

    Cui îi pasă...?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,044
  • Înscris: 20.06.2009

View PostMalineanu, on 27 mai 2022 - 08:28, said:

Da,da (...)
Pare-se că ești singurul care a înțeles pe diagonală! Na, nu-i bai, poate data viitoare ...:)

View PostForsakenTotal, on 27 mai 2022 - 14:20, said:


Nu cred ca intelegi ce zic eu. (...)
Ba am înțeles foarte bine! Și exact asta am subliniat, că singura entitate RESPONSABILĂ pentru indecși este operatorul de distribuție! Furnizorul este obligat să facă facturile după indecșii primiți de la operatorul de distribuție! Irelevant este faptul că furnizorul știe indecșii autocitiți și ar putea face factura după ei, dar nu, e obligat să o facă după indecșii primiți de la OD!
Da, e o tîmpenie, apar multe erori și neconcordanțe din cauza asta, dar numai și numai pentru că oamenii care lucrează acolo acolo unde lucrează, nu-și fac treaba!

View Postbetivul, on 27 mai 2022 - 12:24, said:

(...)
Eu de ce pana mea îmi fut creieri sa el transmit un index lunar când ei facturează când doresc și cu ce index doresc ei?
(...)
Pentru că sistemul nu e perfect și pentru că unii oameni de acolo nu-și fac treaba pentru care sînt plătiți!

#5127
ForsakenTotal

ForsakenTotal

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 361
  • Înscris: 27.08.2021
Ordinul președintelui ANRE nr. 29/2016, cu
modificările și completările ulterioare, au fost stabilite următoarele:
”Art. 36
(1) Pentru perioada de facturare în care operatorul efectuează citirea indexului echipamentului
de măsurare, facturarea se realizează pe baza consumului efectiv de gaze naturale, determinat de
operator şi preluat de furnizor.
(2) În cazul în care intervalul de citire de către operator a indexului echipamentului de măsurare
este mai mare decât perioada de facturare, prevăzută în contractul de furnizare a gazelor naturale,
facturarea în perioada cuprinsă între două citiri consecutive ale operatorului se realizează, după caz:
a) pe baza consumului efectiv de gaze naturale, determinat prin autocitirea indexului
echipamentului de măsurare de către clientul final şi transmiterea acestuia în intervalul de timp şi în
condiţiile comunicate de furnizor;
b) pe baza unui consum estimat de gaze naturale, prevăzut într-o convenţie de consum stabilită
de comun acord de clientul final cu furnizorul la încheierea contractului de furnizare a gazelor naturale,
care se preia doar în situaţia în care clientul final nu transmite indexul autocitit în intervalul de timp şi
în condiţiile comunicate de furnizor.
(3) Pentru situaţia prevăzută la alin. (2), furnizorul are obligaţia să efectueze o regularizare
pentru perioada cuprinsă între două citiri consecutive, în prima factură emisă după momentul citirii
indexului echipamentului de măsurare de către operator, dacă constată că la sfârşitul intervalului de
citire există diferenţe între consumul efectiv realizat de către clientul final şi consumul facturat acestuia,
în intervalul dintre citirile operatorului.
Art. 37
(1) Pentru situaţia prevăzută la art. 36 alin. (2) lit. a), în vederea transmiterii indexului
echipamentului de măsurare determinat prin autocitire, furnizorul are obligaţia să comunice clientului
final, prin intermediul facturii, cel puţin următoarele informaţii:
a) intervalul de timp în care se poate transmite indexul autocitit, care nu poate fi mai mic de 5
zile calendaristice;
b) linia telefonică dedicată şi gratuită, care înregistrează atât data transmiterii indexului
autocitit, cât şi conţinutul mesajului; suplimentar, se pot pune la dispoziţia clientului final şi alte mijloace
de transmitere a indexului, ca de exemplu, dar fără a se limita la acestea, mijloace electronice.
(2) Pentru situaţia prevăzută la art. 36 alin. (2) lit. b), consumul estimat prevăzut în convenţia de
consum se poate stabili fie pe baza istoricului de consum al anului anterior, fie pe baza cantităţilor lunare
determinate pe baza profilului de consum anual; convenţia de consum poate fi modificată oricând pe
parcursul derulării contractului, la iniţiativa clientului final, în situaţia în care acesta consideră că
valorile estimate nu mai corespund consumului real, cu condiţia ca noile valori să fie notificate
furnizorului cu cel puţin 30 de zile calendaristice înainte de începerea perioadei respective de facturare.”

Dispozitia data de ANRE la reclamatia mea la adresa Enel pt gaze:

"Față de cele de mai sus, solicităm furnizorului să procedeze în consecință, respectiv în lunile în
care nu se emit facturi în baza indexului citit de operatorul sistemului de distribuție a gazelor naturale,
clientul final să aibă posibilitatea transmiterii indexului autocitit, urmând ca facturarea să se realizeze în
baza acestuia, iar în lipsa indexului autocitit facturarea să se realizeze în baza cantității de gaze naturale
estimată și prevăzută în programul de consum agreat cu clientul final (anexă la contractul de furnizare a
gazelor naturale)."


Deci nu, ce spui tu legat de operatorul de distributie este total lipsit de baza contractuala sau legala.
Si scrie negru pe alb mai sus ce trebuie sa faca furnizorul.

#5128
djjanos13

djjanos13

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 188
  • Înscris: 02.02.2021
a mers recent citirea prin yahoo!

#5129
crislacor

crislacor

    Cui îi pasă...?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,044
  • Înscris: 20.06.2009
@ForsakenTotal
Ai dreptate în toate cele de mai sus! Ce nu știai (poate, dar mai mult ca sigur) e faptul că inclusiv indexul autocitit, pe care tu cu bună intenție îl transmiți furnizorului, ajunge la operatorul de distribuție, de unde se întoarce mai apoi la sfîrșit de lună împreună cu toți ceilalți indecși de la toți clienții finali! Da, e o bulibășeală imensă, dar asta e metodologia! Iar undeva în tot lanțul ăsta al slăbiciunilor, dacă cineva nu-și face treaba, apar situațiile de care vorbim noi aici!
Furnizorul este obligat să facă facturile după lista cu indecși primită de la distribuitor. Acuma, că indexul tău autocitit a fost trimis către distribuitor, că acesta l-a primit, că l-a prelucrat și a fost inclus în lista de final de lună... Dumnezeu cu mila!:)

Edited by crislacor, 27 May 2022 - 17:12.


#5130
radurus

radurus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,023
  • Înscris: 16.06.2006
Imi amintesc ca la electrica, nu am avut probleme de genul asta ani de zile.

Sistemul lor mergea perfect.
Se factura dupa indecsii autocititi, estimati in lipsa primilor si la cateva luni era o citore facuta pe teren care era regularizarea.
Facturi la timp, corecte, plati online.

Cum s-a putut la ei, de ce nu se poate si la altii?
(oare pentru ca electrica furnizare si electrica distributie erau firme surori?)

Edited by radurus, 27 May 2022 - 17:27.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate