Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Alfa Romeo Stelvio 2.2 jtd

Intrebari srl nou

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk
 TVR vrea sa lanseze o platforma d...

Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...
 Robinet care comuta traseul

A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)
 Abonati Qobuz?

transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...
 

"F.I.A.T." 1800

* * - - - 3 votes
  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#1
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,540
  • Înscris: 13.06.2004
Una din mașinile pe care am visat că poate o să le am după ce fac 18 ani (am visat eu la diverse mașini în funcție de perioadă, pe la asta cred că aveam 15-16 ani când visam) a fost "F.I.A.T." 1800. O mașină de clasă superioară la vremea aia (nu mașină de lux) și una dintre primele mașini care avea zone deformabile la impact - nu se compară cu mașinile mai recente, dar la vremea aia era un progres, cred că doar "Mercedes" mai oferea așa ceva. De ce am deschis subiectul? Duminică mă plimbam cu vehiculul meu cu un Ștefan d.j.l. putere. și undeva după blocuri, hop, văd una din asta în stare super! (mai avea și radioreceptorul original). Chiar și în 2000 mai vedeai din astea, eventual în circulație, după care a venit "creșterea nivelului de trai" și ce să facă oamenii?   :disgust:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/zQA4myPrnm4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/fykjq8NIpPA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/xfFhtdiH3O8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#2
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,832
  • Înscris: 01.11.2005
Pacat ma...pacat.
Aici in Norvegia Volvo 240, 244, 245, 740, 850 sunt cele mai cautate masini in randul tinerilor. Sunt denumite traktor-bil. Merg dracoveniile astea in 5 cilindrii de rup.
Daca visai la una de aia, intelegeam...

Edited by tehnics, 01 September 2021 - 15:49.


#3
radunic

radunic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,039
  • Înscris: 09.08.2005
djl - ești din București, nu?
Dacă treci pe la Veranda Mall vezi că în parcarea de la etajul 1 e parcată aproape permanent o Dacie 1100... poate vrei să arunci o privire nostalgică.

#4
Ghita_Bizonu

Ghita_Bizonu

    Confectionez manusi din pielea clientului

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,827
  • Înscris: 16.10.2012
60 de ani ......

#5
calinkgb

calinkgb

    "United Gashka" mobile team

  • Grup: Moderators
  • Posts: 75,844
  • Înscris: 15.08.2008
@apocalipsul
Daca nu ai nimic de zis la subiect, nu e musai sa postezi, mai ales ca o faci off-topic, plus atac la persoana.
De data asta am sters, sper sa nu se repete!

#6
jadcomp

jadcomp

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,935
  • Înscris: 27.09.2006

View PostGhita_Bizonu, on 01 septembrie 2021 - 16:25, said:

60 de ani ......
Doar 54-55. Cam de o vârstă cu mine. Au fost puține și foarte scumpe, accesibile doar celor cu punga groasă.
Generația părinților mei care aveau 30 de ani pe atunci aveau maxim un Fiat 600 sau 850 și doar cei care stăteau la părinți / socri și nu aveau copii.

#7
apocalipsul

apocalipsul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,481
  • Înscris: 26.01.2014
@calinkgb
la ce subiect? tu ai inteles despre ce e vorba in topic?

Quote

De ce am deschis subiectul?
motivul l-ai inteles?
care este subiectul mai exact si ce ar trebui sa se posteze pe un asemenea thread ca sa fie on topic?
la modul cel mai serios! lumineaza-ma...
ca de vise vad ca e off

Edited by apocalipsul, 01 September 2021 - 16:55.


#8
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,584
  • Înscris: 31.01.2010
Masina in 1967, ultimul an in care s-a adus la noi, a costat la IDMS 87500lei, Fiat 1800B.
A fost a doua masina a parintilor, prima a fost un R10 de care tata a fost total nemultumit de cum se comporta la drum si mai ales pe drumuri rele, iarna, era totusi in 65 cind a luat-o.
1800 a fost o limuzina mare, motor in 6 cilindri in linie, 87Cp SAE, consuma undeva la 9-10l afara din oras insa tata o tinea unde se putea pe la 100-120Km/h deoarece masina chiar ducea.
Comoda, linistita in interior, o masina tare faina!
Receptorul original era un Autovox avind cautare automata a posturilor, tin minte ca era doar UL si UM.

Edited by Ion_Bumbu, 01 September 2021 - 17:53.


#9
claudiu1

claudiu1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,804
  • Înscris: 01.10.2004
Acum vreo 15 ani un vecin luase un asa Fiat si il folosea la carat marfa la un butiq. Imi era mila de masina...
Intr-o zi se chinuia sa dea gauri cu un cui in aripa fata sa ii puna o oglinda exterioara pe partea soferului. Se chinuia la propriu, tabla era foarte groasa :)

#10
sammydo

sammydo

    PATRIOT ROMAN

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,234
  • Înscris: 04.03.2013
Vlad in primul film este un mare om, erudit in ce priveste masinile, are cateva "povesti" cu masini vechi, nu stiu daca le-ai urmarit pe toate dar unele chiar le revad pentru ca sunt foarte frumos povestite! Si merita, cu masina dorintelor tale m-am plimbat acum ceva ani, frumoasa masina !

#11
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
Nu vad nimic special la ea, mai bine te-ai uita la o nemteasca, frantuzeasca, nordica... erau wow cele de clasa mare mai demult. Calitate, rafinament, etc :)

#12
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Avea un vecin una. Masina era ok dar eram noi prea prosti pt ca ni se parea invechita. Deh, eram si mici. Nu stiu daca a luat-o inainte sau dupa 90. Dupa catova ani s-a mutat.
Un kadett cu bare de plastic ne impresiona mult mai mult :)
A fost o perioada cand Kadett E avea "aura" pe care o avea Golful 4 la inceputul anilor 2000.

Dintre alea mai mari si mai vechi, Taunus era perceput ca fiind cu prestanta. Ascona putin si ea.


#13
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,584
  • Înscris: 31.01.2010

View PostTruculMagic, on 01 septembrie 2021 - 19:25, said:

Nu vad nimic special la ea, mai bine te-ai uita la o nemteasca, frantuzeasca, nordica... erau wow cele de clasa mare mai demult. Calitate, rafinament, etc Posted Image

Domnule, masina aia e din zona anilor 59 cu Fiat 2100 ca apoi sa treaca in 1800 si 2300, in perioada aia erau doar Renault 16, Peugeot 404 si DS19-23, Mercedes 240 era mai repede echivalent Fiat 2300 iar nordice...Volvo Amazon, 144, :D
Daca ati fi mers cu ea ati fi inteles ce era masina aia, asa comentarii de la tribuna eventual.
Singurele cu care nu am mers dintre alea au fost 144 si Amazon in rest doar DS23 Pallas era mai comoda decit 1800, Renault 16 si 404 erau petarde, Mercedesul era cam tot pe acolo.

#14
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,540
  • Înscris: 13.06.2004
Mie îmi plăceau maşinile alea mai cu ... forme. Adică să nu fie cutii pătrăţoase, deşi m-au atras şi "Cadillac"-urile pătrăţoase. Plus că probabil mă lovise şi o anume dragoste pentru anii '50 şi erau unele care aduceau a perioada aia.
Maşina aia avea o face mai rea, monstruoasă. Şi măi TruculMagic, asta mi se pare o Italinească reuşită.
@ Ion_Bumbu ... da' scumpă era. Cred că făcea cât un apartament cu 2 camere. Ştiam că nu erau ieftine, dar credeam că era maxim 60.000 Lei. Mi-am dorit şi "Mercedes" W110 "coadă de rândunică" şi "Peugeot" 404 (ăsta s-a produs până mai târziu, dar eu nu am ştiut). Şi 'Wartburg' din ăla rotunjitu'. Era să uit de "Opel" Rekord P2, ăla "gură de rechin". Vedeai destule până să le distrugă oamenii fără suflet    :disgust:
Radioul maşinii e posibil să fie descris într-o carte mică dedicată radioreceptoarelor auto. Am să mă uit mai târziu pe acea carte.
Am ascultat povestea şi m-am uitat şi la altele făcute de el (dar ce-i drept, mai pe sărite). Conform comentariilor ar mai fi greşit la ceva despre maşină. Deşi am mai văzut maşina, până să mă uit la vlog nu mi-am dat seama că are geamuri de aerisire şi în faţă, şi în spate. Nu am reuşit însă sigur să aflu dacă şi 1800 a avut ambreiaj automat (Saxomat) sau numai 2100 şi 2300 au avut.
apocalipsule, aşa cum unii deschid subiecte despre alte maşini şi vor să înceapă o discuţie, aşa am şi eu dreptul ăsta. Eşti on-topic dacă discuţi despre maşină. Cât despre visele mele, nu ştii ce vise am avut, dar îţi place ţie să fii agresiv în vorbe. Am observat asta în mai multe posturi de-ale tale.

Hai şi cu una în trafic   :)

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/cTqtpGkrgBc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#15
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,584
  • Înscris: 31.01.2010
Renault 16 tin minte ca era 62000lei.
Pe Fiat 1800 a existat o cutie Saxomat insa nu cred ca si in Romania sa fi fost adusa.
Era prezentata in brosura masinii.

Edited by Ion_Bumbu, 01 September 2021 - 20:50.


#16
adip1962

adip1962

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,487
  • Înscris: 01.07.2020
Probabil ca nu stiti...
In anii '50-'60, Fiat a produs modelele 1500 si 1600 (1800 a fost o extensie ceva mai scumpa). Din cauza acestor modele, dupa cativa ani, FIAT a ajuns pe marginea falimentului si pentru singura oara a fost nevoie de sprijin din partea statului italian (asta ca sa facem o comparatie cu fabricile franceze...).
Revenind de ce a ajuns in faliment? Simplu. Modelele 1500 si 1600, adresate oamenilor din patura mijlocie, nu se stricau. Masina care nu se strica, nu se inlocuieste! De atunci, producatorii au invatat si masinile au inceput sa se strice mai repede...

#17
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,540
  • Înscris: 13.06.2004
De fapt se pare că au strat prost la capitolul vânzări. Nu se prea vindeau prin afară. Pe vremea aia putea să ţină maşina şi 20 de ani, că după un timp tot o vindeau unii ca să-şi ia una mai puţin uzată şi eventual acelaşi model mai dotat, că la ce grad de motorizare era în Europa pe atunci, găseai piaţă cu duimul pentru maşini uzate, dacă nu erau prea uzate. Povestea mai degrabă ar fi valabilă pentru generaţia "Mercedes" W123 'Cobra' şi rudele ei, că pe atunci exista deja concurenţă ascuţită. Culmea e că "Mercedes-Benz" producea în general maşini mai bune decât "F.I.A.T.", dar "F.I.A.T." 1800 stătea mai bine la capitolul ... rezistenţă la rugină. Adică caroseria ţinea mai mult, mult mai mult. La "Mercedes" se strica caroseria înainte de a se strica motorul la modul ireparabil.
În 1998 (acum 21 de veri) am văzut într-o curte din comuna Proviţa de Sus un "F.I.A.T." 1800 care cică ar fi fost de-al unei fiice de-a lui Gheorghe Gheorghiu-Dej. Nu ştiu dacă mai există. Maşina stătea sub un şopron. Ştiu casa, dar nu am mai trecut pe acolo în vacanţe. Familia avea în uz o "Dacia" 1310 cu 4 faruri.

Edited by djl, 02 September 2021 - 14:18.


#18
jadcomp

jadcomp

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,935
  • Înscris: 27.09.2006

View Postdjl, on 01 septembrie 2021 - 20:40, said:

@ Ion_Bumbu ... da' scumpă era. Cred că făcea cât un apartament cu 2 camere.
Cât unul de 3 camere cu finisaje superioare pentru vremea aia. Ai mei au contractat în 68 apartament de 3 camere cu 72.000. Cu finisaje suplimentare (parchet, gresie, faianță) a ajuns cam la 88.000 în 1971 când a fost gata. Singura persoană cunoscută care a cumpărat de nouă așa mașină era chirurg vestit într-un oraș de provincie și avea în jur de 50 de ani când și-a cumpărat mașina asta.
Arătau oricum ”lux” pentru vremea aia și au fost foarte puține pentru că puțini și le permiteau.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate