Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schema scaner Lexmark X215

Frigiderele in 1960

Popcorn nefacut

Voua va este usor sa cititi conto...
 Faceti mancare acasa vs mancatul ...

Am nevoie de codul de autentifica...

Casa verde cu baterii

Ambreiaj care nu cupleaza in R. A...
 [Cum] Magneti Puternici - Cum se ...

Problema cuptor electric cu disju...

Merita achizitionat DFSK Fengon 5...

Pret actual invelitoare
 Probleme baterie Samsung A54

Schema statie auto Renegade REN 1...

Magazine IT de incredere

Parere SKODA Octavia 3 2.0TDI 150CP
 

Statii peco pentru masinile pe baterii

* * - - - 7 votes
  • Please log in to reply
1002 replies to this topic

#901
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,166
  • Înscris: 02.05.2008
kolfleading daca incarc acasa cu statia mea merge cu 11kwh ca merge liniar, iar in 5 ore incarc 55kwh. Este un compromis acceptat, nu am zis ca este 100% corect. Hai sa trecem peste acest mic detaliu.

#902
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,800
  • Înscris: 01.03.2013
Acasa incarci cu 11 kW si in 5 h se acumuleaza 55 kWh

11 kW * 5 h = 55 kWh.

Observa te rog ca daca unitatile de masura din stanga egalului sunt corecte, atunci si cele de la rezultat sunt corecte.

----

11 kWh * 5 h inseamna .... 55 kWhh (o aiureala adica, garbage in - garbage out).

 relu11051, on 04 septembrie 2023 - 10:19, said:

Este un compromis acceptat
Nu este.

Edited by kolfleading, 04 September 2023 - 10:25.


#903
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,166
  • Înscris: 02.05.2008
Daca te opresti la o ora se numeste ca ai incarcat cu 11kwh. Hai sa nu ne facem ca nu intelegem.
Tu foloseste cum vrei eu iti spun ca deja multi producatori folosesc acest limbaj.

#904
sparkyson

sparkyson

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,081
  • Înscris: 11.01.2009
Poti folosi cum vrei, dar producatorii folosesc corect.
Nu cred o ca gasesti vreun exemplu de folosire incorecta, dar posteaza aici daca ai.

#905
danielionutb

danielionutb

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 949
  • Înscris: 21.08.2012
Salutare,

Stiti cumva daca s-a scos taxa aceea de 40 lei pentru preautorizare la ENEL X?Din ce vad in aplicatie, apare 0.00 taxa de pre-autorizare.

Multumesc,

#906
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,800
  • Înscris: 01.03.2013

 relu11051, on 04 septembrie 2023 - 10:27, said:

Daca te opresti la o ora se numeste ca ai incarcat cu 11kwh. Hai sa nu ne facem ca nu intelegem.
Daca te opresti la o ora, ai incarcat:

11 kW * 1h = 11 kWh.

Numarul "11" reprezinta puterea instantanee cu care incarci si are ca unitate de masura kW.

 relu11051, on 04 septembrie 2023 - 10:27, said:

Tu foloseste cum vrei eu iti spun ca deja multi producatori folosesc acest limbaj.
Eu iti spun ca nu este asa.

#907
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,166
  • Înscris: 02.05.2008
Fie ca tine deja am facut offtopic 10 posturi pe nimic. Realitatea care conteaza si care ne doare este timpul petrecut la statie pentru un numar de km. Puterea instantanee conteaza doar pentru statistica, in fond media cu care incarci este importanta, fix ca la media de consum.
asta este dintr-o fisa tehnica "AC încărcare normală (10%-100%) V/kW/h" si asta "Încărcare rapidă DC (10%-80%) V/kW /min"

Statia da se spune ca are putere de x,y,z KW. La final iti arata cantitatea care se masoara in kw/h sau kwh.

#908
atw

atw

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 485
  • Înscris: 05.09.2017

 danielionutb, on 04 septembrie 2023 - 10:30, said:

Salutare,

Stiti cumva daca s-a scos taxa aceea de 40 lei pentru preautorizare la ENEL X?Din ce vad in aplicatie, apare 0.00 taxa de pre-autorizare.

Multumesc,
Ieri am incarcat la EnelX pentru prima data dupa muulta vreme, mai intai au tras 40 lei preautorizare, iar la sfarsit au tras, separat, costul incarcarii. Cei 40 lei vor fi returnati... candva. O prostie.

#909
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,715
  • Înscris: 22.12.2005
multumesc pentru INFO!! acum inteleg de in zona mea( Volutari) sunt panze de paianjen pe statiile lor (la propriu)!
Doar la gunoaiele alea de la K mai sunt tiganii din astea.

#910
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,800
  • Înscris: 01.03.2013

 relu11051, on 04 septembrie 2023 - 10:41, said:

Fie ca tine
Nu "fie", ci chiar asa este.
Nu poti sa inmultesti "kWh" cu "h" si sa-ti dea rezultatul tot in "kWh". E o aberatie.
Trebuie sa folosesti corect unitatile de masura.

 relu11051, on 04 septembrie 2023 - 10:41, said:

deja am facut offtopic 10 posturi pe nimic.
Nu este vina mea ca tu persisti in greseala.

 relu11051, on 04 septembrie 2023 - 10:41, said:

Realitatea care conteaza si care ne doare este timpul petrecut la statie pentru un numar de km. Puterea instantanee conteaza doar pentru statistica,
Este culmea ironiei acest citat.
Tocmai puterea instantanee (si variatia ei) este factorul determinant pentru timpul petrecut la statie.

Puterea instantanee se negociaza permanent intre statie si masina si se stabileste ca minimul dintre puterea maxima pe care o poate livra statia in acel moment si puterea maxima pe care o poate accepta masina in acel moment (vezi NOTA mai jos).

 relu11051, on 04 septembrie 2023 - 10:41, said:

asta este dintr-o fisa tehnica "AC încărcare normală (10%-100%) V/kW/h" si asta "Încărcare rapidă DC (10%-80%) V/kW /min"
In citatul acesta este un ghiveci de unitati de masura, fara sens in modul in care au fost prezentate si preluate.
Ori n-ai preluat tu corect informatia, ori este o traducere neinspirata ori este un caz (foarte rar) de document scris de cineva fara cunostintele tehnice necesare.

 relu11051, on 04 septembrie 2023 - 10:41, said:

La final iti arata cantitatea care se masoara in kw/h sau kwh.
Niciodata nu se masoara in kw/h

NOTA: intre statie si masina se negociaza intensitatea curentului de incarcare, atat in AC cat si in DC, dar efectul final este variatia puterii de incarcare.

Edited by kolfleading, 04 September 2023 - 11:14.


#911
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,615
  • Înscris: 15.12.2009

 relu11051, on 04 septembrie 2023 - 10:19, said:

Este un compromis acceptat, nu am zis ca este 100% corect. Hai sa trecem peste acest mic detaliu.
Imi pare rau dar nu e nimic acceptabil in a incurca unitatile de masura.
Statia ta incarca masina cu 11Kw . Intr-o ora ai 11Kw*1h = 11 Kwh. In 2 ore ai 22Kwh si in 3 ore ai 33Kwh. Dar statia tot cu 11 Kw incarca.

Edited by ro_explorer, 04 September 2023 - 11:27.


#912
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,800
  • Înscris: 01.03.2013

 relu11051, on 04 septembrie 2023 - 10:41, said:

asta este dintr-o fisa tehnica "AC încărcare normală (10%-100%) V/kW/h" si asta "Încărcare rapidă DC (10%-80%) V/kW /min"
Gata, m-am prins ce vrea sa zica si da, este preluare defectuoasa a informatiei din partea ta.

Acolo este un "cap de tabel" din fisa tehnica a unui EV care arata ca urmeaza doua seturi de 3 marimi fizice diferite, si unitatile de masura pentru fiecare.

AC încărcare normală (10%-100%) V/kW/h
  • Tensiunea nominala (masurata corect in V): 230V sau 400V
  • Puterea maxima de incarcare pe portul Type2 AC (masurata corect in kW): 11 kW
  • Timpul necesar pentru incarcare 10% - 100% (masurat corect in ore h): 6 h
Încărcare rapidă DC (10%-80%) V/kW /min
  • Tensiunea nominala (masurata corect in V): 400V
  • Puterea maxima de incarcare pe portul DC (masurata corect in kW): 70 kW
  • Timpul necesar pentru incarcare 10% - 80% (masurat corect in minute): 40 min

Edited by kolfleading, 04 September 2023 - 11:30.


#913
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,615
  • Înscris: 15.12.2009
Confuzia si inversarea Kw cu Kwh este o cauza a modului de exprimare a debitelor si volumelor in fluide.
Cum apa si gazul metan sunt 2 fluide comun utilizate in gospodarii, ambele avand debitul masurat in lpm (litri pe minut) , pe cand volumul total este masurat in litri, e usor de facut aceeasi analogie si la curent, desi in cazul asta este exact invers, "debitul" fiind Kw si "volumul final" fiind kwh.

Edited by ro_explorer, 04 September 2023 - 11:32.


#914
atw

atw

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 485
  • Înscris: 05.09.2017

 relu11051, on 04 septembrie 2023 - 08:29, said:

Eu am mai zis ale noastre sunt la limita, un 700 km pe zi pe autostrada merge, 40 min sa incarci de la 10-80% nu e atat de tragic, sigur nu se compara cu 18 min de la EV6 dar nu se compara nici cu >60 min la Spring, E-Up, etc.
Sa nu uitam ca noi tragem max cu 77kwh pe cand un Spring trage cu 30kwh.
Nu mai raspanditi legende urbane :)
Da, Springul e o caruta din multe puncte de vedere in comparatie cu aproape orice alta masina mai rasarita, clar nu e facuta sa faci turul Europei cu ea, dar viteza de incarcare raportata la capacitatea bateriei nu e deloc atat de rea.
Springul incepe incarcarea la 33-34kW (1.3C) si scade constant, la 80% inca trage cam 20kW (0.7C). 10-80% dureaza cam 50 de minute, 30-80% cam 35 de minute.
Kona, de exemplu, incepe incarcarea pe la 70kW (1.1C), ajunge pe la 77kW(1.2C) intr-o zi buna, dupa care scade in trepte. Asta daca gasesti statie >50kW. Pe la 73% scade atat de mult incat nici nu prea merita sa stai pana la 80%.

Evident, cu aia 80% faci mult mai putini km cu Springul, deci trebuie sa incarci mai des (nu mai zic de putere, confort, etc), dar daca vorbim strict de timpul de incarcare pana la x%, Springul nu sta atat de rau.
De fapt, la o statie de 50kW, cum sunt majoritatea pe la noi, Springul se incarca mai rapid decat alte masini, pentru ca nu e limitat deloc de puterea statiei.

Problemele apar iarna, daca te duci la statie cu bateria sub 15 grade, sau pe canicula, cand dupa vreo 2 incarcari pe CCS ajunge bateria la 45 de grade.

#915
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,166
  • Înscris: 02.05.2008
atw nu stiu ce spring ai tu, poate unul special dar eu ce am vazut la statie Spring-uri care puse la incarcat la temperaturi afara de 30 de grade sau peste cu baterie intre 20-30% aveau estimat 55 min pana la 80% si mult peste o ora pana la 100% dar peste 55 de minute inca mai estima 5-10 min pana sa ajunga la 80%.

Acum daca la o masina cu o baterie neta de 27kwh care zici tu ca incarca cu peste 30kw ii ia o ora (sa nu zic mai mult) pentru 60% din cei 27kwh adica pentru vreo aprox 17kwh unde dumnezeu e viteza aia de incarcare de citez "Springul incepe incarcarea la 33-34kW (1.3C) si scade constant, la 80% inca trage cam 20kW (0.7C)".

Asta este o realitate a unei masini fara management termic activ al bateriei, probabil sunt zile mai bune cand afara sunt max 20 de grade cand poate trage mai bine dar alea sunt la categoria ideal sau exceptii.

#916
atw

atw

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 485
  • Înscris: 05.09.2017
Treaba ta daca vrei sa ma crezi sau nu. Vrei sa-ti pun grafice, sau ce? :)
Am Springul de 2 ani, am trecut prin doua ierni si doua veri, stiu exact cum se comporta.
Da, pe canicula (nu la 30, ci la peste 35 de grade) se intampla sa ajunga bateria la 45 de grade, cam la a doua incarcare CCS, si se limiteaza puterea. Dar alea sunt exceptii, ca nu fac des 400-500km pe zi cu Springul.
In rest, se comporta exact cum am scris mai sus, chiar am rotunjit un pic in sus timpii aia.

De curiozitate, cat dureaza la tine 10-80% (sau 30-80%) la o statie de 50kW? :)

Repet, stiu exact cum e Springul, nu e ideal pentru drumuri lungi, drept pentru care acum astept sa ridic o Kona de 64kWh in cateva zile (am prins Rabla, yey :) )
Dar ma deranja cand eram la statie cu Springul si aparea cate unul cu Kona, Megane, ID3, etc, si pufneau la mine ca "domne, Springul asta incarca intr-o ora, asa am citit eu undeva, asa ca lasa-ma pe mine, ca incarc mai repede", cand, de obicei, situatia e fix pe dos (la statie de 50kW!).

#917
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,166
  • Înscris: 02.05.2008
atw nu trebuie sa imi demonstrezi nimic, am vazut cu ochii mei la statie, am trecut de 1 an si 30k km de cand am masina si m-am lovit de multe spring-uri la statiile kaufland.
Spring e foarte bun pentru oras.
La mine 10% - 80% la statie de 50kw este cam 50-60 min pentru ca statia nu livreaza 50 ci 43-44-45. Doar ca eu in 50-60 min iau 45kwh si fac cu ei >300km

#918
sparkyson

sparkyson

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,081
  • Înscris: 11.01.2009
Solutia este sa se taxeze diferit in functie de puterea statiilor.
Poate asa vad si operatorii motive sa implementeze statii de putere mai mare.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate