Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Baterii auto recuperare bani

Vopsele de interior respirabile

Punte dentara ocluzie deschisa

Izolație coș de fum
 Un imn al iubirii (spirituale)

Depistare cartela ?

TV Samsung nu recepționeaza ...

Reconventionala la apel?
 Detector gaz defect.

Inlocuire serpentina boiler termo...

Primele supermaketuri, hypermarke...

Combinatie de conturi pentru tran...
 Adaptor semnal hi to low

Jocuri Android Multiplayer online...

Diferenta consum smart meter - Co...

Recomandare demontare+instalare ...
 

Statii peco pentru masinile pe baterii

* * - - - 7 votes
  • Please log in to reply
1023 replies to this topic

#325
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,694
  • Înscris: 23.04.2007

View Postpeter_k, on 12 ianuarie 2022 - 09:47, said:

nu ma voi duce niciodata in concediu cu masina la distante mai mari de 1000km. Pentru asta s-a inventat avionul Posted Image
Unii prefera avionu' ... alti prefera un road trip ...

View Postwrc2007, on 12 ianuarie 2022 - 09:21, said:

adevarul?
Tu esti in etapa aia a vietii in care crezi ca cineva detine adevarul ?

#326
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 796
  • Înscris: 12.02.2008
Extremisti de stanga si de dreapta. Unu nu poate merge in concediu cu o masina cu care nu poate face 1000 km cu maxim 15-30 minute oprire iar altul se descurca in 99 % din cazuri cu un EV cu 50 kWh si considera ca toata lumea s-ar descurca iar daca chiar nu merge WizzAir scrie pe el. Faina discutie. Sa ma anuntati si pe mine cine castiga.

Pana atunci  ACEA a pus intr-o forma usor de citit propunerea Comisiei Europene in legatura cu pregatirea infrastructurii de incarcare pentru transport greu, de marfuri. Pe langa asta au facut o contra-propunere pe care ei o considera mai potrivita pentru dimensiunea pietei de EV din 2025, 2030 si 2035.
Attached File  Screenshot 2022-01-12 105657.png   2.03MB   24 downloads

Pe partea de vehicule usoare s-au uitat la problema dintr-un unghi putin diferit si au venit iarasi cu propunerile lor.
Attached File  Screenshot 2022-01-12 104736.png   165.6K   23 downloads

Ideea de baza este ca ACEA considera planul Comisiei prea putin ambitions si propum mult mai multe statii de incarcare cu puteri instalate mai mari. Pentru mai multe detalii aveti aici lucrarea completa care ajuta la interpretarea corecta a informatiilor din tabelele de mai sus:Attached File  ACEA_Position_Paper-Alternative_Fuels_Infrastructure_Regulation.pdf   924.37K   1 downloads

#327
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 796
  • Înscris: 12.02.2008
Am uitat sa mentionez. Informatiile de la ACEA trebuie tratate cu un oarecare nivel de circumspectie. Motivatiile lor nu sunt intotdeauna transparente. La fel cum se poate spune despre multe alte surse de informare publice.

#328
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,477
  • Înscris: 17.09.2007

View Postadrian_r5, on 12 ianuarie 2022 - 10:22, said:

Unii prefera avionu' ... alti prefera un road trip ...

Iar altii ar prefera calul...
Sigur, ce poate fi mai interesant cand pleci intr-un concediu de 8 zile in Creta decat zilele de pe drum, mai o afumatoare, mai un vitezoman, mai un drum cu gropi, ajungi complet relaxat la destinatie.

Edited by Hansolo, 12 January 2022 - 15:30.


#329
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postr_vlad, on 12 ianuarie 2022 - 10:58, said:

Faina discutie.
Sau, cu alte cuvine:
  • Unii care nici n-au masina electrica si nici n-au intentia de a cumpara vreuna vin si le explica celor care au deja cum e cu masinile electrice.
  • Unii care nici n-au masina electrica si nici n-au intentia de a cumpara vreuna vin si le explica celor care au facut deja concedii cu EV ca "nu se poate pleca in concediu cu EV".
  • Unii care nici n-au masina electrica si nici n-au intentia de a cumpara vreuna vin si fac trolling si flamebait pe un topic pe care, practic, nu au nimic nou de spus.
Noi astia care acum avem EV-uri, majoritatea dintre noi am avut inainte o fosila si suntem mai in masura sa ne dam cu parerea decat restul, pentru ca avem experienta practica cu ambele.

Edited by kolfleading, 12 January 2022 - 17:42.


#330
peter_k

peter_k

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 21.07.2007
Cam asa este. Cei care nu au habar despre subiect sunt cei mai vocali. Lasa-i in saracia lor, nu avem misiunea sa-i convingem pe toti despre avantejele masinilor electrice. Eu unul nu m-as mai intoarce vreodata la fosile (si imi permit sa cumpar aproape orice varianta decenta, doar ca sa mai reducem din polemicile inutile).

Generalizarile nu sunt benefice pe nicio parte. Faptul ca mie mi se potriveste un EV in 99% din cazuri nu reprezinta vreo garantie pentru toti. Fiecare trebuie sa faca un calcul in functie de nevoile personale. Cred ca exista masini electrice potrivite pentru majoritatea nevoilor uzuale, avem de unde alege. Daca nu gasiti niciuna care sa corespunda nevoilor, sunt sanse bune sa gasiti una peste un an sau doi, tehnologia nu sta pe loc.

Scopul acestor discutii, in opinia mea, este sa impartasim din experientele noastre, sa putem lua decizii cat mai bine argumentate, potrivite nevoilor noastre. Exemplele extreme nu aduc nicio valoare pentru majoritatea: soferii obisnuiti nu fac mii de km fara pauze, nici nu se duc in road trip pana in Mongolia. Consumurile obtinute din experienta in diferite conditii de drum cred ca pot ajuta la o astfel de decizie. De asemenea, ajuta si experientele de incarcare, cu cat mai multe detalii (masina, tip incarcator, temperatura ambientala, temperatura baterie, curba de incarcare, etc.). Ajuta si intrebarile venite dinspre cei care sunt curiosi de EV, poate ii putem ajuta cu date obtinute din experienta noastra. Polemici inutile... not so much.

#331
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,694
  • Înscris: 23.04.2007

View PostHansolo, on 12 ianuarie 2022 - 15:30, said:

Iar altii ar prefera calul...
Iar Hansolo prefera sa vorbeasca despre lucruri pe care nu le pricepe Posted Image

View PostHansolo, on 12 ianuarie 2022 - 15:30, said:

concediu de 8 zile in Creta
Daca placerea ta e sa faci un "concediu de 8 zile in Creta" ... spor la treaba ... da' fa un efort sa pricepi ca nu toata lumea are asemenea placeri.

Concediul de care ziceam aici a inceput in 11.09.2016 si s-a terminat in 30.09.2016 ... traseul fiind Timisoara - Viena - Częstochowa - Vilnius - Tallin - Riga - Varsovia - Cracovia - Timisoara (astea sint locurile unde am avut cel putin o noapte cazare ... am mai vizitat si alte locuri ... totalu' a fost de 5733.9 km).

Ce zici ... poti face o planificare a traseului cu avionu' ?


View Postkolfleading, on 12 ianuarie 2022 - 17:40, said:

celor care au facut deja concedii cu EV ca "nu se poate pleca in concediu cu EV".
Daca mers in concediu inseamna mers Timisoara - Alba Iulia la rude atunci sigur se poate pleca in "concedii cu EV" ... da' (momentan) in concediu' meu treaba asta nu se poate.
Ce zici ... te duce mintea sa pricepi diferenta.?

View Postkolfleading, on 12 ianuarie 2022 - 17:40, said:

si nici n-au intentia de a cumpara vreuna
Asta e din categoria "a vorbit si nea Ion ... ca si el e om"  Posted Image
Stii tu vorba aia cu "never say never ...  you never know".

View Postpeter_k, on 12 ianuarie 2022 - 21:03, said:

Generalizarile nu sunt benefice pe nicio parte. Faptul ca mie mi se potriveste un EV in 99% din cazuri nu reprezinta vreo garantie pentru toti. Fiecare trebuie sa faca un calcul in functie de nevoile personale.
Exact Posted Image


View Postpeter_k, on 12 ianuarie 2022 - 21:03, said:

Cred ca exista masini electrice potrivite pentru majoritatea nevoilor uzuale, avem de unde alege.
Pe linga majoritate mai exista si o minoritate ... cu astia ce facem ... ii spinzuram ... ii impuscam ?

View Postpeter_k, on 12 ianuarie 2022 - 21:03, said:

Daca nu gasiti niciuna care sa corespunda nevoilor, sunt sanse bune sa gasiti una peste un an sau doi, tehnologia nu sta pe loc.
Intr-o nota pesimista iti spun ca esti exagerat de optimist cind spui "un an sau doi" ... din pacate mai e mult pina departe Posted Image

Edited by adrian_r5, 12 January 2022 - 21:28.


#332
peter_k

peter_k

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 21.07.2007
Nu stiu de unde vine atata agresivitate, si atatea exagerari. Din nou, persoane diferite, nevoi diferite. Pentru un traseu complex, cu multe destinatii nu foarte indepartate intre ele, probabil ca este mai eficient sa planifici un "road trip", chiar si cu EV. Este reprezentativ un drum cu masina de aproape 6000km? Cred ca nu. Reste realizabil? Cel mai probabil, da.

Cine a zis ceva despre spanzurarea minoritatii? De unde aceste exagerari?? Din fericire, exista solutii pentru toti. Daca EV-ul nu este o solutie in acest moment pentru unii, nu e nicio tragedie. M-as bucura sa adopte din ce in ce mai multi masinile electrice in aglomerarile urbane si periurbane. Vor exista solutii accesibile si pentru cei care au altfel de nevoi, poate nu intr-un an sau doi, dar nici nu mult mai departe.

#333
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019

View Postadrian_r5, on 12 ianuarie 2022 - 21:18, said:

Concediul de care ziceam aici a inceput in 11.09.2016 si s-a terminat in 30.09.2016 ... traseul fiind Timisoara - Viena - Częstochowa - Vilnius - Tallin - Riga - Varsovia - Cracovia - Timisoara (astea sint locurile unde am avut cel putin o noapte cazare ... am mai vizitat si alte locuri ... totalu' a fost de 5733.9 km).
Daca mers in concediu inseamna mers Timisoara - Alba Iulia la rude atunci sigur se poate pleca in "concedii cu EV" ... da' (momentan) in concediu' meu treaba asta nu se poate.
(...)
Intr-o nota pesimista iti spun ca esti exagerat de optimist cind spui "un an sau doi" ... din pacate mai e mult pina departe
Nu stiu de ce zici asta.
Spre exemplu, cu masina colegului @peter_k ai putea face traseul la fel de repede precum cu un ICE. ABRP ruteaza Vilnius - Tallin in 7h44min, dintre care pauzele de reincarcare sunt trei (9, 10 si 12 minute). Basically, cam asta e timpul pierdut, 10 minute la fiecare 200-300km, in functie de cat de repede mergi.

Daca ne uitam doi ani in spate, cu exceptia Tesla Model S, nu existau masini electrice care sa se incarce atat de repede, maximul era pe la 75kW si media pe incarcare mult mai jos de-atat. Acum, "compactele" se incarca la max 100-150kW, iar la ~40k EUR iei un Ioniq 5 care sare binisor de 200kW putere de incarcare. In inca doi ani, pe-acolo va fi noul normal, al masinilor noi.

Diferenta mare e la infrastructura de incarcare, pentru ca Ionity (si alte statii de 300kW) se termina in Ungaria.

View Postadrian_r5, on 12 ianuarie 2022 - 21:18, said:

Pe linga majoritate mai exista si o minoritate ... cu astia ce facem ... ii spinzuram ... ii impuscam ?
Nu facem nimic, intotdeauna vor fi use case-uri pentru care EV-urile nu sunt potrivite. La fel cum sunt use case-uri in care ICE-urile sunt nepotrivite. Tot ce incercam noi (posesorii de EV-uri) sa scoatem in evidenta este ca EV-urile actuale sunt mult mai aproape de ICE-uri decat cred mai toti oamenii.

E o diferenta enorma intre perceptia generala si realitate, atat dpdv al autonomiei, cat si al procesului de incarcare. Nu e doar la noi problema, ci si in alte locuri, insa la noi e mai pronuntata din cauza faptului ca mocangeala si dorinta sa moara capra vecinului sunt sporturi nationale. Dezavantajele EV-urilor sunt reale, magnitudinea lor este extrem de exagerata. Arunca un ochi pe a better route planner si vezi singur in ce masura ti-ar fi fost afectat concediul daca ai fi condus un Ioniq5 long range - poate vei avea o surpriza Posted Image.

#334
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,694
  • Înscris: 23.04.2007

View Postcostini, on 12 ianuarie 2022 - 22:02, said:

EV-urile actuale sunt mult mai aproape de ICE-uri decat cred mai toti oamenii.
In ce consta apropierea asta ?

View Postcostini, on 12 ianuarie 2022 - 22:02, said:

ABRP ruteaza Vilnius - Tallin in 7h44min, dintre care pauzele de reincarcare sunt trei (9, 10 si 12 minute). Basically, cam asta e timpul pierdut, 10 minute la fiecare 200-300km, in functie de cat de repede mergi.
Teoria e frumoasa ... da' de obicei socoteala din tirg nu se potriveste cu cea de acasa  :(

View Postpeter_k, on 12 ianuarie 2022 - 21:41, said:

Cine a zis ceva despre spanzurarea minoritatii?
Eu am zis.

Edited by adrian_r5, 12 January 2022 - 22:28.


#335
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,694
  • Înscris: 23.04.2007

View Postcostini, on 12 ianuarie 2022 - 22:02, said:

din cauza faptului ca mocangeala si dorinta sa moara capra vecinului
N-am nicio treaba cu capra vecinului da' am pretentia ca lucru asta sa fie reciproc.
In ceea ce priveste "mocangeala" (banuiesc ca te referi la incarcare gratis) ... n-am asemenea pretentii ... consider ca daca la o masina electrica am aceleasi costuri cu "combustibilul" ca la o masina cu ICE pentru mine este acceptabil. Evident ... nu sint chiar atit de prost incit daca as avea ocazia sa incarc gratis sa n-o fac.

Edited by adrian_r5, 12 January 2022 - 22:35.


#336
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019

View Postadrian_r5, on 12 ianuarie 2022 - 22:18, said:

In ce consta apropierea asta ?
Viteza medie la drum lung. Sau autonomie, na, oricum ii zicem, tot despre aia e vorba.

View Postadrian_r5, on 12 ianuarie 2022 - 22:18, said:

Teoria e frumoasa ... da' de obicei socoteala din tirg nu se potriveste cu cea de acasa  Posted Image
Estimarile ABRP sunt realiste, cel putin din experienta cu el de pana acum. Ia in calcul diferente de nivel, temperatura, incarcarea masinii, etc., deci iti faci o idee apropiata de realitate.

View Postadrian_r5, on 12 ianuarie 2022 - 22:34, said:

N-am nicio treaba cu capra vecinului da' am pretentia ca lucru asta sa fie reciproc.
In ceea ce priveste "mocangeala" (banuiesc ca te referi la incarcare gratis) ... n-am asemenea pretentii ... consider ca daca la o masina electrica am aceleasi costuri cu "combustibilul" ca la o masina cu ICE pentru mine este acceptabil. Evident ... nu sint chiar atit de prost incit daca as avea ocazia sa incarc gratis sa n-o fac.
Nu ma refeream la tine cand am zis asta. Argumentele majoritatii sunt ca "stai la coada la incarcat" (ceea ce e adevarat, la statiile gratis) sau sunt diverse chestii random, nesustinute de nimic, venite din alte frustrari.

Exemplul tau de road trip este unul perfect valid de situatie in care un EV poate incurca. Cat timp faci km aia prin Vest cu un Ioniq 5 sau ceva similar si stai aproape de autostrazi (pe unde sunt "hyperchargere"), cred ca timpii vs. un ICE sunt comparabili. Pe de alta parte, daca faci turul Romaniei sau daca faci acelasi concediu, insa prin cotloane / drumuri secundare, devine mai complicat.

#337
RD74

RD74

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 78
  • Înscris: 03.02.2020

View Postadrian_r5, on 12 ianuarie 2022 - 21:18, said:

Iar Hansolo prefera sa vorbeasca despre lucruri pe care nu le pricepe Posted Image


Daca placerea ta e sa faci un "concediu de 8 zile in Creta" ... spor la treaba ... da' fa un efort sa pricepi ca nu toata lumea are asemenea placeri.

Concediul de care ziceam aici a inceput in 11.09.2016 si s-a terminat in 30.09.2016 ... traseul fiind Timisoara - Viena - Częstochowa - Vilnius - Tallin - Riga - Varsovia - Cracovia - Timisoara (astea sint locurile unde am avut cel putin o noapte cazare ... am mai vizitat si alte locuri ... totalu' a fost de 5733.9 km).

Ce zici ... poti face o planificare a traseului cu avionu' ?



Daca mers in concediu inseamna mers Timisoara - Alba Iulia la rude atunci sigur se poate pleca in "concedii cu EV" ... da' (momentan) in concediu' meu treaba asta nu se poate.
Ce zici ... te duce mintea sa pricepi diferenta.?


Asta e din categoria "a vorbit si nea Ion ... ca si el e om"  Posted Image
Stii tu vorba aia cu "never say never ...  you never know".


Exact Posted Image



Pe linga majoritate mai exista si o minoritate ... cu astia ce facem ... ii spinzuram ... ii impuscam ?


Intr-o nota pesimista iti spun ca esti exagerat de optimist cind spui "un an sau doi" ... din pacate mai e mult pina departe Posted Image
Un sir nesfarsit de bullying, in exprimari, replici si intrebari laconice, fara substanta.... numai atat din toate postarile tale... Ai alte pareri, ok, invata sa le exprimi...nu-i prea tarziu . Grow up!

#338
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,694
  • Înscris: 23.04.2007

View PostRD74, on 12 ianuarie 2022 - 23:08, said:

bullying
Suferi de mania persecuției ?

#339
RD74

RD74

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 78
  • Înscris: 03.02.2020

View Postadrian_r5, on 12 ianuarie 2022 - 23:21, said:

Suferi de mania persecuției ?

Citeste inca o data cu atentie.. Nu e cu rautate.

#340
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,694
  • Înscris: 23.04.2007

View PostRD74, on 12 ianuarie 2022 - 23:26, said:

Nu e cu rautate.
Poti raspunde la intrebare ?

#341
RD74

RD74

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 78
  • Înscris: 03.02.2020

View Postadrian_r5, on 12 ianuarie 2022 - 23:40, said:

Poti raspunde la intrebare ?
Desigur, grow up !

#342
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,694
  • Înscris: 23.04.2007

View PostRD74, on 12 ianuarie 2022 - 23:41, said:

Desigur,
Ok ... care e raspunsu' ?

Edited by adrian_r5, 12 January 2022 - 23:48.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate