Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Asus Zenbook-bateria nu se mai in...

Recomandare vopsitorie de calitat...

Merita sa iti pui implant dentar ...
 Exploziile la North Stream - Sabo...

Plachete omagiale "Eminescu 2...

Economia... in defavoarea clasei ...

Cati bani consumati pt naveta cu ...
 Tragere la sorti preliminarii EUR...

ALL QUIET ON THE WESTERN FRONT(20...

Casti, DAP-uri, dongles si DAC/AM...

Cum fac reclama pe youtube?
 Pedichiurist(a) la domiciliu

Nisi 9mm F/2.8 pentru APS-C&MFT

Cum se poate metamorfoza o imagin...

Pas cu Pas: Cum se poate face o a...
 

Montare stație încărcare EV la bloc

- - - - -
  • Please log in to reply
134 replies to this topic

#19
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,192
  • Înscris: 26.11.2001
Da, ai dreptate,

DACA e bloc nou, cu firida de distribuție de obicei afara sau la intrare.

SI

DACA tot traiectul cablului merge pe domeniu privat.

=========

În blocurile pre '89 (precum cel în care am trăit 30 de ani și e un model clasic în S3 - post 77), situația fizica era cam așa:
- cablul principal venea subteran la parter în spatele liftului, într-un panou. (sincer, nu stiu dacă erau 3 faze)
- din panou, pleca câte un cablu mai subțire către fiecare 2 etaje.
- pe etaj erau 6 apt, iar la fiecare 2 etaje era o firida cu 12 patroane clasice ceramice. Habar nu am ce amperajul suporta, cert este ca niciodată nu s-au ars, deci bănuiesc ca e un cui în loc de Liță.
- de la fiecare patron pleca cablul de alimentare în fiecare apartament

Daca eu vin si zic ca vreau sa mă racordez, punctul cel mai facil ar fi în spatele liftului, iar de acolo cablul pozat pe interior, tras prin casa scării, găurit ceva la o adică, trece subteran prin grădina (dacă exista și speri ca e cota indiviza) și ajunge la marginea domeniului public. Dacă apar 5 EV în loc sa vezi mate încurcate...

Având acordul asociației + acordul ENEL, care zice ca exista destula putere instalată SI disponibilă în spatele liftului, pot sa montez exact acolo al meu EVSE (la marginea domeniului public)!

Pentru asta NU ai nevoie de autorizație de construcție branșament electric!

Dacă insa ai făcut un pas pe domeniul public, treaba se schimba și ai nevoie de autorizație de branșament, care include ce e mai sus + avize, proiecte aprobate de urbanism etc.

Edited by Courage, 02 September 2021 - 21:40.


#20
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,223
  • Înscris: 11.01.2013
Nu o sa se faca ce vreti voi pentru ca infrastructura din Ro e mult depasita pana si de consumul casnic.
Pana si infrastructura din Occident e la limita.
Iar infrastructurile astea costa ENORM de multi bani si pe vremurile astea nu prea e de unde.
Incet incet incepeti sa va prindeti ca nu merge harneala cu electrice.

View PostAdm, on 02 septembrie 2021 - 20:51, said:

Cad statiile cand e consum f mare si sumultan!

Noaptea consumul e spre 0 in locuintele din Romania!
O priza de 230v si 10A (cu granny charger aflar in orice masina), iti incarca 23 kW intr-o noapte tipica de 10 ore.
Cand isi vor lua mai multi masina electrica va fi consum mare si simultan si noaptea. Ghici ce se va intampla cu statiile.

#21
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,184
  • Înscris: 25.01.2007

View PostCourage, on 02 septembrie 2021 - 21:34, said:

Da, ai dreptate,

DACA e bloc nou, cu firida de distribuție de obicei afara sau la intrare.

SI

DACA tot traiectul cablului merge pe domeniu privat.

=========

În blocurile pre '89 (precum cel în care am trăit 30 de ani și e un model clasic în S3 - post 77), situația fizica era cam așa:
- cablul principal venea subteran la parter în spatele liftului, într-un panou. (sincer, nu stiu dacă erau 3 faze)
- din panou, pleca câte un cablu mai subțire către fiecare 2 etaje.
- pe etaj erau 6 apt, iar la fiecare 2 etaje era o firida cu 12 patroane clasice ceramice. Habar nu am ce amperajul suporta, cert este ca niciodată nu s-au ars, deci bănuiesc ca e un cui în loc de Liță.
- de la fiecare patron pleca cablul de alimentare în fiecare apartament

Daca eu vin si zic ca vreau sa mă racordez, punctul cel mai facil ar fi în spatele liftului, iar de acolo cablul pozat pe interior, tras prin casa scării, găurit ceva la o adică, trece subteran prin grădina (dacă exista și speri ca e cota indiviza și ajunge la marginea domeniului public. Dacă apar 5 EV în loc sa vezi mate încurcate...

Având acordul asociației + acordul ENEL, care zice ca exista destula putere instalată SI disponibilă în spatele liftului, pot sa montez exact acolo al meu EVSE!

Pentru asta NU ai nevoie de autorizație de construcție branșament electric!

Dacă insa ai făcut un pas pe domeniul public, treaba se schimba și ai nevoie de autorizație de branșament, care include ce e mai sus + avize, proiecte aprobate de urbanism etc.
Nu e imposibil dar e foarte putin probabil sa trebuiasca sa traverzezi domeniul public.
Principalul motiv e ca dezvoltatorii cumpara o parcela pe care o folosesc atat pentru parcari cat si pentru bloc.
Firida principala de la toate blocurile pe care le-am vazut pe bloc, sau foarte aproape, ea trebuie sa fie pe parcela proprietate privata, dar cu acces nerestrictionat.

Am mai zis nu vad cum ai putea sa fii proprietar pe parcare langa un bloc din 89. Acele parcari sunt pe domeniul public, nu iti da nimeni voie sa instalezi acolo. Primul act care ti se cere la Electrica distributie sau Enel este actul de proprietate pe punctul de instalare al consumatorului.

Edited by andreyvsjoker, 02 September 2021 - 21:50.


#22
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 21,399
  • Înscris: 22.05.2003
Am editat/restructurat postul initial, pentru a fi clara ca problema este de fapt trecerea cablului pe domeniul public catre un punct final asupra caruia nu ai control (nu iti cesioneaza nimeni locul de parcare - domeniu public - pe X ani).

#23
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 114,476
  • Înscris: 07.02.2003
Fericiti cei de la case cu curte, baga masina in curte si pun ce fire vor pana bubuie siguranta generala Posted Image

In rest opinia mea e ca 11KW e suficient pentru masini normale, doar daca ai Tesla cu bateria babana trebuie 22KW.

Edited by andreic, 02 September 2021 - 22:04.


#24
__Dan__

__Dan__

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,134
  • Înscris: 15.04.2019
Voi n-aveti un suport de biciclete in fata blocului si va ganditi ca va trebuie statie de incarcare... Da' cand s-or ieftini elicopterele, cine-si face primul heliport pe uscatorie?

Edited by __Dan__, 02 September 2021 - 22:07.


#25
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,027
  • Înscris: 01.03.2013

View PostCourage, on 02 septembrie 2021 - 20:00, said:

Pe scurt, daca cablul trece pe domeniul public, dpdv legal e momentan imposibil.
Te rog nu te supara ca-ti spun, vreau sa clarificam, nu doar sa ma contrazic aiurea cu voi.
Concluzia de mai sus NU e general valabila.

Se poate obtine CU si AC pt bransament chiar daca este nevoie de traversarea domeniului public.
Important este ca locul de parcare sa fie proprietate privata.

Este posibil chiar ca solutia tehnica data prin ATR sa impuna executia bransamentului alimentat de la o firida sau de la un post de transformare apropiat de locul de parcare, cu traversarea domeniului public, nu de la bransamentul blocului.

Edited by kolfleading, 02 September 2021 - 22:24.


#26
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,192
  • Înscris: 26.11.2001
Da, e corect, dar câte cazuri de acest gen exista în realitate?

Am modificat pt claritate

Quote

Pe scurt, daca cablul SFARSESTE pe domeniul public, dpdv legal e momentan imposibil.


#27
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 114,476
  • Înscris: 07.02.2003
In tema de pe un site care e nepermis aici:
"80% din intreaga populatie din Bucuresti traieste in blocurile comuniste unde este imposibil de realizat o infrastrucura pentru incarcare masinilor electrice pentru ca parcarile de resedinta sunt detinute de primarii prin ADP."

Edited by andreic, 02 September 2021 - 23:17.


#28
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 21,399
  • Înscris: 22.05.2003

View Postandreic, on 02 septembrie 2021 - 22:03, said:

In rest opinia mea e ca 11KW e suficient pentru masini normale, doar daca ai Tesla cu bateria babana trebuie 22KW.

Da, si NU
Tesla incarca cu max 16.6 kW (24a) (Model X si S)
Model 3 si Y incarca cu 11 kw.

#29
pasilla

pasilla

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 44,256
  • Înscris: 31.03.2012
De ce e imposibil ? Sa faca ADP-urile statii de incarcare !

#30
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,167
  • Înscris: 15.12.2009

View Postandreic, on 02 septembrie 2021 - 22:03, said:

doar daca ai Tesla cu bateria babana trebuie 22KW.
Nu trebuie nici pe departe. Pentru Tesla cu baterie de 82kWh este perfect un incarcator de 3.7Kw.
In 99.99% din cazuri ai nevoie sa incarci maxim 20-30% din baterie, adica undeva pe la 16-20Kwh, ceea ce se face fara probleme peste noapte pe un slow charger.

Daca vrei rapid te duci la supercharger si in 10-20 min ai rezolvat problema stringenta.

Edited by ro_explorer, 02 September 2021 - 23:20.


#31
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 21,399
  • Înscris: 22.05.2003

View Postpasilla, on 02 septembrie 2021 - 23:19, said:

De ce e imposibil ? Sa faca ADP-urile statii de incarcare !
Da, sa fie bine, sa nu fie rau.

#32
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,184
  • Înscris: 25.01.2007
Iti dau un exemplu, in Cluj-Napoca primaria a inceput de ceva vreme demolarea garajelor de tabla  din jurul blocurilor vechi si a construit parkinguri care deservesc o zona rezidentiala. In toate aceste parkinguri sunt statii de incarcare AC iar in cele mai noi chiar si DC. In alte zone dupa demolarea garajelor se reamenajeaza parcarile, inca nu am vazut sa se faca o zona de incarcare dar nu e exclus. Pana acum pe fiecare drum modernizat au aparut cateva incarcatoare.

Attached Files


Edited by andreyvsjoker, 03 September 2021 - 05:46.


#33
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,002
  • Înscris: 17.09.2007

View Postandreyvsjoker, on 02 septembrie 2021 - 21:21, said:

Am zis de 2 ori deja, de la puctul 5 incolo sunt greseli.
Nu ai nevoie de Autorizatie de contructie sau CU pentru a-ti trage bransament nou la locul de parcare.
Daca esti prorietar pe locul de parcare, nu e bloc dinainte de 89, e bloc nou construit unde tot ce e in jurul blocurilor, pana la locul de parcare, e proprietatea asociatiei. Toate lucrarile se fac cu declaratia notariala pentru acordul asociatiei.

Eu am dubii ca e valabil in toate cazurile ce spui tu. Ca exemplu, daca esti proprietar pe locul de parcare poti sa-ti faci si garaj? Stiu ca e exemplu extrem dar de la caz la caz furnizorul de utilitati poate sa-ti ceara CU/AC pentru bransament pe proprietatea privata.
Altfel astia la PS2 inseamna ca au degeaba pagina asta https://www.ps2.ro/i...urale-apa-canal
Esti la mana furnizorului de energie electrica, daca vrea sa-ti ceara CU/AC iti cere, vezi si cazul asta https://www.dollo.ro...telele-ilegale/

#34
apocalipsul

apocalipsul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,477
  • Înscris: 26.01.2014
poti sa-ti faci garaj daca respecti retragerile
eu nu cred ca are treaba bransamentul cu furnizorul... furnizorul iti ia doar banii (de aia nici nu prea il intereseaza daca pui tu reteaua in cap sau nu)... bransamentul tine de retea... de transport.

#35
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,184
  • Înscris: 25.01.2007

View PostHansolo, on 03 septembrie 2021 - 07:37, said:

Eu am dubii ca e valabil in toate cazurile ce spui tu. Ca exemplu, daca esti proprietar pe locul de parcare poti sa-ti faci si garaj? Stiu ca e exemplu extrem dar de la caz la caz furnizorul de utilitati poate sa-ti ceara CU/AC pentru bransament pe proprietatea privata.
Altfel astia la PS2 inseamna ca au degeaba pagina asta https://www.ps2.ro/i...urale-apa-canal
Esti la mana furnizorului de energie electrica, daca vrea sa-ti ceara CU/AC iti cere, vezi si cazul asta https://www.dollo.ro...telele-ilegale/
E nevoie de CU si AC pe proprietate privata cand construiesti de la 0 si faci primul bransament. Oricum in acel moment, in care faci bloc, casa... vei avea nevoie de CU si AC atat pentru curent cat si apa si gaz si canal....In acele conditii trebuie sa vii cu utilitatile din vecinatate.

Edited by andreyvsjoker, 03 September 2021 - 08:08.


#36
GlCA_Contras

GlCA_Contras

    Master Mind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,850
  • Înscris: 21.03.2020
Faci cerere la hautoritati si se rezolva la Sf. Asteapta!

Pana nu-i obliga UE sa faca x statii de incarcare la un bloc, nu o sa vedeti asa ceva...

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate