Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Bike Box - spatiu pentru biciclisti
#37
Posted 07 August 2021 - 19:20
Sunt masuri bune, ce vor avea impact in ani, din pacate, ca dureaza mult implementarea altor masuri complementare. Dar e un inceput. Faptul ca vad atat de multa impotrivire este frustrant, pentru ca educatia lipseste, indiferent de cate roti ai.
Astept cu interes limita de 30km/h in orase si 110km/pe sosea, dar aici probabil nu se va intampla prea curand. |
#38
Posted 07 August 2021 - 19:26
Propunerea mea este că acea regulă să se implementeze din noiembrie până în mai
|
#39
Posted 07 August 2021 - 19:35
Uofff.
Ca biciclist, trotinetist, sofer. Nu vad mare smecherie in acest bike box. Cei care au mers pe 2 roti lente, stiu ca daca esti primul la semafor si mergi in fata, soferii au tendinta sa accelereze mai tare si sa treaca in viteza pe langa tine. Ca ei vad un obstacol. Astfel se creeaza o situatie periculoasa pentru tine. Smecheria e sa stai dupa prima masina. In felul acesta primul nu accelereaza aiurea. Ci normal. Iar al doilea mentine distanta, ca nu are cum sa se duca in fata. Ca tu tii ritmul cu coloana pana la un punct suficient, cat sa nu mai accelereze unul dupa altul pe langa tine. E o problema daca b1 e banda de dreapta. Atunci treci pe b2. Reteta ramane aceeasi. Sau primul pe b1. Daca faci stanga. La verde treci in fata celor din dreapta. Si mai astepti un semafor, sa mergi in fata. Dureaza un pic mai mult. Dar e mult mai safe. Daca ai vira direct stanga. Nu poti accelera ca o masina/scuter ca sa te bagi. Si risti sa creezi situatii confuze. Nu mai zic de momentul n care vine inca un automobil prin dreapta ta, care nu stie ca nu ar trebui sa ocoleasca centrul intersectiei. Si devii un sandwich, care nu se poate misca de frica sa nu fie strivit intre 2 masini. Cu soferii atenti doar la contrasens. Si ultimul si poate cel mai important. Bike box-ul te pune intr-o situatie vulnerabila. Majoritatea accidentelor au loc in intersectii. Iar primii loviti de masini scapate de sub control, sunt fix primii de la semafor. Un motiv in plus sa ramai dupa prima sau a doua masina. Asa am si descoperit cat de periculos este. Voiam sa merg primul in intersectie. Mi-au lipsit 3 secunde sa ajung. Si au zburat plastice, fiare, cioburi. Fix unde m-as fi oprit eu. Da. Vei inhala poate un pic mai mult fum. Nu poti sa le ai pe toate in viata. Edited by bvygKLM, 07 August 2021 - 19:38. |
#40
Posted 07 August 2021 - 19:41
Acel spațiu pentru biciclete pe mine nu m-ar deranja, ca șofer, pentru că pot vedea mai bine semaforul, care de prea multe ori e pus chiar înainte de linia la care trebuie să oprești; dacă e mai jos pe trotuar riști să nu-l vezi de vreun camion sau autobuz de pe prima bandă, dacă e pus deasupra îți rupi gâtul uitându-te după el. În SUA de obicei sunt puse sau deasupra intersecției, sau dincolo de intersecție, astfel încât sunt foarte vizibile. La noi dacă trebuie să virezi stânga și să dai prioritate mașinilor de pe contrasens, intri în intersecție și apoi nu mai vezi semaforul.
Mie această măsură îmi pare doar o eschivă pentru a nu se mai face piste pentru biciclete (și trotinete), că le-au creat condiții pentru a circula pe benzile normale. Eu nu aș vrea să se umple drumurile de bicicliști precum cei din clipul de mai sus ( https://www.youtube-...?feature=oembed ): aproape că dau peste pietoni, pentru ei nu există prioritate în intersecție, că ei se pot strecura. Când se strecoară atingând mașinile, cu asemenea viteză, ce se întâmplă dacă eu ocolesc o groapă și deviez de la direcție cu 20 cm? îl adun de sub roți? @stdalionutpwr: Trotinetele electrice au puterea și viteza necesare pentru a merge în traficul urban, că accelerează mai repede decât multe mașini și pot prinde (sau chiar depăși) și 50 km/h. Ce se întâmplă însă dacă trebuie să frânez brusc cu mașina și am în spate un asemenea trotinetist? Îmi intră cu capul prin lunetă să mă salute sau trebuie să merg cu salteaua prinsă pe hayon, să fie pe post de frână pentru trotinetiști? Să nu mai zic că am văzut trotinetist care se strecura în trafic mai ceva decât bicicliștii din videoclip, că mai și urca și cobora de pe trotuar, mergea când pe margine, când pe mijlocul drumului, traversa pe zebră (în viteză, pe trotinetă, țâșnind dintre mașini, bineînțeles). Edited by alin2pas, 07 August 2021 - 19:42. |
#41
Posted 07 August 2021 - 19:43
Din punctul asta de vedere este, nu opreste si te calca, pentru stinga daca esti tanar poti accelera, daca est mai in varsta nu mai poti, cand eram tinar nici santurile sapate de-a latul drumului nu-mi stateau in cale, automobilistii nu puteu trece de ele, saream si santuri late de 1m, asta sigur n-o pti face cu 30km/h.
OK e un spatiu liber care ajuta la vizibilitate, dar ca biciclist nu prea ai curaj sa sa stai acolo Edited by stdalionutpwr, 07 August 2021 - 19:48. |
#42
Posted 07 August 2021 - 19:50
FatCat33, on 07 august 2021 - 17:48, said:
Visele umede ale eco-cocalarilor cu orase intesate de biciclete vin de la fratii lor rosii de la rasarit. Vad Bucurestiul un fel de Pekin, cu milioane de biciclisti care pedaleaza in aerul proaspat al diminetii si in cantec de pasarele. Si cand era sa ajunga la orgasm, veganul e trezit brusc de o hoarda de bikeri cu tobe sparte care fac concurs pe bulevard. Vruuuum!!!! Uau. "Conservatorismul" ăsta visceral l-am mai intalnit doar pe forumuri ale pensionarilor militari. Și nici macar la toti de acolo. Doar la fosti sefi de pe vremea lui Ceasca, acum fosile ignorate de cam toata lumea. Edited by __Dan__, 07 August 2021 - 19:51. |
#43
Posted 07 August 2021 - 22:24
underb, on 07 august 2021 - 18:13, said: Ba stiu foarte bine ca le vad zilnic. Iar aici nu le respecta nici phulea, nici aia cu masinile si nici biciclistii ca doar nu-s tampiti sa se bage in fata masinilor. Vorbesc de faptul ca bicicletele si trotinetele nu au ce cauta pe arterele aglomerate, indiferent cate dungi tragi pe asfalt. Biciclistii stau cuminti langa bordura si pleaca in sir indian belind ochii sa nu-i agate vreun drogat cu masina. Iar aia cu trotinetele (in special traficantii de droguri care se deplaseaza la clienti) o taie diagonal prin intersectii, sar pe trotuare, fac slalom ;printre masini, etc. Iar asta intr-o tara cu apa calda. In Bucale inconstientii care se vor baga in fata cocalarimii cu beembeu o sa fie proiectati in aer si turtiti de aia care vin cu viteza din spate. In cel mai bun caz, o sa faci infarct cand o sa-ti claxoneze un TIR la 50 cm de cur. Aici au aplicat singura solutie posibila: pista ptr. biciclete si trotinete pe trotuar. Dar trotuarul este suficient de lat, lumea a invatat sa fie atenta la eco-cocalari (mai sunt accidente dar foarte rar) iar pista e astfel facuta incat traversarile drumurilor secundare sunt facute la nivel cu trotuarul pentru evitarea denivelarilor. __Dan__, on 07 august 2021 - 19:50, said:
Uau. "Conservatorismul" ăsta visceral l-am mai intalnit doar pe forumuri ale pensionarilor militari. Și nici macar la toti de acolo. Doar la fosti sefi de pe vremea lui Ceasca, acum fosile ignorate de cam toata lumea. Conservatorism? Nu, se numeste evolutie. Omul s-a deplasat succesiv pe jos, pe cal cau cu caruta, apoi cu bicicleta si in final cu masina si motocicleta. Eco-cocalarii viseaza involutie: sa distrugem masinile si sa mergem cu trotineta, sa eliminam avioanele si sa traversam oceanul inot sau in canoe, sa eliminam toaletele cu apa (ca, risipa) si sa trecem la d-alea eco cu rumegus, sa eliminam tampoanele igienice si pampersii si sa folosim carpe pe care sa le spalam la rau cu cenusa eco, etc. Cu alte cuvinte, sa ne intoarcem in Evul Mediu sau mai rau, cum propunea cretina aia: sa stam ca in grota, sa mancam si sa ne inmultim la comun. Nici cai nu mai putem folosi, ca sunt persoane non-umane. Las' ca a promis Greta ca va cumpara la toti drone sa zburati pe deasupra boborului inferior si non-eco. Pana una-alta, va recomand calduros sa va luati toti Matiz, daca vreti sa ajungeti teferi acasa. underb, on 07 august 2021 - 17:56, said:
Si cum ii protejaza alea pe biciclisti si care e legatura cu vreun vis verde (nu de alta dar eu cel putin n-am cine stie ce vise marete pe tema aia) Ce interzice linia aia pe asfalt si ce alternativa vrei ca sincer nu vad legatura? E despre asta: "Capitala va avea un nou marcaj rutier, cu rolul de a-i proteja pe bicicliști" Ce banda? Vezi ca sunt si poze in articol, in caz ca... Poate imi explici cum o sa ajunga bececlistu in asa-zisul ala box - de fapt un dreptunghi desenat pe asfalt. Pe unde o ia? Sare peste coloana de masini? Nu-i trebuie juma de banda langa bordura, sa poata ajunge acolo? Nu mai vorbesc de pistele de biciclete care ar trebui sa fie pe trotuar, ca ma inervez. Edited by FatCat33, 07 August 2021 - 22:36. |
#44
Posted 07 August 2021 - 22:34
O ia ca si pana acum, incet pe langa masini pana ajunge in fata.
Pe trotuar e o adevarata tampenie si e periculos atat pentru pietoni cat si pentru biciclist. La fiecare strada cu care se intersecteaza trotuarul nu se poate da jos de pe bicla ca apoi sa se puna iar si tot asa. Nu ca n-ar putea fizic dar nu mai renteaza sa mergi cu bicicleta in oras ori, nu asa incurajezi metodele astea. Merge pe trotuar cand iesi cu copilul la plimbare si nu-l poti baga prin trafic dar, cand esti major, pe sosea cu respectarea regulilor. |
#45
Posted 07 August 2021 - 22:38
FatCat33, on 07 august 2021 - 22:24, said:
Nu mai vorbesc de pistele de biciclete care ar trebui sa fie pe trotuar, ca ma inervez. Succes deplin iti doresc si tie, ca si celorlalti colegi cu idei din astea crete de altfel. Te invit pe la o tura in Amsterdam, ce zici, te bagi (evident, pe bicicleta)? Edited by ro_explorer, 07 August 2021 - 22:38. |
#46
Posted 07 August 2021 - 22:48
Vrei sa se urce bicicletele pe el ? Sau sa lesine cand vede politisti pe biciclete si motociclete ?
|
|
#47
Posted 07 August 2021 - 23:01
haha ce de ura pt nimic, o patratica de 3m nu afecteaza absolut nimic dar le da sansa biciclistilor sa fie vazuti si sa nu mai fie loviti de masini cand soferul vrea la stanga si biciclistul inainte.
iar la cati "destepti" sunt pe 2 roti e o chestie cat de cat utila si nu e neaparat nevoie de pista pt ele. |
#49
Posted 08 August 2021 - 08:43
De cel putin 15 ani exista bike boxurile alea in strainezia. Cred ca cel putin jumatate din cei care au iesit pe afara le-au vazut.
Bikeboxurile nu sunt doar pentru protejat biciclistii de masinile care fac dreapta, sunt pentru potejat in toate directiile dar mai ales pentru incadrat si pentru protejat in viraj la stanga. Da, este normala reactia unora de pe forum, ei vad biciclistii ca pe o pesta, ca pe niste sobolani pe doua roti, saracii saracilor. Noroc ca ne obliga comisia europeana la astfel de masuri, nu direct ci pe cale de consecinta. Avem de indeplinit niste targeturi de trafic si de poluare. Romanii habar nu au cum, comisia vine si intreaba, vreti idei? Avem noi cativa saci de idei care functioneaza la noi de zeci de ani. Si uite asa se implementeaza idei de fluidizare a traficului scoase din context. Dar oricum ar fi, ideile nu sunt proaste, ce e copiat din vest sunt bucati bune de puzzle, la un momentdat cand se vor mai adauga si alte bucati la puzzle-ul respectiv or sa devina mult mai eficiente. De exemplu alte bucati de puzzle care trebuie implementeate: - desfiintare locuri ADP - infiintare permis de parcare unul pe adresa fara loc rezervat. - permise supliemntare pe adresa foarte scumpe, gen 50-100 de euro pe luna sau deloc acolo unde zona rezidentiala nu permite mai multe masini pe adresa. - parcare cu plata prin aplicatie daca nu ai permis de parcare in geam, chiar la tine langa bloc. - angajat 1000 de parcangii pe bicicleta cu imprimanta la cingatoare al caror unic job sa fie amendarea masinilor pecate neregulamentar. Daca adaugi si bucatile alea la puzzle mai razi 25% din trafic si il muti cel putin partial pe pistele de biciclete (inclusiv pe ploaie, canicula, vant, etc -> strainii stiu sa mearga pe bicicleta si pe vreme nasoala), in autobuze sau macar cate 2-3-4 intr-o masina. Deci mai e mult pana departe, asa cum zicea cineva mai sus, romanii abia s-au dat jos din copac raportat la europenii care nu au trecut prin comunism, totalitarism si foame si care au 30-50 de ani de avans socio-economic. Edited by Groot, 08 August 2021 - 08:45. |
#50
Posted 08 August 2021 - 10:51
Comisia aia europiană mai bine ar "obliga"(că nu poate obliga nimic...doar recomandă...dar la tăntălăi merge) să umple gropile ocolite de bicicliști...obligându-i să sară direct pe capota ta....sau sub roți.
Apropos, ți-a cazut un ciciclis în fața mașinii? Îți spun eu, te kci pe tine in prima fază. Comisia europeană este făcută doar să ia resursele din țara asta pe nimic și să ne vândă gaz rusesc importat de unguri facturat de nemți nouă....atat de idioți am ajuns... Mă repet, cu cât ai mai multe reguli, ai mai multe mortăciuni pe drumuri. Fi3care crede că are legea de partea lui sau nu cunoaște regulile toate... și își crapă capetele... Valabil și într-un stat....este mai corupt. Edited by costaan, 08 August 2021 - 11:03. |
#51
Posted 08 August 2021 - 12:36
In prima faza te caci pe tine de frica si in a doua faza latri furibund impotriva lor, sa fie starpiti si eliminati din peisajul rutier.
Asa? Doar idiotii vocifereaza impotriva biciclistilor. Un biciclist inseamna o masina in minus. 100 de biciclisti 100 de masini mai putin pe sosea. Dar prostii ii injura in continuare. |
|
#52
Posted 08 August 2021 - 13:01
100 de bicicliști înseamnă 100 de mașini în minus pe șosea. Corect. Eu îi înjur pe aceia care atunci când vor să ocolească o mașină parcată pe prima bandă intră până la jumătatea benzii 2 fără să se asigure, pe cei care merg noaptea fără lumină și fără nimic reflectorizant, pe cei care se cred conducători de vehicul când merg pe stradă, dar se cred pietoni cu prioritate când de pe bandă fac direct stânga pe trecerea de pietoni cu bicicleta sau cu trotineta (fără să se asigure, normal).
O chestiune elementară: indiferent dacă legea îți dă dreptate sau nu, cum poți să te arunci în fața unei mașini de peste o tonă, nu ai spirit de conservare? Chiar și când legea îți dă dreptate, dă-i o șansă șoferului să te evite, pentru a-ți da ție o șansă la viață. |
#53
Posted 08 August 2021 - 13:23
Asa cum e multa pleava printre soferi, asa e si printre biciclisti. Si unii si altii trebuie amendati cand incalca legea.
|
#54
Posted 08 August 2021 - 13:38
la noi fiecare cum are o mie de euro hop cumpara o masina.as vrea benzina 25 de lei/l sa vedem ,,barosanii,, romanilor masina le ta statutul social si telefonul sa nu uit alin2pas, on 08 august 2021 - 13:01, said:
o mașină parcată pe prima bandă [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Msp3mW3HW2U?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] si trafic in china hulita tin sa va spun ca in cluj fiecare strada noua are piata de biciclisti care este respectata de soferi Edited by EMPP, 08 August 2021 - 13:35. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users