Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

cea mai potrivita banca pentru ce...

La multi ani @liviu_np!

Opel Insignia sau Renault Talisman
 Parintii si cariera copiilor - ca...

Stand up sau autoironir,concetate...

Antene gsm Medgidia

Criza alimentara, criza apei, cri...
 achizitie auto nou de la dealer

Contor trifazic/pompa de caldura

Prima masina - 0 experienta la vo...

e-distributie Muntenia s-a "m...
 Livrare Hyundai i30 2022 cu DCT

Brother - Eroare scanare A9

Achizitie auto

Procedura Preschimbare nr verzi p...
 

Statie incarcare 2 EV?

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1
Ahasverus

Ahasverus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,105
  • Înscris: 22.10.2006
Ma intereseaza ce solutii de incarcare stiti sa existe pentru a incarca 2 EV pe Type 2.

E vorba de 2 Tesla, fiecare putand trage max 16.5 kW trifazic.

Bransamentul care ajunge in garaj este de 32A trifazic (22 kw).

Ma intereseaza ideal ceva cu load balancing, altfel exista oricand posibilitata (probabil mai ieftina) sa montez 2 statii separate de 11 kW.

P.S. Daca se poate conecta si cu sistemul PV de 20+ kw ce urmeaza a fi montat cred la anu, ar fi "perfectul ideal".

Edited by Ahasverus, 27 August 2021 - 14:31.


#2
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,027
  • Înscris: 26.11.2001
Statiile duale, cu load balancing sunt cerut in special pt aplicatii publice, de aceea sunt putine si au scoruri mari.
DPDV financiar iesi MULT mai bine cu doua statii simple de 11 kW, asa cum zici, cost sub 1000 EUR.
Avand in vedere ca spui ca e garaj, nu ai nevoie de WIFI/RFID, contorizare etc.

Nu cred ca castigi ceva special daca imparti 3 paie la 2 magari pe timpul noptii.

Singura solutie care se preteaza cred pe toate cerintele este OpenWB DUO (min 1500 eur), la care mai adaugi minim o siguranta typ B => ajungi rapid la 2000 EUR.
Merge si cu sistemul PV. Desi e opensource, nu gasesti specificatiile si schemele pentru ea.

NB
Faza cu sistemul PV este ca trebuie sa incarci ziua, DACA nu ai baterii. Noaptea tot din grid incarci.

Pur si simplu, ajungi la niste costuri foarte mari (care nu se justifica) daca incerci sa faci totul perfect (incarcare cu load balancing, PV cu baterii etc)

btw, stiati ca pt Tesla exista un steker Type 2 cu buton, care atunci and e apasat se dechide usita de la portul de incarcare?

https://openwb.de/sh...port-opener-32a

Quote

Charge port opener: Simply press the button on the Tesla charging cable and the charge port of the Tesla opens, or a charging cable that has already plugged in is released

Edited by Courage, 27 August 2021 - 14:56.


#3
cutzu_rexi

cutzu_rexi

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 764
  • Înscris: 28.09.2017
Tu vrei sa spui ca ditamai masina de 50k de iepuroi nu stie sa faca nici load balancing la celule?
Foarte tare atunci.
Inseamna ca daca te tine 2 ani bateria 50% esti norocos

#4
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,027
  • Înscris: 26.11.2001
Stai jos, esti pe dinafara, ca de obicei!

Aici se vorbeste de load balancing intre 2 masini.

Ex: una e incarcata 90% si trage cu 8A -> pt a doua ramane disponibil 22-8 =14 kw

Edited by Courage, 27 August 2021 - 15:01.


#5
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 20,971
  • Înscris: 22.05.2003
Ba se poate mai ieftin cu EVCC
Reciteste documentatia.

Acum sunt pe fuga sa detaliez.

#6
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,027
  • Înscris: 26.11.2001
EVCC poate controla mai multe statii de incarcare in fct de PV, dar nu am vazut nicaieri o limitare in fct de bransament (in cazul asta 22 kW)

Structura logica a sa este de genul:
- casa (Acasa la Ahasverus)
  - loc consum (Garaj)
- charge point X
- charge point Y

Nu am vazut nicaieri undeva sa poti specifica puterea circuitului EVSE => NU poate face load balancing


https://github.com/evcc-io/evcc

Cel mai usor a fi 2 statii go-e Charge Home.
https://go-e.co/?lang=en

Acestea sunt compacte, au API prin care pot fi controlate, au protectii Type B si contor inclus.
Asta rezolva rapid durerile de cap cu statii EVSE-Wifi sau softul buggy si in lb germana de la OpenWB.

Initiatorul parca are xpenology, deci poate rula in Docker rapid EVCC, dar fara sa ai toate jucariile si masinile, e foarte greu de vazut daca chiar merge.

Chiar si asa, totusi vorbim dintr-un foc de 1400 EUR doar statiile, apoi nu bag mana in foc ca merge cu load balancing.

#7
Ahasverus

Ahasverus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,105
  • Înscris: 22.10.2006
Daca inteleg eu bine, sunt pana la urma niste optiuni:

1. Cumpar o solutie comerciala, care te rupe la bani si nu garanteaza oricum ca merge cu PV pe viitor, decat cu anumite componente
2. Cumpar OpenWB Dual si ar trebui sa mearga pe viitor cu PV ± 2000 EUR
3. Cumpar doua statii de 11 kW, chinezesti chioare, care au sarit la 550 USD/buc si uit de PV sau load balancing => 1100 USD ± 950 eur
4. Cumpar doua statii Go-e Charge, care au pe ele o multime de facilitati, dar nu au cablu incorporat ± 1400 EUR, pot fi controlate de softul EVCC in conditii ideale, dar doar daca le limitez pe fiecare la 11 kW maxim (fara load balancing, doar cu comanda de consum PV ziua, cu soare).

Am inteles bine?

#8
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,582
  • Înscris: 01.03.2013
Pentru utilizare zilnica, ti-ar ajunge 11 kW.
Cu go-eCharge, daca chiar ai nevoie, poti sa setezi rapid si usor din aplicatie sau din buton una dintre statii la 22 kW in caz de nevoie.

#9
Ahasverus

Ahasverus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,105
  • Înscris: 22.10.2006
Rational vorbind, fara sa ma doara capul 2 statii chioare, de 11 kw sunt indeajuns, pentru ca Tesla trage cu max 24A trifazat => 16.6 kW

Cum nu ajung niciodata pe vapori si realist probabil ca am de incarcat maxim 80 kwh baterie, in timpul noptii, cu 11 kw nu sunt probleme cu incarcarea 100%.

Edited by Ahasverus, 27 August 2021 - 18:03.


#10
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 20,971
  • Înscris: 22.05.2003
OpenWB Duo foto thread va ajuta sa completati o eventuala schema, zic eu.

https://openwb.de/fo...topic.php?t=547

Ghiciti componentele mesterilor!

Attached File  zoom.jpg   126.2K   31 downloads

Eu doar 12 nu stiu ce e...

Attached Files



#11
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,027
  • Înscris: 26.11.2001
Super tare poza asta! Face cat o schema.
Pick me, pick me! I know, I know!

Quote

1, 2 - EVSE DIN cu modul hardware modbus
3, 4 - contoare cu modbus
5 - diferential Type b. In stanga e probabil o siguranta de 6A, care protejeaza sursa de 5v la rPI (pct 11)
6, 7 contactori 4p
8, 9 - convertori RS485 - USB -> se leaga apoi pe 2 porturi USB de la rPI.
10 - rpi 3, cu Raspian Strech
11 sursa 5V si minim 3A, ca sa duca PI si accesoriile (convertoare si LCD)
12 e panglica de conectare video la LCD.
Poti conecta si asa, nu doar HDMI

La 12 am intrebat si eu pe forum la ei

[ https://i.stack.imgur.com/jAlDp.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

DSI Display Port

https://www.petervis..._Connector.html

Edited by Courage, 27 August 2021 - 19:08.


#12
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,027
  • Înscris: 26.11.2001
Am mai studiat.

1. EVCC iese din discutie, cel putin pana la implementari viitoare.
2. OpenWB poate controla 2 go-e charge. Acestea pot fi folosite si de sine statatoare, iar OpenWB este pana la urma doar un rPI3 + softul aferent, deci costurile experimentarii e minim.
Din ce am citit pe net, si daca treci de interfata groaznica in lb germana, exista posibilitatea pe langa setarile globale, sa faci niste modificari la fiecare punct de incarcare.

OpenWB 2.0, promite sa pastreze compatibilitatile si sa modifice setarile de incarcare/punct de incarcare, DAR nu se stie cand va aparea.

Load balancing-ul ar fi pun pentru eventuale solutii gen parcari de resedinta, unde nu exista bransamente uriase, de ex ai un bransament de 22 kw si 10 prize de incarcare.
In functie de gradul de ocupare al prizelor si ceea ce permit sa primeasca masinile, poti varia amperajul/priza (masina).

Si aici apar alte probleme, de genul supraincarcari unor faze, pt ca unele masini se incarca doar pe o faza.

#13
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,582
  • Înscris: 01.03.2013
EASEE EV Charger - statii de incarcare cu load balancing integrat

Quote

Unique load balancing
Easee Charge enables load balancing of up to 101 Charging Robots per circuit, both online and offline.
Easee Home enables load balancing of up to 3 charging robots on a single circuit without the need for extra infrastructure (wireless).

https://easee.com/uk/

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Yi_Nei6eRyY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

PS: Imi aduc aminte ca am citit pe undeva ca si producatorii lui go-eCharger lucreaza la un feature "load balancing", cred ca momentan functioneaza doar via conexiunea in cloud.

Edited by kolfleading, 27 August 2021 - 22:37.


#14
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,027
  • Înscris: 26.11.2001
Cum ziceam, solutie comerciala scumpa, destinata dezvoltatorilor nebuni sau contractelor cu statul.

Cea de acasa, chioara, e 500 GBP.

Cea cu load balancing pleaca de la 1000 GBP/buc

Nu are suport pt incarcare PV, dar vine in mai multe culori Posted Image

https://www.replenis...tation/Easee-AC

Edited by Courage, 27 August 2021 - 22:44.


#15
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,027
  • Înscris: 26.11.2001

Quote

PS: Imi aduc aminte ca am citit pe undeva ca si producatorii lui go-eCharger lucreaza la un feature "load balancing", cred ca momentan functioneaza doar via conexiunea in cloud.


Inca un pct in favoarea Go-e!

Din manualul go-e charge:

Quote

App and connectivity:

- Load balancing (static)
- Photovoltaic connection via open API interface (programming required)
- 1-/3-phase switching via app - also during charging (from go-eCharger serial numbers with CM-03-)

1-3 phase switching e folosit de ex dimineata, cand nu e mult soare si PV produce putin => incarca pe o faza, apoi, cand creste productia (si dc masina suporta incarcarea trifazica), se trece la 3 faze.

https://go-e.co/faq-charger/?lang=en

Quote


With the go-eCharger you can use surplus electricity from a photovoltaic system to charge your electric car. The prerequisite for this is that the inverter of the PV system has an open API interface just like the go-eCharger. This allows communication between the two devices. If you are not able to program it yourself, you can hire a solar technician to do so.
You can find the API documentation here.

For static load balancing with multiple chargers you do not need additional hardware. The charging stations can be grouped into a load balancing group via the app, which allows the stations to communicate with each other via the cloud (WiFi connection required). As a result, the performance of the individual chargers is automatically regulated down or up depending on the number of vehicles being loaded. In the app, priorities can be set for the individual charging boxes.


Insa si aici avem static load balancing (nu dinamic).

https://youtu.be/7UfsCLcolf8?t=76

Definesti
- valoarea bransamentului (ex 32a)
- definesti valoarea minima a amperajului de incarcare

Asta inteleg eu din video in lb germana.

Edited by Courage, 28 August 2021 - 07:05.


#16
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,027
  • Înscris: 26.11.2001
Niste poze mai bune pt OpenWB DUO

Attached File  IMG_20191104_155715.jpg   99.11K   3 downloads

Attached File  IMG_20191104_155721.jpg   110.35K   6 downloads

Mai jos cred ca e un model mai nou de implementare.



Pare ca s-a renuntat la adaptoarele TL485 -> USB (care se strica usor) in favoarea unul HAT de RPI.

De fapt este OpenWB, care are schimbare de faze.
Acel HAT e de vanzare separat aici. E complicat de reprodus produsul in totalitate.
Mai are un mic circuit proprietar.

Attached File  ad2c77ca51b002846379878c351483f51cd210d4.jpeg   526.02K   8 downloads

Attached File  c0a404c6784852b3e3d61369426e1df5f38d27eb.jpeg   186.86K   8 downloads

#17
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 20,971
  • Înscris: 22.05.2003
SMART EVSE V2.2 CONTROLLER

Quote

Smart charge controller for electric vehicles
The Smart EVSE can dynamically adjust the maximum power the Electric Vehicle will charge with.
It supports a charging socket with locking actuator, or fixed charge cable.
Up to eight SmartEVSE's can be connected together to allow for load balancing between charging stations.

https://www.stegen.c...stall_v2.20.pdf

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate