Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu
 Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3
 Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...
 Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?

polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare
 

Hidroelectrica Casnic - Pareri / Sugestii / Reclamatii

* * * * * 9 votes
  • Please log in to reply
19698 replies to this topic

#5005
jeff48

jeff48

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,537
  • Înscris: 27.04.2014

View Post1987, on 23 mai 2022 - 13:02, said:

Salut

Am facut trecerea de la Enel la Hidro pe 29 aprilie si inca astept factura de la Enel,contul la ei inca nu este inchis caci imi apare adresa inca in cont dar ultima factura nu am primit-o. Trebuia sa vina pe 10 sau 11 mai dar nimic.

Salut

Am facut trecerea de la Enel la Hidro pe 29 aprilie si inca astept factura de la Enel,contul la ei inca nu este inchis caci imi apare adresa inca in cont dar ultima factura nu am primit-o. Trebuia sa vina pe 10 sau 11 mai dar nimic.
Salut. Eu am încheiat contractul cu Enel încă din 04.04.2022 și încă nici azi nu am primit ultima factura. Stai linistit contractul meu cu Enel a devenit inactiv numai  prin 10.05.2022 chiar dacă am contract cu Hidroelectrica încă din 04.04.2022

#5006
micutu82

micutu82

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,795
  • Înscris: 25.07.2004

View Postlache1, on 24 mai 2022 - 15:20, said:

Eu am apucat sa platesc penultima factura deci ar trebui sa primesc banii inapoi

Penultima am platit-o și eu, ultima fiind, probabil, factura de regularizare, daca exista diferente intre ultimele două facturi atunci trebuie sa ceri niste bani inapoi

Edited by micutu82, 24 May 2022 - 15:54.


#5007
Malineanu

Malineanu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,909
  • Înscris: 29.12.2020
Pentru colegii care nu au primit facturile de la HIdro si au facut cereri/sesizari in acest sens, fiind si eu in aceeasi situatie, am primit azi raspuns de la ANRE, extrag esentialul:

<<
Spre informarea petentului precizăm că, având în vedere ca aţi încheiat un contract de
furnizare a energiei electrice pe piaţa concurenţială, aveţi posibilitatea de a solicita compensaţii în
concordanţă cu prevederile agreate în contract, coroborat cu prevederile Art. 20 din Standard: "În
cazul contractelor de furnizare a energiei electrice negociate, furnizorii achită eventualele
compensaţii CF în cazul în care nu sunt îndeplinite nivelurile de calitate a serviciilor prestate,
inclusiv în cazul facturării inexacte/realizate cu întârziere, conform prevederilor contractuale".

Răspunsul către ANRE va conține obligatoriu întreaga corespondenţă purtată cu petentul
și cu operatorul de rețea pe tema speței aflată în discuție (copie a solicitării petentului de încheiere
a contractelor de furnizare a energiei electrice, ale dovezilor transmiterii de către client a tuturor
documentelor necesare încheierii contractelor, a contractelor menționate, a dovezii transmiterii
acestora clientului, reclamaţiile petentului adresate SPEEH HIDROELECTRICA S.A., însoţite de
numerele de înregistrare, răspunsurile formulate și dovada transmiterii către petent), precum și alte
date, informaţii şi copii ale documentelor considerate clarificatoare în speţă.
>>

Deci se poate, pana la urma,  este prima oara cand ANRE cere unui furnizor "întreaga corespondenţă purtată cu petentul" - deoarece pana in prezent am 6 sesizari facute si nu au raspuns decat la una singura ... prin refuz ...

Poate asa , incet-incet, citeste cineva sesizarile noastre si la Hidro ...

Am adresat ANRE si urmatoarele intrebari, pe cale separata:

1. Legea 123/2012 -  Legea energiei electrice și a gazelor naturale
ART. 62 - Drepturile clientului final de energie electrică
(1) Clienții finali de energie electrică au următoarele drepturi: (...) " b) să solicite furnizorului modificarea şi completarea contractului de furnizare şi a anexelor la acesta sau să iniţieze acte adiţionale la contracte, atunci când apar elemente noi ori când consideră necesară detalierea sau completarea unor clauze contractuale;

anume, cum se poate realiza practic dispozitia legala sus-mentionata avand in vedere ca toti furnizorii descurajeaza astfel de intitiative din partea consumatorilor sub motivul ca contractul de furnizare este un contract de adeziune ce nu poate fi modificat ?

Cui ne putem plangem ca , in fapt, furnizorii NU NEGOCIAZA CONTRACTELE sub nici o forma, catusi de putin, nici macar data intrarii in vigoare, nu mai vorbim de clauze, ca ne ignora cererile in acest sens, cu incalcarea legilor energiei si a normelor comunitare in vigoare ?



2. Ordinul nr. 6/2017 privind aprobarea Standardului de performanţă pentru activitatea de furnizare a energiei electrice Art. 20. - În cazul contractelor de furnizare a energiei electrice negociate, furnizorii achită eventualele compensaţii CF în cazul în care nu sunt îndeplinite nivelurile de calitate a serviciilor prestate, inclusiv în cazul facturării inexacte / realizate cu întârziere, conform prevederilor contractuale.

Sintagma "conform prevederilor contractuale." se refera la:

a. Faptul ca amenda va fi platita DOAR DACA CONTRACTUL PREVEDE IN ACEST SENS O AMENDA , sau

b. se refera la termenul de emitere a facturii stabilit contractual care, de indata ce este depasit, furnizorul va plati amenda ante-mentionata ?

In cazul a, daca nici un contract de furnizare nu contine o astfel de amenda si prevederile ante-mentionate Legea 123/2012-ART. 62 al. (1) b) sunt utopice, inaplicabile , cum ne bucuram de protectia impotriva incalcarii regulii instituita de catre preved. Ordinul nr. 6/2017 Art. 20 ?

In cazul b, care este cuantumul amenzii ?



3. Ordinul nr. 6/2017 privind aprobarea Standardului de performanţă pentru activitatea de furnizare a energiei electrice 06-Termenul de răspuns la solicitările/plângerile clienților finali, altele decât cele tratate în Standard - 15 zile lucrătoare, sau 30 de zile, cu informarea prealabilă a clientului final în termenul de 15 zile lucrătoare 100 lei, la care se adaugă 50 lei pentru fiecare zi de întârziere începând cu prima zi de întârziere

Deoarece sunt tot mai multi furnizori care ignora din ce in ce mai des aceste prevederi legale - tergiversand cu lunile un raspuns, care este procedura sigura care trebuie urmata de catre consumator pentru a obtine ori raspunsul in termen, ori despagubirile legale ?

Sub diferite pretexte, furnizorii nu raspund cererii de acordare despagubiri si in ultima vreme nici ANRE nu mai cenzureaza raspunsul furnizorilor, ce raspund ei, acel verdict ramane.

Inainte ultimul cuvant il avea ANRE.


4. Ordinul nr. 6/2017 privind aprobarea Standardului de performanţă pentru activitatea de furnizare a energiei electrice Articolul 2, care prevede:  Prevederile standardului se aplică în relațiile dintre furnizorul de energie electrică, denumit în continuare furnizor, și:  a) clienții finali cu care are încheiate contracte de furnizare a energiei electrice, pe toată durata de valabilitate a acestora;

Deoarece sunt furnizori care pretind insa contrariul, anume ca : "Compensaţiile se acorda de catre furnizorii de ultimă instanţă clienţilor finali beneficiari ai serviciului universal, în cazul nerespectării nivelurilor garantate ale indicatorilor de performanţă conform prevederilor ORDINULUI nr. 6 din 8 februarie 2017 privind aprobarea Standardului de performanţă pentru activitatea de furnizare a energiei electrice, prevederi care nu se aplica in situatia sesizata.", cu incalcarea prevederilor ante-mentionate: "Prevederile standardului se aplică în relațiile dintre furnizorul de energie electrică, denumit în continuare furnizor, și: a) clienții finali cu care are încheiate contracte de furnizare a energiei electrice, pe toată durata de valabilitate a acestora;" -

care este procedura care trebuie urmata de catre consumator pentru combaterea unor astfel de practici ilicite prin care furnizorul inchide cazurile de sesizare, in contra legii ?



5.  https://www.anre.ro/...e-a-contoarelor,


comunicati-mi va rog daca s-a implementat ceva din prevederi privind acordarea de compensații utilizatorilor în cazul depășirii perioadei de citire / lipsei accesului la datele istorice de consum.

--------------------------------

Am postat petitia de mai sus deoarece cred ca este de interes general, zi de zi cineva pune intrebari legat de o tema , sau alta, ref problematici expuse mai sus.

Deoarece mi s-a intamplat si mie sa nu mai stiu pe ce cale sa abordez un litigiu, dorind sa economisim timp, am zis ca e mai simplu sa-i intrebam direct...

Cand primesc raspuns voi posta.

Edited by Malineanu, 24 May 2022 - 16:17.


#5008
Nimcid25

Nimcid25

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,961
  • Înscris: 01.06.2015

View PostNimcid25, on 24 mai 2022 - 11:21, said:

am reusit si eu acum la a doua strigare de link.  sa vedem daca a ajuns unde trebuie. Posted Image
Abia acum am primit si confirmare pe mail ca a fost înregistrat. Greu, greu de tot.

Nu mai zic de link pentru facturi.. am cerut la 13:00, nici acum n-a sosit.

#5009
micutu82

micutu82

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,795
  • Înscris: 25.07.2004
In perioada 24-28 nu poți face nimic, nici măcar sesizări

#5010
subss

subss

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,771
  • Înscris: 15.11.2009

View Postlache1, on 24 mai 2022 - 13:44, said:

cei care am fost la Enel am primit ultima factura pe minus, eu am facut cerere de rambursare a sumei, vedem ce iese.

La mine apare așa în antet:

„Factură fiscală seria ... nr. ... din data de 16.05.2022
Stornare a facturii nr. ... data 21.04.2022”

Probabil că vor reveni cu o factură finală...

#5011
Nimcid25

Nimcid25

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,961
  • Înscris: 01.06.2015
pare ca nu mai funcționează deloc platforma... nu se mai încarcă verificarea CNP.ului.

#5012
nbh2007

nbh2007

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 629
  • Înscris: 14.02.2008
Pe la ora 13 am trimis indexul prin telefon.

#5013
tavitu

tavitu

    Minune: HE a început să emită facturile!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,598
  • Înscris: 16.02.2009
A primit cineva care a avut consumul lunar mediu pe 2021 peste 300 kWh factura pe (fracțiuni de) luna Aprilie 2022? Sunt curios la ce preț s-a facturat energia la Hidroelectrica, cel din contract sau altul? Aparent noua ordonanță de plafonare, 27/2022, este făcută atât de bine încât ar putea să oblige în anumite cazuri creșterea prețurilor...

Edited by tavitu, 24 May 2022 - 18:54.


#5014
sags

sags

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,936
  • Înscris: 24.04.2013
OT (oarecum):
Nu stiu de unde ideea ca acea ordonanta ar obliga sau permite cresterea pretului atunci cand contractual el este deja mai mic decat cel plafonat:

Quote

Articolul 2

(2) În cazul în care prețul din contractele în vigoare încheiate cu clienții finali prevăzuți la art. 1 este mai mic decât prețul maxim prevăzut la art. 1 alin. (1) și (2), se aplică prețul contractual.
(sursa: <https://legislatie.j...Document/252777>, sublinierea mea)

#5015
tavitu

tavitu

    Minune: HE a început să emită facturile!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,598
  • Înscris: 16.02.2009
Clienții finali prevăzuți la art 1. nu includ clienții casnici cu peste 300 kWh consum mediu lunar în 2021. Eu sunt incluși la articolul 5 la „restul” unde nu există mențiunea că se aplică prețul contractual dacă este mai mic.

Edited by tavitu, 24 May 2022 - 19:31.


#5016
subss

subss

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,771
  • Înscris: 15.11.2009
Nu este nevoie de o astfel de mențiune. Prețul plătit va fi cel din contract... care la Hidroelectrica este cel mai bun din piață.

#5017
tavitu

tavitu

    Minune: HE a început să emită facturile!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,598
  • Înscris: 16.02.2009
Sigur? Pentru că la art. 5 unde sunt incluși clineții casnici cu peste 300 kWh, prețul final facturat este stabilit prin lege conform unei formule înlocuind de facto prețul din contract. Poate mă înșel, dar alți furnizori aparent fix asta au făcut.

https://forum.softpe...8#entry29069150
https://forum.softpe...0#entry29060235

Eu doream să văd efectiv cum a facturat Hidroelectrica pe Aprilie 2022 pentru casnic 300kWh+ ca să elimin orice dubiu.

#5018
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,544
  • Înscris: 07.02.2003

View Postnbh2007, on 24 mai 2022 - 18:17, said:

Pe la ora 13 am trimis indexul prin telefon.
Cea mai sigura metoda daca web nu merge.

#5019
subss

subss

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,771
  • Înscris: 15.11.2009

View Posttavitu, on 24 mai 2022 - 21:56, said:

Sigur?

Absolut sigur.

Quote

Eu doream să văd efectiv cum a facturat Hidroelectrica pe Aprilie 2022 pentru casnic 300kWh+ ca să elimin orice dubiu.

Nu cred că a factura ceva Hidroelectrica pentru aprilie până acum. Eu am facturi doar pe februarie și martie....

#5020
Vaccinatu

Vaccinatu

    Patiser gogoșar.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,181
  • Înscris: 17.09.2021

View PostMalineanu, on 21 mai 2022 - 19:38, said:

@Vaccinatu, parca ultima arondare o aveai pe sectiunea "imobiliare", nu "furnizori" ...
După postarea aia a ta am făcut o glumă (aia din bancul "cum se miră românii") , am schimbat eu 2 litere, dar tot mi-am luat avertisment.
Mă mai uit pe imobiliare, e funy. Lume diversă, păreri opuse. Aici sunt lucruri concrete, folositoare.

#5021
Malineanu

Malineanu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,909
  • Înscris: 29.12.2020
Azi merge mai bine indexul online ?


Daca sunt multe locuri de consum , telefonic, trebuie sunat pt fiecare sau pot fi introduse in cadrul aceluiasi apel ?

Edited by Malineanu, 25 May 2022 - 06:46.


#5022
radurus

radurus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,022
  • Înscris: 16.06.2006
Se pare ca au schimbat ceva in serverul care trimite linkurile de activare.

Am cerut link la 8:05.
Am primit mail la 9:00 si a mers.
Probabil ca linkul e valabil (acum) de cand e trimis.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate