Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Tesla - informatii practice
Last Updated: Apr 25 2024 14:50, Started by
Ahasverus
, Aug 30 2021 14:50
·
21
#505
Posted 25 January 2023 - 18:24
mars2k, on 25 ianuarie 2023 - 18:08, said:
Asadar, pentru baterii ternare: - Limita de incarcare zilnica -> max 90% - Pentru drumuri lungi: setat limita de incarcare la cat ai nevoie, inclusiv 100%. Din cate stiu singura recomandare este ca masina sa nu stationeze cu bateria > 90% In practica, la drumuri lungi, incarci cat ai nevoie pentru a ajunge la urmatorul Supercharger cu 15-30% din baterie. |
#506
Posted 25 January 2023 - 20:56
La mine pattern-ul de utilizare este departe de cel ideal: incarcari preponderent DC (in special la Superchargere) pana la 90% -> nu am o modalitate comoda de incarcare la AC.
In schimb kilometraj mic, 10k pana acum. Masina este tinuta intr-o parcare acoperita, dar fara sa stea (permanent) la incarcat -> o incarc in general o data pe saptamana. Nu am Scan My Tesla si pentru bateria mea (LG de 77 kWh, brut), nu cunosc alta modalitate (de incredere) de a citi SoH-ul. Ok, in afara de Battery Health din modul Service -> care din nou nu este o optiune pentru mine, ca descarca bateria pana la 0% si pe urma o incarca pana la 100% -> si asta necesita o statie AC, pe care te poti baza, peste noapte... Cand am cumparat masina, range-ul EPA pentru 100% era 538 km, istoric a variat pana la maxim 549 km, iar acum este 539 km Evident, 539/549 nu este neaparat o estimare corecta pentru SoH, deoarece range-ul depinde si de versiunea de software... Cea mai recenta incarcare serioasa a fost de 14-90% cu 55.5 kWh (adaugati in baterie), deci extrapolabila la 73.02 kWh pentru 0-100% |
#507
Posted 02 February 2023 - 14:40
Un Wiki german pentru Tesla Model 3 & Y, cu multe info despre diversele tipuri de baterii folosite de Tesla pentru 3/Y:
https://tff-forum.de...akkuwiki/107641 |
#509
Posted 04 February 2023 - 21:32
Si legat de cat de profitabila e Tesla versus altii: Ford showed this week that it’s not going to be as easy for traditional automakers to catch Tesla in the race to build the better electric vehicle, despite what Tesla’s doubters think.
Si-au dat seama ca au 1.5km de cabluri mai lungi decat ar trebui sa fie. https://www.cnn.com/...esla/index.html |
#510
Posted 08 February 2023 - 06:40
Ultima ora: la SUC intra plata începând 1,69 lei, probabil va fi +TVA = 2 lei/kWh
Asta zic "surse", de la 1 Martie 2023. Dispare si premium connectivity gratuit din acel moment. Edited by Courage, 08 February 2023 - 06:41. |
#511
Posted 08 February 2023 - 07:02
TESLA se poate incarca cu type 2 cu incarcatoarele obisnuite, de Renault/Spring, sa zicem?
|
#513
Posted 08 February 2023 - 09:22
Tocmai am vazut un SC in Sofia, Bulgaria, deschis public. O sa il testez in weekend.
|
#514
Posted 08 February 2023 - 16:39
Courage, on 08 februarie 2023 - 06:40, said:
Ultima ora: la SUC intra plata începând 1,69 lei, probabil va fi +TVA = 2 lei/kWh Asta zic "surse", de la 1 Martie 2023. Dispare si premium connectivity gratuit din acel moment. In alta ordine de idei, tu erai pe Sisești în jurul orei 15? |
|
#515
Posted 10 February 2023 - 07:40
Ca tot plecam cu mașina azi la schi in Austria, sa înțeleg ca ma bucur de free ride pana la granița cu AU pentru ultima data?
A fost bine primit! Totusi ungurii s-au bucurat niște ani buni de moca, in plus față de noi… Apropo de premium connectivity, e normal sa plătim pentru asta, dar ma enervează maxim ca e sim card înregistrat in Olanda (deși mașina e luată de la Tesla RO), și ca nu pot trece pe Orange/Voda. Nu știu cu cine au contract de roaming, dar sunt dese momente când rămân fără muzica pe motiv de lipsa semnal… Edited by radu90, 10 February 2023 - 07:45. |
#517
Posted 10 February 2023 - 11:32
esim sau sim nu conteaza ca fac acelasi lucru. Problema lui este ca nu te lasa sa alegi tu furnizorul de internet pe care-l doresti
|
#518
Posted 10 February 2023 - 12:23
Este sistem dual - esim si sim fizic. Default vine cu e-sim dar daca vrei poti sa pui sim-ul tau - dar trebuie sa vorbesti cu service-ul.
https://teslamotorsc...ctivity.261869/ |
#519
Posted 14 February 2023 - 10:38
Impresii de la drive test:
- majoritatea obseravatiilor sunt de fapt diferente fata de un autoturim clasic si cred ca tin de obisnuinta cu modul de conducere si de utilizare a autoturismului - demaraj foarte puternic (abia dupa ce am dus masina inapoi am gasit in meniu de unde se seteaza modul de conducere clasic) - franarea recuperativa foarte pronuntata. Personal (iarasi tine de obisnuinta) as prefera sa ruleze autoturismul cand iau piciorul de pe acceleratie, nu sa franeze si franarea recuperativa sa intre cand apas usor pe frana ca de asta se numeste franare dar iarasi este chestiune de obisnuinta si de altfel se poate configura din meniu acest lucru dar tot dupa drive test am gasit setarea. - finisajele sunt inspre premium - pretul trebuie sa se reflecte si aici - consola centrala de bord iti distrage atentia de la drum pentru ca trebuie sa intorci capul. E adevarat ca nu prea ai de ce sa te uiti la ea in mod normal si ca i-a fost foarte usor copilului sa o butoneze in timp ce eu conduceam. Pare ciudat sa nu vezi nimic in dreptul volanului dar iarasi probabil ca te obisnuiesti si paote ca ai vizibilitae mai buna astfel. - se simte cand intra si tractiunea fata (am ajuns la concluzia ca nu am nevoie de ea - am testat modelul LR) pe la 60km/h cred in accelerare - modul sportiv in care era configurata masina mi-a dat impresia ca viteza era mult mai mare decat aveam (abia pe la final am vazut undeva pe consola care e viteza cu care merg si am constatat ca nu era asa mare pe cat credeam dar faptul ca simti puternic in scaun accelerarea creeaza impresia ca mergi mult mai repede) - demarajul foarte puternic este foarte tentant si te ajuta sa depasesti dar poate fi si periculor pentru permisul de conducere dpmdv - plafonul de sticla interesant (cel putin iarna) - consumul nu parea asa mare (18KW la100 km) avand in verdere ca era o masina de test si probabil ca e forjata de toata lumea - scaunele se regleaza diferit si nu am avut rabdare sa il configurez foarte ergonomic desi probabil ca se putea mai bine dar pentru un test drive a fost suficient si oricum asta o faci o singura data - podeaua la picioare nu mi-a placut pentru este foarte ridicata langa scaun si nu ai ce sa faci cu piciorul stang decat sa-l tii intins sau foarte sus cand este flexat, aproape te incurca la volan si nu am picioare lungi. - spatiu din portbagaj foarte mare si greu de folosit pentru mine. Am aceeasi problema si la VW la care parca este totusi putin mai scurt dar mai lat si mai inalt. Nu stiu cum ai putea sa folosesti tot potbagajul fara sa trebuiasca sa intri in ele cu tot corpul ca sa ajungi sa iei ce e in el. O plasa de retinere este absolul necesara ca sa nu fii nevoit sa te intinzi dupa bagaje. - camere video multe pe care nu am apucat sa le folosesc dar probabil la o utilizare zilnica ajungi sa le cunosti si sa le folosesti cu secces la parcare in locuri inguste - sistemul de navigatie foarte interesant (iti arata pe consola toate masinile care se afla in jurul tau) dar eu sunt (inca) old style si ma uit sa vad cu ochii mei - nu am apucat sa vad (nici nu am avut nevoie) pe unde sunt comenzile clasice (majoritatea lucrurilor sunt controlate din consola centrala: climatizare, faruri). Probabil ca se pot comanda farurile si manual dar nu am avut nevoie ziua si era optiune de auto. Nu am gasit radio desi probabil ca are dar nu am avut timp sa caut si era undeva la indemana spotify ca nu am vrut youtube sau netflix Overall o experienta interesanta, nu pot s spun daca merita sau nu banii, probabil ca nu dar este optiunea fiecaruia si ca orice alegere este subiectiva. Cand a aparut model 3 in state cu $30k si in Europa se vindea cu 30k euro in conditii de rata de schimb mult in favoarea euro mi se parea mult si am zis sa mai astept ca poate mai scade. Intre timp a crescut cu aprox 50% pretul |
|
#520
Posted 14 February 2023 - 15:53
pin_73, on 14 februarie 2023 - 10:38, said:
Cand a aparut model 3 in state cu $30k si in Europa se vindea cu 30k euro in conditii de rata de schimb mult in favoarea euro mi se parea mult si am zis sa mai astept ca poate mai scade. Intre timp a crescut cu aprox 50% pretul Vroiam sa mai adaug: nu cred ca se va duce pretul cu mult in jos spre zona de ~$35k ca, ajustat la inflatie $37k in 2018 ~= $44k in 2023. |
#521
Posted 15 February 2023 - 10:06
Poate ma insel eu si a fost $35000 https://www.cnet.com...g-range-review/ Cred ca ID3 a fost lansat cu $30k. Oricum imi amintesc ca era pretul in euro putin mai mare decat cel in dolari in conditiile in care rata de schimb era in favoarea euro cu aprox 20%
Inflatia pana anul trecut a fost cam 2% la americani plus 6% anul trecut ajungem undeva la $37.3k Pe site-ul oficial pleaca acum de la $43k. Cu taxe (habar nu am ce reprezinta destination tax si daca o plateste americanul de rand) ajunge pe la $44.7k deci cam la acelasi pret ca la noi daca ar fi paritatea 1 la 1 |
#522
Posted 15 February 2023 - 16:04
pin_73, on 15 februarie 2023 - 10:06, said:
Cred ca ID3 a fost lansat cu $30k. pin_73, on 15 februarie 2023 - 10:06, said:
Inflatia pana anul trecut a fost cam 2% la americani plus 6% anul trecut ajungem undeva la $37.3k Sursa: https://www.bls.gov/..._calculator.htm pin_73, on 15 februarie 2023 - 10:06, said:
Cu taxe (habar nu am ce reprezinta destination tax si daca o plateste americanul de rand) ajunge pe la $44.7k In afara de cinci state, peste pretul ala de pe Tesla.com mai adaugi sales tax care e in jur de ~10% asa ca e foarte aproape de $50k in 90% din state cu taxe si delivery (OTR cum zic astia). Unde vreau sa ajung la treaba asta cu sales tax: trebuie comparat pretul de pe Tesla.com cu pretul fara TVA din Romania. In afara de vreo cinci state ce n-au sales tax, e in jur de 10%; in Romania TVA-ul e de 19%. Edited by sirronkcuhc, 15 February 2023 - 16:04. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 1 anonymous users