Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sfat achiziție laptop

Maneaua la concertele Coldplay

Ce este cu aceasta inflație ...

Duster 2011 carplay
 Portare inapoi la Telekom

Telecabina Piatra-Neamț - Ma...

Am lovit o masina

Comanda US
 Cum sa reduc caldura din apartame...

Dual-boot Windows 11 Pro cu Kubun...

Favorizarea femeilor atragatoare

Inlocuire baterie JBL Go 2
 Cum se scot banii de la NN ?

darlington

Care sunt cateva companii bune di...

Alimentare cont( top up), de pe c...
 

Tesla Model Y poate fi comandata si in Romania

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
109 replies to this topic

#55
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,329
  • Înscris: 22.05.2003
Daca Romania ar fi o piata care sa conteze, am fi avut Tesla de multa vreme.

Daca va uitati pe aria de sfaturi achizitii, crede ca majoritatea intrebarilor vor rachete sub 5000 EUR, ca sa nu zic pe la 3000 EUR.

Nu despre asta e vorba aici. Romanul in general nu are bani de masini scumpe, insa in particular are.

Tesla e ieftina pt ceea ce ofera, vs masinile premium cu ICE, iar daca sari pe la Model X, sa vedeti cat va costa EQS sau BMW iX.

Si daca nu ai bani, tot e bine sa visezi.
Eu visez la Tesla model Y si daca totul merge cf planului, in 2-3 ani scap de ZOE si fac leasing la un Y.

Pe afara, economia merge, si foarte multi prefera sa foloseasca masina in leasing operational (X ani si max Y km).
In acest fel se pot bucura de masini noi si nu isi rup de la gura, dar mai ales nu ii doare devalorizarea masinii.
Au si oferte f bune la asigurari (care acolo te rup).

Platesti 2-4 ani, apoi iti schimbi masina, fara nicio durere majora.
Daca nu mai platesti, ti-o iau.

#56
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006

View Postro_explorer, on 27 august 2021 - 20:30, said:

Asigurare si conduci linistit.
Am, evident!
Nu mă încântă, e utilă dar tot stai cu mașina în service...

#57
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    unProfessional Joker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,309
  • Înscris: 25.01.2007

View Postgarett, on 28 august 2021 - 04:39, said:

Am, evident!
Nu mă încântă, e utilă dar tot stai cu mașina în service...
Da, pai atunci tine-o in garaj sau nu o cumpara deloc.
Decat sa te lipsesti de ea cateva zile mai bine nu o ai deloc...zic.

View PostAdm, on 27 august 2021 - 21:14, said:

Daca Romania ar fi o piata care sa conteze, am fi avut Tesla de multa vreme.

Daca va uitati pe aria de sfaturi achizitii, crede ca majoritatea intrebarilor vor rachete sub 5000 EUR, ca sa nu zic pe la 3000 EUR.

Nu despre asta e vorba aici. Romanul in general nu are bani de masini scumpe, insa in particular are.

Tesla e ieftina pt ceea ce ofera, vs masinile premium cu ICE, iar daca sari pe la Model X, sa vedeti cat va costa EQS sau BMW iX.

Si daca nu ai bani, tot e bine sa visezi.
Eu visez la Tesla model Y si daca totul merge cf planului, in 2-3 ani scap de ZOE si fac leasing la un Y.

Pe afara, economia merge, si foarte multi prefera sa foloseasca masina in leasing operational (X ani si max Y km).
In acest fel se pot bucura de masini noi si nu isi rup de la gura, dar mai ales nu ii doare devalorizarea masinii.
Au si oferte f bune la asigurari (care acolo te rup).

Platesti 2-4 ani, apoi iti schimbi masina, fara nicio durere majora.
Daca nu mai platesti, ti-o iau.
Nu stiu cum e in rest dar in Romania costurile cu leasingul operational sunt extrem de mari. Si nu merita pentru persoane fizice sub nici o forma.
Persoanele juridice prefera sa nu aiba bani blocati si de aceea se foloseste.
Rata  de leasing Op. pentru o masina de aprox 30.000 Euro/4 ani/120.000 este mai mare decat in unui leasing cu avans de 20% si valoare reziduala de 1% tot pe 4 ani.
Doar ca dupa 4 ani la leasing iti ramane o masina care sigur are o valoare mai mare de 21% din valoarea de achizitie.

Asa ca nu vad de ce o persoana fizica ar opta pentru leasing operational. E un nonsens.

Edited by andreyvsjoker, 28 August 2021 - 06:24.


#58
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,720
  • Înscris: 26.11.2001
Da, in Romania, leasingul operational nu merita ca PF, dar de ex pe topicul forumului monomarca, foarte multi din cei care trebuiau sa primeasca MX in iarna trecuta sau in august 2021 si au fost impinsi in Noiembrie 2021, se vaita ca le expira leasingurile la masina.

Cei care aveau Tesla in leasing au primit prelungiri in afara contractului existent, pana le vine masina noua.

De obicei, se merge pe rata reziduala MARE, km destul de putini.

In Romania nu avem cultura asta, a consumului, ci preferam sa fim proprietari.

#59
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    unProfessional Joker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,309
  • Înscris: 25.01.2007
Pai cultura asta a consumului e cu dus si intors. Normal ca nu o avem in conditiile in care in unele cazuri chiria ma costa mai mult decat rata la apartament. Oricum ai calcula nu exista motive financiare valabile  sa optezi pentru chirie. Nici macar nu inseamnca ca esti legat permanent de o casa sau de un oras. Poti vinde o locuinta inainte de a o plati integral.

Nici macar in tari cu traditie in a NU detine proprietati nu merita sa traiesti o viata intreaga  in chirie. Doar ca marketingul asta a prins.
Il vedeam pe un finantist din USA cum explica ca e mai profitabil sa stai in chirie. Si cel mai important argument al lui  era castigul potential. Ce insemana asta? Inseamna ca daca nu imi blochez avansul intr-un apartament si investesc banii la bursa as putea castiga mai mult. Dar calculul era facut ca si cum castigul e sigur.
Un calcul care pleaca de la o premisa total eronata ca orice gigel care investeste la bursa scoate X% profit. Pai  in orice mecanism financiar, pentru ca eu sa castig X% un alt gigel trebuie sa piarda X% . Cine mai probabil sa isi piarda banii investiti la bursa? un Gigel fara casa sau o Societate de investitii?

A se vedea Homless epidemic, si asta e unul din motive.

Edited by andreyvsjoker, 28 August 2021 - 07:13.


#60
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,672
  • Înscris: 15.12.2009

View Postandreyvsjoker, on 28 august 2021 - 07:09, said:

Pai  in orice mecanism financiar, pentru ca eu sa castig X% un alt gigel trebuie sa piarda X% .
Asta nu e valid pentru ca valoarea care circula pe piața creste mereu. Dar asta e o discuție pentru alte topicuri.

Leasing vs proprietate se reduce la TCO pe durata utilizării. Tco-ul mai mic câștiga. Bineînțeles ca fiecare tip de deținere a unui produs implica mecanismele proprii specifice. Atât. Este chiar extrem de simplu.

Edited by ro_explorer, 28 August 2021 - 09:18.


#61
BloodRa

BloodRa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,989
  • Înscris: 22.04.2019

View Postgarett, on 27 august 2021 - 11:48, said:


Dacă apare la un preț decent după ce se apucă să-l dacă în Germania, decent însemnând până în 40k după rabla, devine interesant, mai că aș trece peste lipsa "bordului"
Nici o șansă la dotările standard care le au acum și astea nu vor dispărea, pentru că e mai ieftin să produci o mașină bine garnisită, decât un model de bază la care să poți pune mai multe opționale.
O Tesla de bază e incompatibilă cu imaginea brandului. Sunt șanse mai mari să scoată un alt brand, decât să reducă dotările de bază.
Compara un id4 4wd și vezi cum reușești să te apropii de 49k (echivalent 40k cu deducere). Id4, pentru că are opțiune de tracțiune integrală și la VW versiunea de bază e ceva mai sărăcuță.

#62
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    unProfessional Joker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,309
  • Înscris: 25.01.2007

View Postro_explorer, on 28 august 2021 - 09:17, said:

Asta nu e valid pentru ca valoarea care circula pe piața creste mereu. Dar asta e o discuție pentru alte topicuri.

Leasing vs proprietate se reduce la TCO pe durata utilizării. Tco-ul mai mic câștiga. Bineînțeles ca fiecare tip de deținere a unui produs implica mecanismele proprii specifice. Atât. Este chiar extrem de simplu.

Am simplificat ca sa se inteleaga ideea.
Per total valoarea pe bursa creste continuu, la fel cum inflatia creste mereu si la fel cum valoarea bunurilor imobile creste mereu. Si cand valoarea unui bun imobiliar se duce in jos de obicei se duce si valoarea bursei, pentru ca e criza (nu luam in considerare cazuti speciale cu orase parasite). Asa ca daca tu investesti pe bursa si obtii un castig proportional cu valoarea cu care creste piata bursiera in fapt nu ai castigat nimic. Atat doar ca nu ai pierdut din inflatie tinand bani la saltea.
Deci revin la idee, ca eu sa castig X% mai mult decat ritmul de crestere gigel trebuie sa piarta X%, e o simpla distributie a cash-ului in piata.

Calculul TCO nu este extrem de simplu. Ar putea parea ca e simplu doar ca nu e. Il poti simplifica, da, doar ca ai sanse sa iei decizii mai proaste.
Gasesti o gramada de calculatoare TCO pe net si poti sa-ti calculezi doar ca majoritatea sunt o capcana si se bazeaza tocmai pe acele premise gresite.

Edited by andreyvsjoker, 28 August 2021 - 10:03.


#63
Fujitsu

Fujitsu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,060
  • Înscris: 06.08.2006
Ce înseamnă TCO?

#64
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,672
  • Înscris: 15.12.2009

View Postandreyvsjoker, on 28 august 2021 - 09:57, said:

Calculul TCO nu este extrem de simplu. Ar putea parea ca e simplu doar ca nu e.
Ce poate fi asa de greu? Câți bani ma costa mașina pe perioada X, dacă înainte de X nu am mașină și după X iar nu o sa am mașină. Câți bani as avea cash extra dacă nu aveam mașină = TCO.

Pentru mime personal situația e destul de clara și simpla. Îmi creez un buget pentru auto. Mașina pe care o iau trebuie sa intre în acel buget dpdv TCO.

View PostFujitsu, on 28 august 2021 - 10:24, said:

Ce înseamnă TCO?
Total cost of ownership.

Edited by ro_explorer, 28 August 2021 - 10:34.


#65
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    unProfessional Joker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,309
  • Înscris: 25.01.2007
Ce ai descris tu aici este o decizie financiara simplista intre a cumpara o masina sau nu. Si sunt deacord cu ea, asa fac si eu.
Si asta e si motivul pentru care la o persoana fizica nu se poate justifica un leasing operational fata de unul financiar sau un leasing financiar in care la sfarsit nu platesti valoarea reziduala.  

Calculul TCO e putin mai complicat pentru ca presupune includerea in acest calcul a unui cost de oportunitate. Si de la acest cost de oportunitate incepe toata distractia.

#66
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,186
  • Înscris: 16.05.2012
Incep sa inteleg ce spunea ro_explorer:"Ma enerveaza faptul ca Tesla incearca sa fie ca Apple: sa protejeze userul final de detalii tehnice, ceea ce e OK pentru 95% din utilizatori probabil .... dar mai suntem astia mai "speciali" ... si ar fi fost frumos sa avem ceva concret, evitand atatea ore de reverse engineering doar pentru a afla o valoare. Ce naiba e asa de greu de dat niste date tehnice?"

Motivul...sa evite niste procese.

Noul Model Y a sosit in Norvegia cu o baterie mai mica decat Model 3 LR care avea brut 82kwh. Tesla vrea sa fie ca ouale kinder...niciodata nu stii ce e inauntru...in cazul de fata s-au gandit ca la un SUV relativ mare e bine sa mai taie din baterie si sa puna una de 74.5kw brut adica aprox 70kwh utilizabili. Asa da!

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/zE0bxyPuEno?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by raven75, 28 August 2021 - 12:10.


#67
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,672
  • Înscris: 15.12.2009

View Postandreyvsjoker, on 28 august 2021 - 11:44, said:

... la o persoana fizica nu se poate justifica un leasing operational fata de unul financiar sau un leasing financiar in care la sfarsit nu platesti valoarea reziduala.  
Repet, depinde de ce mecanisme fiscale sunt aplicate local. Ultimile 3 masini ale mele (ca PF) au fost in leasing operational si nu am de gand sa schimb tipul asta de utilizare auto daca se pastreaza aceleasi conditii.

Edited by ro_explorer, 28 August 2021 - 13:39.


#68
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    unProfessional Joker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,309
  • Înscris: 25.01.2007
Posibil nu stiu care e situatia in Suedia, de curiozitate cat ai rata, ce perioada si ce valoare a masinii?

#69
BloodRa

BloodRa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,989
  • Înscris: 22.04.2019
Bateria este mai mică pentru că e cerere foarte mare. O baterie cu 10% mai mică, înseamnă 10% mai multe mașini vândute.

#70
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,329
  • Înscris: 22.05.2003
Tesla Shanghai

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/WUDlHNQ-aTA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#71
Ahasverus

Ahasverus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,362
  • Înscris: 22.10.2006
Eu o sa astept sa vad in fct de VIN ce baterie are, iar daca nu e 8x kwh, nu o iau.

Am vorbit cu reprezentantul Tesla Romania, si zicea ca cele care vin in iarna el stie ca ar fi de 82 kwh, dar pana nu vezi, nu stii.

#72
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,329
  • Înscris: 22.05.2003
https://teslamotorsc...al-data.236588/

Quote

Variant Y5CD
That uses M48 LG battery and it is apparently a 75kWh battery.
In US new batteries are 82kWh and so will be the new ones from China as well.
Hong Kong has the performance of a 82kWh battery listed.

Quote

Also, there are some very credible rumours that the model Y will initially be delivered as Y5CD!
That is the slow charging smaller 75kWh LG pack.


Quote

All Model Y coming to Europe right now are Y5CD with 507km WLTP. I expect the Y5LD to come in Q4 as model year 2022 and 542km of range.

Variant Y5LD este de dorit.

Sa vedem daca o sa afli seria de sasiu, dar teoretic ar trebui sa o poti afla pt ca pe baza ei, dealerul cere eco-bonsul.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate