![]() |
Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Statii peco pentru masinile pe baterii

#559
Posted 23 November 2022 - 08:10

astea se numesc investitii enel X e pe pierdere pana acum. plugpoint, nu castiga si investetse si 77k intr-o statie.
restul gunoaie de 11/22kW https://www.plugshar...location/269161 astea sunt f bune aici, nu trebuie mai mult. sunt locatii unde 11/22 sunt perfecte, si ar trebui mai multe. in loc de 5x100, mai bine 50x11/22 in orase. decat deloc, sunt bune si alea de 50, asezate f bine (cum sunt unele de la enelX). prefer 4x50kwh, decat 2x100 pt moment. ca sunt putine masini care stiu 100, in rest se blocheaza statia de 100 sa incarce cu 40. |
#560
Posted 23 November 2022 - 08:44

deci tu crezi ca firmele care investesc acum 50-60-70k e pe una bucata supercharger, isi recupereaza profitul? in Ro, unde inca sunt gratuitati? hahaha..funny. enel X e pe pierdere pana acum. plugpoint, nu castiga si investetse si 77k intr-o statie. de ce atitudinea asta de cacao? https://www.plugshar...location/269161 astea sunt f bune aici, nu trebuie mai mult. sunt locatii unde 11/22 sunt perfecte, si ar trebui mai multe. in loc de 5x100, mai bine 50x11/22 in orase. decat deloc, sunt bune si alea de 50, asezate f bine (cum sunt unele de la enelX). prefer 4x50kwh, decat 2x100 pt moment. ca sunt putine masini care stiu 100, in rest se blocheaza statia de 100 sa incarce cu 40. enel x = e-distributie = enel casnic, aceeasi umbrela. au mirosit investitii majore in urmatoarea perioada si au hotarat sa zica pas. despre asta e vorba reteaua de incarcare din toata tara depinde de distributie. stiu cazuri de privati care asteapta decizii si sporuri de putere pe A2 de peste 1 an ca sa instaleze statii. La preturi plafonate/reglementate de 0.8/1.3 lei nu-i incalzeste sa-si acopere investitiile cel putin pe plan local. Cu alte cuvinte au supt ani de zile pe furnizare cat s-a putut cu minim de investitii, iar acum cand vine boom-ul si-i tin si pe altii in loc....arrivederci. Statii de 11/22kW au rostul lor, dar mai mult acasa sau pt. Zoe/Megane/Ariya/Spring Din nou, depinde de distributie. In alte tari este incurajat incarcatul acasa (aka rabla pt. wallbox-uri rezidentiale), dar fara spor putere esti muci. Prefer sa vad in anii urmatori o axare pe incarcat rezidential + hyperchargere pe magistrale TEN. iar investitiile se recupereaza/amortizeaza intr-o perioada X dupa care intri pe profit. Asta daca ai un plan serios in spate. Hai sa fim seriosi, se axeaza pe Spania si Italia...right...acolo au investit garla, poate de acolo li se trage problema, nu de la noi. E altceva la mijloc si dansul asta ca daca nu ne convine "luam jucariile si plecam" ar trebui sa le dea de gandit si altora care practica aceeasi metoda. Nu degeaba au falfait mazeta si prin 2020 ca "buey ia fiti atenti ca poate ne suparam si plecam". Ia vedeti ce s-a intamplat prin 2020 pe piata electrica in Ro, de curiozitate, au fost ceva evenimente? ![]() Edited by zeroice, 23 November 2022 - 08:53. |
#561
Posted 23 November 2022 - 10:35

Statii de 11/22kW au rostul lor, dar mai mult acasa sau pt. Zoe/Megane/Ariya/Spring zi de zi cam astea conteaza mai mult decat alea de naveta de >100. cam orice masina ia cu 11, deci ore in sir cat masina sta, faci plinul. unde mai pui ca e si mai sanatos pt baterie. alea 8-9-10h de birou imi fac plinul oricum ai da-o (nici nu consum bateria zilnic, sa am nevoie de toti cei 8hx11kwh). asta pt ca inca nu toti pot folosi rezidential privat. 2h de stat la restaurant acopera 150km.. mai stai 2h la film, alti 150km.
enel x = e-distributie = enel casnic, aceeasi umbrela.
iar investitiile se recupereaza/amortizeaza intr-o perioada X dupa care intri pe profit. Asta daca ai un plan serios in spate. deocamdata statiile DC nu sunt profitabile. |
#562
Posted 23 November 2022 - 11:13

sunt f bune si in zonele de birouri, la mall, in zonele de promenada (parcuri si restaurante)., etc. eventual in combinatie cu PV(adica fix pe cladirile cu suprafata mare ce poate fi acoperita). zi de zi cam astea conteaza mai mult decat alea de naveta de >100. cam orice masina ia cu 11, deci ore in sir cat masina sta, faci plinul. unde mai pui ca e si mai sanatos pt baterie. alea 8-9-10h de birou imi fac plinul oricum ai da-o (nici nu consum bateria zilnic, sa am nevoie de toti cei 8hx11kwh). asta pt ca inca nu toti pot folosi rezidential privat. 2h de stat la restaurant acopera 150km.. mai stai 2h la film, alti 150km. da man, teoria e buna dar nu cred ca blocarea unei statii (chiar si de 11) intre 4 si 10 ore e solutia. daca ai incarcare acasa (cea mai ieftina), nu te duci la mall cu bateria goala sa mananci si sa te uiti la film. O lasi peste noapte la incarcat, chiar cu 7/11 kW si e arhisuficient...si f. sanatos pt baterie ![]() Edited by zeroice, 23 November 2022 - 11:23. |
#563
Posted 23 November 2022 - 11:26

daca ai incarcare acasa (cea mai ieftina), nu te duci la mall cu bateria goala sa mananci si sa te uiti la film. dar tu privesti invers solutia. incarci bateria CAND si UNDE te duci. nu te duci sa mananci in timp ce incarci. incarci in timp ce mananci/plimbi..etc. cand te duci la mall (care sunt pline in RO, la orice ora, in orice zi, we mai ales). era un exemplu. uita-te langa orice mall, sunt masini care stau 3-4-5h. duminica e plina parcarea, deci nimeni nu sta acolo sa incarce masina. la fel si la birou, ca la mall, multe sunt parcari in soare, unde masina sta ore-n sir. timp in care 11kwh sunt mai mult decat de ajuns. btw, mai ieftina decat incarcarea acasa, poate fi la birou, fie ca beneficiu in loc de benzina, fie din PVuri. la birou si prize domestice ajung, 3.6kwh*8h e de ajuns pe consumul zilnic al unui EV. in general. |
#564
Posted 23 November 2022 - 12:20

in cat timp recuperezi 50k euro investiti (sau mai mult daca pui in calcul autorizatii, bransament, montare...etc), doar din tariful per kwh consumati cu 1.3lei/kwh? intretinere statie, etc. inluse in calcul deocamdata statiile DC nu sunt profitabile. relativ repede daca montezi chargerul langa si legat la un parc fotovoltaic si vinzi curent doar "zi lumina" ![]() |
#565
Posted 24 December 2022 - 23:33

deci tu crezi ca firmele care investesc acum 50-60-70k e pe una bucata supercharger, isi recupereaza profitul? in Ro, unde inca sunt gratuitati? hahaha..funny. enel X e pe pierdere pana acum. https://www.enel.com...arging-network- "Ewiva was launched today in Rome at the grand opening of its first premium recharging station in Via Flaminia 871, which will offer a lounge open to all customers and 14 ultra-fast charging points each with up to 300 kW, all under a solar roof made of PV panels manufactured at Enel Green Power’s 3Sun Gigafactory in Sicily." ia zi mo, cum e cu saracii astia de la Enel (X) care merg in pierdere? ca sa-l citam pe hlabagiu de outgoing CEO "ne retragem deoarece am atins o saturatie a pietei de investitii in Ro...". asta in conditiile in care pretul / kWh nu este f diferit intre RO si IT: 0.23 vs 0.31 https://ec.europa.eu...rice_statistics dar nu-s macaronarii de vina pana la urma...ar merita sa-si arunce Codruta & co. un ochi pe privatizarea Electrica din 2005....tot Nastase era la butoane. "Italienii sunt singurii investitori care au în acest moment trei zone de distribuţie în România. Au plătit cel mai mult pentru reţeaua din București-Ilfov. Au câştigat licitaţia în 2006, când au plătit cash 395 milioane de euro. Restul, până la 820 de milioane de euro urmau să fie investiţi. Anul trecut au anunţat că vor să vândă afacerea din România. Între timp s-au răzgândit" - articol din 2015 ![]() Edited by zeroice, 25 December 2022 - 00:00. |
#566
Posted 25 December 2022 - 21:20

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/fq0RAjJ1PKQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Quote Kyle finds out that the new Electrify America chargers that they co-developed with BTC don't work in cold temperatures. He also heads to ChargePoint, EVgo, and other EA chargers to see if they have similar issues in this cold snap. |
#567
Posted 02 January 2023 - 14:43

Au inceput sa scada preturile, odata cu noua plafonare a pretului energiei electrice. Din ce-am vazut pana acum:
* statiile EV-Mag din Auchan au coborat de la 3.5RON/kWh la 1.69RON/kWh (AC) * statiile plugpoint au discount-uri de 25% (era 10-20% inainte de anul nou, daca tin minte bine). Spre exemplu la Baneasa incarci cu 1.5RON AC sau 2.25RON DC In mod normal ar trebui ca si Mol, E.On si Renovatio sa revina la preturile din 2021 sau oricum mai aproape de ele. |
#568
Posted 06 January 2023 - 15:53

Mercedes investeşte miliarde de euro pentru 10.000 staţii de încărcare a vehiculelor electrice în Europa, America de Nord şi China
https://www.g4media....d-si-china.html |
#569
Posted 06 January 2023 - 16:22

|
#570
Posted 06 January 2023 - 18:59

Eldrive activeaza incarcarea plug&play. Stirea e la ei pe site, in limba bulgara, insa a venit si notificarea pe mail in engleza.
Pe scurt, e nevoie de o incarcare in Decembrie (sau una acum), dupa care poate fi ceruta activarea feature-ului pe mail. Functioneaza doar cu statiile CSS produse de ABB (statii care, din ce-am vazut, sunt peste tot la Eldrive). O sa incerc cat de curand ![]() |
#571
Posted 06 January 2023 - 19:14

Quote
In order to activate the new functionality, it is necessary to send an email to [email protected] , in which you indicate that you want the activation of Autocharge and indicate the email with which you registered your account in Eldrive. A mandatory condition to activate Autocharge is that you have had at least one charging session at an ABB DC station in our network since the beginning of the month of December 2022. If you do not have one, you need to do at least one charging session at an ABB DC station in our network and then send us the email. Please note that the Autocharge function is only compatible on the CCS connectors of ABB DC stations. Si eu sunt interesat pentru ca se gasesc prin statiile Petrom/OMV in Romania si Bulgaria. Mai ai unde sa te duci la toaleta sau sa mananci ceva cat incarci. |
#572
Posted 06 January 2023 - 21:14

Un articol interesant despre încărcarea pe drumuri europene in 2022
https://0-100.ro/202...rmeaza-in-2023/ |
#573
Posted 31 January 2023 - 13:18

La Lidl Ungaria treburile sint pe făgașu' cel bun ... mușterii buluc ... Springu' cu numere de Mureș a avut de asteptat pina s-a eliberat "pompa" ...
Attached Files |
#574
Posted 01 February 2023 - 08:25

Au inceput sa scada preturile, odata cu noua plafonare a pretului energiei electrice. Din ce-am vazut pana acum: * statiile EV-Mag din Auchan au coborat de la 3.5RON/kWh la 1.69RON/kWh (AC) * statiile plugpoint au discount-uri de 25% (era 10-20% inainte de anul nou, daca tin minte bine). Spre exemplu la Baneasa incarci cu 1.5RON AC sau 2.25RON DC In mod normal ar trebui ca si Mol, E.On si Renovatio sa revina la preturile din 2021 sau oricum mai aproape de ele. Salut, Nu stiu cat au scazut preturile. Enel X si ElDrive le-au majorat. |
#575
Posted 01 February 2023 - 17:35

Asa-i, nu au mai scazut pe nicaieri dincolo de ce-am observat deja. EnelX oricum era stupid de ieftin si inca are un pret foarte competitiv, ElDrive cred ca doar a facut AC egal cu DC, nu pare mai scump la DC. Dar, au bagat plug-and-charge, deci macar ei ofera un serviciu mai fain
![]() |
|
#576
Posted 01 February 2023 - 17:37

Important ramane in continuare incarcatul acasa.
O sa mai dureze pana cand o sa scada pretul la statiile rapide, cererea crescand repede si oferta mai greu. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
1 members, 0 guests, 0 anonymous users
r_vlad