![]() |
Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Tesla Model Y poate fi comandata si in Romania

#37
Posted 27 August 2021 - 09:58

Schimbarea bateriei de 12V de la plumb la Li-Ion sau LiFePo4 fara modificarea algoritmilor de incarcare si monitorizare este o ... improvizatie.
De aceea, practic nu exsita inlocuire "plug & play", este un compromis. Edited by kolfleading, 27 August 2021 - 09:58. |
#38
Posted 27 August 2021 - 10:05

Bateriile plug and play li ion au bms intern. Ele au aceeași dimensiune fizica și expun doar 2 borne afara, exact ca o baterie cu plumb.
Multe vin și cu app și Bluetooth ca sa poți verifica diverși parametri. |
#39
Posted 27 August 2021 - 10:50

ro_explorer, on 27 august 2021 - 08:49, said:
Nu vad problema sa fi pus o baterie lifepo4 de 1kwh pe 12V, model standard. Poți face asta și tu, ca proprietar, nu e mare lucru. Doar costa un pic extra. Tesla în schimb ar putea face asta din proiectare. Ma rog. O sa vedem și optimizări din astea în timp. Sunt destui care și-au pus baterii li-ion de 12v (pe forumul monomarca). Problema lor e prețul.. cam de 4x cel al unei baterii cu plumb, ca un înlocuitor plug&play. |
#40
Posted 27 August 2021 - 11:48

ro_explorer, on 26 august 2021 - 15:44, said:
Dar Y-ul arata intr-un mare fel ... dupa ce trece 3-ul cel mai probabil ca o sa ma uit la un Y (caci va fi deja matur, la generatia a 3-a). |
#41
Posted 27 August 2021 - 11:56

Hansolo, on 27 august 2021 - 10:50, said:
Tesla la modelul MIC/LFP a trebuit sa faca un update de soft ulterior pentru optimizare incarcare pe timp de iarna. Nu spun ca e imposibil de solutionat, doar spun ca vorbim de o baterie de 12V fara management termic si cu (eventual) un BMS propriu posibil neupdatabil OTA in caz de probleme. ![]() garett, on 27 august 2021 - 11:48, said:
Dacă apare la un preț decent după ce se apucă să-l dacă în Germania, decent însemnând până în 40k după rabla, devine interesant, mai că aș trece peste lipsa "bordului" Model Y este cu 10K euro mai scump ca Model 3 la acelasi nivel de echipare. Ca sa ai un Y sub 40K ar trebui sa ai un 3 sub 30K ... si asa ceva inca nu exista si sincer, nu cred ca va exista. Poate urmatoarea clasa de masini de la Tesla sa indeplineasca conditiile astea de pret ... dar aia va fi clasa mai mica. |
#43
Posted 27 August 2021 - 12:43

Dunno, le dau maxim 5 ani să se trezească.
Deja discutăm despre "chinezisme" aduse OFICIAL pe piața europeană la prețuri mult sub "producătorii consacrați". Pe măsură ce se umple piața vor fi nevoiți să coboare prețurile. |
#44
Posted 27 August 2021 - 13:04

garett, on 27 august 2021 - 12:43, said:
Pe măsură ce se umple piața vor fi nevoiți să coboare prețurile. Fujitsu, on 27 august 2021 - 12:28, said:
Americanii nu fac masini mici ![]() |
#45
Posted 27 August 2021 - 13:32

Mă uitam la un review la Skywell, 30k...
Pe urmă GAC, Xpeng, Nio etc... Vin vremuri interesante. Sorry de trezire, btw. |
#46
Posted 27 August 2021 - 14:01

ro_explorer, on 27 august 2021 - 10:05, said:
Bateriile plug and play li ion au bms intern. Ele au aceeași dimensiune fizica și expun doar 2 borne afara, exact ca o baterie cu plumb. Multe vin și cu app și Bluetooth ca sa poți verifica diverși parametri. 1. Exista riscul ca BMS-ul intern sa vrea sa deconecteze bateria. Efect colateral apare un regim tranzitoriu, o supratensiune in instalatia de 12V care poate avea consecinte foarte paguboase. 2. BMS-ul intern nu poate comanda curentul de incarcare, tensiunea de incarcare. Daca incarci o baterie Li-Ion ca si cum ar fi una cu plumb, bateria nu va avea viata lunga. |
#47
Posted 27 August 2021 - 14:06

|
#48
Posted 27 August 2021 - 14:11

kolfleading, on 27 august 2021 - 14:01, said:
2. BMS-ul intern nu poate comanda curentul de incarcare, tensiunea de incarcare. Daca incarci o baterie Li-Ion ca si cum ar fi una cu plumb, bateria nu va avea viata lunga. garett, on 27 august 2021 - 13:32, said:
[...] Skywell, [...] GAC, Xpeng, Nio etc... ![]() Dpdv tehnologic, masina asta este fabuloasa. Autosteer + ACC (altfel spus "autopilot") este cu cateva grade de dezvoltare peste oticine altcineva de pe piata. Integrarea platformei software cu cea hardware este unica in piata auto de serie si este imbatabila la momentul asta. Pentru asta dai banii. Nu pentru usi nealiniate si detalii imperfecte. Cred ca pe partea asta greii industriei auto au avans greu de egalat .. dar pe parte pur tehnologica, Tesla momentan e in topul lantului trofic si va fi greu de dat jos de acolo daca o sa continue asa cum a facut pana acum. De asta spun ca nu cred ca o sa vezi prea curand masini Tesla ieftine cu adevarat decat daca se vor decide sa construiasca un model special ca sa fie ieftin ... deocamdata inca au de bagat prea mult in R&D ca sa isi permita sa vanda ieftin. Evident, e parerea mea proprie si poate fi gresita ... |
#49
Posted 27 August 2021 - 14:25

Astea sunt masini pentru oameni bogati sau pentru care or fi pacalit unii bogati, nu sunt de luat cu bani munciti, exista insa o problema, softul embedded nu este o investitie care dureaza, astea au viata scurta nu ca un Roll Roice de acum 100 de ani, care poate fi ca nou si dupa 100 de ani, fiind o investitie de durata.
Iti da Tesla garantie pe viata pentru banii care-i dai? , cum era pe vremuri la Bugatti inainte de era electronicii cand asta nu mai este posibil? Apropo de pacalit bogati am exemple si prin sat cu Porsche Panamera, pe sistemul, aburit luat banii si plecat. |
#50
Posted 27 August 2021 - 14:31

ro_explorer, on 27 august 2021 - 14:11, said:
Este un circuit de control care are si capabilitatea de reglaj al curentului de incarcare Tot ce am gasit eu au doar posibilitatea de a deconecta bateria de la instalatie in caz ca tensiunea pe o celula iese din intervalul acceptabil. Si mai face si echilibrarea celulelor la incarcare. Circuitele de incarcare pentru baterii cu plumb sunt gandite sa incarce si sa tina bateria cat mai mult la 100% SoC, un mod de functionare foarte daunator pentru pentru Li-Ion. |
#51
Posted 27 August 2021 - 14:44

ro_explorer, on 27 august 2021 - 14:11, said:
Dpdv tehnologic, masina asta este fabuloasa. Autosteer + ACC (altfel spus "autopilot") este cu cateva grade de dezvoltare peste oticine altcineva de pe piata. Pur și simplu nu "se merită", la câți hăbăuci sunt pe străzi! OK, într-o lume ideală, într-o țară normală la cap, da. Dar RO nu e... |
#52
Posted 27 August 2021 - 15:07

stdalionutpwr, on 27 august 2021 - 14:25, said:
Astea sunt masini pentru oameni bogati sau pentru care or fi pacalit unii bogati, nu sunt de luat cu bani munciti,[...] Tocmai ai aruncat cu rahat in toti posesorii de Tesla (care momentan se numara cu milioanele) si in toti ceilalti posesori de masini in gama 50-80K euro. Faptul ca tu nu iti permiti o masina nu ii face bogati pe cei care isi permit ... maturizeaza-te un pic. Edited by ro_explorer, 27 August 2021 - 15:11. |
|
#53
Posted 27 August 2021 - 20:17

Peste 2 ani as putea sa-mi iau cu banii din buzunar, sau poate si acum daca vand o proprietate, dar nu-mi iau, fac ceva bani, dar cu multe frustrari si oboseala, sa-mi cumpar asa ceva cu ei, peste cativa ani nu voi mai fi bun de nimic, doar nu maninc masina, in plus copilul va trebui sa mearga la scoala, nu stiu daca se descurca singur, varul meu a fost de bani gata, nu l-am prea vazut prin scoala aia, dar profesorii lui operau in clinica lui particulara, poate el si-o fi luat, nu stiu.
|
#54
Posted 27 August 2021 - 20:30

stdalionutpwr, on 27 august 2021 - 20:17, said:
... Unii castiga mai mult, altii mai putin. Unii prefera sa dea singurii (toti) banii pe care ii au ca sa isi cumpere o tigaie electrica, altii vor sa isi mai cumpere o proprietate. Nu vad care este problema si ce te roade pe tine (dar, suntem off-topic deja). garett, on 27 august 2021 - 14:44, said:
Pur și simplu nu "se merită", la câți hăbăuci sunt pe străzi! |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users