Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...
 

Tesla Model Y poate fi comandata si in Romania

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
109 replies to this topic

#37
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,969
  • Înscris: 01.03.2013
Schimbarea bateriei de 12V de la plumb la Li-Ion sau LiFePo4 fara modificarea algoritmilor de incarcare si monitorizare este o ... improvizatie.
De aceea, practic nu exsita inlocuire "plug & play", este un compromis.

Edited by kolfleading, 27 August 2021 - 09:58.


#38
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009
Bateriile plug and play li ion au bms intern. Ele au aceeași dimensiune fizica și expun doar 2 borne afara, exact ca o baterie cu plumb.

Multe vin și cu app și Bluetooth ca sa poți verifica diverși parametri.

#39
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,457
  • Înscris: 17.09.2007

View Postro_explorer, on 27 august 2021 - 08:49, said:

Nu vad problema sa fi pus o baterie lifepo4 de 1kwh pe 12V, model standard. Poți face asta și tu, ca proprietar, nu e mare lucru. Doar costa un pic extra. Tesla în schimb ar putea face asta din proiectare. Ma rog. O sa vedem și optimizări din astea în timp.

Sunt destui care și-au pus baterii li-ion de 12v (pe forumul monomarca). Problema lor e prețul.. cam de 4x cel al unei baterii cu plumb, ca un înlocuitor plug&play.
Tesla la modelul MIC/LFP a trebuit sa faca un update de soft ulterior pentru optimizare incarcare pe timp de iarna. Nu spun ca e imposibil de solutionat, doar spun ca vorbim de o baterie de 12V fara management termic si cu (eventual) un BMS propriu posibil neupdatabil OTA in caz de probleme.

#40
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006

View Postro_explorer, on 26 august 2021 - 15:44, said:

Dar Y-ul arata intr-un mare fel ... dupa ce trece 3-ul cel mai probabil ca o sa ma uit la un Y (caci va fi deja matur, la generatia a 3-a).
Dacă apare la un preț decent după ce se apucă să-l dacă în Germania, decent însemnând până în 40k după rabla, devine interesant, mai că aș trece peste lipsa "bordului"

#41
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009

View PostHansolo, on 27 august 2021 - 10:50, said:

Tesla la modelul MIC/LFP a trebuit sa faca un update de soft ulterior pentru optimizare incarcare pe timp de iarna. Nu spun ca e imposibil de solutionat, doar spun ca vorbim de o baterie de 12V fara management termic si cu (eventual) un BMS propriu posibil neupdatabil OTA in caz de probleme.
Eu vorbesc de baterii auto off-the-shelf dar implementate cu tehnologie Li-Ion (LiFePO4) care au cca 3000 de cicluri care ar fi echivalente cu acest "dep cycle" de la bateriile cu plumb. Teoretic ar avea aceeasi durata de viata ca pack-ul high voltage. E jenant sa ramai fara bateria de 12V la o masina electrica azi :) . Iar procedura de restart este interesanta ... cu fire cuplate in capacelul unde se baga carligul de tractare.

View Postgarett, on 27 august 2021 - 11:48, said:

Dacă apare la un preț decent după ce se apucă să-l dacă în Germania, decent însemnând până în 40k după rabla, devine interesant, mai că aș trece peste lipsa "bordului"
Sub 40K peste cativa ani poate si doar la un eventual model SR+. In contextul preturilor de azi insa, slabe sanse.

Model Y este cu 10K euro mai scump ca Model 3 la acelasi nivel de echipare. Ca sa ai un Y sub 40K ar trebui sa ai un 3 sub 30K ... si asa ceva inca nu exista si sincer, nu cred ca va exista.
Poate urmatoarea clasa de masini de la Tesla sa indeplineasca conditiile astea de pret ... dar aia va fi clasa mai mica.

#42
Fujitsu

Fujitsu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,056
  • Înscris: 06.08.2006
Americanii nu fac masini mici Posted Image

#43
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006
Dunno, le dau maxim 5 ani să se trezească.
Deja discutăm despre "chinezisme" aduse OFICIAL pe piața europeană la prețuri mult sub "producătorii consacrați".
Pe măsură ce se umple piața vor fi nevoiți să coboare prețurile.

#44
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009

View Postgarett, on 27 august 2021 - 12:43, said:

Pe măsură ce se umple piața vor fi nevoiți să coboare prețurile.
Nu neaparat. E vorba de publicul tinta. Ai vazut iPhonuri ieftine? Cu adevarat ieftine?

View PostFujitsu, on 27 august 2021 - 12:28, said:

Americanii nu fac masini mici Posted Image
https://electrek.co/...han-we-thought/

#45
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006
Mă uitam la un review la Skywell, 30k...
Pe urmă GAC, Xpeng, Nio etc...
Vin vremuri interesante.

Sorry de trezire, btw.

#46
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,969
  • Înscris: 01.03.2013

View Postro_explorer, on 27 august 2021 - 10:05, said:

Bateriile plug and play li ion au bms intern. Ele au aceeași dimensiune fizica și expun doar 2 borne afara, exact ca o baterie cu plumb.

Multe vin și cu app și Bluetooth ca sa poți verifica diverși parametri.
Stiu ca au BMS intern, dar solutia "drop-in replacement" este de fapt o pacaleala:

1. Exista riscul ca BMS-ul intern sa vrea sa deconecteze bateria. Efect colateral apare un regim tranzitoriu, o supratensiune in instalatia de 12V care poate avea consecinte foarte paguboase.

2. BMS-ul intern nu poate comanda curentul de incarcare, tensiunea de incarcare. Daca incarci o baterie Li-Ion ca si cum ar fi una cu plumb, bateria nu va avea viata lunga.

#47
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006

View Postgarett, on 27 august 2021 - 13:32, said:

Sorry de trezire, btw.
Lol, era "sorry de off-topic", n-am idee de ce a ieșit "trezire" din autocomplete! :(
Scuze!

Edited by garett, 27 August 2021 - 14:07.


#48
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009

View Postkolfleading, on 27 august 2021 - 14:01, said:

2. BMS-ul intern nu poate comanda curentul de incarcare, tensiunea de incarcare. Daca incarci o baterie Li-Ion ca si cum ar fi una cu plumb, bateria nu va avea viata lunga.
Intram in alte domenii aici dar nu e un simplu BMS. Este un circuit de control care are si capabilitatea de reglaj al curentului de incarcare (practic are BMS si incarcator in interior).Am studiat piata de asa ceva dupa ce am citit pe forumurile de profil despre oameni care au facut pasul. Viata unei baterii de 12V li-ion bine facuta este de peste 10-15 ani intr-o masina.

View Postgarett, on 27 august 2021 - 13:32, said:

[...] Skywell, [...] GAC, Xpeng, Nio etc...
Nici una nu e Tesla insa :) ...

Dpdv tehnologic, masina asta este fabuloasa. Autosteer + ACC (altfel spus "autopilot") este cu cateva grade de dezvoltare peste oticine altcineva de pe piata. Integrarea platformei software cu cea hardware este unica in piata auto de serie si este imbatabila la momentul asta. Pentru asta dai banii. Nu pentru usi nealiniate si detalii imperfecte. Cred ca pe partea asta greii industriei auto au avans greu de egalat .. dar pe parte pur tehnologica, Tesla momentan e in topul lantului trofic si va fi greu de dat jos de acolo daca o sa continue asa cum a facut pana acum.

De asta spun ca nu cred ca o sa vezi prea curand masini Tesla ieftine cu adevarat decat daca se vor decide sa construiasca un model special ca sa fie ieftin ... deocamdata inca au de bagat prea mult in R&D ca sa isi permita sa vanda ieftin.

Evident, e parerea mea proprie si poate fi gresita ...

#49
stdalionutpwr

stdalionutpwr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,391
  • Înscris: 08.04.2020
Astea sunt masini pentru oameni bogati sau pentru care or fi pacalit unii bogati, nu sunt de luat cu bani munciti, exista insa o problema, softul embedded nu este o investitie care dureaza, astea au viata scurta nu ca un Roll Roice de acum 100 de ani, care poate fi ca nou si dupa 100 de ani, fiind o investitie de durata.

Iti da Tesla garantie pe viata pentru banii care-i dai? , cum era pe vremuri la Bugatti inainte de era electronicii cand asta nu mai este posibil?

Apropo de pacalit bogati am exemple si prin sat cu Porsche Panamera, pe sistemul, aburit luat banii si plecat.

#50
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,969
  • Înscris: 01.03.2013

View Postro_explorer, on 27 august 2021 - 14:11, said:

Este un circuit de control care are si capabilitatea de reglaj al curentului de incarcare
Avand in vedere ca am studiat si eu domeniul, cred ca sunt slabe sanse sa fie asa ceva.
Tot ce am gasit eu au doar posibilitatea de a deconecta bateria de la instalatie in caz ca tensiunea pe o celula iese din intervalul acceptabil.
Si mai face si echilibrarea celulelor la incarcare.
Circuitele de incarcare pentru baterii cu plumb sunt gandite sa incarce si sa tina bateria cat mai mult la 100% SoC, un mod de functionare foarte daunator pentru pentru Li-Ion.

#51
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006

View Postro_explorer, on 27 august 2021 - 14:11, said:

Dpdv tehnologic, masina asta este fabuloasa. Autosteer + ACC (altfel spus "autopilot") este cu cateva grade de dezvoltare peste oticine altcineva de pe piata.
Știu, și de asta încă o am pe listă. Doar că mai mult de 30-35k nu aș fi dispus să dau pe o mașină, în România.
Pur și simplu nu "se merită", la câți hăbăuci sunt pe străzi!
OK, într-o lume ideală, într-o țară normală la cap, da. Dar RO nu e...

#52
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009

View Poststdalionutpwr, on 27 august 2021 - 14:25, said:

Astea sunt masini pentru oameni bogati sau pentru care or fi pacalit unii bogati, nu sunt de luat cu bani munciti,[...]
Cred ca ai o mare problema cu definitia de "bogat" si cu acceptarea lumii inconjuratoare.
Tocmai ai aruncat cu rahat in toti posesorii de Tesla (care momentan se numara cu milioanele) si in toti ceilalti posesori de masini in gama 50-80K euro.
Faptul ca tu nu iti permiti o masina nu ii face bogati pe cei care isi permit ... maturizeaza-te un pic.

Edited by ro_explorer, 27 August 2021 - 15:11.


#53
stdalionutpwr

stdalionutpwr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,391
  • Înscris: 08.04.2020
Peste 2 ani as putea sa-mi iau cu banii din buzunar, sau poate si acum daca vand o proprietate, dar nu-mi iau, fac ceva bani, dar cu multe frustrari si oboseala, sa-mi cumpar asa ceva cu ei, peste cativa ani nu voi mai fi bun de nimic, doar nu maninc masina, in plus copilul va trebui sa mearga la scoala, nu stiu daca se descurca singur, varul meu a fost de bani gata, nu l-am prea vazut prin scoala aia, dar profesorii lui operau in clinica lui particulara, poate el si-o fi luat, nu stiu.

#54
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009

View Poststdalionutpwr, on 27 august 2021 - 20:17, said:

...
Si ce legatura este intre povestea asta si concluzia ca aia nu care cumpara masini gen model Y nu o fac cu bani munciti?
Unii castiga mai mult, altii mai putin. Unii prefera sa dea singurii (toti) banii pe care ii au ca sa isi cumpere o tigaie electrica, altii vor sa isi mai cumpere o proprietate. Nu vad care este problema si ce te roade pe tine (dar, suntem off-topic deja).

View Postgarett, on 27 august 2021 - 14:44, said:

Pur și simplu nu "se merită", la câți hăbăuci sunt pe străzi!
Asigurare si conduci linistit. Stiu eu pe unul care din prostia lui a dat o totala la o amsina noua .. si a primit alta in schimb.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate