Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Cutie Automata EDC Megane 4 1.5 dci
Last Updated: Sep 22 2021 15:28, Started by
PiticVerde
, Aug 22 2021 16:21
·
0
#1
Posted 22 August 2021 - 16:21
Salutari.Astept niste pareri de la voi despre Megane 4 1.5 dci,dar in special despre cutia automata EDC.Am gasit informatii contradictorii ca aceasta cutie de viteze este powershift prezenta pe Ford,sau asa cum o numesc unii power Shit ,alte site-uri spun ca este de fapt un DSG sub alta denumire .Ce fiabilitate prezinta si la ce m-as putea astepta de la ea?.Am observat ca majoritatea Megan ce sunt de vanzare in Germanica sunt automate.Ce mai stiu ca este produsa de nemtii de la GETRAG dar si ca unele modele sunt cu ambreiaj uscat cea ce este de evitat dar nu stiu daca sunt modele mai vechi.Multumesc anticipat si astept parerile si informatiile voastre cu mare interes.
Edited by PiticVerde, 22 August 2021 - 16:26. |
#3
Posted 22 August 2021 - 22:20
PiticVerde, on 22 august 2021 - 16:21, said:
...in special despre cutia automata EDC. La schimbul de ulei ai nevoie de 1.4 L, eu folosesc Motul Multi DCTF. Nu costa mult iar schimbul dureaza sub 1 h. "Clatire" sub presiune cum se face la cutiile cu dublu ambreiaj de la VW (Flush) nu este recomandata in carte de intretinere de la Getrag (mai mult faci rau). Decat Flush mai bine mai faci inca un schimb de ulei la un an dupa primul, ca sa elimini impuritatile ramase (in cazul in care primul proprietar a plimbat-o mai mult de 120.000 km si nu a facut schimbul de ulei dupa primii 6 ani, ceea ce e de asteptat). Modelul asta 6DCT250 este folosit si de Ford (cred ca Focus III si Fiesta anterioara dar doar in America), din cauza asta mai citesti pe internet de PowerShift. Probleme cu fiabilitatea are surioara cu 7 trepte care e folosita de Renault pe motoarele cu benzina si un alt PowerShift in 6 Trepte (6DCT450) care e folosit pe Modele mai mari la Ford (Mondeo etc.) si are nevoie de schimb de filtru si de vreo 5 L ulei la schimb. Atata timp cat ii faci schimbul de ulei regulat, nu ar trebui sa-ti bati capul cu fiabilitatea. Legat de fiabilitate, prin Germania (unde locuiesc) mai circula zvonul ca producatorii de cutii automate nu pun tot volumul necesar de ulei, ci doar o parte. Asa e preprogramata degradarea accelerata. Asa ca recomand ca dupa ce cumperi masina sa faci ambele schimburi de ulei (motor si cutie). Edited by LeopardSurd, 22 August 2021 - 22:28. |
#4
Posted 23 August 2021 - 09:05
Multumesc LeopardSurd.Mi-ai raspuns la multe intrebari,mare domn.Am vazut ca Renault a invatat o lectie si de la Megan 2 a avansat la capitol calitate ,de acea imi face cu ochiul Megane 4 Estate 1.5 dci ca a doua masina in familie.Referitor la ulei in cutie ,eu am o masina cu CVT si la reprezentanta mi-au pus ulei mai mult decat trebuie cand s-a facut schimbul de ulei si nici asta nu este prea bine,acest aspect l-am vazut pe joja.Apropos,cutia aceasta automata de pe Renault are joja?
|
#5
Posted 23 August 2021 - 10:40
PiticVerde, on 23 august 2021 - 09:05, said:
Apropos,cutia aceasta automata de pe Renault are joja? Nu are. Multe (dacă nu toate care funcționează după același principiu) nu au jojă. Nu face comparație cu CVT că nu are rost. La modelul ăsta trebuie să îți imaginezi că ai o cutie de viteze cu dublu ambreiaj uscat care necesită schimb de ulei ca o cutie de viteze manuală (dar mai des). In comparație cu modelele din gama VW sau 6DCT450 s-a redus partea de hidraulică foarte mult, ceea ce a crescut fiabilitatea și a redus volumul necesar de ulei. Nu ai cum să bagi mai mult ulei decât permite. Apropo, când uleiul începe să se învechească, se simte tranziția de la o viteză la alta, e mai abruptă. Mai ales de la treapta 1 la 2. Fenomenul se ameliorează evident sau dispare după ce schimbi uleiul. La EDC e normal să simți că se schimbă vitezele când calci pedala bine (accelerație rapidă pentru depășire) dar tot e mult mai lin in comparație cu manuala. Pentru regimul de oraș, modul ECO schimbă cel mai bine la motorizarea asta. Edited by LeopardSurd, 23 August 2021 - 10:50. |
#6
Posted 24 August 2021 - 14:58
daca o iei noua (sau cu putini km. 20,40,60.000km) nu iti face griji, dar daca o iei sh cu 150..200, 250.000km trebuie sa stii ca un set de ambreiaje cu tot cu manopera este vreo 8,9000 lei si la km multi.. cam pica.
Edited by bossake, 24 August 2021 - 14:59. |
#7
Posted 24 August 2021 - 18:21
Nu imi permit noua,ci la 110 000-170 000 de km din 2017-2018.
|
#8
Posted 24 August 2021 - 18:26
Pică pentru că nu se face inspecția cum trebuie. Renault (Germania) spune când e vorba de cutia asta de viteză: control la 10 ani sau 150.000 km dar fără alte precizări. Pe forumul german pentru Kadjar, pe care mai activez, nu prea vezi german care să folosească mașina după ce garanția expiră. După 5 ani: sănătate! Asta înseamnă că servisarea se face aproape exclusiv la Renault până când mașina iese din garanție.
Cel puțin la Kadjar nu am auzit să pice cutia asta. Pică cealaltă mai nouă cu 7 viteze într-o fericire (unii sunt la a 3-a cutie de viteză după 3 ani pe străzi) dar cea cu 6 pauză. Edited by LeopardSurd, 24 August 2021 - 18:29. |
#9
Posted 25 August 2021 - 16:48
Mie imi zicea cineva sa evit tarile francofone,ca acolo nu se face servisare corespunzatoare.Li se rupe de schimburi de ulei,etc.Imediat dupa ce iese din garantie masina ajunge la BuyBack si se cumpara una noua.Cele second de la buyBack ajung repede in Europa de est,asta daca este adevarat..
Am vazut ca berlina este fabricata in Turcia.Sincer berlina imi place cel mai mult dar faptul ca este fabricata in Turcia imi cam displace.Am vazut ca break-ul este fabricat in Spania si asta m-ar cam atrage.. Sincer cel mai mult mi-ar place sa gasesc o masina second din Spania,dar sunt foarte rare cele aduse de acolo... Edited by PiticVerde, 25 August 2021 - 17:01. |
#10
Posted 22 September 2021 - 15:28
Chiar si daca s-ar face schimbul de ulei cum e stipulat in caietul de revizii, tot e bataie de joc. S-a ridicat limita superioara la 30.000 km pentru schimbarea uleiului de motor, care la cele recomandate de Renault e obtinut prin hidrocracare, deci isi pierde proprietatile destul de rapid, pe la 8000-10000 km (in functie de regimul de functionare). Apoi nu te mira ca mai pica ceva imediat ce iese din garantie (dupa 3-5 ani).
La fel si cu uleiul de cutie, se schimba pentru ca si stand in bidon isi pierde din calitati. Schimbul l-as face dupa stilul de mers:
|
|
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users