![]() |
Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Statii peco pentru masinile pe baterii

#325
Posted 12 January 2022 - 10:22

nu ma voi duce niciodata in concediu cu masina la distante mai mari de 1000km. Pentru asta s-a inventat avionul ![]()
adevarul? |
#326
Posted 12 January 2022 - 10:58

Extremisti de stanga si de dreapta. Unu nu poate merge in concediu cu o masina cu care nu poate face 1000 km cu maxim 15-30 minute oprire iar altul se descurca in 99 % din cazuri cu un EV cu 50 kWh si considera ca toata lumea s-ar descurca iar daca chiar nu merge WizzAir scrie pe el. Faina discutie. Sa ma anuntati si pe mine cine castiga.
Pana atunci ACEA a pus intr-o forma usor de citit propunerea Comisiei Europene in legatura cu pregatirea infrastructurii de incarcare pentru transport greu, de marfuri. Pe langa asta au facut o contra-propunere pe care ei o considera mai potrivita pentru dimensiunea pietei de EV din 2025, 2030 si 2035. ![]() Pe partea de vehicule usoare s-au uitat la problema dintr-un unghi putin diferit si au venit iarasi cu propunerile lor. ![]() Ideea de baza este ca ACEA considera planul Comisiei prea putin ambitions si propum mult mai multe statii de incarcare cu puteri instalate mai mari. Pentru mai multe detalii aveti aici lucrarea completa care ajuta la interpretarea corecta a informatiilor din tabelele de mai sus: ![]() |
#327
Posted 12 January 2022 - 11:16

Am uitat sa mentionez. Informatiile de la ACEA trebuie tratate cu un oarecare nivel de circumspectie. Motivatiile lor nu sunt intotdeauna transparente. La fel cum se poate spune despre multe alte surse de informare publice.
|
#328
Posted 12 January 2022 - 15:30

Unii prefera avionu' ... alti prefera un road trip ... Sigur, ce poate fi mai interesant cand pleci intr-un concediu de 8 zile in Creta decat zilele de pe drum, mai o afumatoare, mai un vitezoman, mai un drum cu gropi, ajungi complet relaxat la destinatie. Edited by Hansolo, 12 January 2022 - 15:30. |
#329
Posted 12 January 2022 - 17:40

Faina discutie.
Edited by kolfleading, 12 January 2022 - 17:42. |
#330
Posted 12 January 2022 - 21:03

Cam asa este. Cei care nu au habar despre subiect sunt cei mai vocali. Lasa-i in saracia lor, nu avem misiunea sa-i convingem pe toti despre avantejele masinilor electrice. Eu unul nu m-as mai intoarce vreodata la fosile (si imi permit sa cumpar aproape orice varianta decenta, doar ca sa mai reducem din polemicile inutile).
Generalizarile nu sunt benefice pe nicio parte. Faptul ca mie mi se potriveste un EV in 99% din cazuri nu reprezinta vreo garantie pentru toti. Fiecare trebuie sa faca un calcul in functie de nevoile personale. Cred ca exista masini electrice potrivite pentru majoritatea nevoilor uzuale, avem de unde alege. Daca nu gasiti niciuna care sa corespunda nevoilor, sunt sanse bune sa gasiti una peste un an sau doi, tehnologia nu sta pe loc. Scopul acestor discutii, in opinia mea, este sa impartasim din experientele noastre, sa putem lua decizii cat mai bine argumentate, potrivite nevoilor noastre. Exemplele extreme nu aduc nicio valoare pentru majoritatea: soferii obisnuiti nu fac mii de km fara pauze, nici nu se duc in road trip pana in Mongolia. Consumurile obtinute din experienta in diferite conditii de drum cred ca pot ajuta la o astfel de decizie. De asemenea, ajuta si experientele de incarcare, cu cat mai multe detalii (masina, tip incarcator, temperatura ambientala, temperatura baterie, curba de incarcare, etc.). Ajuta si intrebarile venite dinspre cei care sunt curiosi de EV, poate ii putem ajuta cu date obtinute din experienta noastra. Polemici inutile... not so much. |
#331
Posted 12 January 2022 - 21:18

Iar altii ar prefera calul... ![]()
concediu de 8 zile in Creta Concediul de care ziceam aici a inceput in 11.09.2016 si s-a terminat in 30.09.2016 ... traseul fiind Timisoara - Viena - Częstochowa - Vilnius - Tallin - Riga - Varsovia - Cracovia - Timisoara (astea sint locurile unde am avut cel putin o noapte cazare ... am mai vizitat si alte locuri ... totalu' a fost de 5733.9 km). Ce zici ... poti face o planificare a traseului cu avionu' ?
celor care au facut deja concedii cu EV ca "nu se poate pleca in concediu cu EV". Ce zici ... te duce mintea sa pricepi diferenta.?
si nici n-au intentia de a cumpara vreuna ![]() Stii tu vorba aia cu "never say never ... you never know".
Generalizarile nu sunt benefice pe nicio parte. Faptul ca mie mi se potriveste un EV in 99% din cazuri nu reprezinta vreo garantie pentru toti. Fiecare trebuie sa faca un calcul in functie de nevoile personale. ![]()
Cred ca exista masini electrice potrivite pentru majoritatea nevoilor uzuale, avem de unde alege.
Daca nu gasiti niciuna care sa corespunda nevoilor, sunt sanse bune sa gasiti una peste un an sau doi, tehnologia nu sta pe loc. ![]() Edited by adrian_r5, 12 January 2022 - 21:28. |
#332
Posted 12 January 2022 - 21:41

Nu stiu de unde vine atata agresivitate, si atatea exagerari. Din nou, persoane diferite, nevoi diferite. Pentru un traseu complex, cu multe destinatii nu foarte indepartate intre ele, probabil ca este mai eficient sa planifici un "road trip", chiar si cu EV. Este reprezentativ un drum cu masina de aproape 6000km? Cred ca nu. Reste realizabil? Cel mai probabil, da.
Cine a zis ceva despre spanzurarea minoritatii? De unde aceste exagerari?? Din fericire, exista solutii pentru toti. Daca EV-ul nu este o solutie in acest moment pentru unii, nu e nicio tragedie. M-as bucura sa adopte din ce in ce mai multi masinile electrice in aglomerarile urbane si periurbane. Vor exista solutii accesibile si pentru cei care au altfel de nevoi, poate nu intr-un an sau doi, dar nici nu mult mai departe. |
#333
Posted 12 January 2022 - 22:02

Concediul de care ziceam aici a inceput in 11.09.2016 si s-a terminat in 30.09.2016 ... traseul fiind Timisoara - Viena - Czêstochowa - Vilnius - Tallin - Riga - Varsovia - Cracovia - Timisoara (astea sint locurile unde am avut cel putin o noapte cazare ... am mai vizitat si alte locuri ... totalu' a fost de 5733.9 km). Daca mers in concediu inseamna mers Timisoara - Alba Iulia la rude atunci sigur se poate pleca in "concedii cu EV" ... da' (momentan) in concediu' meu treaba asta nu se poate. (...) Intr-o nota pesimista iti spun ca esti exagerat de optimist cind spui "un an sau doi" ... din pacate mai e mult pina departe Spre exemplu, cu masina colegului @peter_k ai putea face traseul la fel de repede precum cu un ICE. ABRP ruteaza Vilnius - Tallin in 7h44min, dintre care pauzele de reincarcare sunt trei (9, 10 si 12 minute). Basically, cam asta e timpul pierdut, 10 minute la fiecare 200-300km, in functie de cat de repede mergi. Daca ne uitam doi ani in spate, cu exceptia Tesla Model S, nu existau masini electrice care sa se incarce atat de repede, maximul era pe la 75kW si media pe incarcare mult mai jos de-atat. Acum, "compactele" se incarca la max 100-150kW, iar la ~40k EUR iei un Ioniq 5 care sare binisor de 200kW putere de incarcare. In inca doi ani, pe-acolo va fi noul normal, al masinilor noi. Diferenta mare e la infrastructura de incarcare, pentru ca Ionity (si alte statii de 300kW) se termina in Ungaria.
Pe linga majoritate mai exista si o minoritate ... cu astia ce facem ... ii spinzuram ... ii impuscam ? E o diferenta enorma intre perceptia generala si realitate, atat dpdv al autonomiei, cat si al procesului de incarcare. Nu e doar la noi problema, ci si in alte locuri, insa la noi e mai pronuntata din cauza faptului ca mocangeala si dorinta sa moara capra vecinului sunt sporturi nationale. Dezavantajele EV-urilor sunt reale, magnitudinea lor este extrem de exagerata. Arunca un ochi pe a better route planner si vezi singur in ce masura ti-ar fi fost afectat concediul daca ai fi condus un Ioniq5 long range - poate vei avea o surpriza ![]() |
#334
Posted 12 January 2022 - 22:18

EV-urile actuale sunt mult mai aproape de ICE-uri decat cred mai toti oamenii.
ABRP ruteaza Vilnius - Tallin in 7h44min, dintre care pauzele de reincarcare sunt trei (9, 10 si 12 minute). Basically, cam asta e timpul pierdut, 10 minute la fiecare 200-300km, in functie de cat de repede mergi. ![]()
Cine a zis ceva despre spanzurarea minoritatii? Edited by adrian_r5, 12 January 2022 - 22:28. |
#335
Posted 12 January 2022 - 22:34

din cauza faptului ca mocangeala si dorinta sa moara capra vecinului In ceea ce priveste "mocangeala" (banuiesc ca te referi la incarcare gratis) ... n-am asemenea pretentii ... consider ca daca la o masina electrica am aceleasi costuri cu "combustibilul" ca la o masina cu ICE pentru mine este acceptabil. Evident ... nu sint chiar atit de prost incit daca as avea ocazia sa incarc gratis sa n-o fac. Edited by adrian_r5, 12 January 2022 - 22:35. |
|
#336
Posted 12 January 2022 - 22:46

In ce consta apropierea asta ?
Teoria e frumoasa ... da' de obicei socoteala din tirg nu se potriveste cu cea de acasa ![]()
N-am nicio treaba cu capra vecinului da' am pretentia ca lucru asta sa fie reciproc. In ceea ce priveste "mocangeala" (banuiesc ca te referi la incarcare gratis) ... n-am asemenea pretentii ... consider ca daca la o masina electrica am aceleasi costuri cu "combustibilul" ca la o masina cu ICE pentru mine este acceptabil. Evident ... nu sint chiar atit de prost incit daca as avea ocazia sa incarc gratis sa n-o fac. Exemplul tau de road trip este unul perfect valid de situatie in care un EV poate incurca. Cat timp faci km aia prin Vest cu un Ioniq 5 sau ceva similar si stai aproape de autostrazi (pe unde sunt "hyperchargere"), cred ca timpii vs. un ICE sunt comparabili. Pe de alta parte, daca faci turul Romaniei sau daca faci acelasi concediu, insa prin cotloane / drumuri secundare, devine mai complicat. |
#337
Posted 12 January 2022 - 23:08

Iar Hansolo prefera sa vorbeasca despre lucruri pe care nu le pricepe ![]() Daca placerea ta e sa faci un "concediu de 8 zile in Creta" ... spor la treaba ... da' fa un efort sa pricepi ca nu toata lumea are asemenea placeri. Concediul de care ziceam aici a inceput in 11.09.2016 si s-a terminat in 30.09.2016 ... traseul fiind Timisoara - Viena - Czêstochowa - Vilnius - Tallin - Riga - Varsovia - Cracovia - Timisoara (astea sint locurile unde am avut cel putin o noapte cazare ... am mai vizitat si alte locuri ... totalu' a fost de 5733.9 km). Ce zici ... poti face o planificare a traseului cu avionu' ? Daca mers in concediu inseamna mers Timisoara - Alba Iulia la rude atunci sigur se poate pleca in "concedii cu EV" ... da' (momentan) in concediu' meu treaba asta nu se poate. Ce zici ... te duce mintea sa pricepi diferenta.? Asta e din categoria "a vorbit si nea Ion ... ca si el e om" ![]() Stii tu vorba aia cu "never say never ... you never know". Exact ![]() Pe linga majoritate mai exista si o minoritate ... cu astia ce facem ... ii spinzuram ... ii impuscam ? Intr-o nota pesimista iti spun ca esti exagerat de optimist cind spui "un an sau doi" ... din pacate mai e mult pina departe ![]() |
#338
Posted 12 January 2022 - 23:21

#339
Posted 12 January 2022 - 23:26

#340
Posted 12 January 2022 - 23:40

#341
Posted 12 January 2022 - 23:41

|
#342
Posted 12 January 2022 - 23:48

Anunturi
▶ 2 user(s) are reading this topic
2 members, 0 guests, 0 anonymous users
sparkyson, pexic