Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sfat achizitie AC Gree Fairy vs P...

MONITOR LG fara sonor !

Batalia pentru Bucuresti - ND, Fi...

Identificare font
 Samsung Galaxy A35

Sfat pentru aprinderea automata a...

Masina de copt paine - pareri

Cum reactivez Google Maps?
 Conectare tableta X220la Tv

Femeile tinere nu mai vor sa munc...

La mulți ani @un_dac!

La multi ani de Sfantul Gheorghe&...
 Job - Facultate sau certificare

Deadpool & Wolverine (2023)

sistem hibrid eoliana + panouri +...

Outlook e muta pe Android
 

Statii peco pentru masinile pe baterii

* * - - - 7 votes
  • Please log in to reply
1023 replies to this topic

#73
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,696
  • Înscris: 23.04.2007

View Postro_explorer, on 31 august 2021 - 08:50, said:

Indicatorul de baterie este extrem de precis.
Pe ce principii se bazeaza indicatoru' asta ?

View Postro_explorer, on 31 august 2021 - 08:50, said:

Nu am nici cel mai mic stres.
De citi ani ai masina si citi ani preconizezi s-o pastrezi ?

#74
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

View Postadrian_r5, on 31 august 2021 - 10:11, said:

Pe ce principii se bazeaza indicatoru' asta ?
Pe principii fizice care coreleaza voltajul unei celule Li-Ion cu cantitatea de energie stocata (in functie de chimia folosita la fabricarea celulelor).

View Postadrian_r5, on 31 august 2021 - 10:11, said:

De citi ani ai masina si citi ani preconizezi s-o pastrezi ?
Conduc masina cu baterii de peste 3 ani, full electrica de 3 luni si nu ma vad revenind la masina cu motor termic vreodata. Eu voi schimba masina la fiecare 3 ani daca voi pastra conditiile curente de detinere, altfel imi voi cumpara una si o voi tine vreo 5-6 ani. Bateria este garantata de producator 8 ani sau 150.000 Km iar statistic bateriile cu management termic tin mai mult decat masina in sine pana la scoaterea din uz, deci nu e nici o problema din punctul asta de vedere.
Practic, o masina electrica moderna, cu 500Km reali de noua ar trebui sa aibe cel putin 300Km reali in aceleasi conditii dupa 20 de ani.

Edited by ro_explorer, 31 August 2021 - 10:16.


#75
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postro_explorer, on 31 august 2021 - 10:08, said:

Combustia directa a hidrogenului nu se foloseste in transportul terestru.
Mama si tata autoturismelor cu hidrogen: https://en.wikipedia.../BMW_Hydrogen_7
Si ceva mai de actualitate, desi dintr-un domeniu mai particular: https://www.fwi.co.u...engine-examined

View Postro_explorer, on 31 august 2021 - 10:15, said:

Pe principii fizice care coreleaza voltajul unei celule Li-Ion cu cantitatea de energie stocata (in functie de chimia folosita la fabricarea celulelor).
Voltajul este puternic afectat de sarcina actuala si anterioara si temperatura. De aceea in majoritatea timpului se bazeaza pe contorizarea sarcinii electrice care circula prin baterie (coulomb counting) = integrala in raport cu timpul a curentului care circula prin baterie.
Dar contorizarea sarcinii electrice este susceptibila la acumularea continua de erori (drift error). Erorile de drift in urma a 2 ... 3 cicluri de incarcare - descarcare pot ajunge la valori de ordinul a cateva procente din capacitatea baetriei.
De aceea, doar cand sunt indeplinite anumite conditii (ex. curent zero prin baterie pentru vreo 12 ore, temperatura intre 5 si 25 gr. C), contorul de sarcina electrica se re-calibreaza, se re-evalueaza in functie de tensiunea pe baterie.
Si se mai recalibreaza (tot in functie de tensiune) la incarcarea la 95% ... 100%.

Recalibrarea asta este o mare problema la bateriile LiFePo4, pentru ca acestea au o curba de tensiune vs. grad de incarcare foarte plata. O celula are aproximativ 3.25 V la borne si la 30% si la 70%. Tocmai de aceea, la masinile cu baterii LiFePo4, cei de la Tesla au recomandat incarcare la 100% o data pe saptamana. Cand te apropii de 100%, tensiunea pe o celula LiFePo4 creste brusc si curentul acceptat scade brusc, iar contorul de sarcina electrica detecteaza cresterea tensiunii si se recalibreaza "100%".

Edited by kolfleading, 31 August 2021 - 10:54.


#76
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
Pai eu am spus acelasi lucru dar mai generic, caci nu toti care citesc aici sunt "nerds".
Oricum, orice masina cu o implementare decenta r trebui sa isi faca recalibrare cand sta mai mult de cateva ore. La Model 3 2021 recalibrearea si echilibrarea elementilor necesita minim 4 ore de "somn". Dar cum "doarme" in fiecare noapte, am incredere 120% in indicatorul de energie ramasa, care, dealtfel, este pesimist din fabrica.

#77
rhadoo_ds

rhadoo_ds

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,199
  • Înscris: 19.02.2007
Nio ajunge in Europa .. și vor avea inclusiv stații de schimbare a bateriilor (una goala cu una plina) ..
Acum înțeleg rostul topicului .. poate la alea se referea.
Unde mai pui că pentru unele modele au baterie de 150 kW .. cu care cred că lejer poți face 1000 km ..




#78
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,696
  • Înscris: 23.04.2007

View Postro_explorer, on 31 august 2021 - 10:15, said:

full electrica de 3 luni si nu ma vad revenind la masina cu motor termic vreodata.
Cum folosesti preponderent masina  - urban sau interurban ?

View Postro_explorer, on 31 august 2021 - 10:15, said:

Eu voi schimba masina la fiecare 3 ani daca voi pastra conditiile curente de detinere
Leasing ?

#79
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

View Postadrian_r5, on 31 august 2021 - 11:58, said:

Cum folosesti preponderent masina  - urban sau interurban ?
Am 10000 Km in 3 luni Posted Image
Bine, a fost perioada de vacante (ceea ce a adaugat lejer 5000Km la cat as fi facut normal in perioada asta).. dar in ultimul deceniu am avut utilizare regionala, 30% regim de oras, restul inter-city.

View Postadrian_r5, on 31 august 2021 - 11:58, said:

Leasing ?
Masina ca salariu. Leasing pe firma platit de mine, ca angajat. Fiind un leasing la baza, se reinnoieste la fiecare 3 ani. E un sistem avantajos pentru toate cele 3 parti implicate : angajator, angajat si statul ...

Edited by ro_explorer, 31 August 2021 - 12:28.


#80
foreverbanned

foreverbanned

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,965
  • Înscris: 06.05.2020

View PostBaXXXon, on 31 august 2021 - 11:44, said:

Nu pt a aduna posturi ci pt a evidentia ceva . Stiu ca n-ai inteles nimic din ce am scris, de aceea te-ai caznit sa scrii un post inutil...  fa pasi .
Chiar dacă îi fac, tu nu au răspuns întrebării.

#81
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,696
  • Înscris: 23.04.2007

View Postro_explorer, on 31 august 2021 - 12:17, said:

Am 10000 Km in 3 luni Posted Image
Bine, a fost perioada de vacante (ceea ce a adaugat lejer 5000Km la cat as fi facut normal in perioada asta)..
Si mie mi s-a intimplat sa fac 11000 km in 3 luni din care 9600 km vacanta Posted Image

View Postro_explorer, on 31 august 2021 - 12:17, said:

Leasing
se reinnoieste la fiecare 3 ani.
Cit ar fi costat masina respectiva la plata "cu banu' jos" ?

#82
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    unProfessional Joker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,254
  • Înscris: 25.01.2007

View PostBaXXXon, on 31 august 2021 - 10:59, said:

Trebuie sa fii batut in cap rau de tot sa platesti cand poti avea gratis - la voi acolo in tara minune aveti multi batuti in cap ?
Trebuie sa fii zgarcit rau de tot sa sta la coada la incarcat inloc sa platesti. Pai la cat ma costa energia de ce sa imi pierd vremea sa incarc gratis?
Cum zicea si ro_explorer, pentru unii din noi timpul e important.

Edited by andreyvsjoker, 31 August 2021 - 13:21.


#83
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

View Postadrian_r5, on 31 august 2021 - 13:09, said:

Cit ar fi costat masina respectiva la plata "cu banu' jos" ?
Cat scrie pe site la Tesla. Tot atat costa si in leasing, ca nu e alta masina. Doar ca ramane valoarea reziduala la sfarsit.

Exact modelul si optiunile alese de mine (si cu ecobonusul de vreo 7K eur) e vreo 60-61K euro total.

#84
BaXXXon

BaXXXon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 10.08.2021

View Postandreyvsjoker, on 31 august 2021 - 13:20, said:

Trebuie sa fii zgarcit rau de tot sa sta la coada la incarcat inloc sa platesti. Pai la cat ma costa energia de ce sa imi pierd vremea sa incarc gratis?

Unde nu e cap vai de picioare , platesti triplu la statia libera , cu plata. Mai bine incarci acasa la tarif normal si iti ajunge pe ziua urmatoare . Daca nu-ti ajunge , ceasul rau , platesti ca banii tai trebuie sa ajunga la altii mai destepti cu 5 minute.

#85
wrc2007

wrc2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,223
  • Înscris: 01.08.2007

View Postandreyvsjoker, on 31 august 2021 - 08:44, said:

Ce-i cu adunatura asta de poluatori  pe aici?
nu e amuzant? atata stiinta si cultura..?
si e rau ca unii chiar se chinuie sa explice...pacat de timpul lor.

#86
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,696
  • Înscris: 23.04.2007

View Postro_explorer, on 31 august 2021 - 12:17, said:

30% regim de oras, restul inter-city.
Acu' depinde si ce inseamna "inter-city" ... ca una e plecat vineri 525 km si intors duminica tot 525 km si alta e zilnic 150 km (75 km dus si 75 km intors).

Edited by adrian_r5, 01 September 2021 - 09:21.


#87
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
Nu are absolut nici o relevanta. La drum lung fac pauze de 20-30 min la fiecare cca 300 Km oricum, asa ca acum incarc in acele pauze.

#88
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
Eu fac pauze de indreptat spatele, o gustarica, o cafea, cam dupa fiecare 2 ore de condus.

#89
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
Deutschlandnetz: Germania isi propune ca pana in 2023 sa construiasca 1000 de locatii de incarcare rapide cu 4 - 12 puncte de incarcare de minim 150 kW.
Ideea este ca in orice loc te afli sa poti ajunge la o locatie de incarcare in cel mult 10 minute.

https://www.bmvi.de/...reismodell.html

#90
Olteanul_sfios

Olteanul_sfios

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,479
  • Înscris: 22.08.2012

View PostXman_ghio, on 30 august 2021 - 13:26, said:

Ce este o statie PECO? :-)

O statie de petrol si combustibili, e un acronim. Suna misto de tot PECO electric. Posted Image Posted Image Posted Image

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate