Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 

Daihatsu Terios 1.3 4wd manual

- - - - -
  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1
Florin1597

Florin1597

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 31.08.2021
Buna ziua, oameni buni! Dețin un Daihatsu Terios achiziționat recent și am următoarea problema:

Seara trecută am ajuns cu mașina în parcare, din pura prostie mi-a venit ideea sa actionez butonul ce blochează diferențialul central. Am incercat sa plec de pe loc și pe față a început să cârâie ceva, un sunet asemănător unui cap de planetară slăbit. Am oprit repede mașina și după ce am dezactivat blocarea diferențialului, mașina pleacă greu de pe loc și pare a fi înfrânată oarecum. Daca o scot din viteza cu motorul oprit/pornit, nu o pot mișca încercând să o imping. Menționez că am miscat-o maxim 15-20 metri în parcare de când a început să facă așa...
As dori sa știu cât e de grav și dacă e nevoie sa o duc pe platforma la mecanic.
Mulțumesc anticipat!

#2
smoke

smoke

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,742
  • Înscris: 08.10.2004
daca ai si virat posibil sa ai o problema  in grup. cand blochezi pe asfalt la modelele de tipul ala risti sa rupi ceva printransmisie..ori o planetara, ori ceva in grup.

in mod normal daca totul e pe liber ar trebui sa mearga usor impinsa.

#3
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Ridica o roata in aer sa se elibereze tensiunea. Si fa-o cat mai repede. Cupleaza si decupleaza 4x4 cu roata in aer.
Transmisia a ramas cuplata ca asa se intampla cand se acumuleaza tensiune.

100% ai rotit si de volan cand ai facut manevrele alea in parcare.

PS. Citeste despre "transmission wind up".

Edited by underb, 01 September 2021 - 07:47.


#4
Florin1597

Florin1597

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 31.08.2021
Am virat mașina cand m-am întors prin parcare. O sa incerc azi sa ridic o roata in aer sa vad daca reușesc ceva... Aseară când m-am uitat sub ea am și burduful spart la planetara de pe dreapta

#5
Dizlpower

Dizlpower

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,037
  • Înscris: 16.02.2004
Poti sa ii ridici toate rotile de acum, desi burduf spart, poate sa fi fost dinainte. Sa speram ca nu s-a facut bucati planetara acolo...

Daca ai mers 20 m pe asfalt si ai virat putintel, ai sanse mari sa fi rupt ceva pe la grup. Pacat ca nu ai fost curios dinainte, sa afli cum functioneaza un 4x4 clasic si ce presupune blocarea grupurilor pe asfalt...

Daca nu isi revine cu roata ridicata, pune-o pe o platforma si mergi la doctor cu ea.

Edited by Dizlpower, 16 September 2021 - 01:45.


#6
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Cel mai probabil s-a rezolvat problema pt ca nu a mai dat pe aici.

Legat de masina, genul asta de solutii tehnice care presupun o minima cunoastere si responsabilitate in exploatare sunt incompatibile cu (omul din) anul 2021.

#7
Dizlpower

Dizlpower

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,037
  • Înscris: 16.02.2004
A invatat acum, pacat ca pe pielea lui....

#8
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Stai ca vine iarna si cum nu poti sa mergi cu 4x4 pe asfalt daca nu e alb pe jos, o retrogradare nefericita la vale ca sa o tii in frana de motor sau retrogradare cu volanul putin intr-o parte si o pierde daca e putin alunecos pe jos si nu nimereste turatia cand retrogradeaza.

Initiator, atentie mare la potrivirea turatiei inainte de a ridica ambreiajul ca fuge spatele imediat cand nu ai 4x4 cuplat. Nu mai da in nas ca masinile cu tractiune fata.

Masina e buna, faci treaba cu ea dar trebuie condusa putin altfel fata de una cu tractiune fata sau una AWD/4WD. Cel mai nasol e iarna pana in pranz cand e frig dar soare si asfaltul e in general uscat, mai putin unde e umbrit de copacii de pe margine ca nu poti sa mergi cu 4x4 cuplat dar din loc in loc, unde e umbra, aluneca.

Nici sa nu te gandesti la gume allseason sau AT/MT iarna. Astea cu crampoane sunt bune pe zapada dar pe polei sau mazga nu prea.

Edited by underb, 16 September 2021 - 21:01.


#9
Dizlpower

Dizlpower

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,037
  • Înscris: 16.02.2004
Oricum, gumele de iarna, chiar dacă nu par atât de agresive, sunt soluția ideală iarna, pentru utilizarea de zi cu zi

Florin, ai reușit să repari mașina?

Edited by Dizlpower, 24 September 2021 - 07:37.


#10
manole79

manole79

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 7
  • Înscris: 10.10.2005

 Florin1597, on 31 august 2021 - 22:22, said:

Buna ziua, oameni buni! Dețin un Daihatsu Terios achiziționat recent și am următoarea problema:

Seara trecută am ajuns cu mașina în parcare, din pura prostie mi-a venit ideea sa actionez butonul ce blochează diferențialul central. Am incercat sa plec de pe loc și pe față a început să cârâie ceva, un sunet asemănător unui cap de planetară slăbit. Am oprit repede mașina și după ce am dezactivat blocarea diferențialului, mașina pleacă greu de pe loc și pare a fi înfrânată oarecum. Daca o scot din viteza cu motorul oprit/pornit, nu o pot mișca încercând să o imping. Menționez că am miscat-o maxim 15-20 metri în parcare de când a început să facă așa...
As dori sa știu cât e de grav și dacă e nevoie sa o duc pe platforma la mecanic.
Mulțumesc anticipat!



Salut,

Am patit acelasi lucru la exact acest tip de masina. La mine se retezase un furtun de vacum ce intra direct in cutie (partea dreapta a masinii) - comanda pentru 4x4 in cazul acestei masinii se face pneumatic.

Bafta.

#11
Florin1597

Florin1597

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 31.08.2021
Îmi cer scuze tuturor că nu am mai răspuns la nici un mesaj. Problema a fost rezolvată imediat, fără a strica ceva. Am ridicat spatele pe cric și s-a detensionat mecanismul. Iarna asta am învățat când sa folosesc blocajul și cum sa mânuiesc un 4x4 permanent pe polei, fără incidente. Vă mulțumesc tuturor pentru ajutor!

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate